Consells d'altres llibres

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

Finalpotter ha escrit:"El tren de mitjanit"? De què va aquest llibre? És que m'ha fet gràcia el títol perquè Sau té una cançó que es diu així i és preciosa.
Suposo que et refereixes al llibre que ha posat en moflings... Bé, allà diu que és el Palau de mitjanit :P

Per cert, cançó de Sau m'encanta, a mi també :P :P 8) :mrgreen:


Carai, sí que hi ha llibres recomanats... Podriem fer una Wikipedia on podríem posar ressenyes, o alguna cosa semblant com el Lexicon de Kadingir o el Diccionari Harry Potter del DVG...

Mireu aquest tema: http://www.harrypottercat.com/muggle/vi ... .php?t=219

moflings
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 64
Membre des de: dg. ago. 27, 2006 11:48 pm
Ubicació: al sofa k si esta de coña

Entrada Autor: moflings »

O SENTOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:
no es el tren de mitjanit!!!!!!!!!!! sk mel vaig llegir fa molt i ja casi no men recordava del titol i em vaig comfondre i vaig barrejar dos titols!!! es el palau de mitjanit :P SORRY!!!!!!!! HO SENTO!!!!!!!!!!!!!1

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Ho deuria llegir ràpid i em vaig confondre. Igualment moflings podries fer una ptita sipnosis de llibre.

Marc, la teva idea és bona, però no sé si s'apuntarà gaire gent.

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

Finalpotter ha escrit:Marc, la teva idea és bona, però no sé si s'apuntarà gaire gent.
Bueno, però s'ha d'intentar! Només cal que hi hagi algú que ho vulgui fer, i entre tu (si vols), algú més de la web (espero) i uns quants de per aquí i per allà... :P

Supervivent
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 1
Membre des de: ds. nov. 18, 2006 6:12 pm

Entrada Autor: Supervivent »

[color=orange][/color][size=12][/size] :)
Hola!
A mi m'agradaria recomanar un llibre de Jordi Sierra i Fabra: [url]Allà on sigui el meu cor[/url] me'l vaig llegir fa un estiu i me'n vaig enamorar, de fet, m'agraden tots els llibres d'aquest autor, sóc una fan incondicional seva. no diré de que tracta el llibre, només diré que hi ha amor i sorpresa!
:wink:
Una pregunta per a qui me la vulgui o sapiga respondre: com es pot fer arribar un missatge a un autor d'un llibre??
Moltissimes gràcies!!

Avatar de l’usuari
lapot
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 500
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 9:42 pm
Ubicació: Entre el llibres de la biblioteca
Contacta:

Entrada Autor: lapot »

eis, que tal!! ja ha tornat la bibliotecaria!! ja tinc pc, por fin..i como no ho volia dir amb el meu tema!!

be durant el temps que no he tingut ordinador, ma donat molt de temps per llegir i weno... us recomano:
- Eragon... be, molta gent la recomanat ja...
- l'Ombra del Vent.- aquest és el llibre dels bilbiotecaris...com a minim per mi.. es un llibre fantastic, que tenganxa i que mostra lamor pels llibres i per la literatura.(de moment)


cordialment:
la bibliotecaria de la web (una dels bibliotecaris:P)
Lapot&Roger J.Potter, Bibliotecaris Oficials de la Web.

Avatar de l’usuari
Lary fricky potter
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 149
Membre des de: dt. juny 06, 2006 9:34 pm
Ubicació: Carrer Privet nº 4 L'armari sota l'escala

Entrada Autor: Lary fricky potter »

Eis!!!

Wenu us recomano un llibre pels que vulgueu passa por de debò, aquest serà difícil llegir-lo de nit estirat al llit però, si us voleu atrevir....

"LOS ARMARIOS NEGROS"
:twisted:
Argument petitet:
una família es trasllada a una casa en un poble on tot és silenci, ni cotxes i obres ni res. En aquesta casa, però, falta fer la instal·lació d'aigua, de gas i d'electricitat. Un nen i el seu pare hi viuran per anar intal·lant-ho tot. El nen dorm en una habitació al costat d'una sala amb tres grans armaris negres i una mecedora (no sé com se diu en català). De nit, mentres dorm, unes veus provinents de la sala del costat el desperten i l'insiten a que vagi a veure què hi ha exactament als armaris...

MujjaJAJjajJaJjajaJAjAjJjaAJAJjaajaJ

a part d'aquest, us recomano que aneu llegint, si voleu, es clar, la serie de Lemony Snicket:
Una Serie d'Històries Desafortunades
cumençant per:
-UN MAL COMENÇAMENT :mrgreen:
-LA SALA DELS RÈPTILS :wink:
-EL GRAN FINESTRAL :P
etc etc etc.....

D'aquesta serie n'hi ha 12 llibres
el dotzè es titula
-EL PENÚLTIM PERILL 8)
i ara acaben de treure el 13è
- EL FINAL :o

estan molt bé de debò, si algú n'ha llegit algun que ho digui jejejjejeje

ale dew!!!!!!!!!!
QUE APROFITI!!!!

Bye!!!
HP5 > Capítol 37-La Profecia Perduda > Pàg 929 > 12ª linia > la veritat
Imatge

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

Lary fricky potter ha escrit:a part d'aquest, us recomano que aneu llegint, si voleu, es clar, la serie de Lemony Snicket:
Una Serie d'Històries Desafortunades
Totalment d'acord! És una obra mestra de la literatura infantil, d'aquí a uns anys ho serà considerada, seguríssim. Ara per ara, però, a Catalunya no està encara valorat com ho hauria d'estar. El seu autor és un geni! I que a més a més escriu sota pseudònim... m'encanta ^^
Lary fricky potter ha escrit:D'aquesta serie n'hi ha 12 llibres
el dotzè es titula
-EL PENÚLTIM PERILL
i ara acaben de treure el 13è
- EL FINAL
En català ja han sortit? És que mira que els vaig buscar per tot arreu i nanàin, només tenien fins al 6è llibre. M'havien dit que encara no els havien traduït... :?

M'he llegit EL FINAL en anglès i al final, el final d'EL FINAL és... 8O

Avatar de l’usuari
Lary fricky potter
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 149
Membre des de: dt. juny 06, 2006 9:34 pm
Ubicació: Carrer Privet nº 4 L'armari sota l'escala

Entrada Autor: Lary fricky potter »

Violetta Black ha escrit:
Totalment d'acord! És una obra mestra de la literatura infantil, d'aquí a uns anys ho serà considerada, seguríssim. Ara per ara, però, a Catalunya no està encara valorat com ho hauria d'estar. El seu autor és un geni! I que a més a més escriu sota pseudònim... m'encanta ^^
Lary fricky potter ha escrit:D'aquesta serie n'hi ha 12 llibres
el dotzè es titula
-EL PENÚLTIM PERILL
i ara acaben de treure el 13è
- EL FINAL
En català ja han sortit? És que mira que els vaig buscar per tot arreu i nanàin, només tenien fins al 6è llibre. M'havien dit que encara no els havien traduït... :?

M'he llegit EL FINAL en anglès i al final, el final d'EL FINAL és... 8O
Jo tmb trobo que s'hauria de donar-li molta més importància a en Lemony perquè escriu molt bé!! :P :P :P
I no, encra no han sortit tots en català però una amiga meva de California un dia va portar el dotzè i mel vaig estar mirant....
Són genials aquests llibres :wink: :wink:

els tres primers els vaig guanyar en un concurs i des de això, tik enganxadaaaaaaaaa :lol: 8)
ejjejeej

ole oleeeeeee :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
HP5 > Capítol 37-La Profecia Perduda > Pàg 929 > 12ª linia > la veritat
Imatge

Rebeca
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 9
Membre des de: dg. nov. 19, 2006 9:15 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Rebeca »

A mi em va agradar força "El principe de la niebla" te trosos que son intrigants i una mica foscos, el trobo bé per una tarda sense fer res.

El misterio del solitario" de Jostein Gaarder és un llibre que després de haver-ho llegit em va semblar una mica a "El principe de la niebla", no sé del tot perquè però em va quedar aquesta sensació. Aquest llibre és una mica de filosofia, et fa pensar en la teva propia existència i pot ser una mica en si existaix el destí o són tonteries, però sense ser un llibre de filosofia pessat. És fàcil de llegir però té substància i una mica d'intriga.

El llibre que no suporto és "el codigo Da Vinci" el trobo mal redacta y molt fals, però sobretot em sembla com un rebullit de tot el que s'ha dit sobre el tema. No se perquè tothom diu que és tan bo, suposo que hi ha gustos per tot... :evil: :evil:

Un que és més de ciència y que em va agradar força és "Historia del tiempo" és molt bo y explica amb molta claredat com es va formar l'univers, el big-bang... el trobo recomanable per a la gent que li agradi l'astronomia. :alien:

El que m'acabo de llegir és El Perfum Història d'un assassí. És molt bó no es que em senti identificada amb cap dels personatges però es tant detallista, et descriu com se sent el assassí en cada moment, et descriu les olors incontables... M'ha encantat.

Sé que aquests llibres no són els més moderns i no són ni per un moment de temes semblants però els trobo molt interesants i personalment els recomanaria que es llegissin. :mrgreen: :) :mrgreen: :)
Nathilium

Avatar de l’usuari
lapot
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 500
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 9:42 pm
Ubicació: Entre el llibres de la biblioteca
Contacta:

Entrada Autor: lapot »

uoles!! com anem? feia temps que no escrivia a la biblioteca de la web... com a bona bibliotecaria que soc( o seré, o no) m'he anat informat d'un es-de-ve-ni-ment ( que costa de escriure...jaja) molt imporant (com a minim pels lectors purs*) i que es premiarà a la millor novel·la juvenil dels ultims messos. Aixó que vol dir: que les finalistes que san presentat són de les millors i per tant he pensat que estaria bé ficar el llistat, la majoria són d'autors catalans (CLARO QUE SI)!!! és com una mena de concurs on nosaltres (els lectors i lectores) fem de jurat:
Preguntes:
-Podeu participar? Si, us haureu d¡inscriure. Li podeu comentar als profes o a les biblioteques i amb ells us podeu insciure.
- Tothom pot participar? Depen de l'edat. Pero weno...
- de que va? be, si us decidiu aputar-vos ( us animo, jo mi he apuntat), estareu en unja categoria o una altra, segons la vostra edat. Llavors, per cada categoria hi ha 4-5 novel·les, no gaire gruixudes (tot sa de dir), i us haureu de llegir aquestes 4-5 novel·les ( si lactivitat la feu amb l'escola, segurament aquestes novel·les seran treballades i comentades més a fons, que no pas si ho fas amb la biblioteca...) un cop llegides tindras que puntuar la novel·la del 1-5 ( em sembla). Llavors fins al 13-4-07! podeu enviar les vostres votacions. Qui tingui més vots, guanya. Fins aqui alguna pregunta? Vec, que no! Vale.
- Premis?: Bé, l'autor guanyador rep un premi... blabla.. nosaltres guanyem alguna cosa? Bé, ami l'any passat em van donar un diploma la mar de xulo.! jeje. Només per inscriu-vos entreu en un sorteig de 50 llibres!! pero no sé si van per l'escola o per nosaltres.
-entrega de`ls premis: podreu assitir, jo lany passat no vaig `pogue...perque la profe no ens podia portar.

ara quins són els llibres:

CATEGORIA 13-14 ANYS
- El desert de gel, de Maite Carranza
-La llegenda del Rei Errant, de Laura Gallego
-La pedra inca, de César Mallorquí
-Les ombres neixen al capvespre, Hennig Mankel

CATEGORIA 15-16 (on estic jo tot i que en tinc 14 jaja)
- Historia d'amor a Sarajevo, de Jaume Benavente
- "M", de Lolita Bosch
- El fill del passat, de Mercè Company
- Jo, el desconegut, de Antoni Dalmases

ale, be si algu sa llegit algun, pot ficar algun comentari i si algu i participa pos encara millor!

* Lector Pur, segons O.Pèrez: Persona que disfruta llegint dels llibres al màxim!!

bé, llarg missatge, però per una bona causa, esta be tu, apa siau!!! espero que magi explicat poru bé, i si teniu qualsevol culpa o reclamació: Ep laura vine aqui! i alli estaré!

atentament, la bibliotecaria de la web.
Lapot&Roger J.Potter, Bibliotecaris Oficials de la Web.

Avatar de l’usuari
ari
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 19
Membre des de: dt. oct. 11, 2005 8:53 pm

Entrada Autor: ari »

bns!! wenu, dons a mi m'agradaria participari llavors:(tinc varies preguntes) per inscriure'ns: em puc inscriure jo suleta (osigui sense tota la classe)?¿ I alhora de donar les puntuacions q s'ha de fer?¿
apa dew i esperu no ser massa pesada pro esq m faria multissimaa ilusió participar!!

Avatar de l’usuari
lapot
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 500
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 9:42 pm
Ubicació: Entre el llibres de la biblioteca
Contacta:

Entrada Autor: lapot »

uooooo!!

be... ari, a les preguntes...
he estat mirant la web oficial del concurs
http://www.cclij.org/paginas/catala/protagonista.htm

BASES
1. Cal organitzar-se dins dels centres i biblioteques en grups:
a) de 13 a 14 anys d’edat
b) de 15 a 16 anys d’edat


S’haurà de donar a cada llibre una puntuació d’1 a 4 punts.

S’ha de fer arribar aquesta puntuació al Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (CLIJCAT) tot omplint una butlleta per cada lector amb la puntuació que s’atorga a cada llibre, o bé una butlleta per grup on s’indiqui clarament la suma dels punts que els membres del grup atorguen a cada llibre. Entre les butlletes rebudes es farà el recompte de punts per establir el llibre més ben puntuat.

Tots els centres i biblioteques que intervinguin en el Premi de Literatura «Protagonista Jove» rebran un diploma que els acreditarà com a membres del Jurat i participaran en el sorteig de dos lots de llibres (depenent de si participen en un grup o en dos), d’uns cinquanta títols cada lot, que concediran les editorials que hauran publicat els llibres més votats.




PER PARTICIPAR-HI
Per participar-hi caldrà fer arribar la butlleta que s’adjunta en aquest tríptic, degudament complimentada, a la seu del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (CLIJCAT), carrer Mallorca, 272, 08037 Barcelona, o bé enviar les dades per correu electrònic a l’adreça cclij@cclij.org abans del dia 15 d’octubre de 2006. Els centres participants rebran immediatament les butlletes de votacions.
Telèfon de contacte:
Sra. Margarida Mateu Tel. 93 487 45 25 (matins) correu-e: cclij@cclij.org
Secretària Tècnica del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (CLIJCAT)

BUTLLETA DE PARTICIPACIÓ
Feu clic aquí per descarregar-la en format PDF (clica i suposadament veuras la butlleta)
http://www.cclij.org/descargas/pdf/butlleta.pdf

un cop tinguis la butlleta:

Per participar-hi caldrà fer arribar la butlleta que s’adjunta en aquest tríptic, degudament complimentada, a la seu del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (CLIJCAT), carrer Mallorca, 272, 08037 Barcelona, o bé enviar les dades per correu electrònic a l’adreça cclij@cclij.org abans del dia 15 d’octubre de 2006. Els centres participants rebran immediatament les butlletes de votacions.
Telèfon de contacte:
Sra. Margarida Mateu Tel. 93 487 45 25 (matins) correu-e: cclij@cclij.org
Secretària Tècnica del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (CLIJCAT)

bé, ari, ja has vist que us heu d'organitzar amb grups, però et donc un consell (ara riuras).
mira, tu parles amb el teu tutor, o el teu, la teva, profe o profa de llengua (catalana), i li diu: escolta mira que vull fer aixo... puc ficar el teu nom aqui?¿ i llavors... clar, perque en la butlleta no cal ficar les dades del alumnes, i llavors el que podries fer, si vols, es promocionar el concurs i reunir gent, llavors ereu més penya i podreu convencer el profe., pero si ho fas tu desde un bon principi molt millor per a tu no?¿
be es un consell sense gaire sentit, pero crec que el professor et podria ajudar i molt i sobretot el de llengua que sempre diuen: -avere si llegiu!!! pos ja esta, demanali com a un petit-ENORME favor i ja esta.

llavors una altra pregunta que tenies com enviar les votacions, has vist ladreça per enviar la butlleta de inscripcio? doncs segurament hauras de fer el mateix ( de tota manera li puc preguntar al meu professor i despres ja to confirmare)

be aqui acabo noia, i ja saps qualsevol cosa...: ei lapot! i jo vindre apa siuau penya

atentament la bibliotecaria oficial de la web (queda be eh? :P)
Lapot&Roger J.Potter, Bibliotecaris Oficials de la Web.

Avatar de l’usuari
Granger_sellés
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 199
Membre des de: dc. ago. 16, 2006 1:42 pm
Ubicació: a la coberta del Titanic
Contacta:

Entrada Autor: Granger_sellés »

Hola a tothom! doncs é, jo recomanaria aquests llibres, de moment


MOLLY MOON --> es molt maco, molt emocionant, i el llibre mateix, quan el llegeixes t'hipnotitza xDD de Molly Moon hi ha més d'un llibre, doncs recomanu TOTS! :lol:

ERAGON --> ja sé que han fet la peli, però com el llibre no hi ha res. Si no heu entés gaire la peli, llegiuse el llibre que es mol munik!



ELDEST --> la continuacio d'Eragon. Doncs axò, que està molt bé!

L'EXERCIT DEL FÈNIX, D'Eric Bertran --> "exercit del fenix" no pas de Harry Potter eh? d'Eric Bertran, l'acusat de voler viure en català. El llibre xplica fets reals, de lo qu epot fer espanya als catalans. I els mercats dia :P
NO ANEU MAI A COMPRAR! ni els envieu e-mails dientlis que etiketin amb catala, que us poden tancar a la preso, com casi li passa a l'Eric. :?

de moment aquests. Apa siau :wink:
Hi ha emocions que no es poden explicar...
>>]*Fins que les vius,,

Avatar de l’usuari
Yate
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 9
Membre des de: dg. des. 31, 2006 2:07 pm
Ubicació: Avui aquí i demà a saber

Entrada Autor: Yate »

Doncs a mi magraden casi tots els que llegeixo... :P Però els que més em van agradar són:

-Ángeles y demonios de Dan Brown (senzillament, em va encantar)
-Cuando Hitler robó el Conejo rosa (me l'han manat pel cole i m'ha emocionat :wink: )
-Tots els de Molly Moon, sobretot el de atura el temps.
-I... Tota la saga de Lemony Snicket! Es que l'adoro a aquell paio, es the best! (Si us plau, sabeu si ha sortit algun a partir del número 6? Vaig intentar traduir el 7, però... :? )

Ara estic amb el d'Eragon, que està super be...Si m'en llegeixo algun que m'agradi molt, ja us el diré.

P.D.: Tots aquests a part de Harry potter, per suposat :mrgreen:

EDITO: M'encanten les dedicatories que fa el Lemony Snicket, són... diferents. És un geni :idea:

Respon