Harry Potter ens ensenya genètica!!

Fòrum on pots enviar missatges de temes en general, que no puguis classificar a les altres categories.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

A part de la possible explicació que ha donat la sandra, que el fenotip bruixot/muggle depengui de més d'un gen i no només de M/W, una altra explicació per les pobres llufes que no poden fer màgia seria una cosa que s'anomena penetrancia incomplerta...dues persones amb el mateix genotip (en aquest cas WW) no manifestaran el mateix fenotip, aquestes diferències poden ser degudes a factors genètics (altres parells de gens (lletres que diu la sandra :wink: ) que no tenen res a veure amb el fet de ser bruixot o no per ells mateixos però si que condicionaran que els gens WW s'expressin o no) i també factors ambientals.

No se si m'he explicat gaire bé però també m'ofereixo voluntaria si algu te algun dubte :mrgreen:


PD: la dona dels gats que dieu es diu Arabella Figg :wink:

-sandra-
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 292
Membre des de: dc. nov. 16, 2005 6:26 pm
Ubicació: Girona y Zaragoza ^.^

Entrada Autor: -sandra- »

Oig, has exposat aquí tants coneixements que em deixes malament :( :lol: :lol: Jo no arribo a tant nivell com tu :wink: però sí que he entès el que explicaves (em sona que m'expliquessin un exemple amb rates albines i gens que fan el pèl marró o negre... :wink: :mrgreen: :mrgreen: jo m'entenc sola, tranquila :wink: ) I JA SÉ QUE LES LLETRES SÓN GEEEEEEEEENS, només ho feia perquè fos més fàcil d'entendre 8) Jo, sabré menys genètica que tu, però arribo fins a un nivell mínim :mrgreen: :wink: :wink:
Sisplau, si algú li agrada One Piece, que passi per aquest fòrum que està molt moix :(

Avatar de l’usuari
Roser
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 849
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:35 am
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Roser »

Val, d'acord. Gràcies a totes, ara ho entenc bé.
PD: No patiu que no veig que una en sàpiga més que l'altra...
:wink:
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

-sandra- ha escrit: I JA SÉ QUE LES LLETRES SÓN GEEEEEEEEENS, només ho feia perquè fos més fàcil d'entendre 8)
Ja m'imaginava que ho sabies :lol: Només ho he posat perquè la gent que no hi entén sapigués que parlavem del mateix :wink:

Avatar de l’usuari
Horcrux
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 192
Membre des de: dv. des. 02, 2005 12:33 am
Ubicació: (Valles Oriental) Països Catalans.

Entrada Autor: Horcrux »

UUOOUUOOUUOOOOO m'ha agradat molt tot el k heu explicat, no he entes una merda,xo ha kdat molt bé :lol: :lol:
És conya si k ho he entes, aixo és tipo lo dl color dels ulls xo amb mes variables no?¿¿?
k elmarro és pedominant, i k el blau és el +debil.
Ara pregunto el filch vindria a ser com un ull d dos colors (xk no te molts poders, xo amb el curset akell d magicrapit diu k podra fer alguns sortilegis enzills)?¿¿?
Visca la Terra!!! LLiure!!!
Visca la Terra!!! LLiure!!!
Visca la Terra!!! LLiure!!!

Visca visca visca!!! Visca la Terra LLiure!!!

Avatar de l’usuari
massa_hpifriends.com
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dt. nov. 01, 2005 8:12 pm
Ubicació: Mansió-X
Contacta:

Entrada Autor: massa_hpifriends.com »

JO soc tan meravellós que us tradueixo als dos textos:

1/Se'ns bombardeja amb les notícies de descobertes genètiques en una base gairebé diària, però la gent sense un coneixement formal d'herència i genètica pot tenir dificultat de desxifrar i aplicar aquesta informació. L'educació i debat a l'altre costat de totes les edats ajudarien indubtablement, però com podem ensenyar aquests conceptes als nens?

Creiem que les lliçons reeixides per a nens més joves es poden aconseguir utilitzant analogies d'interès directe i pertinència. La majoria dels nens estan familiaritzats amb les històries de J. K. Rowling sobre el mag jove Harry Potter (l'última proesa de qui, Harry POtter i el Príncep de Mig Sang, era publicat per Bloomsbury el juliol). Es posen en un món com el nostre propi, però són poblats per una minoria de gent amb poders supranaturals (mags i bruixes) i una majoria de persones sense (muggles).

Els mags o les bruixes poden ser|estar de qualsevol cursa|raça, i poden ser el descendent d'un mag i una bruixa, el descendent de dos muggles ('nascuts de muggle'), o d'ascendència mixta (mitja sang).

Això suggereix que l'habilitat de wizarding s'hereta d'una manera de mendelian, amb l'al·lel de mags (W) que és recessive a l'al·lel de muggle (M). Segons aquesta hipòtesi, els tots els mags i les bruixes per això tenen dues còpies de l'al·lel de mags (WW). Els amics d'Harry, Ron Weasley i Neville Longbottom i el seu arxienemic Draco Malfoy són mags 'de sang pura': WW amb avantpassats de WW per a generacions retrocedeix. L'amic de Harry, Hermione és una bruixa nascuda de muggles forta (WW amb pares de WM). El seu classmate Seamus és un mag de mitja sang, el fill d'una bruixa i un muggle (WW amb un WW i un pare de WM). Harry (WW amb pares de WW) no és considerat una sang pura, com la seva mare era filla de muggle.


Hi pot haver fins i tot exemples de penetrance incomplet (Neville té habilitats de magia pobres) i mutacions possibles o paternitat qüestionable: Fich, el vigilant, és un 'llufa', algú nascut a una família de magia però sense poders magics propis.

(no poso res més perquè em fa pal traduïr)

Massa!! :painter:
[I Si fos...?]

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Massa, ja que dius que tradueixes el text, assegurat que el traductor automàtic que fas servir ho tradueix tot bé perquè sino encara s'enten menys que en l'anglès original :lol: :lol:

Ara pregunto el filch vindria a ser com un ull d dos colors (xk no te molts poders, xo amb el curset akell d magicrapit diu k podra fer alguns sortilegis enzills)?¿¿?
Això d'en Filch i les llufes podria tenir varies explicacions, em sembla que ja n'haviem comentat algunes, podria ser que fos per culpa d'algun factor ambiental que faria que gent amb genotip WW no arribessin a manifestar-ne el fenotip (que en aquest cas seria poder fer màgia) :wink:

Bloquejat