Opinions/ crítiques/ comentaris d'HP5 (perill d'spoilers!)

Aquí podeu comentar la cinquena pel·lícula
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
e.n.bou
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 278
Membre des de: dl. ago. 29, 2005 12:14 am
Nom: Eric
Rang: Caçador de Desitjos
Ubicació: Hangar 18
Contacta:

Entrada Autor: e.n.bou »

Ves, la pelicula no m'ha agradat tant com la tercera, pero trovo que si hem de compararla amb les altres en questió de fidelitat trobo que aquesta està mes bé que altres. Pero igualment la mort d'en sirius va ser patética. Veus un dels meus amics que no s'ha arrivat a llegir tot el llibre desullonantse dienme: Eric, en el llibre ho fan igual de patetic? I amb el dumbledore igual: Eric, que cullons es una profecia¿ xD, pero almenys han ficat els centaures, que es el que esperava amb ansia. Pero s'han saltat el Firenze, quina rabia...
Imatge
Imatge
Imatge
Blog del meu joc/llibre Insomnia (titol provisional)
http://secretslair.blogspot.com/

Avatar de l’usuari
Uriel Michaels
M.A.G
M.A.G
Entrades: 308
Membre des de: dj. des. 01, 2005 9:43 pm
Ubicació: Hogwarts

Entrada Autor: Uriel Michaels »

doncs la pelicula esta genial, ja que en Yates, com podeu compendre, ha hagut de fer una peli no nomes pels lectors de Hp, sino pel public q potser no te ni idea de que es HP; o que es basen a partir de les pelicules per saber la trama, i crec q per tenir un argument base, estan PERFECTES.

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

luna Lovegood ha escrit:en Yates, com podeu compendre, ha hagut de fer una peli no nomes pels lectors de Hp, sino pel public q potser no te ni idea de que es HP [...] i crec q per tenir un argument base, estan PERFECTES.
Que jo recordi en tota la peli no hi ha cap tipus d'explicació al que passa. Amb el tema de la profecia (el més important del llibre) es queda totalment a l'aire no s'explica ni qui la fa ni, el que és més important, el que significa. A mi em fa l'efecte que si no t'has llegit el llibre et perds força.

Avatar de l’usuari
Getta91
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 819
Membre des de: dg. ago. 28, 2005 6:40 pm
Nom: Carla
Rang: Pipiripip Rajadora
Ubicació: El món cargol

Entrada Autor: Getta91 »

Finalpotter ha escrit:
luna Lovegood ha escrit:en Yates, com podeu compendre, ha hagut de fer una peli no nomes pels lectors de Hp, sino pel public q potser no te ni idea de que es HP [...] i crec q per tenir un argument base, estan PERFECTES.
Que jo recordi en tota la peli no hi ha cap tipus d'explicació al que passa. Amb el tema de la profecia (el més important del llibre) es queda totalment a l'aire no s'explica ni qui la fa ni, el que és més important, el que significa. A mi em fa l'efecte que si no t'has llegit el llibre et perds força.
Força no, molt.
El primer cop que la vaig anar a veure hi vaig anar amb una amiga que havia llegit el llibre i tot bé (deixant de banda que ens agradés més o menys, els moments dish i els dash dush XD)
El segon, en canvi, vaig anar-hi amb dues persones que no s'havien llegit el llibre. No entenien res, i jo anar explicant tope ràpid i resumit com era al llibre perquè ho entenguessin abans no sortís la següent escena... que anaven a saco :lol:
SEMPRE ACLEE!

Avatar de l’usuari
Uriel Michaels
M.A.G
M.A.G
Entrades: 308
Membre des de: dj. des. 01, 2005 9:43 pm
Ubicació: Hogwarts

Entrada Autor: Uriel Michaels »

rectifico, l'he tornada aveure XD

home si q esta bastant ehem, pero vaja, si no t'has llegit els llibres no se xk la vas a veure XD

en fi, esperem q la sisena estigui mes currada, i la setena, estigui perfecte, perque sino rodaran caps. muahaha.
*el meu jo violent surt a la llum*

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

luna Lovegood ha escrit:si no t'has llegit els llibres no se xk la vas a veure
Ara no ho sé, però abans teníem alguns usuaris que no s'havien llegit els llibres i que seguien la història per les pelis. No entenc com els podia agradar Harry Potter tant com per registrar-se a una web dedicada a ell.

Avatar de l’usuari
sirius_nuria16
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 6
Membre des de: dg. jul. 22, 2007 12:33 am

Entrada Autor: sirius_nuria16 »

No em va agradar pas gaire...la vaig trobar força fluixa pel que és el llibre (el meu preferit juntament amb el tercer)...però és normal, el llibre és molt explicatiu i el que compte de la pel·lícula és l'acció, però nosé... :roll:

El que vaig trobar horrorós és la mort del Sírius, que falsa, que ridícula...ggg, ggg...en fi...molt millorable tota la pel·lícula en general, em van agradar molt més les altres :roll:
"Va semblar que en Sírius trigués una eternitat a desplomar-se: va doblegar el cos enrere amb elegància, com si fes el pont, i va caure d'esquena darrere la cortina esparracada que penjava de l'arc de pedra..."

Avatar de l’usuari
Pretty Ginny
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 133
Membre des de: dj. ago. 23, 2007 2:50 pm
Nom: Tamara
Ubicació: Llegint un llibre, com sempre
Contacta:

Entrada Autor: Pretty Ginny »

ÉS PERFECTA!!!! M'ha agradat molt!!! No vull fer un totxo de crítica, però em sembla que no ho podré evitar...Començem. El que més m'ha agradat 'aquesta peli ha estat la relació d'en Harry amb en Sirius. La seva relació patern-filial era preciosa i realment no m'hagués importat que s'haguessin tirat mitja peli tan sols amb escenes entre els dos...Habia molta profunditat en les seves converses i tambien amor. És una verdadera llàstima que la J.K. separés a aquest duet.

D'altra banda, m'han agradat totes les classes de l'ED, ja que eren tal i com em les habia imaginat. La relació entre en Ron i l'Hermione està enfocada en aquesta peli millor que mai, ja que em donava la sensació de què no podian viure l'un sense l'altre i això em va agradar molt, perquè ells són la meva parella favorita de la saga. També m'ha agradat molt com han enfocat a la Ginny, perquè ha demostrat ser la bruixa més talentosa de la seva generació i la seva gelosia per la Xo i el seu enamorament per en Harry eren molt notoris...També em va agradar el primer petó d'en Harry, ja que el vaig trobar molt tendre i va ser perfecte (vull dir, que es notava que besava per primera vegada...)

Després també he de destacar algunes escenes impressionants com la mort d'en Sirius, més bé plantejada en la peli que al llibre (vaig plorar com una magdalena). Al contrari del llibre, la mort de Sirius arriba de cop i volta en la peli i quan per fi reacciones, t'adones que el vel se'l va empassar i ja no existeix...Va ser molt emocionant. El duel entre en Dumbledore i en Voldemort és molt espectacular i m'han agradat les llibertats que s'han pres els guionistes per fer-la més emocionant perquè han aconseguit el seu objectiu. I que dir de de l'escena de la possesió?? Esgarrifós i magnifica són les dues paraules amb què puc descriure-les. Aquesta és una de les millors escenes de la peli i aqui si que vaig plorar com mai, perquè durant un breu instant vaig pensar que Harry moriria i ho vaig passar molt malament i l'interpretació d'en Dan va ser sublim...

I parlant d'interpretacions, crec que els millors d'aquesta peli van ser l'Imelda Stauton, en Gary Oldman, en Michael Gambon, em Ralph Fiennes, en Dan Radcliffe, l'Evanna Lynch i l'Helena Boham Carter. Tots van brodar els seus personatges com mai (cada un amb el seu estil, és clar) i van fer que sentís que estava veient els personatges trets directament dels llibres, sobretot en el cas de l'Imelda, la seva representació de la falsedat en persona va ser formidable (com odio a les persones així...) l'Evanna, habia moments en els quals no distingia a actriu i personatge, i en Dan, demostrant el seu desbordant talent i que és el millor Harry Potter que es va poder trobar. Es nota la professionalitat d'aquest elenc i que per HP no passen incompetents...

En conclusió, crec que l'Ordre és una de les millors pelis de Potter ja que está increiblement ben realitzada (m'ha agradat molt en David Yates com a director i m'alegro que repeteixi en HP6) i l'adaptació és molt bona tenint en compte que han posat un llibre de 900 pàgines dins d'una peli de dues hores i mitja, ja que molt pocs detalls es van deixar al tinter. Per cert, la BSO d'aquesta peli em va semblar excel·lent ja que igual com em va passar amb HP4, el nou compositor és tan bo que no he trobat a faltar a en John Williams.

Li dono un 9,5 perque es quasi perfecta.
Pretty Ginny l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. ago. 28, 2007 10:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
"¿Jo? Llibres i intel·ligència, però hi ha coses més importants: Valor, amistat... <Hermione>

Imatge

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Entrada Autor: Tanit »

Pretty Ginny estic moooolt d'acord amb tú!!!! Però molt!

El millor, sense cap mena de dubte, relació Sírius-Harry (tendre, sincera...molt bé per Gary Oldman y el Daniel Radcliffe, de veritat) quan arriba el Harry a la seu de l'Orde i abraça al Sírius.....increïble!

Penso que també han captat molt bé els moment "edat del pavo + conflictes interiors" del Harry, (el Dan s'ho ha currat a aquesta peli) la seva irritabilitat, contestar malament, estar a la defensiva....Per fi el Harry es més humà; amb tot el que li ha passat i li passa era impossible que seguís tan centrat, tan inalterable...!

Ron i Hermione molt correctes, començen a agafar-li el punt a la seva relació....cada peli ho fan millor penso.

També vull mencionar la banda sonora, perfectament acoplada a la història...

La lluita em va agradar molt i també la manera com apareixien i desapareixien els cavallers de la mort i els de l'orde del fènix, com una cascada de fum (negre i blanc respectivament) mai m'ho havia imaginat així però em va convèncer. Possessió; un 10 sobre 10 per en Dan i el director, amb els flashbacks dels moments tedres amb els seus amics i en Sírius.... molt currat i molt commovedor.

Sincerament sóc una enamorada del personatge del Sírius i ja patia per com me'l matarien pobret...però la veritat és que m'ha agradat!!Jo crec que sent tot tan ràpid, es fidel al llibre, el moment crucial (plorera) ve després, quan el Sírius desapareix; silenci absolut i moviments a càmara lenta, com en Harry s'adona al cap d'uns segons de què ha passat i com el Llopin l'agafa...A mi, almenys, em va emocionar. Un altre 10 pel Dan pel moment desesperació.

M'hauria agradat que li donessin més protagonisme a la conversa final entre el Dumbledore i el Harry (amb el llibre no vaig parar de plorar) crec que es un moment fantàstic del cinquè llibre, molt intens.

Doncs res més, jo també crec que és una de les millors fins ara (la tercera va ser maravellosa però). Gary Oldman fa que el personatge del Sírius sigui encara millor del que ja era en versió literària.

Avatar de l’usuari
hermm_u
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 3
Membre des de: dj. ago. 02, 2007 10:55 pm
Ubicació: sobre un vespral x)

Entrada Autor: hermm_u »

a mi, sincerament m'ha decepcionat molt.
Tampoc no esperava una replica exacte del llibre, pero tot el tema de la profecia i de quan el Dumbledore li explica tot al Harry... han passat completament.

Jo vaig anar a veurela amb una amiga q no s'havia llegit el llibre i li vaig haber d'anar explicant tot resumit i rapidament.
També s'ha de dir que els personatges han millorat moltissim (els 3 principals, vaja) com ha dit Tanit. Pero no soporto la nova veu que li han donat a l'Hermione en castellà! :roll:

en fi, que m'esperava més! :?

=)

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Entrada Autor: Tanit »

Es veritat, em vaig deixar una cosa que m'acabes de recordar.

Sincerament, els meus amics que no s'han llegit els llibres (que són practicament tots) jo ja els he avisat que no penso explicar res i que si volen veure les pelis endavant, però que s'estàn saltant l'ordre natural de la saga i no ho disfrutaran en absolut, perque els quedaran moltes coses a l'aire. Que consti que ho vaig intentar una vegada però vaig acabar desistint. Si volen disfrutar realment de l'història que es llegeixin els llibres i posteriorment mirin les pelis.
L'éssencia de Harry Potter, tots els petits detalls que et fan comprendre el seu món està als llibres. Aquestes pelis tenen la base en llibres de 700 i 900 pàgines i és impossible que arribin a donar-te la informació que et dóna la Rowling amb cada petit detall de la seva narració.

Jo no em miro la peli esperant trobar una rèplica del llibre perquè per començar els llibres són irrepetibles, ni tampoc esperant que m'expliquin tota la història de pe a pa perquè senzillament és impossible. Jo hi vaig esperant trobar una representació visual més o menys encertada i sempre retallada del que he llegit. Es pot fer millor i es pot fer pijor (no oblidem que Harry Potter i l'orde del fènix té casi 1000 pàgines!) depenent dels directors, dels actors, del que es decideix incloure i excloure...etc. Però que la gent que no s'ha llegit els llibres s'em queixi de que no ha entés res............................Sincerament, tens els llibres a totes les llibreries i si ets un rata, ja et deixo jo els meus, però no et vagis queixant que no ho pilles, perque TOTHOM sap que estàn basats en llibres i mai podrà ser igual una cosa que l'altre.
Perdoneu la parrafada però l'altre dia, un amic meu que no s'ha llegit ni un llibre, va anar veure Harry Potter i l'orde del fènix i em va dir això mateix que no havia entés res i no li havia agradat. I li vaig dir, que quan s'hagués llegit els llibres parlariem del tema si no, no.
NO JUTGIS SENSE TENIR NI IDEA DEL QUE ESTÀS JUTJANT.



[/code]

Avatar de l’usuari
Pretty Ginny
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 133
Membre des de: dj. ago. 23, 2007 2:50 pm
Nom: Tamara
Ubicació: Llegint un llibre, com sempre
Contacta:

Entrada Autor: Pretty Ginny »

hermm_u ha escrit:Jo vaig anar a veurela amb una amiga q no s'havia llegit el llibre i li vaig haber d'anar explicant tot resumit i rapidament.
Això és bastant relatiu. A la meva familia i colla ningú s'ha llegit els llibres, a excepció de la meva germana gran i jo. Tots els demés veuen únicament les pelis i la veritat és que s'empanen bastant sense l'ajuda dels llibres. Ningú del meu entorn es queixa de no entendre les pelis, sinó que únicament tenen curiositat pels llibres i de vegades em demanen que els hi expliqui alguna coseta. I en general van entendre molt bé la cinquena peli sense les meves indicacions.

El que intento dir amb tot això es que les pelis s'entenen força bé per sí soles i, tal i com ha dit Tanit en el seu anterior missatge, qui volgui saber amb més exactitud com són les coses en realitat que es llegeixi els llibres com hem fet la majoria, però que no es queixin. Això no ho soporto.
"¿Jo? Llibres i intel·ligència, però hi ha coses més importants: Valor, amistat... <Hermione>

Imatge

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Entrada Autor: Tanit »

Exacte Pretty Ginny. Estem d'acord. Volia dir això mateix que has dit tú en resumit, però jo he fet parrafada.

:wink:

Avatar de l’usuari
F.G. wesley
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 86
Membre des de: dl. ago. 06, 2007 11:44 am
Nom: Andreu
Ubicació: si estic conectat davant del pc

Entrada Autor: F.G. wesley »

luna Lovegood ha escrit:rectifico, l'he tornada aveure XD

home si q esta bastant ehem, pero vaja, si no t'has llegit els llibres no se xk la vas a veure XD

en fi, esperem q la sisena estigui mes currada, i la setena, estigui perfecte, perque sino rodaran caps. muahaha.
*el meu jo violent surt a la llum*


aixo q as dit de q rodaran caps.... ara tic escultan "hoy van a rodar cabezas"

pero la veritat esque respecte a les pelis saguantaven fins a la tercera pk crec q van canviar de director
En Dumbeldore va abaixar les mans i va observar el Harry a traves de les seves ulleres de vidres en forma de mitja lluna.- ja es hora que t'expliqui, Harry.- va dir, el que t'ahauria hagut d'explicar fa cinc anys. Seu, siusplau. T'ho explicare tot.

Meitantei_Guille
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 259
Membre des de: dv. juny 22, 2007 9:21 am
Nom: Guillem
Ubicació: El Masnou

Entrada Autor: Meitantei_Guille »

Sí, la tercera la va dirigir l' Alfonso Cuarón i la veritat és que crec que és la pitjor de totes. Per mi les millors són la primera i la segona del Chris Columbus :mrgreen:

Doncs els meus amics que no s' han llegit el llibre la cinquena no els hi a agradat i no l' han entès gaire :roll:

Bloquejat