Leglimencia?Oclumencia?

Aquí hi podeu discutir sobre tots els temes del cinquè llibre de Harry Potter
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Noxy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 253
Membre des de: dt. març 16, 2004 7:00 am
Ubicació: ...

Leglimencia?Oclumencia?

Entrada Autor: Noxy »

mireu, tink un dubte sobre la leglimencia i l'oclumencia, hos l'intentere explikar lo millor possible x no liarvos:
La leglimencia es x entrar en la ment d'un atre (oi?) i l'oclumencia x tapar la ment de la leglimencia (oi?) dacord, b. Però kuant el Harry veu akelles imatges de la infancia tormentada d l'Snape, ell està fent oclumencia, kom pot veure ls pensaments/records de l'Snape? una cosa es tapar els seus xk l'Snape no els vegi (k es el k ha de fer) xo aleshores kom es k entra a la ment de l'Snap si ell no sta fent leglimencia?
Putse algú al llegiro ho va entendre, xo jo no, ho necessito saber x skriure l FF kom lo dls monitors, se k sempre pregunto koses xo sk si no ho sabeu vosaltres ki ho sabra? i es molt dificil intentar skriure una continuació mes o menys correcte....

Necessito ls vostres opinions sobre el tema, xo ei! sok molt inocent i si feu alguna konya encara me la creure axi k ls konyes amb color groc! xDDDDD

merci

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

Mira...pel que vaig entendre jo, L'encanteri que l'Snape li estava fent al harry (legilimens) , es va tornar en contra d'ell quan el Harry va fer el Protego....( que crea un escut o algo aixi)...

La resta està bé...Legilimencia: penetració en la ment d'un altre // Oclumencia : Protecció davant d'aquesta invasió...

Avatar de l’usuari
anna_xo
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 94
Membre des de: dv. març 19, 2004 7:00 am
Ubicació: Vic/Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: anna_xo »

jo crec que aixo es degut al priorum incantamenta. po tmb podria ser com diu la calis

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

En cap moment ningú dins d'aquella aula diu priora incantamenta....
El protego, fa rebotar l'encanteri que ataca cap a l'atacant. Per això el harry li torna el legilimens a l'snape, el pilla desprevingut i veu els seus records

Avatar de l’usuari
Noxy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 253
Membre des de: dt. març 16, 2004 7:00 am
Ubicació: ...

Entrada Autor: Noxy »

x fer leglimencia es diu: leglimens x fer oklumencia: protego

xo aleshores seria kom si no kal saber fer leglimencia, xk fen oklumencia tamb fas leglimencia, nop? si et rebota.... nosde tot plegat no ho vaig entendre del tot.....

Avatar de l’usuari
Yarrick_
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 239
Membre des de: dv. abr. 02, 2004 2:00 am
Ubicació: Banyoles!

Entrada Autor: Yarrick_ »

Però aleshores t'hauries d'estar esperant que algú tires legiliméncia o posar un cartell que digués: conec secrets inquietants, tireu-me legiliméncia.

Sempre deu ser més dificil tirar ligiméncia que protego, no?

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

No noxy...Protego no és fer Oclumència...L'oclumència no té encanteri...és mental...

L'Oclumència és el domini de la pròpia ment....

Quan s'inicien en l'Oclumència...ho fan amb vareta pk és més facil de repel·lir....I quan s'arriba a un punt de concentració que permet ser conscient dels propis actes un és capaç de fer un encanteri com el protego...o l'expulsiarmus....

Fent EXpulsiarmus tallaries el corrent de """lectura"""; però fent Protego (encanteri escut) fas que reboti l'encanteri contra l'atacant...i si aquest encanteri és legilimens... doncs el contrincant no pot evitar mostrar els seus records i/o pensaments....

Quan un Bruixot és legiliment...pot penetrar en la ment d'un altre sense necessitat d'utilitzar la vareta....I l'oclument pot repel·lir aquest atac deixant la ment en blanc i concentrant-se ; però si un no és oclument queda indefens davant d'aquest atac perquè al no haver-hi cap encanteri "verbal" no es pot repel·lir amb màgia....

Ho enteneu ara? Vull dir.... jo he intentat estudiar aquest tema a fons x la ff de l'accra i x la meva tb... i crec k akesta teoria és prou correcta

Avatar de l’usuari
Noxy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 253
Membre des de: dt. març 16, 2004 7:00 am
Ubicació: ...

Entrada Autor: Noxy »

ostres aixo si k em serveix! ole calis

Avatar de l’usuari
Tarry
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 31
Membre des de: dt. jul. 06, 2004 7:00 am
Ubicació: 127.0.0.1

Entrada Autor: Tarry »

Si no m'equivoco de molt em sembla que el protego és l'Encís d'Ègida.

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

Ja wenu...més k res jo pretenia explicar la mecànica d'un ""combat legiliment-oclument"" xDD en akt cas Harry-Sevy... I explicar més o menys k era cada cosa... ELs noms em són una mica = :oops:

Avatar de l’usuari
Tarry
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 31
Membre des de: dt. jul. 06, 2004 7:00 am
Ubicació: 127.0.0.1

Entrada Autor: Tarry »

WoOh! en "Sevy" és en Severus :lol: ara ho acabo de pillar XD

(sóc lent)

Doncs jo crec que els noms són importants (excepte el cognom "Evans" ¬¬). Em vaig passar hores a Dissendium explicant les meves teories xungues i el dia següent surt la mala p...ersona de la Rowling i m'ho tira tot per terra., :@

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

Parlava dels noms dels encanteris en aquest context.. ( el desplicar com funciona això i tal...)

Avatar de l’usuari
Tarry
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 31
Membre des de: dt. jul. 06, 2004 7:00 am
Ubicació: 127.0.0.1

Entrada Autor: Tarry »

No, si ja m'ho he imaginat. El que passa és que se me'n va la bola :wink:

Avatar de l’usuari
Noxy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 253
Membre des de: dt. març 16, 2004 7:00 am
Ubicació: ...

Entrada Autor: Noxy »

AAAAA Tarry ja m'has liat!

k es aixo de l'Encís d'Ègida???
Veix k ets bastant aficionat a HP, tens una idea klara daixo de l'oclumencia o almenys una idea probable...? S.O.S

Avatar de l’usuari
Tarry
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 31
Membre des de: dt. jul. 06, 2004 7:00 am
Ubicació: 127.0.0.1

Entrada Autor: Tarry »

- Ehem, ehem - va fer la professora Umbridge amb un to lúgubre -. No em toqui l'ase, senyor Tarry.

L'Snape mateix diu després de que en Harry digui el Protego! "No recordo haver-li dit que fes cap encís d'ègida". L'encís d'ègida, per tant, el que fa és fer rebotar el Legilimens de l'Snape cap a ell mateix. Se sobreentén, doncs, que l'encís d'ègida no només funciona contra el Legilimens sinó contra qualsevol sortilegi. Més endavant em sembla recordar que en Harry l'ensenya a les reunions de l'ED, però acabo de fer una fullejada ràpida i no ho he trobat.

Ègida vol dir segons la Gran Enciclopèdia Catalana:
Pell de la cabra Amaltea amb la qual Zeus recobrí el seu escut com a protecció.
http://www.grec.net/cgibin/heccl2.pgm?N ... 1&PGMORI=A


Parlant de maleficis i encants, és que tenia una gran confusió al cap. Al HPCF es parla de l'Impediment Jinx, que es conjura com Impedimenta. Doncs bé, al cinquè llibre se l'anomena Conjur d'Atur. I entre aquests dos i l'Encís d'Ègida tenia un cacau mental del mil. Però ara ja està.


Resumint: l'Encís d'Ègida no és una tècnica específica per protegir-se de la Legilimència però el que fa és fer rebotar (és a dir, fer tornar contra el qui l'ha conjurat) els encantaments petits. L'Impediment Jinx, reformulat com a Conjur d'atur per l'Innominable Traductor en el HPOF, el que fa és desviar els encantaments petits.[/url]

Bloquejat