El Llegat - Eragon i Eldest

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum

Has llegit els llibres del llegat?

El primer
1
11%
El segon
0
No hi ha cap vot
Tots dos
7
78%
Cap
1
11%
 
Vots totals: 9

Avatar de l’usuari
e.n.bou
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 278
Membre des de: dl. ago. 29, 2005 12:14 am
Nom: Eric
Rang: Caçador de Desitjos
Ubicació: Hangar 18
Contacta:

Entrada Autor: e.n.bou »

No podeu esperar un llibre llegendari com els que fa en tolkien o la rowling, l'eragon ha estat escrit per un noi de 18 anys (als 15 el va començar a escriure). Es normal que mica en mica es vagi fent mes interesant.

SPOILERSSSSSSSSSSSSS
Spoiler:
Ja savia des del començament que l'Eragon i en Murthag eren germans, es veia de lluny! (no es broma, tinc testimonis xD). Encara que en C.P. va fer unes quantes errades. Crec que la va pifiar quan va crear Elva, no magrada el paper que hi pinta ni tampoc la manera en la que apren a parlar.
Arya i Eragon no poden estar junts:
-Ella es una elfa i ell un humà
-Les relacions entre races mai funcionen
-Eragon es un genet
-Eragon està destinat a deixar alaguaesia per sempre, potser a la busca d'altres dracs, pero deixara aquest país enrere.

Sobre la pelicula, crec que es una bona adaptacio (n'he vist de pitjors [la llegenda de terramar]), encara que hi han detalls que si que haurin pogut afegir (com que Arya es una elfa, o que l'Aji digues= Jo soc Ahjihad, i ells es Hrothgar rei dels nans, benvingut a tronjheim; en comptes de=jo soc ahjihad, lider del vardens). Tampoc m'agradat la forma de creixer de saphira i el color de les seves flames. Penseu que si la pelicula tingues tots els detalls duraria 6 hores, ja que a eragon hi han moltes situacions, el triple que en Eldest.

L'expert ha parlat xD.

PD: Aveure com faran eldest, la majoria del temps sel pasen a du weldenvarden...
Imatge
Imatge
Imatge
Blog del meu joc/llibre Insomnia (titol provisional)
http://secretslair.blogspot.com/

Avatar de l’usuari
Solysg
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 544
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 2:00 am
Rang: cosi del cosi
Ubicació: entre l'estupidesa i la depressio

Entrada Autor: Solysg »

Ja m'he llegit Eldest !!! ..( be no volia dir aixo però be aixi queda )

axo conte SPolers d'ERAgon
Spoiler:
He jugat al joc de ERagon per la DS i he vist moltes coses que no m'han agradat Els grafics no son bons a mes d'aixo ...

Na Katrina es fuga amb en Roran a la peli ? (Si es aixi? S'han llegit Eldest ?(Al joc passa aixo))( a part d'aixo dir que en BRom pareix un borratxo mes que altre cosa... (no se si es pels grafics o per com s'ho fan...)
AIxo conte SPoiler de Eldest
Spoiler:
ELdest ... be ... ta molt be pro be la lluita contra Murtag... un poc curta

sobre la lluita a Surda EM estat llegint 600 pagines per veure una lluita que sigui l'hostia i decepciona un poc . si diuen que fent un sol gest pots acabar amb un exercit dons ho fas...

quina mania amb els mags... esta molt ben feta la teoria sobre per que no es pot fer un enfrontament directe .. pero a ver ...tens un drac gegant i tens poders magics superiors als seus amb algun conjur tipus fesme indetectable i amb un poc de poder els pots matar a tots ...

La lluita contra Murthag be vaja ...a mes de l'impacte de Som germans ( que hagues estat mes impactant si algu no m'ho hagues dit abans ) no hi ha gaire a dir

FI de SPoilers
Imatge

Avatar de l’usuari
Samanta
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 91
Membre des de: dl. gen. 22, 2007 4:30 pm
Nom: Elisabet
Ubicació: Entre secrets oblidats...

Entrada Autor: Samanta »

Home a mi em va agradar pero tenia mases petits defectes´o coses que és feien masa evidents i que dius que pasi ja no continuis aquesta farsa paolini home que ens avorrim i fes-ho menys avorrit com...

SPOLIERS
Spoiler:
Aixó dels besons que eren traidors és veia d' una hora lluny
I lo del Murtagh i l' Eragon tambe.
Lo de que em la màgia és pot matar un ejercit entre tots els elf ja podren haber sortit del seu bosc i no esperar que ela envaisin( com diu el Murtagh) i començen a sortir al final de Eldest.
També és suposa molt que Murtagh ha de ser un genet.
Si el seu pare ho era i l' Eragon també pues ell no serà diferent. I que el cavaller del drac vermell es clar es ell t' en adones pel que he dit l' Eragon tan debó ara tngues Murtagh al meu costat es fa evident que apareixera.
I tambe és nota molt que tard o d' hora l' Arya l' ha d' engegar a la me i dir-li que no sortira mai de la vida amb ell.
A i si el Paolini es realista la relacio Eragon -Arya esta acabada del tot.
Hi ha coses que algunes vegades és millor no saber...

_________

http://www.metroflog.com/secret_name

Avatar de l’usuari
Gipon
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 7
Membre des de: dl. abr. 03, 2006 10:14 pm
Ubicació: Esperu k stigui dins del teu cor...

Entrada Autor: Gipon »

ja se sap quans sortira el 3er llibre?¿?

kom es dira?¿?¿?

(sempre pot se k, ja k l'eragon ara te la força i aparença i tot axo dels elfs, pugui esta amb l'arya... i tambe se la pot du a ella durant el viatje...)



dw!!!
[•ПẩỮЯўị•]--·--
repetiu:
-ataca tanaca
-no ataca tu que te toca a ti!
tintatontamentintatontamentintatontament

Shonosh Migfoll
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 2
Membre des de: dc. gen. 31, 2007 4:36 pm
Ubicació: En una ficció aparent

Opinió

Entrada Autor: Shonosh Migfoll »

Samanta: Home a mi em va agradar pero tenia mases petits defectes.
(per favor, com se cita correctament?)

És el que opino jo. Com deia nossequí (per favor, respongui l'eludit/da) El Llegat està carent d'una veritable trama, entramat de sucessos paral·lels que dónin solidesa a la història. Jo mateix escric, i uns dels problemes amb els que ens hem trobat últimament amb el meu company d'escriptura és aquest: has de pensar per tots esl personatges importants sincrònicament i a El Llegat això es perd, a vegades. (mentre s'escrivien aquestes línies, 10-III-07 a les 23:55, Messi feia el seu tercer gol al Braça-Madrid XD)
Un altre defecte:

Solysg: però vaja podia resumir les primeres 300 pagines com ho va fer amb lo d'en Murtlag es pasa tres pobles i dues batalles en una linea ....

Possiblement per no aborrir amb les descripcions, potser per mandra, potser per falta d'imaginació, Paolini omet, certament, bona part dels viatges i les batalles. Certament costa, però un esforç s'ho val.


Crítiques a part, em va enganxar molt Eragon, sobretot perquè no és, ni de lluny, una lectura difícil o pesada, és molt àgil i en dos dies el vaig enllestir. Eldest... Puja el llistó d'Éragon en quant a qulitat, però repeteix en petits defectes. Hi ha massa espais en balnc o difuminats, poc lars

M'oposo a aquell/a que va dir que la nena no li agradava, rotundament. és l'únic personatge original de tota la saga, i també el que més joc de matisos dóna.

Esperem que:

-No tornin a deshonrar cap més llibre amb adaptacions decadents a la gran pantalla (i el mateix pels videojocs i viceversa)

-El tercer llibre rebenti els meves crítiques amb una història fantàstica.

-Siguem tots feliços.


Apaciauu

Avatar de l’usuari
harry94
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 3
Membre des de: dl. març 12, 2007 8:59 pm

Entrada Autor: harry94 »

Jo ara he començat el primer, Eragon, :riure:
I la veritat és que m'agrada molt ^-^
És molt millor que la pel.lícula de lluny...
Es meu arc iris...
Sóc una tia ^^

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

Heu de tenir en compte que en Paolini té 20 anys, i és normal que es passi per alt detalls o coses amb l'edat que té. em refereixo a que sifos més gran, tipu Rowling, es centraria més en els detalls (bàsicament perquè tindria més temps lliure per fer una obra mestra com ella!), però suposo que deu estar estudiant, o amb la nòvia, o tocant els collons a son pare, i passa per alt coses, o se les deixa, o resumeix massa... No sé, coses d'aquestes xD

Tot i així, espero que el 3r no segueixi la línia del segon, pq si ho fa el tiraré a la brossa. És molt millor el 1r que el 2n, perquè al 2n no fan res. només estar amb el iaio aquell, i vinga xerrar, filosofar, etcètera... Només hi ha acció al final de tot. I a mi m'agraden els llibres on hi ha acció a tot el llibre (o a casi tot).

Avatar de l’usuari
F.G. wesley
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 86
Membre des de: dl. ago. 06, 2007 11:44 am
Nom: Andreu
Ubicació: si estic conectat davant del pc

Entrada Autor: F.G. wesley »

els llibres estan be man encantat i a mols mes de la meva classe
he fet amics a saco de tot espanya q n els cunec cara a cara pero cauen be a la web deragons. pero si q esta una mica plagiat

pero penseu q va començar eragon amb 16 anyets i el va acabar amb 21
i avera qui pot escriure un millor llibre un tio q no a nat al cole i q a estudiat amb sa mare q es profe o un tiu llicenciat en runes antigues?¿

i jo ( i si no ho creieu pregunteu als meus amics del cole) deia:
- no trobeu molt raru q diguin el nom de la mare del eragon i no el del pare i que diguin el nom del pare den murtagh i no el de la mare

i avent vist la peli... a no ser q sigui anant-la a veure amb vosaltres
q aixi hos coneixere i etc crec q no lanire a veure. NO HO RECOMANU
(als que hos l'hageu llegit es clar)
En Dumbeldore va abaixar les mans i va observar el Harry a traves de les seves ulleres de vidres en forma de mitja lluna.- ja es hora que t'expliqui, Harry.- va dir, el que t'ahauria hagut d'explicar fa cinc anys. Seu, siusplau. T'ho explicare tot.

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Entrada Autor: Padfoot »

Avui s'ha anunciat que el tercer llibre sortirà a la venda el dia 23 de setembre de 2008 (en anglès, la versió catalana/castellana trigarà molt més) i que no serà l'últim llibre de la saga com estava previst (havia de ser una trilogia) sino que al final hi haurà un quart llibre amb el desenllaç (que es publicarà ves a saber quan...)

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Entrada Autor: Lena »

He estat a punt de clicar que no perquè no hi queia que eren Eragon i Eldest ^^ :mrgreen: XDDD

A mi al principi em costaven de llegir però al final me'ls he llegit els dos. Em van agradar, la peli no tant

missatge mooolt curt, ho sento :oops:

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: El Llegat - Eragon i Eldest

Entrada Autor: Padfoot »

Jo no ho consideria spoilers però bé per si a cas algú no vol saber el títol del tercer llibre ni com serà la portada abans d'hora ho poso amagat xD
Spoiler:
El tercer llibre (dels quatre que seran al final xD) es dirà BRISINGR i la portada serà aquesta:
http://img184.imageshack.us/img184/9471/brisingrjz0.jpg
Un drac daurat amb cara de bastanta mala llet no? xD

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Re: El Llegat - Eragon i Eldest

Entrada Autor: Roger J. Potter »

Padfoot ha escrit:Jo no ho consideria spoilers però bé per si a cas algú no vol saber el títol del tercer llibre ni com serà la portada abans d'hora ho poso amagat xD
Spoiler:
El tercer llibre (dels quatre que seran al final xD) es dirà BRISINGR i la portada serà aquesta que es pot veure aquí http://www.alagaesia.com Un drac daurat amb cara de bastanta mala llet no? xD
Com que es comentari de l'Spoiler ho poso amagat xD
Spoiler:
Brisingir era alguna paraula important, però ja no recordo que feia... Molta presa per als dos primers i amb aquest joer el que fa esperar xD

El drac daurat amb cara de mala llet no serà el drac de l'elf aquell que li feia classes a l'Eragon?
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: El Llegat - Eragon i Eldest

Entrada Autor: Padfoot »

Seguim amb els spoilers xD
Spoiler:
Pels que com jo ja s'enrecorden de poc dels llibres xD
"Brisingr significa en el lenguaje antiguo "fuego." Como recordaréis en el primer libro, Brom utiliza la palabra “brisingr” para encender una hoguera. Primera vez en la que Eragon escucha el idioma antiguo, una palabra mágica. Más tarde, cuando Eragon está rodeado por úrgalos en Yazuac, él grita "Brisingr!" con gran efecto."

"Ambos elementos de la cubierta, el dragón dorado Glaedr y el título, se refieren a la herencia de Eragon. Con su pintura, John Jude Palencar ha capturado la dignidad y la sabiduría de Glaedr, y Random House ha diseñado un nuevo libro con una impresionante cubierta."

Avatar de l’usuari
Apropinquet
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 220
Membre des de: dg. juny 25, 2006 12:45 pm
Rang: INCOtxina :D
Ubicació: Neverland

Re: El Llegat - Eragon i Eldest

Entrada Autor: Apropinquet »

ueee!
avui precisament em preguntava quan trigarien a treure la 2a part.
perquè m'he mirat la data d'edició de l'Eldest i deia 2005... :?
han trigat massa a donar notícies sobre el següent.
Uniu-vos a la ACLEE!! hem de fer front a aquesta plaga!
Imatge

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: El Llegat - Eragon i Eldest

Entrada Autor: Lena »

No us passa com a mi... que no us recordeu de què anava el llibre? U_Ués que l'han tingut abandonat molt de temps (i el que trigarà el 3r a sortir) :(

Respon