Votació II Repte de fanfictions

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon

Quina ff us ha agrafat més? (Repte II)

L’enquesta ha acabat el dl. set. 22, 2014 3:51 pm

Cabells curts i sabates de xarol
4
50%
Dinou anys després - Hogwarts Express
0
No hi ha cap vot
La creu del rei - 1 de setembre de l'any 2017
1
13%
Petons vora el tren escarlata
0
No hi ha cap vot
La sala d'objectes perduts
3
38%
 
Vots totals: 8

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: Antares_Black »

Pàgina de VOTACIÓ del II Repte de fanfictions.

Voteu la que més us hagi agradat.
Podeu votar encara que no hi hàgiu participat.
Recordeu que només teniu UN vot per persona i que NO us podeu votar a vosaltres mateixos.


-Cabells curts i sabates de xarol
http://www.harrypottercat.cat/fanfictio ... xarol.html

-Dinou anys després - Hogwarts Express
http://www.harrypottercat.cat/fanfictio ... press.html

-La creu del rei - 1 de setembre de l'any 2017
http://www.harrypottercat.cat/fanfictio ... -2017.html

-Petons vora el tren escarlata
http://www.harrypottercat.cat/fanfictio ... rlata.html

-La sala d'objectes perduts
http://www.harrypottercat.cat/fanfictio ... rduts.html


(del 2 al 22 de setembre)

Bona sort a totes les concursants!
Antares_Black l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 08, 2014 11:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: Agatha Black »

Hola, tinc una pregunta!

Hem d'argumentar la nostra votació? Valorar tots els relats una mica per sobre i dir per què hem escollit X relat? O només votem?

És que estic pensant que això depèn de si volem que siguin vots anònims o no. Fem vots anònims o donem la cara i exposem motius?

Jo normalment em decantaria per això segon, però no sé si la gent ho preferiria fer anònim per no crear mala maror... Que veig molta gent competitiva per aquí! XD
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola,

jo encara tinc pendent la votació que hi han històries per llegir... (Antares, la teva és refotudament llarga, eh?). Això que diu l'Agatha d'argumentar el vot que fem em sembla interessant, tot i que llavors penso que queda obsolet la graella de dalt. El que jo faria és avisar que ja s'ha votat i, com a opcional, dir quina és i perquè t'ha agradat més.

Una altra cosa que m'agradaria comentar, encara que crec que ja ens sortirà de natural a nosaltres —perquè som bones persones—, es que suggereixo que el comentari a cada història sigui obligatori. A tothom li agradarà tenir comentaris constructius, i aquí només es podrà fer —opcional— per al que has decidit votar.

Petons!

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: hpkarina »

Jo també trobe interessant això de comentar el per què hem votat tal ff o no, comentar cadascuna de les ff, bé, jo hi he deixat comentaris a totes, I think xD
Pel que fa a les votacions, jo les deixaria perquè així és molt més fàcil el recompte! O siga, ho marquem a dalt i al comentari ho exposem, què vos pareix?
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: Agatha Black »

Ok, veig que ja ha puntuat algú abans que jo, però seré la primera en comentar-ho una mica.

Després de molt reflexionar, he votat La sala d'objectes perduts. Explico una mica les meves raons:

A nivell estètic i de forma, crec que la història que té un llenguatge més elaborat és la de Cabells curts i sabates de xarol. És com un poema. Tot i així, a nivell de contingut i d'argument és una història molt senzila i, tot i que és bonica, no està tan ben trobada i pensada com algunes altres, al meu parer.

Pel que fa a la idea general i originalitat, la que més m'ha impactat és la de La Creu del Rei, i és la que pensava votar abans de llegir la de l'Antares. M'ha semblat meravellosa la idea de fer servir el Cattermole, i que a partir del nom de "Mary" hagi relacionat la sra Cattermole amb una possible companya de curs de la Lily Evans. Té uns detalls de contingut molt bonics. I la Cassandra s'ha imaginat tota la història d'una família que ha creat gairebé des de zero que trobo molt treballada. Li veig una petita pega, per això, i és que queda una mica massa oberta, no em sembla exactament un one-shot que comenci i acabi, simplement un primer capítol d'una història.

Així doncs, finalment he votat la història de l'Antares, perquè trobo que és la més completa. El llenguatge és molt correcte, però ha fet servir un estil molt diferent del que fa servir normalment (molt més líric i descriptiu) per adaptar-se a com podria ser el de la Rowling, amb més acció i diàlegs, per a lectors joves i amb ganes d'aventures. Crec que ho aconsegueix molt bé, i es tot un esforç!

A més té un bon argument. Crec que és l'única història que és realment un one-shot, que no demana més capítols a continuació per a explicar res del que ha passat, sinó que -tot i que si es volgués es podria seguir- té un principi, una trama i un desenllaç. No és gaire complex, però sí molt entretingut. Té unes descripcions molt boniques (la sala), algun personatge molt ben caracteritzat (el fotògraf), i alguna aparició estel·lar (el Malfoy) que soluciona el problema al qual ens pensàvem que s'enfrotarien els personatges al principi (la Rita Skeeter). El fet que al final l'aventura sigui una cosa totalment inesperada és un molt bon gir, i m'encanta que els protagonistes siguin dos nens, perquè al cap i a la fi, què seria del món de Harry Potter sense nens? En definitiva, crec que és el relat que, en general, està més ben polit en tots els sentits. Té de tot! ^^
Imatge

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: hpkarina »

I per fi he tingut temps de comentar la meua votació! (vaig ser la primera, abans de què diguérem això de justificar l'opció i fins ara no he tingut temps!) Estic seguint el que ha comentat marta_ginny al tema del repte de no llegir les altres justificacions ni mirar els vots, so potser repetisc alguna cosa del que ha dit Agatha Black,que diria que ha fet la seua justificació al comentari anterior (no??)

So: la meua votació és per la creu del rei.

Em costa bastant donar l'opinió moltes vegades de per què em decante més per una cosa o per l'altra ja que moltes cops és simplement una mena d'instint. M'ha agradat molt l'estil i tot i que jo sóc més d'històries nyonyes (les aventures també m'agraden molt, eh?) m'ha paregut que aquesta està més aconseguida que no la de petons al tren escarlata. M'agrada la temàtica i el joc de flashbacks. També m'agrada com ha creat una història completa per a uns personatges dels quals en sabem ben poc, sempre he trobat interessant treballar amb aquests tipus de personatges perquè podem fer més o menys el que volem amb ells. I no sé, bàsicament que m'ha agradat molt :mrgreen:

Quant a la resta de ff, ja les he comentades de forma individual cadascuna i m'estaria repetint xD So, this is it! :P un beseet!
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: Cass Ross »

Esho, votar sense mirar els altres.

Comencem: jo em decantava —i encara em decanto— entre dues fanfictions. Al final he decidit votar Cabells curts i sabates de xarol.

L'altra opció era La Sala d'Objectes Perduts. Aquesta també em va agradar molt, i l'Antares va aconseguir una manera de narrar molt semblant a la de la Rowling, una continuació molt fidedigna a l'epíleg que coneixem. Tot i així, hi va haver certes coses que em van grinyolar una mica. Una d'elles és la Sala d'Objectes Perduts. La majoria de la història passa a l'Andana, a l'Estació, tal i com havia de passar, vaja. Però aquesta altra part no, i no sé perquè no em va acabar d'agradar gaire. (Sóc tiquismiquis, ho sé.) Tampoc em va acabar de convèncer que els dos nens aconsegueixin tornar perquè es fan passar per altres persones i agafen el que elles van perdre. Trobo que és una mica d'irresponsabilitat per part de l'elf permetre-ho si qui ha de buscar les coses és un mateix. (El final també el trobo una mica massa abrupte, però per la resta és fantàstica.)

Ara sí, Cabells curts i sabates de xarol. Una de les pegues que té és que no és una història gaire elaborada, no té el que es podria dir un principi i un final. Per la resta, em va agradar. Per una banda, el fet que la protagonista fos una filla de muggles que no vol anar a l'escola, a qui se li fa una muntanya haver de començar en un lloc nou que fins aquell moment havia pensat que no existia. L'altra, és la narració. Narrava els sentiments dels personatges d'una manera que te'ls creies, i sabia aprofundir en els de la protagonista —reflectint la seva impressió per començar en un lloc màgic. També és una narrativa molt poètica, que em va enamorar perquè també és molt tranquil·la. La similitud amb Dorothy del Mag d'Oz em va fer molta gràcia, i va recordar coses que tothom oblida com el bitllet per entrar a l'estació. I mira que és important. (Es va deixar certes coses, com la boira, però li ho perdono. Encara que no n'hi hagi sí que hi ha la impresió que en el món només hi són elles dues, i això ja em val. —És el que fa la boira xD).

Petons!
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: hermione potter »

Votar sense mirar, FET! :ok
Jo he votat La sala d'objectes perduts per unes raons:
-M'agrada molt com està escrita (el llenguatge, les descripcions, les expressions, els diàlegs dels personatges...), trobo que s'assembla molt al de la Rowling.
-Trobo que és molt enginyós que surt això de la sala. A les estacions muggles ja acostuma a haver-hi algun lloc d'abjectes perduts, però a l'estació màgica no ens ho pensàvem.
-Els personatges estan molt ben desenvolupats (com es comporten, com parlen...)
-M'ha agradat molt això de la frase de l'Ull-Foll, que es fes referència en Fred i que es parlés d'altres estacions desconegudes per a nosaltres.
-El detall de la Rita Skeeter i en Malfoy, molt bo, m'ha agradat molt com acaba la història.

Doncs aquí els meus arguments per la FF votada :mrgreen:

Hermione Potter
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: marta_ginny »

A veure, votacions...
Tinc un seriós problema, i és que m'està costant molt decidir qui he de votar. Us explico una mica les meves reflexions (i així a veure si m'acabo de decidir xD).
Com que no podia dir "aquesta", em vaig dedicar a descartar. Vaig descartar "Petons vora el tren escarlata" i "Dinou anys després - Hogwarts Express". La primera perquè, tot i que està molt ben escrita i et fa passar una bona estona, pel tema queda una mica fluixa en comparació amb les altres, i la segona perquè no queda clar el desenllaç, tot i que és molt divertida.
El més complicat va ser a partir d'aquí. Les altres tres són molt diferents i totes tres són molt bones dins del seu estil. "La creu del rei" i "Cabells curts i sabates de xarol" tenen el problema que no queden tancades, que tenen tema per continuar, mentre que "La sala d'objectes perduts" és com un conte i té les parts molt ben delimitades.
La primera que vaig descartar dins d'aquestes va ser "La creu del rei", principalment pel tema que he comentat. És genial, els personatges estan molt ben trobats i, tot i que són de la Rowling, no són usuals. El fet de relacionar la Mary MacDonald i la Mary Cattermole m'ha semblat una idea genial. Tot el relat està molt ben fet. Però no li acabo de trobar sentit com a one-shot, sinó com a primer capítol d'una ff més llarga. Això sí, potser no el voto, però si l'autora decideix continuar-ho com a ff, seré la primera a llegir-la! ^^
Pel que fa a "Cabells curts i sabates de xarol", crec que, tot i acceptar continuació, segueix funcionant bé com a one-shot (o, almenys la meva idea del que és un oneshot), perquè accepta continuació però no la demana. De manera que no el puc descartar per això. La principal diferència entre les dues que queden és que una està més elaborada en la redacció, i l'altra més elaborada en la història. I totes dues m'han agradat molt dins el seu estil.
Però parlaré una mica de "La sala d'objectes perduts", que gairebé no n'he dit res! És una idea molt original, i molt ben plasmada. L'aparició del Malfoy és una passada, i tot i que la Rita no he acabat de veure clar el seu paper dins la història, val la pena fer-la sortir només per aquell moment. I el paraigua! Té molts detalls i està molt pensada. Si li he de trobar alguna pega, és que, per mi, s'ha allargat una mica massa al principi i llavors el final passa molt ràpid. Però està molt bé!
Tot i això, aquesta vegada m'agradaria premiar fins a quin punt m'ha agradat l'estil de "Cabells curts i sabates de xarol". Hi vaig entrar de seguida, em va arrossegar dins la història en un tres i no res, i era molt fàcil empatitzar amb el personatge principal. Fins l'última paraula estava triada i cuidada, i això permetia perdonar les llicències que es va prendre amb els personatges canon de la Rowling sense cap mena de dubte. Tot i que em sap molt de greu només poder-ne votar una i m'agradaria moltíssim tenir més vots, crec que aquesta vegada he d'anar amb la que em va semblar més ben escrita, que és aquesta.

Dit això, només em queda comentar que em fa molta por apuntar-me al següent repte contra vosaltres, i que felicitats a totes per haver-m'ho posat tan i tan difícil! Fins el pròxim! ^^
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: hermione potter »

Holaaaa, veig que s'acosta el dia final, el dia que es decidirà el guanyador, i si això segueix així hi haurà un empat.
Si el cas el dia 22 seguís així (que jo crec que és com seguirà), qui seria el guanyador? els dos? o es tornaria a fer una votació només entre els dos empatats?
Gràcies per llegir les meves preguntes, per molt estúpides que siguin :mrgreen:
Petonets, fins aviat!!!
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: Antares_Black »

Poc abans de les tres, s'han tancat les votacions i...

JA TENIM GUANYADOR!

hpkarina,
amb el seu relat Cabells curts i sabates de xarol!!!! :ballar:

FELICITATS!!! :ok


Antares

PD: Deixo espai perquè digueu el que volgueu dir :wink:
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: hpkarina »

Ostres, tu! Què? Com? Que he guanyat? De veritat? Buah... Val, estic un poc en xoc perquè per res del món m'esperava guanyar xD MOLTES GRÀCIES! :D :D :D :D estic molt contenta ara mateixa! ^^ Gràcies a tot(e)s els que m'heu votat! I enhorabona a la resta de participants perquè heu escrit unes fanfictions realment bones, de veritat! :) Aii no sé què dir! XP Bé, que espere el pròxim repte amb impaciència (tot i que no sé si em presentaré, però tinc ganes de llegir tot el que presenteu!) una besadeta! ^^
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: Antares_Black »

Com que no sé a quin tema posar això, ho poso a tots dos temes i s'ha acabat xDD

Atès que ja tenim una guanyadora del II Repte, caldria que posessim en marxa el premi que vam acordar, no trobeu? :ok

Potser s'esperava que l'obrís jo...? Prefereixo que ho parlem i ho organitzem tots una mica. Bé, oi?

Havíem dit d'obrir un nou tema amb la llista de guanyadors de cada repte que anem fent, amb el seu respectiu relat guanyador més el seu repartori de fanfictions complet (per publicitar-lo), així com anunciar-ho a la pàgina i grup que tenim al Facebook, i no sé si també al d'Instagram, twitter, tumbr... El que hi hagi!

Qui s'ogereixi a fer això (obrir el tema de guanyadors) ha d'estar disposat a modificar el document cada cop que hi hagi una nova entrega de premis. O això o que per cada guanyador s'enviï una nova resposta al tema. La primera opció em sembla més visual, perquè no s'acumularan els missatges...

Com ho veieu? :mrgreen:

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: hpkarina »

Sincerament, em faria cosa obrir jo el tema perquè me sentiria en plan: "HOLA GENTE HE GUANAT UN PREMI IV OS HO PUBLIQUE MUAHAHAHA" i me sentiria mal xD Per tant, si ningú més pot... Ja m'encarregaré de fer ressó per les xarxes socials de què em faig càrrec quan estiga obert el tema! ;)
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Votació II Repte de fanfictions

Entrada Autor: hermione potter »

A mi em sembla bé, però jo no ho sé fer :nose
Si algú en sap que ho faci, jo es que això d'obrir els temes així no en tinc ni la més remota idea, ho sento molt, ajudaré en el que pugui, però en això ho sento però no puc.
hermione potter :mrgreen:
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Respon