Severus Snape,** o **?

Aquí hi podeu discutir sobre tots els temes del sisè llibre de Harry Potter
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum

Severus Snape, Dolent o Inocent???

Dolent
69
54%
Inocent
59
46%
 
Vots totals: 128

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

voldy ha escrit:He llegit els tres primers punts:

- Primer i segon punt: l'Snape no sabia que vindrien els Death Eaters. El Malfoy no li diu res, em sembla que això queda prou clar en els llibres. Ara, l'Snape ja ha descobert (si, com penso, al segon capíotol no ho sabia) que l'objectiu del Malfoy ( i per tant dels death eaters) és matar el Dumbledore. Els intents del Malfoy amb el verí i tal ho deixen ben clar. La resta, el Sevy ho endevina en un moment, perquè la gent intel·ligent sap deduir, i per tant, sap q un cop mort el dumbledore la feina ja ha acabat.

-Tercer punt: Ja he posat q la Rowling deixa clar que el Sevy i el Dumbie es miren als ulls. Qualsevol cosa, com una ordre "mata'm" o "no ho facis", o una info "m'estic morint", etc. la pot fer sense problemes.


La resta ja te'ls aniré rebatint. ^_^

Salut!
No me'ls has rebatut... :riure: A veure, ja ho he dit al principi que les dues teories funcionen amb dues fórmules diferents i que són coherents. Els elements que les neguen són els que en descarten una o altra.
Per la teva teoria: el Sev no sabia res de l'arribada dels Cavallers de la Mort, per suposat, tampoc el Dumbledore. Per la meva en canvi, en Sev n'estava al corrent i en DD no, i a la Torre en Dumbledore no demana al Snape que el mati. Lo fotut d'això és que tenim pocs elements per contrastar, però llegeix-te els següents punts
Teories relacionades amb els punts 1, 2 i 3: la de la legilimència; el llibre només diu que l'Snape va mirar un moment al Dumbledore i li va fer l'Obitus. Podem entendre que es comuniquen en aquest moment... o no.
Bàsicament els únics punts que tinc més forts són el 4 i el 7, una teoria interessant (la del cavaller ros) i la mateixa personalitat del Príncep de Sang Barrejada. En el 5 coincideixes amb mí (en els dos casos, el que busca l'Snape és apropar-se al Voldemort per fer-lo caure) i el 6 és una pura conjectura. Però acaba't de llegir-t'ho home, tu que fas l'apologia dels posts monogràfics :riure:

PD: Calis, que et vagi bé l'examen, ara que retorna la calor :flame:

Fins aviat!

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

Ei ei...que era el voldy des del meu compte el de l'examen!!!

Veus: Ohhh quin comentari més llarg... bé, després de l'examen de dilluns faré l'esforç i me'l llegiré ^_^

(Voldy ocupant el compte de la moderadora borde)
(sí, són 3 ulls)

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Voldy sense ocupar el compte de ningú:

Abans de res, està CLARÍSSIM que l'Snape no sabia res dels Death Eaters. Mai no arriba a saber de quina forma el Malfoy pretén matar el Dumbledore. Per tant, no sap que hi haurà death eaters, no sap d'on haurien de sortir, i no sap quan. I per més demostració, l'Snape és l'últim d'arribar, i no ho fa fins que l'avisen. Això demostra que no en teina ni idea. I ja he dit que pel que fa a l'objetiu dels death eaters i com actuen, l'snape és prou llest com per suposar-ho i donar-los ordres.

Un cop aclarit aquest punt, centrem-nos en el teu post, que per fi ja m'he llegit.

He trobat el punt feble de la teva teoria:


Tu dius que l'Snape traeix el Voldemort, com havia dit jo, però que, alhora, també traeix el Voldemort. Si traeix els dos, es queda sense ningú, cosa que vol dir que actuaria per motu proprio i amb la intenció de guanyar-hi alguna cosa (si no no els traeixes als dos).

I què hi guanya matant el Dumbledore? Si fos seguidor del Voldemort, molt. Però sense ser-ho, es barra el pas a les dues societats, la normal i la de voldemort. Ja no té lloc en aquest món, l'assassinat del dumbledore, per una banda, i la traïció del voldemort, per l'altra, no prescriuen: sempre serà un fugitiu, fins el dia que mori.

Per tant, l'assassinat del Dumbledore, sempre que el Snape no sigui un pur Death Eater, s'ha d'entendre com un sacrifici personal. Un sacrifici que potser li reclamarà la vida, i que l'Snape no fa per la família (no en té), ni per amor (almenys, actual), sinó pel compromís que manté amb en Dumbledore. La raó per la qual el Dumbledore el va acceptar a Hogwarts abans que Voldemort matés els pares del Harry. La única informació que en Dumbledore va amagar a en Harry. La única informació que, de tant important com és, se'ns revelarà després, fins i tot, de la pròpia "traïció".

Que un Slytherin com el Severus faci un sacrifici personal tan gran no és cap contradicció, perquè pot estar d'acord amb l'objectiu final (l'eliminació de Voldemort), i recorda molt a la situació del Sírius, tan heroic, i que morí essent considerat un assassí.

Que l'assassinat del Dumbledore és un acte heroic, una mostra de valentia, un sacrifici que ha de patir ho demostra la resposta visceral que té quan el Harry l'acusa de ser un covard. És la resposta de qui se sap incapaç de fer comprendre al món que acaba de realitzar un suprem acte de coratge, i que per aquest mateix fet serà dimonitzat.
voldy l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 05, 2005 9:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
Aina
M.A.G
M.A.G
Entrades: 333
Membre des de: dl. maig 10, 2004 2:00 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Aina »

Mes o menys se per on aneu en aquest tema, desprès de llegir-me una mica per sobre el que heu escrit:
Resum: primer dieu l'opció, us queixeu de la poca matissació de les respostes, discutiu el tema, el Voldy posa els seus arguments (que no son pocs!) i comenceu a intentar rebatir-los amb missatges enormes que fan un gran pal de llegir.
jajajajjaaja més o menys.

En lo de les respostes realment ja ho heu dit, en la vida els matisos són sempre el més important xq els extrems acostumen a confondres!

Per altra banda jo ja stava completament convençuda de la "inocencia" de l'snape despres d'acabar-me el llibre simplement pel fet de no pensar el que la Rowling ens vol fer creure.
Precisament xq ens haguem de menjar tan el coco pensant en el que aparenment no té cap sentit; que l'Snape sigui bó, a més a més fa declaracions que encara ens lien més... sé que no és cap argument sobre la historia, però ja els ha posat gairebé tots el Voldy!
Imatge

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

Hahahahaha molt amable per part teva :boohoo:
aquest és l'últim post llarg que penjo (i sinó que un llamp caigui sobre la Zarzuela)

Bueno, per fi arribem al moll de l'os. El que tu dius el punt feble de la meva teoria és la qüestió que m'havia plantejat des d'un primer moment. Si l'Snape actua pel seu compte, què guanya matant el Dumbledore? El fet és que desconeixem quines són les motivacions de l'Snape. Pensem en quin pot ser l'objectiu del Severus. Una societat maga idíl·lica netejada de bruixots que practiquin la màgia negra? La defensa dels drets dels mags fills de muggles? Algun dels ideals que manifestava l'Albus? Jo no ho diria.

Pensant en això vaig arribar a una conclusió que no he pogut contrastar massa i que potser rellegint algun llibre em tombeu en mig segon. Encara que pugui semblar estrafolari, hem de fer el mateix que fa en DD per mostrar-li al Harry la veritat d'en Voldy: buscar al passat d'en Sev.

Sabem que en Sev era un individu marginal, amb grans dots de màgia i amb un ego immens que el duria a anomenar-se Príncep Mestís (pq ningú no es pregunta pq el llibre es diu així?? recordem el disgust d'en DD davant les atribucions de grandesa d'en Tod Morvosc Rodlel que el van fer abjurar del seu nom).

No sabem massa cosa més de l'Snape tret de que odiava tota la colla dels Rondadors. En una ocasió el James Potter el va salvar i això podria ser un element d'humiliació prou important. Al cinquè llibre en Harry mira al bacil la memòria "més trista "i torbadora de l'Snape: també és un escarni que li provoca el James, però és especialment humiliant ("el pitjor record de l'Snape") no per la broma del James, sinó per la presència d'un altre personatge: la Lily Evans; que malgrat ser filla de muggles li agrada força.

La qüestió aniria per aquí: passen els anys i en Sev es fa Cavaller de la Mort. Una nit sent la profecia de la Trellawney (en realitat la podria haver sentit tota, i no només una part) i corre a explicar-la a en Voldemort. Aquest va a matar als Potter, però abans en Sev li impreca que no mati a la Lily. Efectivament, quan es troba davant la Lily li diu que s'aparti, però davant l'obstinació d'aquesta no té més remei que matar-la.

Ara bé, no és en aquestes dates que en Severus es converteix en espia del Dumbledore? És just després d'aquest episodi? (pregunto, però en principi hauria de ser així). Si això fos així, en Severus no seria un personatge que actuï basant-se en idees sobre el bé o el mal, sinó que, de forma irracional, seria un "heroi" venjatiu com un Maties Sandorf, un comte de Montecristo o aquell personatge de l'Estudi en Escarlata.

En principi no tenia res en contra d'en Voldemort (al contrari). El fet que aquest mati la única persona que en aquesta vall de llàgrimes l'ha apreciat mínimament seria suficient motiu pel punt d'inflexió. Si diem que el que el mou és el seu odi immens cap al Voldemort a partir d'aquest moment, també trobem la impotència d'en Sev per destruir-lo, ja que veu davant dels seus ulls atònits com ha ressucitat. Ha sentit moltes vegades d'aquest que "ha près mesures per vèncer la mort". Si l'Snape les desconeix, la única forma és guanyar-se la confiança del Senyor de les Forces del Mal per descobrir quines són (Com **** s'ho devia fer sinó en RAB per arribar fins al horcrux de la cova?) Al principi del llibre es vanagloria d'haver contribuït a la mort de l'Emmeline Vance, un gest que en Voldy aprova, però no suficient. Què millor que la mort d'en Dumbledore per aconseguir saber més sobre el secret d'en Voldy?

Al setè llibre algú haurà d'ajudar al tanoca d'en Harry amb els Horcrux. Més que res perquè ara no en té ni idea d'on deuen parar i aquest algú, que ha de ser l'Snape, també serà qui el conduirà al duel contra en Voldemort (si és que sap la profecia completa).

Bé, està escrit ràpidament i encara m'ha quedat més ridícul del que m'imaginava. La idea d'un Severus romàntic i venjatiu no deixa de ser còmica. Però penseu també amb els ulls verds del Harry (els de la Lily), que tenen taaaanta importància... serà potser per despertar la llàstima de l'Snape al moment culminant? (estil gat d'Shrek) :riure:

Espero no provocar aturades cardíaques. És una teoria estrafolària però que quadra remaleïdament. De tot cor, tan de bo la Rowling prengui al setè llibre la versió voldyniana de l'Snape... no suportaria un altre love is all around :roll:

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

No em lliga massa el que tu dius amb la imatge d'en Severus. Ell es molt fred i calculador gaudeix de l'espera per aconseguir el que vol, no necessita la vereta per fer el boig amb una bona pocio cuita a foc lent ja li va be. Un Severus enamorat bojament per una filla de muggles, no ho veig clar tot ique mai demostra el que pensa sobre els fills/es de muggles.

Avatar de l’usuari
lidiapicapiedra
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 82
Membre des de: ds. maig 28, 2005 12:48 am
Ubicació: Minorisa

Entrada Autor: lidiapicapiedra »

Eric Ardan ha escrit:. Però penseu també amb els ulls verds del Harry (els de la Lily), que tenen taaaanta importància... serà potser per despertar la llàstima de l'Snape al moment culminant? (estil gat d'Shrek) :riure: :roll:

Em pots explicar exactament què vols dir amb això, Eric? No ho acabo d'entendre.. :oops:
Vols dir que el Severus es "fon" cada cop que mirava la Lily? o que quan mira els ulls d'en Harry es recorda de la seva mare? .....(Ara em sembla que se m'en va l'olla)

I Voldy, no cal que et digui que completament d'acord amb tu...!
Tbé em quadra en tot això el fet que el Severus estés enamorat de la Lily i per això es passés al cantó dels bons...I crec que és important això que dius, Voldy, del compromís que en Severus té amb en Dumbledore, pq és l'única persona que en els fons del cor va confiar en el Severus Snape...
"L'alegria és la pedra filosofal que tot ho converteix en or", Franklin Delano Roosevelt.

Avatar de l’usuari
Sergi
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 161
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:13 am
Ubicació: Baetulo baetulensis

Entrada Autor: Sergi »

JA, JA!

M'imagino com serà el seté capítol! o hauria de dir...Episodi VII: The Wizard Return

Snape: Harry, jo... sóc ...el teu pare!
Harry: No, no, no pot ser!
Snape: Uneix-te al costat fosc...sigues un deatheater...com jo...
Harry: Per què no em vas explicar la veritat, mestre Dumby! per què!

Starwars
visiteu el meu blog! Sobretot si us agrada el basket...

http://tiki-taka.blog.com/

Avatar de l’usuari
Ary
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 434
Membre des de: dc. des. 08, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Ary »

Sergi ha escrit:JA, JA!

M'imagino com serà el seté capítol! o hauria de dir...Episodi VII: The Wizard Return

Snape: Harry, jo... sóc ...el teu pare!
Harry: No, no, no pot ser!
Snape: Uneix-te al costat fosc...sigues un deatheater...com jo...
Harry: Per què no em vas explicar la veritat, mestre Dumby! per què!

Starwars
de k em sona?¿?¿

Avatar de l’usuari
Sergi
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 161
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:13 am
Ubicació: Baetulo baetulensis

Entrada Autor: Sergi »

...continuant amb l'episodi VII...

Dumby (en somnis): Harry, la màgia és intensa a la teva familia...
Harry: comorl?
Dumby: ...la tenia el teu pare...la tenia la teva mare...i la té la teva germana...
Harry: casulolla! L'Hermione! Sempre ho havia sospitat...
Dumby: no et deixis encerronar pel costat fosc de la màgia...

:pray:
visiteu el meu blog! Sobretot si us agrada el basket...

http://tiki-taka.blog.com/

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Ei, Sergi ets de Baetulo, com jo!!! ^^ (ja se q no ve al cas, però m'ha fet molta gràcia...^^)

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

La teva teoria falla. El severus va començar de professor uns mesos abans de l'atac als Potter, i el Dumbledore ja diu que s'havia fet "espia" abans de la caiguda del Voldemort.

Això no es contradiu al 100% amb la teoria de l'enamorament de la Lily, però ho fa més complicat. L'altra "gran" teoria és que el Severus va passar només mitja profecia (tot i haver-la sentit tota) amb l'objectiu de fer complir l'altra mitja (que el Voldy el marqui) i així fer-lo caure. El fet d'enganyar en Voldemort seria una prova suficient de la seva bona voluntat amb el Dumbledore, i solucionaria el tema de les dates.
Aquesta teoria podria complementar-se amb la de la Lily, perquè la por que el Voldemort matés la Lily el portaria a ajudar que caigués (però alhora, acabaria ajudant a la mort de la Lily), i a més, seria compatible amb el fet que l'Snape li hagués demanat al voldemort que no li fes mal (evidentment, més subtilment).

El problema, evidentment, és que aquesta teoria ens presenta un Dumbledore que accepta posar la vida de la família Potter com a esquer per fer caure Voldemort. I certament no quadra gaire. Ara, potser aquesta teoria no està del tot desencaminada i només cal retocar-la una mica...

...S'accepten suggerències.
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
Sergi
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 161
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:13 am
Ubicació: Baetulo baetulensis

Entrada Autor: Sergi »

Lluna, si ets de Bdn, perquè et poses sota l'avatar Bcn? Ets...una traidora! T'has passat al costat fosc! Visca la Penya i visca Badalona!

:ballar:

Es que els acudits són molt fàcils...en quantes històries no hem sentit: "ets l'escollit...només tu pots salvar-nos tots...si unim les nostres forces guanyarem...tan sols un petit detall podria canviar el mon..." , és tan fàcil caure en els tòpics de sempre!

:?

Salutacions a tothom des de Badalona(Miami), la polis grega més maca del mon!

:clap:
visiteu el meu blog! Sobretot si us agrada el basket...

http://tiki-taka.blog.com/

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Jajaja! xq Badalona és a Barcelona, oi¿? però és veritat, posaré Baetulo, amb lo orgullosa que estic de les nostres termes romanes! xD

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

No he tingut temps de llegir-me profundament tot el missatge de l'Eric i la resposta d'en Voldy, però l'assumpte anava de si l'Snape actua pel seu compte, que guanya matant en Dumbledore no?

Jo no comparteixo aquesta idea, no crec que l'Snape actui pel seu compte, però vaig llegir aquesta teoria en un altre forum i potser algú li serveix! faig un resum ràpid, espero que s'entengui!

Partien de la idea que l'Snape coneixia la profecia sencera, sap que en Harry és l'únic que pot derrotar en Voldemort i això és el que li interessa a l'Snape, que algú derroti en Voldemort i així poder transformar-se en el nou "Dark Lord" . Té l'esperança que en Voldemort i en Harry es matin entre ells...així elimina dos pardals d'un sol tret...l'únic inconvenient que hi ha és en Dumbledore...intentaria salvar en Harry si pogués i intenaria eliminar l'Snape quan fos el nou dolent totpoderós...solució: eliminar en Dumbledore :roll:

Bloquejat