Dubtes varis

Temes relacionats amb l'últim llibre.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Bloquejat
Avatar de l’usuari
sonatavarius
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 151
Membre des de: dv. març 28, 2003 7:00 am
Ubicació: Catalunya

Dubtes varis

Entrada Autor: sonatavarius »

Companys i companyes. Tinc dos dubtes que no tenen cap temàtica definida. Un no conté espoilers, però l'altre sí. Per això els penjo akí.

1- Per què quan lluiten, tant el trio tralarà km l'AD com l'OF no llencen maleficis de la mort constantment? Per què intenten estabornir l'enemic o fer-li altres coses, i no simplement es maten i prou? Jo crec k la coherència diu k en una batalla a mort només hauria d'haver-hi raigs verds. Al menys els k son capaços de fer-los. No trobeu?

2- En català godric's hollow o km es digui ho tradueix km la vall de'n gòdric. Però al setè llibre se'ns diu k la vall pren el nom pel godric griffindor, qui en català, si no recordo malament es diu Nícanor griffindor. No seria la vall d'en Nícanor?

Apa bona nit! :)
La natura només crea humans, quan la imperfecció de la matèria no li permet de crear porcs.

Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

A la primera pregunta potser tinc resposta... Potser és que no es saben fer...
M'explico... Fins i tot en Harry que se suposa que és el millor en defensar-se no va saber fer a la primera un malefici imperatiu, primer va haver de provar-ho fallidament... I com que els de l'orde i l'ED són tant bons i tot el rotllo doncs no crec que es passin el dia assajant l'obitus per aprendre'l perquè haurien d'assajar amb algú... O no sé, això penso...

Sobretot això passa amb l'ED..Són molt joves, com diu el Murri no farien entre tot un grup ni fer-li sang al nas! xD

De la segona sí, tens raó, s'hauria de dir vall de nícanor però suposo que ho deixaran com a godric i li diran Godric Girffyndor al setè...u_u

Avatar de l’usuari
aura686
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 45
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 7:00 am

Entrada Autor: aura686 »

1. No fan maleficis imperdonables perquè va contra els seus principis, senzillament. Recordeu que al cinquè llibre, quan maten en Sírius, en Harry està tan emprenyat que fa un Crucio, i llavors en Voldemort se n'alegra molt perquè es pensa que potser encara el pot fer canviar d'idea i que s'uneixi al seu bàndol.
Segurament deuen saber fer l'Obitus (no tots, potser), seria estúpid que en Dumbledore o l'Ull-foll no en sabéssin. Però segur que el iaio prohibia als de l'ED fer servir els maleficis inperdonables, tal com li recomanava a en Harry.
Una altra cosa és si a nosaltres, els lectors, ens sembla bé o no que no els utilitzin...

2. Sí, seria vall d'en Nícanor, però com tu bé has dit, això no se sap fins al setè llibre, per tant la Laura no en tenia ni idea que havia d'utilitzar el mateix nom XD A veure com ho solucionarà el Pàmies :?

Avatar de l’usuari
JoTGi
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 235
Membre des de: ds. ago. 20, 2005 5:44 pm

Entrada Autor: JoTGi »

Com diu la LunaBlack_Lovegood, segur que ho soluciona canviant-li el nom al fundador (Godric Gryffindor) pensant-se que ningú se'n donarà compte xDD

Ja el coneixem prou bé, no, aquest en Pàmies? xD

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Pel que fa al primer dubte, a part del que ja ha dit la gent abans, que segurament els membres de l'ED no arriben encara al nivell de fer un Obitus, hi ha el que li diu en Harry a en LLopin quan li clava la bronca per intentar simplement desarmar l'Stan al principi del llibre enlloc de desfer-se'n...que ell no vol anar liquidant la gent que li passa pel davant...d'això ja se n'encarrega en Voldemort (o alguna cosa semblant, ara ho he escrit de memòria).

I per l'embolic Nícanor/Godric doncs suposo que faran alguna cosa semblant al que hem fet nosaltres quan hem traduit el llibre al català...posar que el segon nom d'en Nícanor era Godric o ves a saber què xD

Avatar de l’usuari
Txema
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 42
Membre des de: dg. des. 26, 2004 7:00 am
Ubicació: En algun lloc o altre

Entrada Autor: Txema »

El que crec jo:

1. Potser és perque no en saben, pero alhora sembla que no en vulguin fer (i no ho volen)... Si jo fos un d'ells, per molt bona persona que fos, si algú m'esta intentat matar no aniria alla fent "rictusempra" o encanteris que no serveixen qausi per a re. Em podeu dir "malèfic" o per l'estil pero començaria a enviar obitus o almenys "animos linquis" o "sectusempras" als cavallers de la mort. (no us rieu però a vegades u e somiat xD)

2. Segurament, com ja heu dit faran un arreglu i ja esta.[/list]

Bloquejat