Fanfiction comunitària de rol

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Agatha Black »

Okay, crazy idea. :boig2:

Un explico: Avui m'he il·luminat i he pensat que, com que ara som unes quantes escriptores de fanfictions relativament constants, potser us agadaria fer una fanfiction comunitària nova, però amb un format una mica diferent.

No sé si alguna vegada un heu registrat en alguna pàgina de rol de Harry Potter (com per exemple El Mapa de Magatotis, que vam crear un grupet de gent d'aquí). Si ho heu fet, m'entendreu de seguida, si no, ho explico detalladament.

El tema seria fer una fanfiction sobre un grup d'estudiants a Hogwarts (amics, enemics, germans, cosins, coneguts) en una època diferent (o paral·lela) a la del Harry, o els Rondadors, o els seu fills. És a dir, que aquests últims NO seran es personatges, sinó que els protagonistes seran aquest grup heterogeni de personatges que crearem. Com? Doncs cadascú es dissenyarà un personatge. Triarà el nom, la família, el gènere, la personalitat, la residència, etc, seguint aquesta fitxa típica dels jocs de rol:

Nom:
Residència:
Curs:
Aspecte físic:
Personalitat:
Breu història: (per explicar una mica els seus orígens, familia, si són d'algun país diferent, etc)
Habilitats especials (si algú és metamorfomag, o animàgic, o home llop, etc):
Mascota:
Altres:

La idea d'escriptura seria la següent:

Cada autor escriurà un capítol des del punt de vista del seu personatge, en primera persona i en present. Pot interactuar amb altres personatges i posar-los en la situació que vulgui. Això sí, sempre respectant la personalitat dels personatges que toqui que no siguin seus. El que s'ha de tenir en compte és que s'ha de seguir la història en una línia contínua.

Per exemple: en el primer capítol, en Joan Potter explica com es desperta l'1 de setembre i narra el seu matí a casa amb els seus pares fins que arriba a King's Cross. Al capítol dos, l'Anna Weasley explica com ja és a King's Cross i es troba amb el Joan Potter i el Marc McGonagall i el trajecte que tenen tots 3 al Hogwarts Express, fins que arriben a Hogwarts. Després, la Maria Malfoy explica al capítol 3 des que arriba a Hogwarts, com va al Gran Saló i veu la cerimònia de la tria i menja a la taula d'Slytherin el banquet mentre es mira als seus tres arxienemics de Gryffindor (el Potter, la Weasley i el McGonagall).

S'entén, més o menys? Cada capítol des del punt on s'ha deixat abans, però sempre des del punt de vista del nostre personatge (tot i que, evidentment, molts cops es farà referència a altres personatges, entre els que haurem pactat anteriorment el tipus de relació que tenen).

Què us sembla? Algú s'apuntaria?
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: marta_ginny »

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY M'encanta la idea! A veure si s'anima força gent, pot estar molt guai!

O sigui, que m'hi apunto. I aprofito per animar a tothom que li interessi el tema a venir al fòrum del Mapa de Magatotis, segur que us ho passareu molt bé!

Ens anem veient!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: hermione potter »

Ooooohhhhh que guai sona :ballar: :ballar:
Agathaaaaa M'APUNTO, no sé gaire bé com va, però m'apunto. :riure:
Ja, a la que vegi com va evolucionant ho faré bé, però com que no n'he fet mai cap espero fer-ho bé :wink:
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Agatha Black »

Doncs va, per començar a donar idees, creo ja el meu personatge i així també veieu com va els que no heu fet mai rol:
Nom: Agatha Black (fàcil de recordar!)

Residència: Gryffindor

Curs: 5è

Aspecte físic: D'estatura mitjana, amb els cabells llisos i negres fins a l’espatlla i els ulls grisos. Força pàlida. Està més prima del que voldria, però no és perquè no mengi, sinó perquè és un sac de nervis amb potes que, no només no para quieta, sinó que a sobre li encanta l'esport, especialment el quidditch.

Personalitat: El seu cervell no és el raig de llum més brillant en l'univers dels coneixements, ni li importa el més mínim. Perquè és valenta, llançada, honesta i directa. La seva consciència l'obliga categòricament a muntar merder, fer gresques, preparar bromes i ser tan escandalosa com pugui. I fer emprenyar els d'Slythern, és clar, que, per ella, són al mateix esglaó de l'escala evolutiva que els escarbats.Tot i que molta gent creu que és intel·ligent perquè té molta memòria i inventiva, en realitat el seu seu cervellet corre el perill de caure-li per l'orella cada vegada que sacseja el cap. Tot i així, de vegades la seva imaginació es tan gran que pot ser brillant sense pretendre-ho. Això sí: té un codi moral que ningú no sap ni d'on ve ni d'on baixa i en alguns assumptes es pot posar molt seriosa. Tot i la seva aparença juganera, té una voluntat de ferro, i està disposada a fer el que calgui per evitar la pujada al poder de les forces del mal.

Breu història: És la filla única d’una parella freda i calculadora. Des que va néixer, els srs Black van saber que l’Agatha era una ovella negra i que mai no ompliria d’orgull la molt noble i antiga nissaga dels Black. Van intentar “encarrilar-la” i educar-la en l’odi cap als muggles i el despreci cap a la gent “inferior” però ella era una rebel. Abans de començar a Hogwarts, l’Agatha va tenir una gran baralla amb els seus pares, que van acabar desheretant-la, (com ja era costum a la família des de feia segles entre els Black) i fent-la fora de casa. Des d'aleshores, viu a casa d'una família veïna muggle, que tenen un fill de la seva edat que és molt amic seu.

Sol culpar la seva bogeria i estupidesa a la poca mescla de sang que li corre per les venes (cosa que acostuma a fer cabrejar força a alguns Slytherin quan els ho comenta). Fa temps que va decidir que si mai tenia fills, els tindria amb un muggle, per por a que el fill surti retrassat mental, que és el que ella considera que passaria amb una generació més de sang pura a la família.

Habilitats especials: En procés. Li agradaría ser animàgica (il·legal, és clar, quina gràcia té si no?) però és un procés complicat i encara hi està treballant.

Mascota: Un pigmy-puff de color rosa, Voldemort.

Altres: Tot i que no porta gaire bé algunes assignatures, el seu somni és convertir-se en Auror i, algun dia, aconseguir tancar la seva familia a Azkaban per tot el que li han fet a ella… i a altra gent, ja que té algunes escenes familiars de quan era petita encara gravades a la ment.
Val, un parell de cosetes:

1- Al curs he posat 5è, però per posar alguna cosa. Seria interessant que tot el grup de personatges fessin el mateix curs (perquè es poden fer escenes a classe on intervinguin els personatges i és més usual que tinguin relació d'amistat o odi). Si voleu fer un curs diferent, també em sembla bé... He posat 5è perquè em semblen prou grans com per poder ser ja bons/dolents, combatre cavallers de la mort, o ser-ne... etc, però encara van tots junts a classe perquè no trien les assignatures. Ara, si ho preferiu, podem posar un altre curs, estic oberta a propostes. Si algú vol que el seu personatge sigui específicament més gran o més petit per algun motiu, per això, també ho pot fer, però la idea és que la majoria siguin de la mateixa quinta, pels motius de relació entre ells que ja he explicat. ^^

2- Evidentment, els personatges no heu de ser volsaltres. Jo li he posat el meu nom d'usuària perquè és el mateix que faig servir al fòrum, però us podeu dir com vulgueu, sempre que penseu que heu de tenir un nom i cognom amb sentit. Per exemple, si voleu fer un personatge que sigui fill de muggles, doncs no trieu de cognom "Weasley" o "Malfoy".

Què més. Això, els personatges poden ser bons, o dolents i, com he dit, no els heu de basar en vosaltres. Està bé que hi tingueu coses en comú (ja que heu d'escriure des del seu punt de vista i sempre és més fàcil si us hi sentiu reflectits d'alguna manera) però el que és més important és que els personatges siguin interessants i diferents, amb les seves virtuts i els seus defectes, però és un personatge inventat. Si s'assempbla a vosaltres, doncs molt bé, però no té perquè ser així (de fet, us animo a uns quants a crear personatges malvats perquè si no costa molt fer avançar un argument interessant, quan tothom és supermajo i superhappy! XD).

Si van sorgint preguntes, aniré responent!
Imatge

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: hermione potter »

Com que ahir a la nit no podia dormir vaig agafar un papaer i vaig crear el meu personatge :riure:
Nom: Christine Connors (els seus amics li diuen Chris i a vegades si no saben qui és la confonen amb un noi)
Residència: Gryffindor
Curs: 5è
Aspecte físic: no té un color de cabell definit, té els ulls marrons, és alta i és prima.
Personalitat: tranquil·la, sap escoltar, li encanten els esport, sobretot el quidditch (li encanta jugar en totes les posicions excepte de portera), té mem+oria visual i és molt bona a Defensa Contra les Forces del Mal.
Habilitats especials: és mig metamòrfoga (només se li canvien de color els cabells en tons entre pèl-roig i marró fosc).
Breu història: mestissa, mare bruixa i metamòrfoga i pare muggle. Només li queda viu l'avi de part materna. Viu a Londres i va nèixer allà.
Mascota: gat gris amb taques negres.

Espro que sigui això el que s'havia de fer, si no s'entèn alguna cosa m'ho dieu.

hermione potter :mrgreen:
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Arwen Black »

Hhhmmm... Jo no escric fanfictions :( tot i que ho he intentat vàries vegades, però m'agradaria apuntar-me en aquesta fanfic de rol i intentar-ho una vegada més, ja que aquí no escriuria jo tota la història, sino un capítol de tant en tant. Si m'accepteu haureu d'acceptar la possibilitat que el meu capítol sigui mediocre... però jo prometo esforçar-m'hi molt! Tinc un personatge casi pensat, si em dieu que em puc apuntar aquí escric la seva fitxa, sinó no passa res, seguiré la història! :D
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Agatha Black »

hermione potter ha escrit:
Com que ahir a la nit no podia dormir vaig agafar un papaer i vaig crear el meu personatge :riure:
Nom: Christine Connors (els seus amics li diuen Chris i a vegades si no saben qui és la confonen amb un noi)
Residència: Gryffindor
Curs: 5è
Aspecte físic: no té un color de cabell definit, té els ulls marrons, és alta i és prima.
Personalitat: tranquil·la, sap escoltar, li encanten els esport, sobretot el quidditch (li encanta jugar en totes les posicions excepte de portera), té mem+oria visual i és molt bona a Defensa Contra les Forces del Mal.
Habilitats especials: és mig metamòrfoga (només se li canvien de color els cabells en tons entre pèl-roig i marró fosc).
Breu història: mestissa, mare bruixa i metamòrfoga i pare muggle. Només li queda viu l'avi de part materna. Viu a Londres i va nèixer allà.
Mascota: gat gris amb taques negres.
Hermione potter, està molt bé així, ja! :clap: Pot ser més complex, si hi vols afegir més coses, però si no ja està bé! M'agrada que sigui pseudomorfomaga! Guai, guai! Com que és de gryffindor del mateix curs, pot ser molt amiga de l'Agatha, ja que són companyes d'habitació, i jugadores de l'equip de quidditch, totes dues! ^^Crec que s'han de dur bé per força!

I Arwen Black, per suposat que et pots apuntar! No cal que siguis escriptora habitual de fanfics! Com més, millor! Quan vulguis, penja la fitxa del teu personatge, i si necessites ajuda per a qualsevol cosa, ja ens diràs. :mrgreen:

Si no som gaire gent, fins i tot podríem fer dos personatges per persona, crec que almenys hi hauria d'haver 7 o 8 personatges en total
Imatge

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: hermione potter »

Gràcies, ja hi aniré afegint coses, en tinc algunes d epensades, però les haig de reflexionar una mica per veure si m'acaben d'agradar.
Això, pseudomorfomaga no em sortia :riure:
Home, segur que es duran força bé :ballar: la Christine també odia als Slytherins, que m'havia oblidat de dir-ho. I també m'he oblidat de posar que ella no sap montar gaires bromes, però que si algú li diu d efer-ne una s'apunta sempre, suportant les conseqüències :celles:
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!

Com segurament ho haureu vist, estic molt absent així que no estic segura de si hi podria participar. Abans de crear el meu personatge i tal, m'agradaria aclarir unes quantes coses:

1. Quan es començaria a publicar, la història? —Segons com no podria participar, però tampoc voldria que canviessiu la data per mi, d'acord?

2. En quin any estaria ambientada? (Generació Rondadors, Harry o Tercera?) —Estaria bé posar èmfasi en un any concret, vull dir: que sigui en un any concret perquè així els "homes llop", per exemple, es transformarien tots el mateix dia, sabeu què vull dir? Mirant el calendari lunar i tal.

A partir d'aquí, crearia el meu personatge d'una manera o una altra, perquè parant atenció en la generació dels Rondadors o del Harry, els ambients són diferents i per tal els personatges també ho serien —almenys per a mi.

Petons!

Cassie.

PSD—.
Si no som gaire gent, fins i tot podríem fer dos personatges per persona, crec que almenys hi hauria d'haver 7 o 8 personatges en total
Això seria especialment interessant, perquè així es podria crear per exemple un personatge X i el seu germà petit Y i serien dos punts de vista diferents que controlaria un mateix autor i tal... Si aconseguíssim posar-nos bastant d'acord, això també permetria crear més històries paral·leles i no tant centralitzades. Voto a favor de la proposta :D
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Agatha Black »

Doncs la idea seria que no coincidís amb cap dels personatges usuals, per poder crear nosaltres els nostres propis dolents i els nostres arguments.

Proposo, per exemple, ambientar-lo en l'actualitat, setembre de l'any 2014. El Harry i companyia fa anys que han marxat de Hogwarts però la tercera generació encara no ha arribat a Hogwarts. Què us sembla, la idea?

De tota manera, hauria de ser una història paral·lela, no té per què aparèixer cap personatge conegut. Si voleu, ho podem ambientar com... no sé, a l'any 2100 o així, si ho preferiu, així els tenim tots morts i enterrats. ^^

Respecte a quan es començaria a publicar, doncs no ho sé... quan tinguéssim clars tots els personatges, haguem resolt tots els dubtes ihaguem decidit detalls com aquest del temps. Crec que portarà uns dies o un parell de setmanes, almenys... depenent si la gent que hi participi es connecta molt sovint o poc. Ens adaptarem perquè tothom que vulgui pugui participar, per això! ^^
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Cass Ross »

A l'any 2014 sí que hi ha personatges de la TG canon que hi són: el Teddy (nascut a 1998 i per tant fa sisè) i la Victoire (nascuda a 2000 i per tant fa quart). Per al James, que es el següent que coneixem, encara li falta un curs o dos per entrar.
O sigui que no em sembla bona idea. O sí, si no els esmentem i tal o jo què sé.

Suposo que m'apunto. Quan pugui pujo el personatge.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Agatha Black »

Ui, tens raó, no hi havia pensat, en els grans.

Okay, any 2100! Tots estan morts i enterrats i tothom viu feliç, fins que torni a arribar un dolentot que ens faci posar els pèls de punts a tots i es crei un nou argument! No hi ha personatges coneguts d'acord? Doncs vinga, qui vulgui pot començar a penjar les fitxes! ^^
Imatge

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: hermione potter »

Any 2100... D'acord, no hi ha canvis a Hogwarts, no? Ni tecnologies ni res no? Hogwarts és la casa normal que coneixem no?
XD Home si és pels grans... ells tampocs tenen gaire del que poguem parlar, però que si es 2100 així es queda eh :mrgreen:
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: Cass Ross »

Ni tecnologies ni res no?
En principi la màgia i la tecnologia no són compatibles. Jo aposto perquè a Hogwarts siguin molt tradicionals i no hi hagi canvis, és el que passa amb el món mag —encara anaven amb túniques al segle XX! Encara que, si voleu reflectir algun canvi en el món muggle —Andana 9 i 3/4 és a King's Cross...—, doncs hauriem de pactar alguns canvis o què?

Petons!

Cassie.

PSD—. Guai això d'un nou dolent. Com ho fem?
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Fanfiction comunitària de rol

Entrada Autor: hermione potter »

Un dolent nou, sona bé. Fa falta un bon mòbil i un nom guai i què fa per ser dolent.
Com mola això :)
Petonets!!!
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Respon