Consells d'altres llibres

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Rowena
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 102
Membre des de: dg. set. 17, 2006 6:52 pm
Rang: Gran Marmota
Ubicació: Acadèmia Spence

Entrada Autor: Rowena »

La veritat és que molts dels què volia recomanar (Sobretot el Clan de la Lloba i companyia; són dels meus llibres preferits) ja els heu recomanat vosaltres, o sigui que parlaré d'un que em sembla que encara no ha sortit per aquí:

EL MUNDO ENCANTADO DE ELA, de Gail Carson Levine.
En anglès es diu Ella Enchanted, i no sé si ha sortit en català. Fa uns anys en van fer una peli; Hechizada, però tot i que té la mateixa base no s'assembla gaire al llibre.

Tracta d'una noia a qui de petita li van donar el do de l'obediència. Per culpa d'aquest do, ha de fer qualsevol cosa que li manin, des de menjar-se un pastís o fins i tot matar a algú. Quan té 14 anys va a buscar la fada que la va encantar per a que li prengui el do... I el final és la història de la Ventafocs.

Apa, si en trobo algun altre que m'agradi ja el comentaré.

MERRY CHRISTMAS!!
Rowena

PD: La pel·lícula no era gaire bona T_T
Princess in the tower, children in the fields

... i Merry Christmas! xD

Avatar de l’usuari
GhostBuster
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 15
Membre des de: dl. ago. 22, 2005 1:18 am
Ubicació: Who you gonna call?

Entrada Autor: GhostBuster »

Llibre interessant pels Curiosos.

"NACIÓ.CAT", HISTÒRIA D' UNA GRAN VICTÒRIA


El .cat, actualment, és un domini d'allò més normalitzat. Qui més qui menys a la Internet catalana ha adoptat el .cat com un símbol d'absoluta normalitat. Arribar fins aquí, però, no va ser gens senzill. Des de la lluita inicial pel .ct, iniciada el 1996, fins l'aprovació definitiva del .cat, el 16 de setembre del 2005, el periple viscut pels impulsors del domini no va ser, ni molt menys, un camí de roses. El periodista Saül Gordillo narra, a Nació.cat (Editorial Mina), el periple viscut per la cultura catalana per tal de mostrar-se a Internet amb tota naturalitat, sense intermediaris.

Gordillo elabora amb encert una crònica cronològica de l'aventura, que equipara amb l'èxit del timbaler del Bruc sobre les tropes franceses. Gordillo detalla com, amb només 150.000 euros de dotació econòmica, l'aventura catalana va triomfar, mentre que els altres dominis patrocinats tenien un pressupost en cap cas inferior al milió d'euros. Gordillo apunta que el timbaler del Bruc va fer creure a les tropes de Napoleó que darrera seu hi havia tot un exèrcit preparat per a la batalla. Nació.cat, en aquest sentit, recull les impressions de l'advocat Amadeu Abril, un dels promotor del .cat: "es pensaven que teníem un exèrcit molt ben organitzat al darrere, quan en realitat era una gran idea sense estructura". La gran idea no era altra que "canviar el passaport pel diccionari", evitant qualsevol connotació política a la demanda del .cat i basant-se exclusivament en la realitat que suposa el mercat cultural català.

Gordillo detalla el paper clau que van jugar en certs moments l' aleshores ministre d'Indústria espanyol José Montilla i les entitats financeres La Caixa i Banc Sabadell, les travetes del cos consular espanyol, el recolzament del Govern andorrà i els dubtes d'alts mandataris francesos, les suspicàcies de la ICANN amb el significat en anglès del cat, l'oposició d'illustres internautes catalans com Jordi Mas o Ricard Vaqué... El periodista, en la roda de premsa de presentació del llibre, ha destacat que, en el fons, el .cat va tenir "molta política al darrere" i que, per tant, el tema li havia interessat des d'un primer moment, com a periodista polític i com a internauta.

Especialment emotiva és la narració de com van viure la nit del 16 de setembre del 2005 els promotors de la iniciativa i de com el periodista de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació, David de Montserrat, va atendre les trucades dels incrèduls periodistes d'El Mundo que es negaven a acceptar la realitat: "em vaig sentir com un català vacil·lant un espanyol gairebé 300 anys després".

Nació.cat, doncs, condensa en 132 pàgines tota l'èpica d'aquesta aventura, que és vista amb enveja per les altres nacions minoritzades d'arreu del món i amb respecte per les principals potències culturals. El llibre, a més, compta amb un clarivident decàleg del periodista Vicent Partal de les Deu coses que la Internet .cat ha fet, fa o hauria de fer.

Llibres de l'Òmnium
Nació.cat és el primer producte de la col·lecció Llibres de l'Òmnium, que l'entitat cultural ha impulsat juntament amb Mina. Els successius llibres de la col·lecció, doncs, tractaran, amb un llenguatge divulgatiu, sobre els diferents temes en què l'entitat vol incidir, des de l'enriquiment de l'espai comunicatiu català a la interrelació entre interculturalitat i immigració, les parelles lingüístiques, l'escola catalana... Segons Jordi Porta, amb Nació.cat "no presentem un llibre, presentem la concreció d'una idea" imaginada al llarg dels anys i que, en un futur proper, contribuirà a l'enriquiment del debat ciutadà entorn als principals reptes que afecten al país.

Imatge
Imatge
"Hey, I'm a voter! Aren't you supposed to lie to me and kiss my butt?" By Peter

Avatar de l’usuari
Rowena
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 102
Membre des de: dg. set. 17, 2006 6:52 pm
Rang: Gran Marmota
Ubicació: Acadèmia Spence

Entrada Autor: Rowena »

Suola! Torno a estar inspirada i per tant, torno a recomanar ^^.
Ja hi ha un fòrum sobre aquesta trilogia, però per qui no se'ls ha llegit recomano (suposo que algú ho ha dit abans) La Matèria Obscura. Al desembre estrenaran la peli del primer llibre (el millor, crec); Llums del Nord, tot i que la peli es dirà La Brújula Dorada :roll:

També recomanaria Septimus, ara m'estic llegint el segon llibre (El Hechizo Imposible... :roll: ), una col·lecció que es diu Tirya, que són les aventures d'una noia a l'antic Egipte (tinc els dos primers), els de Marianne Curley (El Cercle de Foc, Els Guardians del Temps...)

I no sé. Avui em compraré la Orden de la Academia Spence!! Gràcies Fòrum ^^

MERRY CHRISTMAS!!
Rowena
Princess in the tower, children in the fields

... i Merry Christmas! xD

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

Ultra recomanació: La insoportable levedad del ser, de Milan Kundera. Imprescindible! Una autèntica enciclopèdia de la condició humana, fantàsticament ben escrit tot disseccionant el conjunt de fatalitats que ens arrosseguen durant la vida, coses que han de ser perquè han de ser així, i no d'una altra manera; el pes del sentit de les coses i la lleugeresa de la falta de sentit.

Espectacular.

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Entrada Autor: Lena »

jo en recomano alguns:

Clots (del Louis Sachar, que també em va agradar d'ell "Hi ha un nena al lavabo de les nenes xD)

Lior

Assassinat a la casa de nines

El col·leccionista de morts I/II

La mare il·lustrada

ja sé que sembles llibres per nens petits ^^ però en realitat no hi són tant...

Ara em provaré de llegir Rayuela i tots els llibres que li agraden al bruno oro :roll: :| :mrgreen: :wink:

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

Rayuela és sensacional!

Dels que l'aconsegueixen llegir la meitat no la pot sofrir i la resta n'està enamorada. És bru-tal. Entre la pavita, el tauló entre les finestres, el Pont des Arts, la carta al bebé Rocamadour... T'encantarà ;)

Làlia
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 448
Membre des de: dt. gen. 11, 2005 7:00 am

Entrada Autor: Làlia »

Llegiu la Noia de la Perla...és...*.*
Brutal...*.*

Avatar de l’usuari
HermyIntel·ligent
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 12
Membre des de: dg. ago. 27, 2006 5:16 pm
Ubicació: En el més enllà...

Entrada Autor: HermyIntel·ligent »

Dons jo recomano:
-Allà on sigui el meu cor
-Viure intensement
-sola en una roca perduda
- Aprofita l'oportunitat
Tots són uns llibres fascinants, sobretot "Allà on sigui el meu cor" que el títol té doble significat.
Per cert jo també m'he llegit eE gos dels Baskerville però en català en una col·lecció que van fer del Sherlock Holmes. A mi em va agradar molt però a vegades el vocabulari es enrabassat :roll:


Una abraçada!!

Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Entrada Autor: Enllunada »

Làlia ha escrit:Llegiu la Noia de la Perla...és...*.*
Brutal...*.*
Oh, jo m'el vaig acabar fa poc!
Sí, sí, em va agradar^^
Es preciós.. i el final.. inesperat xD
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Entrada Autor: Tanit »

Jo últimament he agafat la dèria de llegir grans clàssics i de tots els que me llegit us recomano els següents:

Mujercitas de Louisa May Alcott
(en català em sembla que es...ostia! ¿Com és? "Donetes"???)jajajajajaja

Bé, és un llibre clàssic, i per tant a aquells/es que no us agradi llegir llibres amb l'estil i el vocabulari del 1869 ni us el mireu. Però considero que són d'aquells llibres que t'has de llegir alguna vegada a la vida. Es una història senzilla, ens parla de la vida d'una família, concretament de quatre germanes. És preciós, a mi em va enganxar.

Jane Eyre de Charlotte Brontë

Adverteixo el mateix que abans; és un clàssic, aquest inclús és una mica anterior a Mujercitas. Explica la història d'aquesta noia, Jane Eyre. Combina amb habilitat la història normal de la noia, amb un petit misteri que s'encreua al seu camí i una història d'amor.

Per suposat....la majoria de llibres de Jane Austen. Per posar uns exemples ràpids; Orgull i prejudici, Emma o Sentido y sensibilidad.
Tracten sobretot d'històries d'amor de tot tipus, les diferències entre classes socials i les relacions que s'establien entre elles. Si voleu saber com devia ser viure a l'Anglaterra del 1796 no us el perdeu! Tot són preciosos i ja que m'hi he posat, afegeixo que la peli de Sentido y Sensibilidad, protagonitzada per Hugh Grant, Emma Thompshon, Kate Winslet, Alan Rickman i atenció Imelda Stantuon i Hugh Laurie, dirigida per Ang Lee és senzillament preciosa!

Avatar de l’usuari
hogwarts5
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 33
Membre des de: dc. jul. 04, 2007 12:40 pm
Ubicació: Hogwarts
Contacta:

Entrada Autor: hogwarts5 »

Doncs jo recomano :
Al-Rhazes, el metge de la talaia d'Antoni Oliver Ensenyat.
Està molt bé va d'un nen de mallorca que maten els seus pares , el capturen i el porten a Alger on va a parar a les mans d'un metge vell i li ensenya tot lo de la ciència i la meicina i l'educa amb religio musulmanaon agafa un altre nom entremix de tot això hi ha una historia d'amor...
En fi aquest llibre el recomano, a mi em va agradar molt.
"Per qui ha viscut la mort es la següent aventura"
Albus Dumbledore

http://www.fotolog.com/maria955

jennifer casadevall costa
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 64
Membre des de: dl. jul. 18, 2005 11:50 pm

llibres

Entrada Autor: jennifer casadevall costa »

hermi_girl ha escrit:Se que ja he posat la meva opinió abans, però fa poc que m'he acabt un llibre que també està molt bé i que es mereix ser recomanat.

Imatge

És "El perro de los Baskerville" d'Arthur Conan Doyle.
Aquest llibre és intrigant fins al final i té deduccions molt inpresionants, si algú se'l llegeix os asseguró que os agradarà.

Visca el Heavy!!!
bon diA! :wink:

akest llibre me l'han posat obligatori per llegir al cole!!!
m'han dit que està molt bé... si també ho idius tu.. ara tinc més intriga 8O


vaig cap al cole....
que us vagiu be el diA!!!!


arrevURE!
en Harry va donar una mirada al seu voltant; la Ginny corria cap a ell, i se li va tirar als braços amb els ulls lluents clavats en els seus. I sense pensar en Harry li va fer un petó.

Avatar de l’usuari
Sdaraniel
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 109
Membre des de: dv. maig 04, 2007 8:20 pm
Rang: Nena innocent
Ubicació: Fins ara Betlan, però ara ja BARCELONA
Contacta:

Entrada Autor: Sdaraniel »

He llegit que recomanaveu "El chamán" i "La doctora Cole", doncs jo recomano el primer: "El Médico" jo me l'he llegit en castellà així que no sé si existeix en català. Està molt bé a mi em va agradar molt, és una novel·la històrica. És molt maco, bé no us dic res més perquè així us el llegireu. Del mateix autor recomano "El último Judío" també novel·la històrica, relata les aventures d'un jueu a l'espanya de la inquisició.

Apart, recomanar-vos una serie que a mi m'ha encantat, és un tipus de novel·la completament diferent, més infantil per dir-ho d'alguna manera.(Ara no recordo el nom de l'autor)
"Verano en vaqueros" el primer llibre presenta quatre amigues que sempre han estat juntes fins que un estiu, cada una passarà unes vacances completament diferents, a cada extrem del món. Troben uns pantalons texans que els hi van bé a les quatre (cosa difícil tneint en compte que son completament diferents físicament) i els texans les mantenen únides. A partir d'aquí explica les aventures que va vivint cada una durant el primer estiu separades. Els altres llibres, cada un representa un estiu. Tampoc sé si existeix en català...

L'autora Marianne Curley és molt bona, m'he llegit "el círculo de fuego" , una història de màgia i fantasia on els dos protagonistes fan un viatje al passat. Aquesta mateixa autora ha escrit una triologia, aquests sé segur que si que existeixen en català, el primer es diu: "Els escollits", el segon, "La foscor" i el tercer "La clau". També és novel·la fantàstica "carregada d'intriga i suspens" tal com diu a la contraportada del llibre. Jo me'ls he llegit de l'editorial "salamandra" de que em sona?? :think:
Sdaraniel l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 31, 2007 3:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
"Un conte de fades"

Sdage65: (Ge65 i jo)
"L'esperat final" ENS DIRAN PAGESOS, ENS DIRAN CAMPEROLS, PERÒ MAI FILLS DE P... PERQUÈ NO SOM ESPANYOLS

http://semqhpc.foroespana.com/index.htm

Avatar de l’usuari
Solysg
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 544
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 2:00 am
Rang: cosi del cosi
Ubicació: entre l'estupidesa i la depressio

Entrada Autor: Solysg »

ei que tambe HE recomanat el Medico jo ( be la saga sencera) ELs seus llibres son semprebons(els d'en Noah Gordon : Ara m'estic llegint el comite de la mort (mola molt ...sobretot com desenvolupa els personatges... ) m'he llegit el diamant de Jerusalem però vaja..l'unic bo es la historia paralela ( la del diamant ) encara que ocupa casi tota la novela) ja que en realitat el protagonistadiguem -ho aixi ho passa be sempre que pot ...i la seva historia es un poc difussa i al final massa accelerada( sobretot els darrers deu anys

I rerecomano els pilars de la terra i es veritat que les primeres cent pagines son molt dificils de llegir ja que es molt dificil identificar-se amb algú que... (per saber els .. llegeixin els llibres....)
Imatge

Avatar de l’usuari
clara_cat
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 183
Membre des de: dt. maig 29, 2007 6:32 pm
Nom: Clara
Rang: somiadora sense fronteres
Ubicació: Catalunya, barcelona, casa meva, el meu io interior

Entrada Autor: clara_cat »

Jo el de " El Perro de los Baskerville" me'l vaig llegir amb anglès al cole i sta molt bé.
El que us vull recomenar es [b]La pell de la memòria[/b].És un llibre boníssim, molt dur. explica les vivències d'un nen vengut com a esclau i la seva vida. Es una història real em semble recordar. Vaig plorar molt i a mi em costa!
Et fa canviar la manera d'actuar i de pensar.
"Només hi han dues coses infinites:l'univers i l'estupidesa humana"

Catalonia is not Spain--300 anys d'ocupació, 300 anys de resistència.

Respon