KADINGIR!

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
charlotte evans
M.A.G
M.A.G
Entrades: 312
Membre des de: dt. jul. 05, 2005 4:37 pm
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: charlotte evans »

Jo he anat a 5 llibreries i no m'han entés T.T

-Hola, tenen un llibre que es diu Kadingir? Ha sortit aquesta setmana...

Resposta 1: -Com es diu? Espera que ho pregunto... No.
Resposta 2: -Doncs, no, no el tenim.
Resposta 3: -Que? No, això no ho tenim nosaltres...
Resposta 4: -Mmmm... com es diu?... (buscant pels prestatges)... No.
Resposta 5: -Delatrejam-ho! (i jo -K, A, D,I, N, G, I, R..., ho mira per l'ordinador...) No.

Ho seguiré buscant i ho aconseguiré :pray: !!

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Ves directament a l'FNAC que em sembla que acabaràs abans Charlotte :wink:

A més ja el tenen en català que avui l'he vist :P

Avatar de l’usuari
Jun
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 67
Membre des de: ds. oct. 15, 2005 5:40 pm
Contacta:

Entrada Autor: Jun »

Déu vos guaaaard!

Segons m'han informat, el llibre s'ha esgotat en diversos llocs... tot i així, encara el podeu trobar al fnac i al corte inglés.

I també online en aquests llocs:

http://www.elcorteingles.es/libros/prod ... 8496544656

http://www.totselsllibres.com/tel/publi ... ee39eebc8b

Ei, us prometo que el dia que en fem la peli, convidaré a tots els hpcatmaniacs a la pre-estrena! Ole, oleeeeeeeeee!


Jun!

Avatar de l’usuari
Apropinquet
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 220
Membre des de: dg. juny 25, 2006 12:45 pm
Rang: INCOtxina :D
Ubicació: Neverland

Entrada Autor: Apropinquet »

hi tan que el tenen al Corte Ingles........... avui hi he anat jo i l'he trobat a primer pla juntament amb Memòries d'Idhun..... i jo allà morint-me de ganes de comprar-lo i va i no duia dineeeers :cry: :cry: :cry:
hi era en català i castellà :mrgreen: :mrgreen:
Uniu-vos a la ACLEE!! hem de fer front a aquesta plaga!
Imatge

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Uouo, Jun! Et prenem la paraula, eh?? :P :P :P

Doncs a mi encara em falta la Guia.. :roll:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
charlotte evans
M.A.G
M.A.G
Entrades: 312
Membre des de: dt. jul. 05, 2005 4:37 pm
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: charlotte evans »

Oh! Dacort, gràcies, potser em paso per la tarda a Pl. Catalunya i el vaig a comprar :P
Jun ha escrit:Segons m'han informat, el llibre s'ha esgotat en diversos llocs...
Jun... ho sento... però no és que s'hagui esgotat, es que no sabien ni que era! Has de fer més publicitat a les llibreries! Bé, ara almenys a cinc tenen la inquietut de saber que és, potser el compren i tot :wink:

Avatar de l’usuari
Rowena
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 102
Membre des de: dg. set. 17, 2006 6:52 pm
Rang: Gran Marmota
Ubicació: Acadèmia Spence

Entrada Autor: Rowena »

Eeeem.... I de què va? Més o menys la història o això, a veure si m'ho compro... Bueno la veritat és que ara no tinc money :cry: pero bueno... per saber...

Sorry per l'absoluta ignorància :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Larongyea
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 252
Membre des de: dg. juny 25, 2006 7:01 pm
Ubicació: A casa meva que s'hi esta molt bé, xDD

Entrada Autor: Larongyea »

HpConan ha escrit: :P :P
Doncs a mi encara em falta la Guia.. :roll:
Quina guia?? Que el llibre s'ha de llegir amb una guia? Uf...que? Ja em direu que es això.

Ah per cert!! Compteu amb mi que jo me'l compraré!! Es veu interesant i pinta molt bé. Si me'l compro jo, se'l compren les meves amigues...(joj) xDD :lol: :lol: Adéu!

Avatar de l’usuari
newgrange
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 6
Membre des de: ds. juny 17, 2006 5:57 pm

Entrada Autor: newgrange »

ei...
si voleu saber de què va el primer llibre de Kadingir...
http://www.kadingir.com/modules.php?nam ... page&pid=7

i apa, a dir-li al Jun i a la Cè si us agrada o no... que estan com uns flams esperant el vostre veredicte!!!

de fet us els trobareu palplantats allà al Saló del Manga, els i les que pogueu anar-hi.

ai, quina emoció :roll: :)

no saben pas on s'han ficat aquest parell!!!
la newgrange

Avatar de l’usuari
Apropinquet
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 220
Membre des de: dg. juny 25, 2006 12:45 pm
Rang: INCOtxina :D
Ubicació: Neverland

Entrada Autor: Apropinquet »

ooooj!!! ja tinc el llibreee :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: me l'han regalat avuuui :mrgreen: :mrgreen: no té la guia però bueno.....
i el llibre a mi m'està enganxant molt!! mira que me l'han regalat fa una hora i mitja i ja estic al capi 12 :lol: :lol: :lol:
no.... si ja es veu a venir que no em durarà res.....
ei newgranger, vols la meva opinió? dons té: em pixo de riure :lol: :lol: :lol: jaja em té enganxada^^

COMPREU-VOS-EL!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (propa propa!!! :lol: )
Uniu-vos a la ACLEE!! hem de fer front a aquesta plaga!
Imatge

Avatar de l’usuari
Costa
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 12:23 am
Nom: Alba
Rang: Rajadora del Mediterrani
Ubicació: A Snailcity

Entrada Autor: Costa »

Bua!!! Jo el vull!!! He de baixar aquesta setmana a la llibreria del Port a veure si el tenen, perquè encara tinc examens... acabo dimarts per sort o sigui que potser me'l vaig a comprar dimarts i sinó dimecres i de dimecres no passa! Ara que no el tinguin... xD espero que sí!
Sempre ACLEE!!!

Imatge

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Eii jo també el tinc ja :mrgreen: Me'l vaig anar a comprar ahir a l'FNAC que per fí ja hi és en català :P LLàstima que segueixo sense guia però al Saló ja ens tindreu preparades per tothom oi que si?? :wink:

Sectumsempra!
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 140
Membre des de: dg. juny 18, 2006 9:31 pm
Ubicació: Villa oculta de la hoja

Entrada Autor: Sectumsempra! »

que fort! el nostre jun una trilogia amb peli!!!! jo me l'haig de comprar ja! haig de demanar pasata perque amb el salo del manga em fuleixo tota la pasta (90e) potser penseu que soc una mica massa friki. al stand d'en jun al salo del manga tambe vendran kadingir?¿
Soc catala i porto barretina, si em fas emfadar et tallo la sardina.
visiteu la meva nova web plis: http://wwwme.org/web.php?id=18648

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Us poso la meva opinió, que també he posat a Kdgr.com

Per tots aquells que no s’hagin llegit el llibre encara, aquest tema constitueix un SPÒILER permanent.

Ciutadans internautes: ja sóc aquí ^^
Bé doncs, ja he acabat el llibre (avui que no tenia ni deures ni exàmens he aprofitat per llegir-me les 150 pàgines que em faltaven ^^)...

Doncs això, ara faré un “anàlisi” (altrament dit, valoració o crítica) sobre el que he vist i opino del llibre. Espero que no em quedi gaire llarg ;D



PRESENTACIÓ

Naturalment, tots els deuvosguardencs ens n’hem assabentat –després de mesos d’expectació– i hem anat directament al llibre. Però... i si no coneguéssim el llibre? La portada, la contraportada i el títol ens haurien atret?

La resposta, crec, és que sí. El simple fet de que el títol (principal i secundari) estigui format per paraules ‘estranyes’, atrau la vista: KADINGIR: el ceptre de Zink. Això no deixa indiferent. El disseny de la portada, a més a més, dóna un toc de misteri però, barrejat amb els tons càlids, dóna un aire d’acolliment i de proper. Està dient: Agafa’m; vaig de coses estranyes que t’agradaran. El comentari (Les portes d’un món fascinant s’obren per a tu), però, dóna un caire StarTreck que pot fer sospitar...

La contraportada, així mateix, fa un clar i concís resum de la trama. A partir d’ell, el possible lector ja es pot fer una idea del tema, i si li agradarà o no (tot i que jo sóc partidari de les contraportades no-informatives. Molta gent podria anar amb el prejudici que els mots ‘dimensió paral·lela’ no l’atrauran... “Pf, un altre d’extraterrestres...”).

El fet que hi hagi dos autors també crida l’atenció. A part del fet que el cognom “Llongueras” no pot deixar qualsevol indiferent, “Mercè Masnou” té una divertida al·literació. Això significa que són dos autors fàcils de recordar, i són una referència senzilla (fins i tot els noms dels autors són encertats! XD XD XD).



ESTRUCTURA

Genial. Amb això es resumeix.
He de dir que jo ja venia amb el temor i el prejudici de “Ja veuràs. Sent el Jun tan tarat, quina història ens muntarà... Com sigui tot lligat com l’explicació de l’Opá...”. Però no. Ha resultat ser una història coherent de cap a peus: res no sobra, tot té una relació (sense anar més lluny, les cartes de l’àvia), i ha tingut amb compte recursos literaris interessants com, per exemple, la repetició de la fixació del Galam amb la xocolata desfeta.

El temps verbal: xocant. Trobo arriscat fer un llibre tan llarg amb un present. No és usual i, de fet, és el primer que veu el lector quan obre el llibre, i xoca. No hi està acostumat, i defenso que és una arma a favor d’atracció del llibre. Està escrit en una manera inusual (i, sobretot, tenint en compte que figuren ser una mena de “cròniques”...).



TRAMA I PERSONATGES

Enrevessada però sense cap fil per lligar (de fet, sí que en deixa, però està clar que es resoldran en els pròxims llibres), no és que sigui una trama que aporti una gran novetat al món literari (la història és molt original, però no és un salt d’una manera de concebre trames a una altra de diferent), però sí que està encarat en el corrent literari actual (Harry Potter, Eragon...), o bé, que està ressorgint (ESDA, Nàrnia...): tenen uns personatges atractius -no físicament, sinó psíquicament- amb uns trets destacats, són trames complexes, són móns diferents, cal posar-hi els cinc sentits per poder entendre el que ens explica (no de redacció, sinó de conceptes. Has d’entendre molt bé els neologismes que creen els autors per poder ficar-te dintre de la història. Sinó, quedes a fora) i, sobretot, desborden d’imaginació fantàstica.

Sobre els personatges protagonistes, però, sí que hi ha una característica interessant: la Ishtar no és una protagonista corrent. És més una rebel Whoopi Goldberg a Sister Act. És una protagonista poc ortodoxa, sense pèls a la llengua, políticament incorrecte i antiheroica (tot i que, naturalment, també fa honorables gestes), adequada a una nena de la seva edat (tot i que, en realitat, aquesta nena podria ser una mica més gran. En comptes d’11 anys –si no anés malament per la importància dels 77 anys– seria més lògica amb 13 o 14).



INSPIRACIONS

Diuen que, inconscientment (sovint ni els mateixos escriptors s’adonen que ho fan i, en llegir els estudis de les seves obres en prenen consciència), els autors transmeten els ensenyaments que han rebut durant la seva vida i, per descomptat, afegeixen a les seves obres coses que han marcat, d’una manera potser no conscient, d’altres obres.
Al primer volum de KADINGIR hi ha unes influències directes (al meu parer):

- Harry Potter. Aquesta és la més evident, suposo (i no dubto, en realitat) que és perquè els dos autors han fet paròdies d’aquesta sèrie (els Harry Potra i el Dani Ferrer)... Igual que a Harry Potter, la història parteix de la importància de l’aniversari dels 11 anys (i, forçant potser una mica, la situació del caos del porexpan seria comparable al caos de les cartes que rep el Harry al carrer Privet), la primera explicació de qui és el protagonista es fa en una taverna o bar, la repetició de “ets igual que la teva iaia” (tens els ulls de la teva mare, Harry)... i potser també tot el tema de l’oclumència (tancar la ment, etc. Tot i que no és únic d’Hp) i el divertit comportament del dòbbic Nimuru. Ah, i m’oblidava de la importància del número 7 (altre factor no original de la Rowling, sinó molt més antic).

- Shin-Chan. Indubtablement, alguna influència del Shin Chan hi apareix (per molt patètic que quedi XD). És més, la situació d’obrir l’armari i quedar ensorrat per les coses mal col·locades és una cosa que a la pobra Misae li passa sovint...

- ESDA: Només, que l’habitatge dels tidnum recorden indiscutiblement la llar dels hòbbits.

- Les Cròniques de Nàrnia: Potser aquest és una mica forçat, i potser els autors ni han vist Nàrnia ni l’han llegit... Però la diferència de la velocitat del temps entre els dos móns és patent als llibres de Lewis. Ara bé, no és l’única història on aquest fet es dóna, però potser, de totes aquestes, Nàrnia n’és la precedent. A més a més, la idea de fer unes ‘cròniques d’un lloc inventat’ segurament té les seves arrels en aquests llibres.

- Molly Moon: Aquest el dubto bastant, però pot ser que la sensació de la Ishtar i els demés quan reben estímuls telepàtics o mentals s’assembli a la sensació de fusió que sent la Molly quan exerceix la hipnotització...

- Disney: L’única que he trobat (a part de la “lluita entre el bé i el mal” que no només Disney, sinó totes les històries ens van inculcant de petits) és la frase que diu el Jafar a Aladdin: “Situaciones desesperadas requieren medidas desesperadas...”, adaptada una mica, i en català, i posada en boca del Nakki.

- L’actualitat contemporània: aquesta part és sens dubte intencionada. La frase “Ciutadans de Kigal... JA SÓC AQUÍ!” tan terradèllica, o bé el problema dels pisos tan grans de protecció oficial són sens dubte influències de l’experiència dels autors aplicades de manera conscient a l’obra ^^

- La pròpia personalitat dels autors. De fet, només puc parlar del Jun perquè el “conec més” (bé que llegeixo el que diu cada dia... XD), i crec que que la Ishtar comenci la obra en un casal d’estiu no és cap casualitat... I el freqüent ús de l’Ole ole tan júnic ^^ Sols manca un I si calles la boca? xD



FINAL

Intrigant, que és el que toca. La història de la successió del regnat es tanca en el llibre, però queda el fil de l’àvia per acabar de lligar, que és un recurs interessant (i una manera segura de fer comprar el següent ;D), similar al que fa la Rowling: cada llibre conclou el seu objectiu, però la trama Harry-Voldemort va quedant penjada.



COMENTARIS

KADINGIR: El ceptre de Zink constitueix una lectura plaent, amena i divertida que, si és com diuen els autors que es traduirà en tantes llengües, pot ser que signifiqui un salt en la consideració de la literatura catalana.
S’ha de dir que no és que sigui una meravella literària quixotesca ni shakespeariana, però sí una lectura d’aquestes tan útils que ens ajuda ha sortir de la realitat tan crua, de vegades, on vivim i endinsar-nos en un món imaginari que, a la vegada, fa pensar sobre el mateix món real.


----

Apa, ja m'he desfogat :P
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Apropinquet
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 220
Membre des de: dg. juny 25, 2006 12:45 pm
Rang: INCOtxina :D
Ubicació: Neverland

Entrada Autor: Apropinquet »

ja me l'he acabat!! ara que s'han acabat els examens m'he posat a llegir :lol: :lol:
Completament d'acord amb tu, Marc..... només afegiria a les inspiracions el llibre de memòries d'idhun, pels canvis de món a través dels portals.

apa apa!! a llegiir^^

EDITAT!!

m'he deixat de dir que també hi ha semblances amb els noms, alguns potser son casualitat, però a d'altres en seria massa:

Ishtar: a les cròniques de la Dragonlance hi ha una ciutat que es diu Istar.
Urgugs: a El Senyor dels anells hi ha un orc anomenat Ugluk, la diferència fonética no és pas gaire gran.
Urgal: aquest nom és completament igual que els "orcs" d'Eragon
Iduh: una semblança innegable amb el planeta Idhun.

ara mateix no caic amb més noms, però diria que n'hi han més :P encara que s'hi assemblin el llibre segueix sent igual de bo :mrgreen:
Uniu-vos a la ACLEE!! hem de fer front a aquesta plaga!
Imatge

Respon