Rondadors vs Snape

Comenta els personatges.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Rondadors vs Snape

Entrada Autor: Arwen Black »

Em sembla interessant la qüestió que planteges al final, Agatha.

Personalment (no sé si és la millor solució però és la que m'hagués agradat a mi) m'hauria agradat que algú m'expliqués com actuar enfront els acosadors. Entendre per què ho fan. I aprendre com combatre-ho. Perquè els "salvadors" (gent gran, altres alumnes...) no seran sempre al teu costat, i tard o d'hora et tornaràs a trobar sol davant de la mateixa situació.

Ara bé, que algú els hi plantés cara també m'hauria agradat, però no que anéssin a l'atac dels bullies, sinó que quan aquests m'estiguéssin molestant, la gent no es quedés mirant i prou.

Però per davant de tot, el primer que he dit.
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Rondadors vs Snape

Entrada Autor: Unapersona »

Bé, sembla que el tema realment està degenerant de Rondadors a bullying xD Però és un tema que dona per parlar, i personalment no em fa res que es derivi cap aquí.
Tots diueu que el que fan els Rondadors no és la manera correcta. Però... quina és la manera correcta? [...] Potser faig una pregunta molt personal però... què fèieu vosaltres amb els assatjadors? O, si éreu víctimes, què us hagués agradat que algú hagués fet? Quina creieu que és la solució a aquest tema?
Ja deia en la meva resposta anterior que a mi no em fa res parlar sobre la meva experiència en aquest tema. I, de fet, ja vaig explicar l'anècdota de l'institut. El que m'agradava que fessin els meus amics era plantar cara quan venien i defensar-me (i, d'aquesta manera, donar-me les eines per fer-ho jo mateix més endavant). Però mai anaven ells a buscar específicament els assetjadors. Jo no ho he fet mai, i no ho penso fer, amb això soc molt ferm.

Em defenso a mi i als altres, però hi ha una abismal entre estar a la defensiva i passar a l'ofensiva. I és una diferència que jo no estic gens disposat a sobrepassar (ni a deixar que els meus amics la sobrepassin per mi). No per por, sinó per principis. Però bé, entenc que aquest és un tema d'opinions/actituds de cadascú; t'asseguro que entenc per què algú voldria actuar d'aquesta manera, hi simpatitzo, però no ho comparteixo (i recalco que ho dic com a víctima).

Llavors, tornant al tema dels Rondadors. Clar, el problema aquí és doble, i algú el comentava (Antares? Estadísticament és probable xD): d'una banda no sabem el context d'aquesta escena. Si no recordo malament, no sabem si els Rondadors van anar a buscar l'Snape expressament com a "venjança" o si l'Snape els acabava de fer alguna cosa i simplement s'estaven defensant. D'altra banda, són records filtrats per la ment de l'Snape, i la pròpia saga ja ens mostra (amb el Llagot) com de fàcil és que els pensaments es modifiquin (sigui per voluntat pròpia o no).

I no m'allargo més perquè aquesta és una opinió que ja vaig plantejar en la meva resposta anterior. Però en tot cas és certament un tema interessant i que dona per molts debats. I estic segur que les nostres opinions estan influïdes no només per la nostra manera de ser sinó també pel rol i experiències que teníem a l'institut (que no vol dir que totes les víctimes pensem igual, ni molt menys).
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Respon