FF: maneres d'escriure

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

FF: maneres d'escriure

Entrada Autor: Getta91 »

Bé, doncs això. Que quan vas a escriure un capítol ja t'ho avisa: compte amb les faltes, no substituiu "que" per "k"... i jo ho he avisat en alguns comentaris. Llegir una història així no és el mateix que ben escrita... crec jo. No em refereixo a faltes tipus: aquí va una "v" i ha posat una "b", sinó a les abreviatures, com: perquè = xk.
I com que als comentaris la gent no em fa ni piiiiip cas, doncs obro aquest tema. Crec que els qui escriviu les fics així hauríeu de mirar d'escriure-les sense abreviar les paraules, si us fa mandra aneu al word (que per algo serveix l'autocorrector...) i us ho farà solet.

Què en penseu d'escriure d'aquesta manera? És que potser sóc jo la tiquis-miquis... :wink:
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
Elenagir
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 361
Membre des de: ds. maig 28, 2005 11:34 am
Ubicació: Nòmada =P

Entrada Autor: Elenagir »

Seh,tens tota la raò :roll: Es que hi ha ff que es destrosen per les faltes.
La Lun@,per exemple, al principi escrivia amb idioma msn i jo li vaig demanar que no ho fes,i ara està molt més bé (oi,lun@?) I a part de les abreviatures,les faltes expreses
tipu...Per exemple jo em dic Elena:

-I lalena s'ha despertat.

Així,ajuntant paraules i suprimint lletres...Nsé,ho trobo molt...Inllegible? Esque si s'escriu bé és més àgil de llegir (quants cops i quanta gent ho ha dit,això? :lol:) Apa,dons res més d'aquest tema;

També volia dir que hi ha moltes ffs de Sexe que no tenen argument fixe (oi,Roni?tu que ho has vist) i que parlen de rollos que tenen per exempla la parvati i en seamus,i això a qui li interessa? Bé,això no és d'aquest tema,deixem'ho. :imslow:


ELENA :greetings:
Imatge

Avatar de l’usuari
memoriespotter
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 143
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 3:56 pm
Nom: Patri
Rang: FaDeTa
Ubicació: Balears

Re: FF: maneres d'escriure

Entrada Autor: memoriespotter »

Getta91 ha escrit:Bé, doncs això. Que quan vas a escriure un capítol ja t'ho avisa: compte amb les faltes, no substituiu "que" per "k"... i jo ho he avisat en alguns comentaris. Llegir una història així no és el mateix que ben escrita... crec jo. No em refereixo a faltes tipus: aquí va una "v" i ha posat una "b", sinó a les abreviatures, com: perquè = xk.
I com que als comentaris la gent no em fa ni piiiiip cas, doncs obro aquest tema. Crec que els qui escriviu les fics així hauríeu de mirar d'escriure-les sense abreviar les paraules, si us fa mandra aneu al word (que per algo serveix l'autocorrector...) i us ho farà solet.

Què en penseu d'escriure d'aquesta manera? És que potser sóc jo la tiquis-miquis... :wink:
Si, tens raó, jo no ho poso abreviat perque em prenc enserio el fanfic.
No se me liat , als comentaris també s'han descriure sense abreviatureS?
Perque jo reconec que als comentaris si que faig abreviatures tipo "xk "
Tan facil és dir t'estim.... per no poder-ho dir a la persona que estimes

Avatar de l’usuari
Elenagir
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 361
Membre des de: ds. maig 28, 2005 11:34 am
Ubicació: Nòmada =P

Entrada Autor: Elenagir »

Ah,em deixava una altra cosa:
els capitols de 8 ratlles.
Les escriuen instantàniament,sense prestari ni més remota atenció,i...amb abreviatures,i només posen coses...De relleno? No sé com expresar-me.
memoriespotter ha escrit:als comentaris també s'han descriure sense abreviatureS?
Home,jo crec que no :lol: a vegades ho faig.
Imatge

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

No, jo no parlo dels comentaris, sinó de la història.
Si ens venguessin Harry Potter escrit així... no us molestaria llegir? No ho sé... fa cosa. (exemple massa exagerat... ho sé.)

Ah, i lalena :riure: té raó... últimament... massa sexe. Ja he hagut d'avisar algú... el que em fa cosa és que després la gent s'emprenya amb mi, però això té unes normes i no les he fet jo... però penso que s'han de complir.
SEMPRE ACLEE!

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

En la meva humil opinió :wink: tens tota la raó del món! :boohoo:

M'empipa moltíssim llegir amb abreviatures (als comentaris passa, tot i que si es pogués evitar millor que millor, per mi :P ) i quan està escrit tal com sona (com: "pro an Harry no vulia baixar del burru"), perquè moltes vegades el com sona no coincideix :mrgreen:

Res més, que me n'alegro moltíssim de veure aquest tema :happycry:

Avatar de l’usuari
Costa
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 12:23 am
Nom: Alba
Rang: Rajadora del Mediterrani
Ubicació: A Snailcity

Entrada Autor: Costa »

Quanta raó tens Carla... no ets gens tiquis- miquis.... jo trobo que la majoria preferim llegir una FF sense faltes ortografiques (vull dir amb abreviatures, tipo messenger...) i é scert que hi h agent que escrui així, així que és millor llegir la FF sense abreviatures perquè d'una gran història et pot semblar dolenta només per les faltes ortografiques, i anant endevinant que significa cada abreviatura i la lectura es fa pesada.
A part, també es veritat que últimament hi ha un monotema (sexe) , a mi em sembla bé però sempre q no sigui el tema principal hi ha molts temes per fer, no tot ha de ser sexe, una bona història és la que té suspens, emoció, acció (per mi) i si hi ha amorios i sexe doncs molt bé, pero no a de ser necessari.

Costa :P
Sempre ACLEE!!!

Imatge

Avatar de l’usuari
neus_snitch
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 570
Membre des de: dj. des. 22, 2005 2:14 pm
Nom: Mònica (de veritat!)
Rang: Mauleta valenciana
Ubicació: Cagant al vol
Contacta:

Entrada Autor: neus_snitch »

ja! a mi tb m cost + llgir ff's scrites am idioma sms... :mrgreen:
Bromes apart, crec que tens raó, jo els meus fanfics els pose amb les menors abreviatures possibles, tot i que costa per que els vull fer prou llargs..però be, s'intenta, encara que faja alguna falta, no és apropòsit!
Au cacau.
Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Lia2
M.A.G
M.A.G
Entrades: 301
Membre des de: dl. ago. 01, 2005 7:21 pm
Ubicació: Manlleu Boira's City xD

Entrada Autor: Lia2 »

Tota la raó!!!
Llegir amb abreviatures és pesat i molest. Sembla que no, però el ff perd molta qualitat depen de la manera que estigui escrit.
Si se t'enfaden per aixo, tu no en tens la culpa, són ells els qui de bon principi ho han d'intentar escriure bé.

Apa adeu!!!!
El feminisme no ha matat mai a ningú.
El masclisme mata cada dia.

. @.@ Vosaltres!
. (----) no intenteu ser
_«( )»_ SaPoS




http://www.fotolog.com/lia_sapito ^^

Avatar de l’usuari
anni
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 167
Membre des de: ds. des. 24, 2005 7:44 pm
Ubicació: dons davant del meu ordinador
Contacta:

Entrada Autor: anni »

a mi magarada escriure amb abrebiatures o sento si a la gent k llegeix la meva ff no li agarada pero trobo k es molt mes facil i rapid i com tothom sap k vols dir perk no fer-ho? i nomes poso les que=k perque=perk tampoc en poso moltes!!!

Avatar de l’usuari
Lia2
M.A.G
M.A.G
Entrades: 301
Membre des de: dl. ago. 01, 2005 7:21 pm
Ubicació: Manlleu Boira's City xD

Entrada Autor: Lia2 »

Ja, ja se que es molt més facil, pero pels que llegeixen es fa més difícil.
Be, suposo que si no t'accedeixes tampoc es tant greu, pero...
El feminisme no ha matat mai a ningú.
El masclisme mata cada dia.

. @.@ Vosaltres!
. (----) no intenteu ser
_«( )»_ SaPoS




http://www.fotolog.com/lia_sapito ^^

Avatar de l’usuari
massa_hpifriends.com
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dt. nov. 01, 2005 8:12 pm
Ubicació: Mansió-X
Contacta:

Entrada Autor: massa_hpifriends.com »

Tens molta raó, i de tiquis miquis res... jo, per exemple, algun cop se m'escapa una falta enorme, co quan stava a Italia, perquè els teclats son diferents. I a mi m'agraden FF's com per exeple la de "amics d'en Harry", del harry... es el seu nik, eh, i la de ·nou curs i nou curs 2", de l'anni, que m'encanta l'argument però les ffaltes les fan il·legibles. També hi ha casos, com el de l'alba_potter, que és italiana, i queencara té un passe, però la grN majoria no.

Massa*peke :painter:
[I Si fos...?]

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

anni ha escrit:a mi magarada escriure amb abrebiatures o sento si a la gent k llegeix la meva ff no li agarada pero trobo k es molt mes facil i rapid i com tothom sap k vols dir perk no fer-ho? i nomes poso les que=k perque=perk tampoc en poso moltes!!!
Jo no he fet les normes, torno a repetir... però estan per alguna cosa i a més trobo que estan ben fetes. Mai t'has parat a llegir la súplica de quan vas a escriure un capítol? Tothom sap el que vol dir... però costa. El teu missatge d'aquí dalt, ara mateix, l'he hagut de llegir dues vegades, l'últim tros... m'he liat. Només dic que potser la teva fic (com les altres, perquè això va en general) poden perdre interès a causa d'escriure així.
Jo només he obert aquest tema perquè encara no sé gaire de moderar, no sé quines pautes seguir, etc. però a la súplica aquella diu que per exemple, per les faltes es podria eliminar. No ho penso fer, no sóc així, jo aviso i proposo per exemple fer servir el Word, si la gent fa el que vol... doncs que després no es queixi, com ja em va passar fa dos dies... (amb la maria, per sort, vam arribar a un acord :wink: )

P.D: estava segura que algú se'm rebotaria... no sé ni per què em molesto a demanar :roll:
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
neus_snitch
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 570
Membre des de: dj. des. 22, 2005 2:14 pm
Nom: Mònica (de veritat!)
Rang: Mauleta valenciana
Ubicació: Cagant al vol
Contacta:

Entrada Autor: neus_snitch »

Però a vore, açò que es?
Per que es poseu així? Jo trobe que Carla te raó, es mire per on es mire, i que si algú vol escriure un FF, té que saber que porta certa feina, feina qu s'ha de saber portar endavant.
A més, em molesta que tothom escriga els capitols amb abreviatures, ja que mentre jo faig un capítol (corregint faltes i sense abreviar), i ha gent que en faja 2 o 3, perque passa de les faltes i abrevia. I és un insult per els elscritors i escritores que ens esforcem.
Au cacau
Imatge

Imatge

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

La Neus té raó. Un escrit és la unió del contingut i de la forma. Quan falla el contingut, la forma ajuda. Quan la forma falla, ajuda el contingut. És més difícil que agradi un escrit si té faltes, abreviacions o costa de llegir, perquè llavors el 100 % rau en el contingut. No m'he llegit la teva ff ni la de ningú que escrigui amb abreviacions, perquè em fa molta madra posar-m'hi. :| Potser està molt bé de contingut, però ves... em fa mandra :roll: ...

Ja sé que fa més mandra escriure bé que no pas llegir malament, però penseu que escriure bé sempre serà útil, mentre que llegir malament no acostuma a ser gaire útil 8) . L'altre dia, a la meva classe un xiquet va escriure en un examen "xk" en lloc de "perquè". La professora li va baixar dos punts de la nota de l'assignatura. Acostumeu-vos a escriure amb les paraules completes, que val la pena :wink:

Quin rollo estic pegant... Res, res, que tot això era per dir que estic súperd'acord amb les mesures de la nova moderadora (encara que no hagi fet les normes :P). Felicitats! :mrgreen:

Bloquejat