En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Comenta els personatges.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Unapersona »

Aquest tema és addictiu! :roll:
Aquesta visibilitat és sobretot a la sèrie, Unapersona. Als llibres em sembla que de passada es comenta algun petó homosexual però no hi ha gairebé res. Suposo que a la sèrie deuen haver posat una mica més de diversitat d'orientacions per atraure més públic.
D'acord, a veure quan hi arribo! :)
As a asexual... supporter, sobre la brometa de l'Unapersona, l'asexualitat i les estrelles de mar: fa un temps vaig llegir (encara que ara no n'he pogut trobar cap font) que hi havia científics que defensaven que la reproducció asexual s'anomenés d'una altra manera (no me'n recordo del nom, devia ser massa científic per al meu caparró humanístic), així que afortunadament aviat s'acabarà la brometa aquesta.
Era una brometa sense mala intenció però feta expressament per reflectir el que hi ha gent que pensa. Sí, estaria bé que li donessin un nom diferent a la reproducció de les estrelles de mar (que no posin un nom complicat si us plau!).
No sé si s'ha entès gaire, però això seria una mica la diferència entre MOGAI i NHNC que ha proposat l'Unapersona.
No era una proposta, només les primeres sigles que se'm van acudir sense pensar gaire! MOGAI em fa més el pes que LGBT+ (i que NHNC), però tot i així ja sabeu la meva opinió.
La bandera de l'Arc de Sant Martí és la bandera gai (i lèsbica?), però també és justament la que ha quedat associada a tot el moviment LGBT+.
Ostres, encara hauré ficat la pota amb el meu comentari! :oops: Ho deuria tenir mal entès.
Entenc molt bé si no et vols identificar com pansexual agènere, Unapersona. Si no vols utilitzar aquestes etiquetes per a tu mateix, o en vols utilitzar algunes que no siguin tan precises, t'ho respectaré.
Em temo que quan expliqui el que sóc a altra gent (als pares, per exemple) hauré d'utilitzar com a mínim l'etiqueta d'agènere (la pansexualitat és relativament fàcil d'entendre, almenys en comparació). La meva intenció no és imposar res a ningú, i en fòrums he vist que hi ha molta gent que tot i que saben el que són necessiten una etiqueta per poder expressar. A vegades els he ajudat, proposant-los les etiquetes que em semblaven més oportunes (i donant enllaços a webs amb llistes), perquè entenc perfectament que, com diu l'Antares, necessitem les paraules per comunicar-nos.

Sí que m'identifico amb l'etiqueta "agènere" i el que significa, el problema és que és una paraula i mai expressarà exactament el que sóc. Per això prefereixo les definicions a les paraules, en aquest cas, perquè poden recollir el que una sola paraula no pot recollir, encara que tampoc sigui exactament el que vull expressar (tant de bo existís la telepatia!).
Però potser algú necessita dir "sóc el verd pistatxo, sóc el vermell clar (que no el rosa) o sóc el cian" o algun color més concret i precís que ara mateix no conec, aquest color també existeix i s'ha de respectar.
Evidentment, tot el meu respecte cap als colors minoritaris i les seves etiquetes. Jo em referia, però, als noms dels colors i no als colors en si. És evident que els colors i totes les seves tonalitats existeixen, només cal obrir els ulls (Diria que Plató no hi estaria d'acord, però això és un altre tema), però la paraula "verd pistatxo" no és un color, és una paraula, un invent nostre totalment arbitrari (de nou, això no vol dir que no respecti ni entengui la gent que vol utilitzar "verds pistatxos molt clar però sense arribar a groc" i coses així).
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: marta_ginny »

Això d'arribar tard a un tema és terrible hahaha Hi ha tantes coses que voldria comentar i me n'he oblidat mentre pensava les altres!

Sobre el tema inicial (Dumbledore-Grindelwald), jo quan vaig llegir els llibres no me'n vaig adonar, però també és veritat que el setè el vaig llegir quan tenia 12 anys i, la veritat, m'importava bastant poc tot el tema amorós i ni tan sols se'm va acudir! Rellegint-lo ho he vist molt més clar. També és veritat que a la cinquena pel·lícula (crec) la Rowling va censurar una frase perquè parlava d'un amor de joventut del Dumbledore que era una noia, però em sona que això va ser abans que sortís el setè llibre, pot ser? Com la Mercè, jo també tenia la idea que només era per part del Dumbledore, que per això no s'explicitava més!

De fet, ni que fos correspost, no podem demanar que siguin específics (els personatges, eh? No em refereixo a la Rowling) tenint en compte l'any que devia ser quan el Dumbledore i el Grindelwald es van conèixer. El Dumbledore és MOLT gran! Era difícil fer-ho explícit sense convertir-ho en una part central de l'argument, potser. Pel que fa a en Dean i en Seamus, jo sempre els he tingut per ship extraoficial, i és veritat que té molts seguidors! Jo no ho shipejo particularment, però per què no. Sí que la Rowling hauria pogut mencionar alguna relació fora de l'heterosexualitat, ni que fos de passada, però també estic d'acord amb la Gee que les relacions amoroses que no siguin dels 3 principals (i sí, dic 3 perquè si sabem que el Dean i la Ginny surten junts és perquè el Harry està interessat en la Ginny, igual que la Xo i el Cedric) li interessen ben poc!

Quant a la presència de personatges LGBTQ+ a la literatura, jo penso que hi ha hagut un boom molt gran, sobretot al tipus YA. Tingui més o menys qualitat, no es pot negar que és el gènere que s'ha obert més als tabús. Orientacions sexuals, identitats de gènere, malalties mentals... Em fa pensar, per exemple, en On The Other Side, de Carrie Hope Fletcher, que és un llibre molt millorable però hi tens, per exemple, el protagonista masculí que és bisexual, i ho menciona de passada amb tota normalitat (cosa que m'ha agradat MOLT), un personatge homosexual, un de pansexual...

(continuo després)
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Antares_Black »

Hola! [wavey]

Jo voldria fer una pregunta!
Com és que la Labris Caratallada va obrir aquest tema i no ha tornat? :mmm

El fet és que has obert aquest tema, Labris, com si esperessis veure quin ambient hi ha al fòrum respecte els temes LGBT+ (sobretot tenint en compte el teu nom d'usuari que, si és que la cosa va per aquí, és prou significatiu... 8) ) i no has tornat...

Si llegeixes això, manifesta't! ;) Volem saber què ens respondries a tot plegat!

Dit això, ressuscito el tema Grindeldore i atio el debat!! ^^
Algú ha aparellat el Hagrid amb el Becbrau? :riure:
:eh: Queeeè?! xD
hi ha un link a la nonbinary.org wiki, és interessant per si no la coneixies.
També la coneixia, però gràcies!!

No estava fent una proposta sobre canviar les sigles!
També hi ha la paraula MOGAI (em sembla que ja ho havíem comentat, oi?...). [marginalized orientations, gender alignments, and intersex]. Hi ha altres sigles proposades, com ara GSM [Gender and Sexuality Minorities] o GSD [Gender and Sexuality Diverse]. Però a mi tampoc no m'acaben de fer el pes... entre altres coses perquè no són del tot ''minoritàries'' (i cerquem precisament que no es vegin com res d'estrany o poc corrent) i perquè amb la paraula «diverses» crec que inclou la diversitat en general, no la diferència assenyalada.
les inicials LGBTQQIP2SAA sonen extraterrestres. De fet, just ara acabo de descobrir la segona Q, la P, el 2S i la segona A.
Per a mi, Two Spirits forma part de la T, atès que actualment en la nostra societat només s'assignen dos gèneres, els binaris.
La segona A? Espero que sia per asexual i per aromàntic... perquè estic d'aclarir el fet que NO és per allies (aliats)
La gent desinformada "sap" que "LGBT = gais i companyia" (...)
Això que comentes és important, i sap greu que sia tan veritat. No hi ha informació. I cada dia m'he de sentir una mà de barbaritats que t'acabes sentit obligat a dir: «No, ho esteu dient malament! :deumeu És així, mireu...»...

I, parlant de les banderes. La bandera irisada és una icona de l'homosexualitat i la gent la sol reconèixer. La cosa és que representa tot el col·lectiu LGBT+ i, per extensió, és un símbol de llibertat en general. Però molt poca gent reconeix altres banderes de l'anomenat 'orgull'... (és clar que la vexil·lologia també està força menystinguda i hi ha molta gent que no sap com són les banderes (de països, de codis de marina...)).
I això és el que menys necessitem, que la gent pensi que ho fem per ser diferents.
Sí, és que ho fem per ser diferents... :liar: Som així de masoquistes i ens encanta tenir problemes... Exposar-nos, relegar-nos, demanar a crits que ens matin... És clar que ho decidim; naturalment que ho podríem canviar, però no volem.

:bah NOOOOOOOOOOOOOO! :cabrejat:

És el mateix, tu ets agènere, jo també, però segur que hi ha alguna diferència de tonalitat (és el que deies abans amb la sexualitat, que és "gradual" (no recordo com ho deies, he perdut la frase!)). Llavors què vol dir això, que ja ens hem d'inventar dues paraules més i que "agènere" sigui una paraula general com "no-binari"?
Crec que és molt difícil expressar la pròpia identitat de gènere. I em vaig quedar molt curt quan ho vaig posar per aquí, però és que no vull parlar-ne detalladament. Fem servir la paraula que volem, però això no ens fa iguals. De la mateixa manera que no totes les dones són iguals, que no tots els aquaris són iguals, que no tots els lliurepensadors són iguals, no totes les persones amb el mateix nom són iguals... Però fan servir la mateixa paraula. Normalment dic no-binari o senzillament trans. Són igualment paraules que parlen de mi.
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
:heart:
També és veritat, però, que els nois gai tenen molta més visibilitat a la televisió que les noies gai o que la població bisexual, transexual o asexual (aquesta última sent la més desconeguda de totes). Tot i així, puc pensar en algunes sèries actuals en què això no és així.

- Orange is the New Black (majoria de noies, majoria de raça negra i llatina, moltes noies gai o bi, una noia trans)
- Game of Thrones (força personatges de diferents raçes, equilibri entre homes i dones, rang d'edat que va des de nens fins a ancians, dos nois gai, una noia gai, uns quants personatges bi/pan).
-Master of None (majoria de personatges de raça no-caucàsica, noia gai)
- Brooklyn Nine-nine (equilibri entre 3 races diferents 2-2-3, en què els dos personatges que tenen major rang són tots dos negres, i el que té major rang és a més gai)
Recomanes alguna d'aquestes sèries especialment? :think:
I t'has deixat Sense8
La tinc pendent!!! :mrgreen:
Acabo de recordar que l'autora de Caçadors d'Ombres va dir fa un temps que Raphael Santiago és asexual (i arromantic); però, again, què és en Raphael, també? Un vampir. (Als llibres no es comentar es de la sexualitat d'en Raphael Santiago)(Hi ha un munt de villans, com per exemple en Voldemort amb la seva incapacitat d'estimar, que es podrien considerar arromantics o asexuals, però aquesta representació no és gaire bona per la comunitat perquè nosaltres no som l'enemic).
Ostres! :o Ho he llegit bé? Un vampir asexual? Això estar bé. És veritat que tornem a caure en imatges amb connotacions que no representen la comunitat asexual, però, què carai, és important perquè el vampir se'l sol relacionar amb l'atracció sexual, l'erotisme i la seducció. Segur que seria molt interessant veure com es tracta el tema.

He cercat el nom del personatge i les wikis diuen el següent::

Wiki en anglès:
http://shadowhunters.wikia.com/wiki/Raphael_Santiago
Imatge

Wiki en castellà:
http://es.shadowhunters.wikia.com/wiki/Raphael_Santiago
Imatge


Ah! I mireu amb el que m'he topat! :deumeu
http://es.marvel.wikia.com/wiki/Carnage ... ra-1610%29
Imatge
:no La mateixa cara de desconcert que em queda quan veig la paraula ''asexuat'' quan del que volen parlar és d'asexual... :mmm


Un d'aquests personatges podria ser la Katniss Everdeen, de Els Jocs de la Fam; ara mateix no tinc gaire temps per justificar-ho (a més, no és d'aquest fandom), però si algú hi està interessat, us ho puc explicar. I un altre personatge és en Charlie Weasley, que com que forma part d'aquest univers de Harry Potter (i és un dels meus personatges preferits), ho comentaré una mica més a fons.
Oh, creus que la Katniss podria ser asexual? És una observació interessant. Jo només m'he llegit el primer llibre de la trilogia. No sé si només amb aquest ho podria notar (com ho veus?), però l'hauria de repassar de tota manera. Ara bé, pel que recordo no em sembla escabellat. Podria ben ser. S'hauria de mirar més, però de primeres no em grinyola la suposició.

En Charlie Weasley sí! Aquest el tinc controlat. És clar que la Rowling no ho ha confirmat, però jo el veig força asexual i aromàntic (i em m'encanta com ho has reflectit a les fics :ok ).

M'ha semblat molt interessant de llegir! (Encara que se m'ha fet molt estrany que fos en castellà xD) Realment, tots els exemples que has posat poden portar a pensar que la Diana podria ser asexual. (Com que era una sèrie molt divertida, crec que la tornaré a mirar quan pugui ^^).
Ja ho he avisat, que es faria estrany en castellà xD Quan feien la sèrie a la televisió no n'era tan conscient com ara, perquè cada cop que veig una escena seva, n'hi trobo un punt! Hahaha

Prefereixo sigles com MOGAI que no pas la que ha proposat l'Unapersona, NCNH. I deixeu-me explicar per què. Com ja li vaig dir a l'Antares, amb "NO-HETERO NO-CIS s'està insinuant que sóm la contraposició a l'"ordre establert", que seria la societat cisheteronormativa. L'Antares també ho va comentar molt bé amb els colors. Penso que no ens hem de definir perquè no-som-això, sinó que ens hem de definir perquè som-això-altre; és a dir, com ells [hetero-cis-al·lo-normatius] tenen la seva identitat i les seves etiquetes (que són la norma), nosaltres també ens hem de crear les nostres pròpies, que està (de moment) en LGBT+.
Hi estic totalment d'acord!
En un altre exemple, als EUA hi ha el nom People of color (POC) per descriure una persona que no és blanca, aquest nom engloba totes les persones no-blanques i emfatitza les experiències mútues de racisme sistèmic. Evidentment, es podrien anomenar persones no-blanques per definir-se com a col·lectiu, però això seria la negació de l'ordre establert (el domini social de la població blanca); en canvi, amb persones de color, adquireixen la seva pròpia identitat. No sé si s'ha entès gaire, però això seria una mica la diferència entre MOGAI i NHNC que ha proposat l'Unapersona.
Mmm... el terme POC no m'ha acabat de fer mai gaire... Però vaig aprendre un vocabulari en relació al tema de la raça prou interessant, també. Alguns exemples:
Persones racialitzades: llegides com a estrangeres (que no tenen perquè ser-ho) d'una raça diferent.
Migròcton: Amalgama format per la combinació de migrat i d'autòcton: per a persones pel país però originàries d'un altre lloc.

(La bandera de l'Arc de Sant Martí és la bandera gai (i lèsbica?), però també és justament la que ha quedat associada a tot el moviment LGBT+. De fet, em sembla que hi ha una bandera lèsbica a part.
Com he dit més amunt, la bandera de l'arc de Sant Martí representa tot el moviment/col·lectiu LGBT+ (en general, tot i que es concreta en el gai). S'usa també com a bandera lèsbica, però hi ha moltes altres banderes que són exclusives de lesbianes.

La més famosa és la de la gradació de colors rosats.
Spoiler:
Imatge
També és molt comuna la versió dels llavis estampats, que se la coneix com a lesbianlipstick; reivindica les ''lesbianes femenines' ―lesbianes amb trets tradicionalment femenins):
Spoiler:
Imatge
També s'han proposat altres banderes, com aquesta:
Spoiler:
Imatge
Els símbols del triangle invertit negre (usat en els camps nazis, ara imatges apropiada per apoderament de diversos grups de persones), la labris (la destral de doble fulla, associada al poder matriarcal), la lletra lambda o l'espill de venus duplicat també se solen fer servir en les banderes. Com en la bandera que s'ha acceptat recentment:
Spoiler:
Imatge
El moviment LGBT+ ha quedat reduit a moviment gai, i sembla que sigui l'únic col·lectiu que hi ha i això sap greu. De fet, que la L estigui davant de la G es va fer en un intent que no es mengessin les sigles, però ja es veu que no va funcionar...)
Tota la resta és el peu de pàgina... :nose
Jo sóc jo mateix, amb el meu gènere i la meva orientació que no són la noia cis i heterosexual que la societat em va ensenyar. Si aquestes paraules no existissin, si no hi hagués cap etiqueta, no hauria pogut ser jo mateix, i per això penso que és important.

Ben dit. :ok
De fet, ni que fos correspost, no podem demanar que siguin específics (els personatges, eh? No em refereixo a la Rowling) tenint en compte l'any que devia ser quan el Dumbledore i el Grindelwald es van conèixer.

Entenc el que vols dir, Marta. Però, com em sembla que ja vaig comentar algun cop en algun lloc, en el món dels bruixots l'homosexualitat no està assenyalada ni mal vista (això és el que —si no m'equivoco— va dir la Rowling un dia). El que em demano jo és que, si això és cert, com és que no coneixem el tema en més personatges???? Falta coherència en tot plegat... :|
(continuo després)
Quan? xD

A veure si es dóna senyals de vida, que darrerament no hi ha gaire activitat... :toca

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Unapersona »

La segona A? Espero que sia per asexual i per aromàntic... perquè estic d'aclarir el fet que NO és per allies (aliats)
Sembla que la primera és per asexual i la segona per ally. No és que hi estigui d'acord... però bé, ja he expressat la meva opinió sobre l'acrònim!
És clar que ho decidim; naturalment que ho podríem canviar, però no volem.
Sí, aquest és el tipus de comentari al que em referia. Suposo que es tracta d'anar insistint, i educant, i informant, i tornar a insistir, educar i informar... i una altra vegada, fins que tots siguem iguals a ulls de la societat.
Crec que és molt difícil expressar la pròpia identitat de gènere.
Ja ho pots ben dir! I les etiquetes hi ajuden molt quan se'n parla amb altra gent. Tot i així... mantinc la meva utopia d'un món sense paraules (ni gènere, de pas). (Quina paradoxa que pensi això però m'entusiasmin tant les llengües!)
Ah! I mireu amb el que m'he topat! :deumeu
Fins fa poc la Viquipèdia deia que agènere = asexual. Sort que cert viquipedista no-binari va adonar-se'n! 8)

Per cert, com s'hauria d'escriure "no-binari"? nobinari, no-binari o no binari? (Potser és un mal moment per preguntar, amb el canvi de normativa)
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Antares_Black »

Hola! (saludo l'Unapersona i a tots aquells que llegiu però calleu...Que sapigueu que contribuïu que el tema es mori... :( ) )
Fins fa poc la Viquipèdia deia que agènere = asexual. Sort que cert viquipedista no-binari va adonar-se'n! 8)
Sí! Ja conec el teu compte! :riure: De fet, hi ha uns quants articles que cal arreglar... (no em refereixo als teus, vull dir de la viqui en general. D'ortografia un munt, però també de concepte...). D'entre els quals, parlant del tema, el d'Asexualitat i també el de Transsexualitat (odio aquesta paraula) —que tenen tela... :no —, per només dir-ne dos...
Per cert, com s'hauria d'escriure "no-binari"? nobinari, no-binari o no binari? (Potser és un mal moment per preguntar, amb el canvi de normativa)
És una bona pregunta! Jo sempre ho escric amb guionet.

Sobre la normativa...

De l'ús del guionet, teníem una norma genial. Així com la teníem amb el que són els compostos i la les paraules prefixades (que s'aplicava a les normes de les erres i les esses). La van canviar. Es van adonar (sort) que era totalment incoherent i van retornar a l'anterior. Però ja se sap que la gent fa el que vol... i ni cas. Ara amb la nova normativa dels pebrots han embolicat el tema i és pitjor encara que l'altra...

Fins fa poc, la normativa (antiga) deia que les paraules prefixades amb l'adverbi «no», s'escrivien amb guió si eren substantius; i sense guió si eren adjectius (només et poso del bocí que parla de l'ús del guionet amb el «no», que la norma sencera és llarguíssima). Així, s'escriuria no-ficció i no-violència, però art no figuratiu.

Hi ha molts casos que costa de distingir si és un nom o un adjectiu. I un cas d'aquests és precisament el de binari de la paraula no-binari. És un substantiu o un adjectiu? Designa o complementa? :nose


La normativa actual (IEC, 2016) diu que s'escriu guió «Quan l'adverbi "no" apareix davant d'un substantiu o un adjectiu i actua com un prefix (expressions ja lexicalitzades en àmbits especialitzats): literatura de no-ficció, la no-violència, l'art no-figuratiu.» o «en alguns conjunts formats per un substantiu o un adjectiu precedit de l'adverbi no, aquest no es comporta com un prefix i s'escriu amb guionet.»

Quan el «no» actua com a prefix (incorporat a la paraula) i no com a adverbi, «s'escriuen sense guionet (perquè es considera que el no "manté el seu valor d'adverbi, el significat de l'expressió és el contrari del que tindria sense no i sovint porten complements")». És a dir, que no es considera que tinguin pas ''un alt grau de lexicalització''.

La veritat és que no queda gaire clar, perquè després diu que s'escriu comunicació no verbal (que, transportat a Harry Potter, ens importa molt perquè usem molt encanteri no verbal) perquè se suposa que «el 'no' "manté el seu valor d'adverbi"». Però a mi em sembla que no verbal formaria part dels «conceptes ben fixats, propis dels llenguatges d'especialitat" i que tenen "un alt grau de lexicalització"», no? :think:

Però, pel que es veu, ara no hi has de barrinar gaire (és clar, com que el seu objectiu és ''facilitar la feina''... sí, i tant...). De qualsevol manera, s'escriuria «no-binari» amb guió.
Tant si binari es considera nom com si es considera adjectiu, en portaria. I suposo que també es pot considerar un ''concepte ben fixat'' (dins d'un ''llenguatge d'especialitat'', és clar, perquè, com dèiem, és invisible) prou ''lexicalitzat'', oi?


És complicat, això del guionet. I encara ho han complicat més. Ara resulta que 'corre-cuita' s'ha d'escriure sense guió (total, perquè forma part dels «compostos que no es consideren repetitius» com ziga-zaga.. Així que ara no sabrem ni d'on ve a mata-degolla, ara es veu que s'ha d'escriure junt...); i que 'Déu n'hi dó' ha de portar guionets (total, perquè el «primer element té accent gràfic») i sense accent diacrític (perquè, sorpresa!, se'ls han ventilat). Sí, això vol dir que s'hauria d'escriure ''correcuita i ''Déu-n'hi-do. No em dieu que no és horrorós... 8O

Et deixo per aquí uns enllaços per si t'ho vols llegir directament:
Spoiler:
(És a dir, ús del guionet)
http://esadir.cat/entrades/fitxa/node/guionet

(És a dir, no-)
http://esadir.cat/entrades/fitxa/node/no-

(Servei Lingüístic de la UOC, Guionet en mots compostos)
https://www.uoc.edu/portal/ca/servei-li ... index.html

(Ortografia de l'IEC, 2016)
http://www.iec.cat/activitats/documents/ortografia.pdf
Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Unapersona »

D'entre els quals, parlant del tema, el d'Asexualitat i també el de Transsexualitat (odio aquesta paraula) —que tenen tela... :no —, per només dir-ne dos...
Això és que no has vist transgenerisme :? Tenia la intenció d'arreglar-lo, però pel que sembla un altre usuari l'arreglarà com a part del post grau de gènere i igualtat. Ara estic treballant (quan tinc temps sobrer, que és cada vegada menys, amb els exàmens...) en transsexualitat. A les llistes de correu de Wikimedia es parla molt del "Gender Gap" (referint-se als binaris), i la versió en català destaca per tenir un "gap" molt gros. Suposo que per això el forat encara es fa més gran en aquest tema :( Però bé, de mica en mica s'omple la pica!
És una bona pregunta! Jo sempre ho escric amb guionet. [...]
Buf, aquests de l'IEC es pensen que som ordinadors! 8O Jo crec que "binari" és un adjectiu; normalment sento a parlar de "les persones no-binàries" i no d'"els no-binaris".

Gràcies pels enllaços! :ok
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!
Antares Black ha escrit:(saludo l'Unapersona i a tots aquells que llegiu però calleu...Que sapigueu que contribuïu que el tema es mori... :( )
Quin missatge més subtil! M'he sentit interpelat xD El que passava és que tinc moltes coses pendents de la uni, vaig de cul, i no tinc temps de passar-me pel web, però que consti que ho vaig llegint tot, el fòrum, els fanfics...

marta_ginny, quan puguis, continua el teu post, que era molt interessant!
Antares Black ha escrit:Com és que la Labris Caratallada va obrir aquest tema i no ha tornat? :mmm

El fet és que has obert aquest tema, Labris, com si esperessis veure quin ambient hi ha al fòrum respecte els temes LGBT+ (sobretot tenint en compte el teu nom d'usuari que, si és que la cosa va per aquí, és prou significatiu... 8) ) i no has tornat...

Si llegeixes això, manifesta't! ;) Volem saber què ens respondries a tot plegat!
Jo també m'ho pregunto, i la veritat és que, Labris, tampoc t'hem vist enlloc més del fòrum (en plan, que no participes a les fanfics o a altres temes del fòrum). A mi també m'agradaria que participessis, a veure què en penses de tot plegat perquè el tema és teu i a nosaltres se'ns ha anat una mica la olla, i arribarà un dia que no s'assemblarà res al que tu havies començat xD Ostres, jo tampoc hi havia pensat, en el nom d'usuari! De fet, quan et vaig preguntar què volia dir, no em vas respondre...
Antares Black ha escrit:També hi ha la paraula MOGAI (em sembla que ja ho havíem comentat, oi?...). [marginalized orientations, gender alignments, and intersex]. Hi ha altres sigles proposades, com ara GSM [Gender and Sexuality Minorities] o GSD [Gender and Sexuality Diverse]. Però a mi tampoc no m'acaben de fer el pes... entre altres coses perquè no són del tot ''minoritàries'' (i cerquem precisament que no es vegin com res d'estrany o poc corrent) i perquè amb la paraula «diverses» crec que inclou la diversitat en general, no la diferència assenyalada.
Amb el de diversitat entenc el teu punt de vista, i hi estic d'acord (a més, "diverse" se'm fa estrany, no hauria de ser "diversity"?). Tot i que el de "minoritàries", no és en el sentit que tu dius exactament, sinó que a qualsevol col·lectiu oprimit se'ls anomena minories; i, a vegades, com a minoria també hi inclouen les dones, tot i que em sembla que són més del cinquanta per cent de la població mundial.
Antares Black ha escrit:
Unapersona ha escrit:les inicials LGBTQQIP2SAA sonen extraterrestres. De fet, just ara acabo de descobrir la segona Q, la P, el 2S i la segona A.
Per a mi, Two Spirits forma part de la T, atès que actualment en la nostra societat només s'assignen dos gèneres, els binaris.
La segona A? Espero que sia per asexual i per aromàntic... perquè estic d'aclarir el fet que NO és per allies (aliats)
A veure, això seria perquè aquestes són les sigles tal com les entenen els americans, i és una mica diferent de com ho puguem entendre aquí (sobretot pel tema de perquè 2S té representació separada). Les dues "Q" és perquè una representa "queer" i l'altra "questioning", és a dir, qualsevol persona que es comença a preguntar quina és la seva sexualitat o gènere fora de la cisheteronormativitat (pel que havia entès, la gent defensava que una de les "A" fos per "ally" - i de fet durant molt de temps ho va ser, tot i que ara està canviant - perquè així s'hi podien posar les persones LGBT+ que encara no havien sortit de l'armari, tot i que clar, que llavors els heterosexuals cisgènere es creuen amb dret de posar-s'hi i és en plan, ?? quin tipus d'opressió pateixes o necessitat de representació necessites si només estàs sent una persona decent ??). El 2S té una representació separada perquè, tot i que té raó l'Antares i estic d'acord amb ell sobre que forma part de la T, és un gènere reconegut pels natius americans (i que, em sembla, només poden fer servir els natius americans) i, com que ja se sap que els hi han fet molt mal, ara volen reconèixer-los d'aquesta manera.

Pel que fa a les dues A: A is not for ally
Unapersona ha escrit:
Antares Black ha escrit:La segona A? Espero que sia per asexual i per aromàntic... perquè estic d'aclarir el fet que NO és per allies (aliats)
Sembla que la primera és per asexual i la segona per ally. No és que hi estigui d'acord... però bé, ja he expressat la meva opinió sobre l'acrònim!
Sí, és possible, però penso que els ally, és a dir, els cis heteros que decideixen col·laborar i ajudar la comunitat LGBT+ (sense menjar-se les nostres veus, tot i que a vegades no passa; i a més, que una persona cis pot ser ally de la comunitat Trans, per exemple, encara que ella sigui LGB també), no hauria d'estar inclòs mai més. De fet, s'està fent canvis respecte això: per exemple, vaig veure una campanya que havia posat que la A era per ally, i hi va haver tant rebombori a internet que van rectificar i la A va anar a parar per asexual/aromantic i agènere (de fet, la segona A també podria ser agènere perquè, pel que he sentit, hi ha persones agènere que no s'identifiquen amb la T de trans, així que a Amèrica ho poden tenir separat... Who knows).
Antares Black ha escrit:
Unapersona ha escrit:I això és el que menys necessitem, que la gent pensi que ho fem per ser diferents.
Sí, és que ho fem per ser diferents... :liar: Som així de masoquistes i ens encanta tenir problemes... Exposar-nos, relegar-nos, demanar a crits que ens matin... És clar que ho decidim; naturalment que ho podríem canviar, però no volem.

:bah NOOOOOOOOOOOOOO! :cabrejat:
Això també em cabreja molt, a mi: que la gent pensi que nosaltres "decidim" ser-ho, que ho fem per ser rebels sense més; i com que últimament té més visibilitat tot el tema, i especialment algunes identitats que havien quedat amagades anteriorment, hi ha gent que es pensen que són tendències on el personal s'apunta perquè li rota, i és en plan, NO? Qui voldria viure així quan et poden matar per ser-ho, quan hi han molts drets que no els tens reconeguts i a vegades ets com un ciutadà de segona? Really, people...
Antares Black ha escrit:
Cass Ross ha escrit:Acabo de recordar que l'autora de Caçadors d'Ombres va dir fa un temps que Raphael Santiago és asexual (i arromantic); però, again, què és en Raphael, també? Un vampir. (Als llibres no es comentar es de la sexualitat d'en Raphael Santiago)(Hi ha un munt de villans, com per exemple en Voldemort amb la seva incapacitat d'estimar, que es podrien considerar arromantics o asexuals, però aquesta representació no és gaire bona per la comunitat perquè nosaltres no som l'enemic).
Ostres! :o Ho he llegit bé? Un vampir asexual? Això estar bé. És veritat que tornem a caure en imatges amb connotacions que no representen la comunitat asexual, però, què carai, és important perquè el vampir se'l sol relacionar amb l'atracció sexual, l'erotisme i la seducció. Segur que seria molt interessant veure com es tracta el tema.
Tens raó, no és que hi acabi d'estar d'acord però no ho havia pensat així. Interessant l'apunt. SPOILERS CAÇADORS D'OMBRES El problema és que el personatge està mort, d'aquí que digui "Raphael was asexual"; o sigui que no crec que ho tractin més en els llibres; però pensant una mica sí que hi havia una vampiressa molt sensual i molt amb aquesta vesant que tu comentes, i després hi havia el Raphael que anava una mica més a la seva...

Katniss Everdeen:
Antares Black ha escrit:
Cass Ross ha escrit:Un d'aquests personatges podria ser la Katniss Everdeen, de Els Jocs de la Fam; ara mateix no tinc gaire temps per justificar-ho (a més, no és d'aquest fandom), però si algú hi està interessat, us ho puc explicar. I un altre personatge és en Charlie Weasley, que com que forma part d'aquest univers de Harry Potter (i és un dels meus personatges preferits), ho comentaré una mica més a fons.
Oh, creus que la Katniss podria ser asexual? És una observació interessant. Jo només m'he llegit el primer llibre de la trilogia. No sé si només amb aquest ho podria notar (com ho veus?), però l'hauria de repassar de tota manera. Ara bé, pel que recordo no em sembla escabellat. Podria ben ser. S'hauria de mirar més, però de primeres no em grinyola la suposició.
Havia trobat una web que ho explicava molt bé, però ara n'he perdut el rastre, tot i que aquí i aquí en podeu trobar un parell de links si us fa el pes.

A més a més, en els llibres (el tercer llibre: "L'ocell de la revolta") hi ha una escena en què el Gale i el Peeta parlen sobre a quin dels dos la Katniss escollirà, i l'altre respon "La Katniss triarà la persona que pensa que no podria sobreviure sense ella". A la plana següent, quan la Katniss pensa sobre això comenta:
L'ocell de la Revolta, capítol 24 ha escrit:Un calfred em recorre l'espinada. Sóc realment tan freda i calculadora? En Gale no ha dit "La Katniss escollirà la persona que li trencaria el cor si no la volgués" o encara, "triarà la persona sense la qual no podria viure". Això donaria a entendre que em motiva una certa passió. Però el meu millor amic prediu que triaria la persona sense la qual jo "no podria sobreviure". Ni la menor indicació que l'amor, el desig, o fins i tot l'afinitat puguin tenir cap influència en la meva decisió. Com si fos fruit d'una insensible avaluació del que els meus companys potencials em puguis oferir.
A mi, aquesta escena sempre m'ha cridat molt l'atenció (i sumat també en el que posa als links, sobretot pel que fa als petons; i que ella no és realment conscient dels sentiments amorosos que tenen els nois per ella, almenys al principi - l'escena que el Gale li diu de fugir...), perquè és cert que la Katniss és molt pragmàtica i la supervivència és molt important per ella però crec que si tingués algun tipus d'amor romàntic o desig sexual més fort per algun d'ells, això almenys la faria dubtar...? Crec que per això no em va agradar que a les pel·lícules el triangle amorós fos més fort que als llibres, com tampoc que hi haguéssim més escenes romàntiques per reforçar-ho.

Ups, m'he explaiat una mica massa, no sé si ho hauria de posar en un espòiler tenint en compte especialment que no és de Harry Potter...

Molt interessant, tot el tema de les banderes lèsbiques, Antares! En tenia algunes de controlades, però no totes...
Antares Black ha escrit:
marta_ginny ha escrit:De fet, ni que fos correspost, no podem demanar que siguin específics (els personatges, eh? No em refereixo a la Rowling) tenint en compte l'any que devia ser quan el Dumbledore i el Grindelwald es van conèixer.
Entenc el que vols dir, Marta. Però, com em sembla que ja vaig comentar algun cop en algun lloc, en el món dels bruixots l'homosexualitat no està assenyalada ni mal vista (això és el que —si no m'equivoco— va dir la Rowling un dia). El que em demano jo és que, si això és cert, com és que no coneixem el tema en més personatges???? Falta coherència en tot plegat... :|
A mi també em sona, una mica, això. Crec que aquí el problema rau en que en la societat on nosaltres vivim sí que és un tema una mica més amagat, i sobretot "en un llibre per a nens" no va voler-ho fer. Potser ho devia dir per quedar bé, jo què sé. També hagués pogut fer com el Rick Riordan (tot i que s'ha de tenir en compte que ell escriu deu anys després que ella) que cada llibre és més LGBT+ i amb més diversitat racial que l'anterior. (I mitologia nòrdia, grecoromana, egípcia..., mola molt.)
Antares Black ha escrit:
Unapersona ha escrit:Per cert, com s'hauria d'escriure "no-binari"? nobinari, no-binari o no binari? (Potser és un mal moment per preguntar, amb el canvi de normativa)
És una bona pregunta! Jo sempre ho escric amb guionet.
Jo també ho escric amb guionet... I pel que fa a la normativa lingüística en general, buf, quin merder! Jo em sembla que tiraré pel dret i escriuré més o menys com em van ensenyar perquè se'm fa molt estrany fer-ho d'una altra manera... Prou mal d'ulls em fa llegir els diaris, que ara no em posaré a escriure jo així...
Unapersona ha escrit:
Antares Black ha escrit:D'entre els quals, parlant del tema, el d'Asexualitat i també el de Transsexualitat (odio aquesta paraula) —que tenen tela... :no —, per només dir-ne dos...
Això és que no has vist transgenerisme :? Tenia la intenció d'arreglar-lo, però pel que sembla un altre usuari l'arreglarà com a part del post grau de gènere i igualtat. Ara estic treballant (quan tinc temps sobrer, que és cada vegada menys, amb els exàmens...) en transsexualitat. A les llistes de correu de Wikimedia es parla molt del "Gender Gap" (referint-se als binaris), i la versió en català destaca per tenir un "gap" molt gros. Suposo que per això el forat encara es fa més gran en aquest tema :( Però bé, de mica en mica s'omple la pica!
Buf, quin merder més gros... Espero que ho arreglin aviat. Per què odies la paraula "transsexualitat, Antares? (Si ens n'hem d'anar molt del tema, ja comentarem això pel facebook o en missatge privat xD) Jo la veritat és que no sé molt bé què pensar entre "transgènere" i "transsexual" i tiro pel dret i prefereixo "trans" a seques.

Fins aviat,

Cass

PS. Anava a parlar sobre queerbaiting i també sobre queer coding, i com els mitjans de comunicació i audiovisuals ho utilitzen en contra nostra i és nociu, però no sé si ens n'estem anant massa del tema - crec que sí lol ... Ho deixo aquí apuntat i així me'n recordo, de parlar-ne el següent dia, que he de marxar.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!

Vinc aquí a parlar una mica dels temes que vaig deixar pendent en l’últim post, queerbaiting i queer coding.

Queer coding és quan es descriu un personatge en una pel•lícula, sèrie de televisió, videojoc, llibre, etc, que té característiques que estan comunament associats amb la gent LGBT+ (també coneguda com queer en anglès), sense que s’expliciti que és LGBT+. Normalment sol ser l’antagonista o el personatge malvat, fet que no ajuda gens a la representació de la comunitat LGBT+.

Els orígens de tot plegat es troben en els temps en què era il·legal representar l'homosexualitat (i evidentment qualsevol altre sigla LGBT+) en les pel·lícules, i d'aquesta manera es va crear com un subtext per intentar insinuar que el personatge no era heterosexual, i poder passar la censura. És d'aquí, on venen els estereotips que les lesbianes són masculines i amb cabells curts i els gais són femenins i amb gust refinat de la moda; d'aquest subtext no explícit.

Tot i així, ha passat moltes vegades que els personatges que estan "queer coded" són els antagonistes. En podem trobar molts exemples en qualsevol tipus de pel·lícula, per exemple, a les pel·lícules Disney hi trobem personatges com Scar de "El Rei Lleó", Jafar d'"Aladí", i Ursula de "La Sirenita" (que a sobre està basada en la drag queen Divine, una persona real), que estan amb aquestes característiques.

Enteneu una mica, per on vaig? Amb assimilant aquestes característiques "queer" als villans, a part de basar tota una comunitat en estereotips que fan mal, s'assimilen a la maldat, a tot allò que és dolent (perquè surt de la norma). (Per exemple, d'aquesta manera es pot entendre els prejudicis contra els homes efeminats o les dones masculines... Com són els villans?).
Spoiler:
I això sense incloure que a la pel·lícula de "La Bella i la Bèstia" (sí, la que interpreta l'Emma Watson), han decidit que un dels personatges serà homosexual... Qui? Doncs, Lefou, l'inseperable del Gastón, que és l'enemic de la història. Què voleu que us digui. Em sembla bé que hagin afegit un personatge homosexual, però havia de ser justament un dels "dolents"? No! Hauria pogut ser algun altre personatge amb unes connotacions positives... Haurien pogut fer que el pare de la Bella fos bisexual, per exemplePerquè, està molt bé que hi hagi visibilitat (bé, només un gai però en fi i tenint en compte que diuen que "hi ha sorpresa final" no vull pensar que acabaran de parella amb el Gastón...), però si poses aquesta visibilitat "al bàndol malvat" estàs influenciant ni que sigui indirectament la opinió de la gent, i això em sembla mala idea.
Una altra banda de la mateixa moneda seria queerbaiting, que utilitzant una mica el "queer coding" és quan s'insinua que un personatge d'una sèrie, pel·lícula, etc, és LGBT+ sense acabar-se de formalitzar o explicitar mai (al contrari del "queer coding", que es fa amb una visió negativa, en aquest cas és una representació neutra o positiva). Es pot fer, per exemple, per buscar atraure el públic LGBT+ a consumir els seus productes però no s'explicíta, així doncs, per una banda, tenen content al públic heterosexual que no en vol saber res i, per l'altra banda, es burlen que la comunitat LGBT+ intenta buscar els personatges amb els quals representar-se a tot arreu i s'inventen coses. Quan no és cert, i són ells els que estan manipulant.

Un dels casos seria la sèrie "Riverdale", que està basada en els comics "Archie". En l'anunci d'un dels últims capítols hi havia un petó entre dos personatges femenins però els productors del TV show han comentat que no serà real, que no estan enamorades perquè no és "el seu show". Així doncs, això seria queerbaiting, perquè tenen dos personatges femenins fent-se un petó per tal de atraure el públic, però ah, no, no serà res.

A més, és molt fort, perquè diuen que el fet que els dos personatges siguin parella només són coses que s'imaginen els fans... En plan, és fanfiction quan hi ha una parella lesbiana (com ells han intencionadament volgut pretendre amb aquest petó), però no és fanfiction quan hi ha una parella heterosexual que s'han inventat en la sèrie però no surt als còmics? Si aquesta sèrie es podria dir que és una fanfiction dels còmics, vinga!

(A més, estic molt cabrejat amb aquesta sèrie perquè un dels personatges dels còmics, Jughead Jones, és asexual en un dels últims còmics —i, de manera implícita, veient-lo des dels primers còmics ja es veu que no és heterosexual— però a la sèrie no diuen res al respecte i és a qui han posat en una relació heterosexual amb un personatge femení, quan als còmics es veu que no és d'aquest pal gens ni mica... Asexual erasure strikes again!)

Però, en fi, tornem cap a casa, i mirem un exemple de queerbaiting que ens toca ben a prop: Scorpius Malfoy i Albus Potter a "The Cursed Child" (ni idea si és conscient o no, però segueix sent-ho, en la meva opinió). El que va comentar l'Agatha Black en el seu fantàstic tema sobre The Cursed Child (m'encanta el títol que li vas posar) té molta raó:
Agatha Black ha escrit:La relació entre l'Albus i l'Scorpius és completament surrealista. Tal i com es parlen i com pensen l'un de l'altre, segons ens presenta l'autor, crec que a qualsevol espectador / lector li dona la sensació que estan enamorats l'un de l'altre... i en canvi, ens ho venen tota l'estona com una simple amistat, recalcant-nos en tot moment que a tots dos els agrada una noia (la Dephi i la Rose respectivament). Ens ho volen vendre com una relació d'amistat entre dos nois hetero, però estic disposada a jurar que dos nois hetero MAI no es dirien les coses que es diuen l'Albus i l'Scorpius si no és de cachondeo (però ens deixen clar aquí que es parlen molt sincerament).
Fa molt que em vaig llegir l'obra de teatre, però el que sí que recordo és que la seva relació és escrita com un enamorament, per molt que ho intenti camuflar com una amistat. Hi ha la típica escena en què els personatges es coneixen de manera maldestra: "Hi Scorpius. I mean, I’m Scorpius. You’re Albus. I’m Scorpius"; que sol ser molt típica en les històries romàntiques. Després tenim l'amistat que es va desenvolupant i fent-se cada vegada més forta, les abraçades, les declaracions de devoció...

Fins i tot l'altra gent se n'adona, com és el cas de l'Snape, que compara el seu amor romàntic per la Lily amb el que té l'Scorpius per l'Albus. (I els nois repeteixen la frase del "Sempre".) A més a més, que l'Scorpius (em sembla que l'Agatha ja va fer la broma que és en realitat el protagonista de la història) pensa en l'Albus quan ha de fer front als dementors i té enveja dels sentiments que l'Albus té per la Delphi.

Això és amor romàntic, molt; només els quedava el pas de confirmar-ho en una esplèndida escena final, però en canvi, ho van haver de mantenir en relacions heterosexuals i l'Scorpius se'n va amb la Roser; la Rose, amb qui no ha tingut gaire relació i, pel que recordo, la poca que tenien no era gaire bona, si no hem vist cap tipus d'evolució entre els personatges!! Vinga, home. Si he llegit històries sobre personatges gais que eren menys gai que aquesta història...

Una mica com ja va dir l'Antares Black:
Antares Black ha escrit: Aquí tenien una oportunitat magnífica per introduir el sentiment i la relació entre els dos personatges, però no ho han fet. Jo crec que és perquè no s'hi han atrevit. O l'autor és estúpid i creia realment que descrivia una amistat. O conscientment ens ha presentat un enamorament romàntic i no la volgut portar fins al final. Vaja, que s'han tornat a fer enrere. Això, m'ha de sabut, la veritat. :censored:
Algunes escenes, per si de cas: (Les poso en anglès perquè és com m'he llegit el llibre i en espòilers per què m'he adonat que n'eren masses Se me n'ha anat la flapa amb aquest tema...)
Spoiler:
Scorpius: You can’t what?

Albus: Just — we’ll be better off without each other, okay?

Scorpius is left looking up after him. Heartbroken.
Albus: And it’s something I should have said a long time ago. In fact, you’re probably the best person I know. And you don’t — you couldn’t — hold me back. You make me stronger — and when Dad forced us apart — without you —

Scorpius: I didn’t much like my life without you in it either.
Scorpius: (...) When the dementors where — inside my head — Severus Snape told me to think of you. You may not have been there, Albus, but you were fighting — fighting alongside me.
Albus nods. Thouched by this.
Scorpius: There's nothing. Still, if I had to choose a companion to be at the return of eternal darkness with, I'd choose you.
No estic segur si el tema aquest de l'Scorpius i l'Albus a The Cursed Child està bé que l'hagi tocat aquí o hauria d'haver anat al post corresponent sobre l'obra de teatre. No tinc clar tampoc si l'autor va escriure la història intencionadament perquè fos "queerbaiting" o, com ja va indicar l'Agatha Black, a l'autor se li dóna "refotudament malament descriure amistats" (tenint en compte la gran quantitat d'errors que té l'obra de teatre...).

Si no va ser intencionadament, va ser un exemple més de l'heteronormativitat que impera en aquesta societat.

Fins aviat,

Cass.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
harry_james_potter
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dj. set. 11, 2008 8:50 pm
Nom: Albert
Rang: Graller
Ubicació: Esparreguera

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: harry_james_potter »

Agatha Black ha escrit:[...]i crec que al Harry també li resulta evident, tot i que no utilitzin la paraula "xicot" o "parella". Jo crec que la Rowling ho va fer així perquè nens més petits simplement ho entenguessin com una bonica relació entre amics i els lectors més grans ja puguin entreveure-hi més coses i veure de què estem parlant realment...

No hem d'oblidar que aquestes cartes van ser escrites el 1899, encara el segle XIX, i si tenim en compte que la societat màgica és més conservadora que la muggle, ja us podeu imaginar què passaria si descobrissin la seva homosexualitat. Per altra banda, fa temps que em ronda pel cap la idea que potser només en Dumbledore era homosexual. Perquè algú sigui homosexual i s'enamori d'algú altre, no vol dir que aquest altre no hagi de ser també homosexual.
-George, com estàs?
-Com una fura [...] Fura-dat, captes Fred?

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Agatha Black »

Queer coding és quan es descriu un personatge en una pel•lícula, sèrie de televisió, videojoc, llibre, etc, que té característiques que estan comunament associats amb la gent LGBT+ (també coneguda com queer en anglès), sense que s’expliciti que és LGBT+. Normalment sol ser l’antagonista o el personatge malvat, fet que no ajuda gens a la representació de la comunitat LGBT+.

Els orígens de tot plegat es troben en els temps en què era il·legal representar l'homosexualitat (i evidentment qualsevol altre sigla LGBT+) en les pel·lícules, i d'aquesta manera es va crear com un subtext per intentar insinuar que el personatge no era heterosexual, i poder passar la censura. És d'aquí, on venen els estereotips que les lesbianes són masculines i amb cabells curts i els gais són femenins i amb gust refinat de la moda; d'aquest subtext no explícit.

Tot i així, ha passat moltes vegades que els personatges que estan "queer coded" són els antagonistes. En podem trobar molts exemples en qualsevol tipus de pel·lícula, per exemple, a les pel·lícules Disney hi trobem personatges com Scar de "El Rei Lleó", Jafar d'"Aladí", i Ursula de "La Sirenita" (que a sobre està basada en la drag queen Divine, una persona real), que estan amb aquestes característiques.

Enteneu una mica, per on vaig? Amb assimilant aquestes característiques "queer" als villans, a part de basar tota una comunitat en estereotips que fan mal, s'assimilen a la maldat, a tot allò que és dolent (perquè surt de la norma). (Per exemple, d'aquesta manera es pot entendre els prejudicis contra els homes efeminats o les dones masculines... Com són els villans?).
A veure, entenc perfectament el queerbaiting i entenc que a la gent li molesti (a mi em va molestar a The Cursed Child, com ja us vaig dir), però la veritat és que no li veig el problema al queecoding o per què podria molestar.

Perquè es fa queercoding amb personatges dolents? Què té de dolent? Vull dir, que no és una norma general, i que alguns personatges dolents siguin marcats amb característiques queer doncs està molt bé, no? Per començar sempre són personatges forts i poderosos, normalment molt intel·ligents i que són respectats i temuts. Els villans no acostumen a ser mitges merdes, vaja. A més, en molts casos els villans són els millors personatges de les històries :nose Molta gent adora els villans, i tenen bons motius per adorar-los. Vull dir, que l'Scar és meravellós!

I, per altra banda, resulta que la gent es queixa que el queer coding és amb personatges dolents, però no és aixi, oi? Vull dir, que potser en Jafar és queer coded, però el personatge més queer coded d'Aladdin és el Geni, i ho sabem tots, i el Geni és bo i mola. L'Scar és queer coded, si, però també ho són el Timón i el Pumba.

I no és que se segueixin aquesta "norma" de fer el villà queer, a Disney, que tenim villans com en Shan Yu (Mulan) en Clayton (Tarzan) i el capità Barbosa (que sel's pinta ben masculins) i villanes com la bruixa de la Blancaneu o la madrastra de la Ventafocs o la Cruella de Vil, que són ben femenines, no?

Quin problema hi ha, en que hi hagi villans queer, mentre també hi hagi bons queer?

No ho sé, de vegades em fa la sensació que hi ha persones que busquen i rebusquen per tal de sentir-se ofeses per tot. Hi ha gent a qui li agrada, sentir-se ofès i victimitzar-se amb el món... No estic dient res d'això en contra de Cass, que m'ha agradat molt que expliquessis què era això del queer coding (no n'havia sentit a parlar mai), però a mesura que ho anava llegint em semblava ben inversemblant i trobava que ja són ganes, això de sentir-se ofès perquè els millors villans de disney tenen trets queer. Són alguns dels personatges preferits de tothom, aquests!

No sé què dir-vos... de vegades em venen ganes de tancar el compte de facebook quan veig com es posen algunes persones amb qualsevol comentari. La gent està a la que salta. Ja no es poden fer ni acudits, que la gent s'ho pren tot com un atac personal. Hi ha gent tant, tant, plena d'odi cap al món, que sempre està traient foc pels queixals amb tothom, i sembla que ja esperin a veure què dius per mirar a veure a quin col·lectiu podries estar ofenent. Són ells, els que fan a ells mateixos infeliços. Tan d'odi a dins per repartir... no pot ser bo, home.

Com que els villans no poden ser queer? Per què no? Que algú sigui d'una minoria no li impedeix ser un cabró fill de la gran )""$. Només faltaria que els dolents no puguin ser LTGB+! Això sí que seria discriminatori! O ho poden ser sempre que no siguin homes afeminats o dones masculines? Per què no? N'hi ha molta, de gent així! I no hi ha cap problema en què ho siguin! Per què no poden ser, a més, malvats?

I pel que fa al queebaiting... a veure, com ja us dic, l'entenc, pse, entenc molt bé l'exemple de The Cursed Child (tot i que jo no crec que sigui un queerbaiting deliberat sinó més aviat una amistat molt mal explicada), però hi ha altres exemples que he trobat a la web que simplement no quadren gens. La sèrie aquesta de Riverdale no la conec, però n'he trobat alguns, com la Regina i l'Emma de Once Upon a Time, que trobo que no té per on agafar-se, o en House/Wilson i Holmes/Watson, que no és queerbaiting sinó que els personatges dels llibres ja mantenen aquesta mena de relació especial, però que no passa d'amistat (no s'adonen que el fet que estiguin parlant precisament d'aquestes dues sèries és perquè House ÉS Ho(l)mes, i que aquesta amistat és així i punt des de temps immemorials? També els Holmes i Watson de les pel·lis del Guy Ritchie tenen aquesta relació especial.) És que en sèrio, la gent fa ships DE TOT. De qualsevol cosa. I a aquesta gent els he de dir una cosa:

NO ÉS LA VOSTRA HISTÒRIA. Si voleu fer romanços en la vostra ment, escriviu la vostra pròpia història i deixeu les dels altres en pau.

Això em fa pensar en la sèria "Please like me" de Netflix. El director i escriptor de la sèrie és el protagonista, també, i és un noi gai, però la sèrie no va del fet que sigui gai. La sèrie va de amistat, de família, de la mort, de bogeria, de depressió, i de com superem els obstacles de la vida. El xaval volia una personatge gai per sentir-se'hi identficat, i el va fer gai. I a sobre l'actor és ell. I es diu exactament igual que a la vida real XD Porque yo lo valgo!

En comptes de quexar-vos tant de la ficció dels altres, aneu i feu les vostres històries!

Bé, ja paro, que em sembla que m'estic allargant molt i me'n vaig per on no toca, i ara potser tots us em llanceu a la jugular perquè dec tenir la visió de "persona cis heterosexual", però de veritat penso que tinc almenys una mica de raó. I ho havia de dir. Hi ha gent que odia per odiar. Hi ha gent que busca excuses. I la comunitat LGBT+ ha patit molt, i encara pateix molta discriminació. Però d'aquí a anar a ficar-se amb l'Scar... :deumeu

Menys amb l'Scar! XD
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!
harry_james_potter ha escrit: No hem d'oblidar que aquestes cartes van ser escrites el 1899, encara el segle XIX, i si tenim en compte que la societat màgica és més conservadora que la muggle, ja us podeu imaginar què passaria si descobrissin la seva homosexualitat.
Entenc el que vols dir, però no crec que la societat màgica sigui més conservadora que la societat muggle pel que fa a la sexualitat. O almenys, que ho hagi de ser perquè sí, perquè és el segle XIX.

És cert, que la societat màgica és conservadora pel que fa al manteniment dels seus costums propis, a la imitació dels costums muggles (la roba, per exemple); i també amb la relació que tenen amb els muggles: es pot veure en el fet de la "Sagrada Llista dels 28" i també, en la pel·lícula de "Bèsties fantàstiques" es veu que els mags americans no es relacionaven gaire amb els muggles (en canvi, els mags britànics semblaven més oberts en aquest sentit).

Però això no vol dir que hagi de ser conservadora també amb les orientacions sexuals, com ho són els muggles. (Al llarg de la història muggle tenim exemples d'èpoques on el tema de les orientacions sexuals no causaven tants escarafalls i problemes com podien causar en la societat muggle del segle XIX - i això sense tenir en compte sobre quines regions geogràfiques estem parlant. Crec que la religió hi ha influït molt, però si els mags es mantenen una mica a part dels muggles, no crec que aquestes influències religioses els hagi afectat tant.)

A més, recorda que la Rowling va comentar que com en la societat muggle tot el tema de les orientacions sexuals eren tabú, en el món mag aquest tipus de discriminació es troba amb la sang (la seva puresa, o si s'és fill de muggle). Aquí i aquí en podeu trobar exemples.
Spoiler:
Poso el segon exemple aquí sota, perquè és d'una entrevista llarga i potser costa de trobar:
MA: We wanna talk about Dumbledore so bad. We know that you've created worldwide intrigue when you said that he is gay. But I wanted to ask you about homosexuality in the Wizarding World in general. Is it a taboo?

JKR: Now, that's something I never thought of. I would think that that would be-- it would be exactly what it is in the Muggle World. But the greatest taboo in the Wizarding World is, well, for some wizards... I mean if we're talking about prejudiced people within the Wizarding World, what they care most about is your blood status. So I think you could be, um, gay, pure-blood, and totally without any kind of criticism from the Lucius Malfoys of the world. I don't think that would be something that would interest him in the slightest. But, you know, I can't answer for all witches and wizards because I think in matters of the heart, it would be directly parallel to our world.
És clar que la Rowling segurament parla exclusivament de la societat màgica dels anys noranta, dels temps del Harry Potter, però s'ha de recordar que fins i tot en aquest moments, si hi ha tanta acceptació de l'homosexualitat (ho escric així perquè no és que la Rowling ho hagi demostrat als llibres...), estan molt més avançats que en el món muggle (on l'homosexualitat no va ser exclosa com a malaltia mental per l'Organització Mundial de la Salut fins a principis dels anys noranta, per fer-nos-en una idea; i encara faltaven molts drets socials per aconseguir).

Que potser la situació era més conservadora al segle XIX? Potser sí, però igualment no considero que es pugui equiparar al conservadorisme de la societat muggle.
Agatha Black ha escrit: Perquè es fa queercoding amb personatges dolents? Què té de dolent? Vull dir, que no és una norma general, i que alguns personatges dolents siguin marcats amb característiques queer doncs està molt bé, no?
Agatha Black ha escrit:Quin problema hi ha, en que hi hagi villans queer, mentre també hi hagi bons queer?
No estem parlant de que els villans o els bons siguin queer o no, sinó que estan queer coded, que és diferent.
Agatha Black ha escrit:Com que els villans no poden ser queer? Per què no? Que algú sigui d'una minoria no li impedeix ser un cabró fill de la gran )""$. Només faltaria que els dolents no puguin ser LTGB+! Això sí que seria discriminatori! O ho poden ser sempre que no siguin homes afeminats o dones masculines? Per què no? N'hi ha molta, de gent així! I no hi ha cap problema en què ho siguin! Per què no poden ser, a més, malvats?
El que vull dir és que, en la meva opinió, no hi hauria cap problema si el personatge dolent és LGBT+, o queer. El problema rau en el fet que es dóna a aquests personatges característiques queer sense que es digui en cap cas que el personatge és LGBT+. A més a més, aquests estereotips són perjudicials.

Reconec que, com destaques, hi ha alguns personatges bons que estan queer coded, però la majoria dels personatges que ho són, són els personatges dolents. I això és en el context d’una societat que hi ha molta discriminació per allò que és diferent.

I és un problema que els personatges dolents siguin queer coded perquè llavors, des que ets un nen petit fins que ets adult, intentes buscar en les pel•lícules, per exemple, el personatge que s’assembla a tu i moltes vegades el trobes en el dolent. Quan estàs en una situació de privilegi, en la qual et pots sentir completament identificat amb els personatges bons i amb els dolents, segons com tu vulguis, perquè tens representació a tot arreu, entenc el teu punt de vista. Però quan no, quan mires cap als personatges i només et veus representat en el personatge dolent, això és un problema. Perquè és una manera subtil que té la societat de reinforçar que tot allò que és diferent és malvat: mira la representació de la diversitat; últimament, de mica en mica, les coses estan canviant, però durant molt de temps no hi havia protagonistes LGBT+, o discapacitats, o que no fossin blancs.

Com he dit abans, no tindria cap problema si el personatge dolent fos LGBT+. Però si això fos la excepció, si hi hagués molta més representació de personatges LGBT+ que fossin bons, o neutres, i, especialment, si no estigués queer coded. Però això no passa, i encara hi ha molta discriminació en aquesta societat, així que mentre això passi, doncs sí, no m’agrada gens que els personatges dolents estiguin queer coded. De fet, no m’agrada que si hi ha algun personatge LGBT+, si és que n’hi ha, no es digui més clarament.

(I per dir-ho més clarament, no vull dir que un personatge sigui “sóc gai, sóc gai, sóc gai, sóc gai”, sinó que veure personatges tenint relacions amoroses amb algú del mateix gènere sense cap problema, personatges trans o intersexuals sent ells mateixos i no l’autor dels llibres dient temps després “ah, sí, era gai” o asexual, o el que sigui.)
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: En Dumbledore i en Gellert Grindelwald

Entrada Autor: Unapersona »

He intentat respondre abans, però la pàgina no funcionava o sigui que s'ha perdut el que anava a dir.
Buf, quin merder més gros... Espero que ho arreglin aviat.
De moment estic traduint la versió en anglès de transsexualitat, després miraré com faig això del títol... no sé si es permet que un article tingui un adjectiu com a títol. Suposo que tenint en compte que l'article agènere no és agenerisme no passaria res. Per cert, Cass, em poso el barret de friki-viquipedista-que-fa-propaganda un moment per animar-te a crear-te un compte i millorar tot això!
Jo la veritat és que no sé molt bé què pensar entre "transgènere" i "transsexual" i tiro pel dret i prefereixo "trans" a seques.
Sembla que, agafant les definicions "denotatives" de les paraules, transsexual entra dins del terme genèric transgènere i es refereix a la gent que ha passat (o està passant?) per una transició mèdica (operacions, hormones). Però sembla que molta gent que seria "objectivament" transsexual prefereix no utilitzar la paraula (potser perquè el fet que tingui -sexual pot portar a la falsa conclusió que és una orientació sexual?)

Queer coding i queer baiting
Ja veig que dec ser molt innocent, perquè no me n'havia adonat, ni tan sols hi havia pensat (a no ser que es digui o es vegi explícitament, com la parella de Joc de Trons (m'he quedat en blanc, no recordo els seus noms, ara... un dels dos és en Lancel, oi?)).

El cas és que no tinc cap problema en que hi hagi dolents queer si també n'hi ha de bons (pel que entenc la majoria són dolents, i això s'hauria de millorar... ja sigui traient dolents o posant bons).

El que no m'agrada és que posin personatges queer per atreure públic. Per atreure públic que facin pel·lícules o sèries de qualitat!

Coincideixo amb Cass quan parla dels autors que no "destapen" la sexualitat d'algun personatge fins després de la publicació o l'emissió de l'obra. No poden dir-ho en el llibre o pel·lícula?

(Per cert, a vosaltres també us passa que quan poseu una emoticona al mig del text us apareix al final de tot de l'entrada quan la publiqueu?)
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Respon