Sobre el nom de Fawkes

Comenta els personatges.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
lawerboy
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 9
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 7:43 pm
Ubicació: Alcoi (Alacant)

Sobre el nom de Fawkes

Entrada Autor: lawerboy »

Be, tots sabeu ke fawkes és el nom del fènix aixi ke jo l'he relacionat amb Guy Fawkes(un anglés del segle 17 ke va voler volar el parlament amb pòlvora pero no va poder o alguna cosa aixi i per això els xiquets anglesos cremen un ninot de fawkes tots els anys :flame: ) per allo de ke el fenix es crema ell mateix. si no, d'on pot vindre? :eh:
Recolzeu el veritable paladí de Hogwarts:
CEDRIC DIGGORY!
POTTER: PUTS!

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

És que ho diu ben clar al llibre dels mons màgics d'hp!! A la pàgina 97!
Segur que no ho sabies, oi? ¬¬

Avatar de l’usuari
roni
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1254
Membre des de: dc. des. 22, 2004 7:00 am
Rang: Mort Vivent
Ubicació: A l'altre costat del vel...
Contacta:

Entrada Autor: roni »

LunaBlack_Lovegood ha escrit:És que ho diu ben clar al llibre dels mons màgics d'hp!! A la pàgina 97!
Segur que no ho sabies, oi? ¬¬
Luna, jo akest llibre no el tink :oops: :oops: pots posar la cita del k hi posa???

PD: no ho se, jo tampoc :cry: :cry: de veritat!
la c!!!!!!!! Que ningú recorda xD
Imatge
La meva ff: El nou mag

La meva ciutaaat!
I la indústria xD

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

A veure, que ho escric! Però després m'heu de dir: molt bé Luna, q si no l'esforç per res....XDXD
Esta en castellà xq me'l van regalar en castellà....
EL NOMBRE DE FAWKES
El nombre de fawkes esa relacionado con la leyenda del fénix, pero en un giro hitórico. Guy Fawkes encabezó un famoso intento de volar el edificio del Parlamento iglés el 5 de noviembre de 1605. La Conspiración de la Pólvora, como se llamó, pretendia ser el inicio de una revuelta de los catçolicos ingleses, que eran perseguidos en la época. Los conspiradores ocultaron 36 bariles de pólvora bajo la Cámara de los Lores, pero hubo tantas personas implicadas que el plan llegó a oídos de las autoridades, quienes arrestaron a los rebeldes y ejecutaron a muchos de ellos. (La situación para los católicos no hizo mas q empeorar). En Gran Bretaña, el 5 de noviembre es ahora el día de Guy Fawkes y se celebra con hogueras, como la pira funerária de un fénix
Bé, doncs ja estaaaa!!! Uf...Ja he fet molt x vui! XD :mrgreen:

Avatar de l’usuari
roni
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1254
Membre des de: dc. des. 22, 2004 7:00 am
Rang: Mort Vivent
Ubicació: A l'altre costat del vel...
Contacta:

Entrada Autor: roni »

LunaBlack_Lovegood ha escrit:A veure, que ho escric! Però després m'heu de dir: molt bé Luna, q si no l'esforç per res....XDXD
Esta en castellà xq me'l van regalar en castellà....
EL NOMBRE DE FAWKES
El nombre de fawkes esta relacionado con la leyenda del fénix, pero en un giro histórico. Guy Fawkes encabezó un famoso intento de volar el edificio del Parlamento inglés el 5 de noviembre de 1605. La Conspiración de la Pólvora, como se llamó, pretendia ser el inicio de una revuelta de los catçolicos ingleses, que eran perseguidos en la época. Los conspiradores ocultaron 36 bariles de pólvora bajo la Cámara de los Lores, pero hubo tantas personas implicadas que el plan llegó a oídos de las autoridades, quienes arrestaron a los rebeldes y ejecutaron a muchos de ellos. (La situación para los católicos no hizo mas q empeorar). En Gran Bretaña, el 5 de noviembre es ahora el día de Guy Fawkes y se celebra con hogueras, como la pira funerária de un fénix
Bé, doncs ja estaaaa!!! Uf...Ja he fet molt x vui! XD :mrgreen:
molt be!!!!, am algunes faltes, xo esta molt be!, jejeje ei, de bon rollo!! esta molt be! ;) venga, moltes grasies! PERFECTE! ja l'he corretgit XD XD XD BON ROLLO!!!!
la c!!!!!!!! Que ningú recorda xD
Imatge
La meva ff: El nou mag

La meva ciutaaat!
I la indústria xD

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

PUc Presumir de coneixement previs i dir que en L'instant k vaig veure el nom del fènix vaig saber per què s'anomenava així?

Algú ha jugat a La pantera rosa mision peligrosa... si és així... no teniu perdó de déu ^_^
(sí, són 3 ulls)

Avatar de l’usuari
lidiapicapiedra
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 82
Membre des de: ds. maig 28, 2005 12:48 am
Ubicació: Minorisa

Entrada Autor: lidiapicapiedra »

Molt bé Luna, gràcies per l'esforç!!! Jo no ho savia....
"L'alegria és la pedra filosofal que tot ho converteix en or", Franklin Delano Roosevelt.

Avatar de l’usuari
Nuriona
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 19
Membre des de: dt. ago. 10, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Nuriona »

Ei
Jo també vaig pensar en el joc de la Pantera Rosa quan vaig llegir el nom del Fènix! Jajaja aquell pobre nen anglès (Nigel, es deia?) jajaja!
I si us hi fixeu és un altre punt a favor dels nostres traductors: tradueixen els noms que es poden traduir per tal que es mantigui la gràcia que té en anglès però que sigui comprensible i tal... però quan un nom no s'ha de traduir perquè té algun significat propi (com el cas de Fawkes) el mantenten. :)

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Doncs dets ser la única que ha robat un punt a favor pel Pàmies.... :? XD

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

calis ha escrit:PUc Presumir de coneixement previs i dir que en L'instant k vaig veure el nom del fènix vaig saber per què s'anomenava així?

Algú ha jugat a La pantera rosa mision peligrosa... si és així... no teniu perdó de déu ^_^
Mai he pogut passar del bar anglès on feien a la tele futbol americà.

:boohoo: :boohoo: :boohoo: :boohoo:

Què té a veure la Pantera Rosa amb Fawkes?

I jo no tenia ni dea de per què es deia Fawkes. XD I mira que he llegit "Els móns màgics de Harry Potter"... No se m'havia quedat gravat. :mrgreen:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Mitgerol
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 480
Membre des de: dg. juny 20, 2004 7:00 am
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Mitgerol »

HpConan, quan et passes Anglaterra li has de portar un ninot d'aquests de Guy Fawkes al Nigel, que per cert, ja no és ell, si no un robot! ^^

Jo tb hi vaig pensar, però m'ho vaig treure del cap... ara veig que teniu raó...

Mit

PD: HPConan, et falta bastant per passar-te el joc... Egipte, India, Butan, Australia, Xina... buff :roll:
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
e.n.bou
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 278
Membre des de: dl. ago. 29, 2005 12:14 am
Nom: Eric
Rang: Caçador de Desitjos
Ubicació: Hangar 18
Contacta:

Entrada Autor: e.n.bou »

tanbe u posa al ``dicciunari del mag´´ si no mekivoco... :roll:
Imatge
Imatge
Imatge
Blog del meu joc/llibre Insomnia (titol provisional)
http://secretslair.blogspot.com/

lawerboy
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 9
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 7:43 pm
Ubicació: Alcoi (Alacant)

Entrada Autor: lawerboy »

Si, jo tambe vaig pensar en la pantera rosa :)
per cert, ki se l'haja passat, recordeu els d'australia com es menjaven el tarro? XD XD
Recolzeu el veritable paladí de Hogwarts:
CEDRIC DIGGORY!
POTTER: PUTS!

Avatar de l’usuari
Fawkes
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 189
Membre des de: ds. set. 10, 2005 9:46 pm
Ubicació: Catalunya (països catalans)

Entrada Autor: Fawkes »

ostres doncs no ho sabia, i la veritat es k m'interesa xk es el nom k m'he posat xD!!!
"Una senyera oneja al vent les quatre barres i un fons d'or, I UNA NACIÓ US CRIDA PER UN POBLE PLE D'ORGULL I HONOR!!!"

Avatar de l’usuari
Roser
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 849
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:35 am
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Roser »

Jo tampoc ho sabia i això que també he llegit Els mons màgics d'en Harry Potter xD m'haurà passat per alt... d fet aquest llibre només l'he llegit una vegada, me l'hauré d tornar a llegir...
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bloquejat