FF: maneres d'escriure

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Costa
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 12:23 am
Nom: Alba
Rang: Rajadora del Mediterrani
Ubicació: A Snailcity

Entrada Autor: Costa » dl. maig 01, 2006 7:22 pm

Neus tens tota la raó! a mi em fa molta rabia veure que una persona per exepmple penja no se quants capitols un dia i tots abreviats i tal. Sincerament em fa molta ràbia això, si us plau, no només ho demana la moderadora sinó lectors de les FF si us plau no escriviu amb abreviacions i corregiu les faltes.

Costa
Sempre ACLEE!!!

Imatge

Elenagir
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 361
Membre des de: ds. maig 28, 2005 11:34 am
Ubicació: Nòmada =P

Entrada Autor: Elenagir » dl. maig 01, 2006 7:22 pm

anni ha escrit: a mi magarada escriure amb abrebiatures o sento si a la gent k llegeix la meva ff no li agarada pero trobo k es molt mes facil i rapid i com tothom sap k vols dir perk no fer-ho? i nomes poso les que=k perque=perk tampoc en poso moltes!!!

Però,aveure,una cosa es que a tu t'agradi i l'altra és que li agradi als lectors!Si ho sents,demostra-ho,i canvia l'estil!
Jo soc d'aquelles que "si es fa,es fa bé" si tu vols escriure una ff perquè t'agrada,i et fa il·lusio que els altres ho llegeixin,currat'ho una mica,no? I encara que sigui més ràpid,si ho escrius sense faltes segur que et sentiràs més satisfeta! feina feta no té destorb!
Jo lleigeixo la teva perquè m'agrada l'argument,però estic casi segura que hi ha gent que ho lleigeix perquè "caballo regalado,gracias" és a dir,que el lleigeixen...Perquè mira,és una ff i hi surten els problemes del Harry i la seva parella. I també estic segura que hi ha gent que no la lleigeix perquè veu les abreviatures....
Així que...

Amunt!

PD: Pau,amor i bon rotllo!!! ^^

violetta_black ha escrit:La Neus té raó. Un escrit és la unió del contingut i de la forma. Quan falla el contingut, la forma ajuda. Quan la forma falla, ajuda el contingut. És més difícil que agradi un escrit si té faltes, abreviacions o costa de llegir, perquè llavors el 100 % rau en el contingut. No m'he llegit la teva ff ni la de ningú que escrigui amb abreviacions, perquè em fa molta madra posar-m'hi. Neutral Potser està molt bé de contingut, però ves... em fa mandra Rolling Eyes ...

Ja sé que fa més mandra escriure bé que no pas llegir malament, però penseu que escriure bé sempre serà útil, mentre que llegir malament no acostuma a ser gaire útil Cool . L'altre dia, a la meva classe un xiquet va escriure en un examen "xk" en lloc de "perquè". La professora li va baixar dos punts de la nota de l'assignatura. Acostumeu-vos a escriure amb les paraules completes, que val la pena Wink

Quin rollo estic pegant... Res, res, que tot això era per dir que estic súperd'acord amb les mesures de la nova moderadora (encara que no hagi fet les normes Razz). Felicitats! Mr. Green

I quina raò que tens,noia! :D
Imatge

Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot » dl. maig 01, 2006 7:31 pm

Oh m'encanta aquest tema :mrgreen:

Estic completament d'acord amb tot el que ha dit la Getta, i si se't rebota algú m'avises que ja el posarem a ratlla entre les dues :wink:

A part d'això, crec que el tema aquest d'escriure bé també s'hauria d'aplicar al fòrum perquè cada cop la gent escriu pitjor, ja no només amb abreviatures sino sense ni llegir-se el que estan escrivint per comprovar que té un mínim sentit o que no s'han deixat cap paraula! :roll:

Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 » dl. maig 01, 2006 10:35 pm

Padfoot ha escrit:Oh m'encanta aquest tema :mrgreen:

Estic completament d'acord amb tot el que ha dit la Getta, i si se't rebota algú m'avises que ja el posarem a ratlla entre les dues :wink:
Merci! xDD vale, ja t'avisaré! :mrgreen: T'agrada el tema? Doncs espera't que es conectin els qui els hi he deixat comentaris demanant que millorin el tema aquest de l'ortografia... torno a dir, que no era la meva intenció ofendre'ls ni res... però més d'un se sent molest. Un clar exemple: el missatge de l'anni. No sé si ho ha fet amb ironia o què, escriure el missatge d'aquella manera... però en fi, estic amb tu en què al fòrum també s'hauria d'escriure bé :wink:
SEMPRE ACLEE!

Finalpotter
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter » dl. maig 01, 2006 10:44 pm

Hi ha moltes fanfics que he començat el rpimer capitol i he vist unes faltes (que m'he quedat 8O :o :jawdrop: ) o be tot abreviat i aleshores penso ja s'ho llegira un altre i ni m'acabo de llegir el tros. Si soc sincer m'haig de pensar tres cops (o mes) per entendre una paraula abreviada.

Padfoot, pel que fa al forum tens rao. D'acord que jo no escric els accents (en la meva fanfic, si que els poso) pero procuro escriure el text be i que tingui sentit. Pero si us molesta m'ho dieu que ja posare els accents.

PD: Si algu fa una ff que primer ho escrigui en el word, corregeixi les faltes i despres amb un copiar i pegar ja la pots penjar aqui.

PD2: De debo que us es mes facil escriure abreviat?

Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan » dt. maig 02, 2006 11:20 am

Per morvosa curiositat, per quina raó no poses els accents?

shadow_black
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 3
Membre des de: dt. abr. 04, 2006 12:26 pm
Ubicació: Manresaaaa

Entrada Autor: shadow_black » dt. maig 02, 2006 12:17 pm

A veure... jo crec, com al majoria, que no s'hauria d'escriure així, a més de no escriure de sexe sexe sexe... que sembla que la gent no tingui altra cosa al cap! Hi ha molt degenarat suelto... :roll: en fi, tornant al tema... "a mi m f mlta rbia k l gnt m prli sins!" jajaja
No sé, anni, no trobo que t'hagis de posar així... jo llegia la teva FF però ara ja no. Té el monotema oficial d'últimament (el repeteixo? :greetings: ), i a sobre abreviant... mira, si a tu t'agrada vale, però arribarà un moment que te la llegiran quatre gats. Ah, i trobo que la teva "rebotada" ha sonat força borde...

És una opinió... :wink:
Com deieu per aquí? Pau, amor i bon rotllo! :mrgreen:
"Ja és hora que t'expliqui Harry, el que t'hauria d'haver explicat fa cinc anys..."

ginny_3
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 25
Membre des de: dj. abr. 20, 2006 2:15 pm

jo crec que algunes...

Entrada Autor: ginny_3 » dt. maig 02, 2006 1:21 pm

jo crec que algunes abreviatures , de tant en quant , no fan mal pero ,estic d'acord amb la getta de que , no es pot escriure un ff aixi com aixi amb tot d'abreviatures , perque no tothom ho sap llegir be i rapid.
:police: :police: :police: per aixo crec que els que ho fan que intentin parar :police: :police: :police:

:riure: sense anims d'ofendre perque no vull tindre enemistats :riure:
mire friends 4ever. Ens veiem a howarts.
Llegiu el meu fanfiction "PARELLES" sispli.

Violetta Black
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black » dt. maig 02, 2006 3:03 pm

Jo sóc partidària d'erradicar les abreviatures :twisted: . Tothom sap escriure bé qui més qui menys, i aquest és un bon lloc per demostrar-ho :wink: . En els fòrums anglesos i francesos sobre l'HP que he anat no hi ha ni un sol comentari amb faltes (o com a mínim no n'he vist :P ). Estaria bé que féssim lo mateix. I així faríem un favor a tota aquella gent que ve de fora i que, òbviament, naturalment i comprensiblement, no escriu massa bé el català i que té la intenció d'aprendre'n (i n'hi ha). :happycry:

Roser
Entrades: 849
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:35 am
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Roser » dt. maig 02, 2006 4:11 pm

Estic totalment d'acord amb tothom! :mrgreen: Sóc una maniàtica de les faltes... i intento no fer-ne mai. I en les ff quan hi ha abreviatures se't fa pesat llegir-les... i si hi ha faltes.. no sé, sense voler els hi dono massa importància i acabo fixant-me més en les faltes que en el contingut.
Les abreviatures són fàcils de corregir (només cal fixar-s'hi!), però les faltes si no teniu l'autocorrector en català al word.. doncs si voleu em passeu la ff i ja us la corregire jo! :wink: Apa, salut!
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Finalpotter
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter » dt. maig 02, 2006 10:24 pm

Eric Ardan ha escrit:Per morvosa curiositat, per quina raó no poses els accents?
De fet son varies raons, una mes dolenta que l'anterior. En primer lloc, fins fa poc mes d'un any, no estava gens acostumat a escriurre amb ordinador i s'em fa estrany la tecla de l'accent :oops: Per altra banda molts cops alhora de posar un accent començo a dubtar de quina direccio te i com que no suporto equivocar-me (si ho puc evitar i si no, que hi farem) doncs no en fico cap a no ser que sense fes mal a la vista.

Hopeless-82
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 15
Membre des de: dg. nov. 21, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Hopeless-82 » dt. maig 02, 2006 10:57 pm

Crec com tots vosaltres! No tinc res més a afegir en el tema de les faltes! Però ja que es parla de ff crec que els autors haurieu de tenir una mica d'ordre a l'hora de penjar ff! Si escriviu molt i teniu molt de temps dons cada dia o dos dies un capítol i si teniu menys temps cada setmana... però agrairia que no estiguessiu una setmana (o el temps que sigui) sense escriure res i amb dos dies penjar quatre capítuls! Perquè jo acostumo a comçar les ff però de cop trobu que han penjan vuit capitols amb un pim-pam i deixo de llegir-la.

Ah! I com altre gent ha comentat el tema Harry :heart: Ginny i Ron :heart: Hermion = Molt de sexe està en la majoria de fics i com a tema secundari està molt bé però si pugues se una mica de més varietat... :oops: :oops: ja se que només demanu però ja que tinc l'oportunitat... :ballar:
sUMIA eN uNA cOSA iMPROBABLE tE uN nOM hO aNOMENEM ESPERANÇA!!!
[bOletairE43]

jeanne_crazy
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 104
Membre des de: ds. març 11, 2006 7:26 pm

¬¬

Entrada Autor: jeanne_crazy » dc. maig 03, 2006 5:24 pm

¬¬ doç a mi em va millor escriure amb avreviatures, es molt mes facil i rapid, pero ara per culpa d'algunes persones no puc escriure com jo vull perque sino m'oculten el F.F

Getta91
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Re: ¬¬

Entrada Autor: Getta91 » dc. maig 03, 2006 5:33 pm

jeanne_crazy ha escrit:¬¬ pero ara per culpa d'algunes persones no puc escriure com jo vull perque sino m'oculten el F.F
Exactament... què volies dir amb això? :juggle:

Perquè et recordo que pel tema fic calenta i pel tema abreviatures ja t'he avisat i t'he donat altres oportunitats... però ja dic: a la pròxima s'esborra per sempre i no em val que m'enviïs mp demanat-m'ho si us plau, si després vas deixant coses en l'aire... :roll:
SEMPRE ACLEE!

gEmMy

Entrada Autor: gEmMy » dc. maig 03, 2006 5:34 pm

Dons a nosaltres (ari i gemma) no ens sembla bé haver d'escriure sense abreviatures... però ja que hi ha persones que volen escriure bé i tocar la moral als altres... ja farem passar el nostre fanfiction per a una llincenciada en llengua catalana... no fos cas que hi hagues alguna falta i s'hagues de fer terapia... ens sabria moool de greu!
Tranquils que no n'hi haura, ja que no volem que se'ns tregui el dret a esciure i haver de pagar nosaltres la terapia de d'altra gent.

Bloquejat