25 book challenge 2016

Temes relacionats amb altres autors, llibres i sagues. Recordeu que per parlar de Harry Potter ja tenim l'altre fòrum!
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

25 book challenge 2016

Entrada Autor: Mercè Granger »

  • 25 BOOK CHALLENGE 2016
Després de donar-li voltes i voltes al tema, al final he decidit obrir el challenge! L'objectiu és fàcil: intentar-se llegir 25 llibres aquest 2016 (si trobeu que són molt, està obert a debat, BTW. Poso 25 perquè és el que he vist a altres fòrums). Com és normal, hi ha d'haver unes regles:
  • Els llibres poden ser de qualsevol tipus, gènere i data de publicació; però s'ha d'haver llegit aquest any i ha de superar les 30 pàgines. Conten les novel·les gràfiques, però no les revistes (en el tema de còmics i mangues no em fico, perquè, bàsicament, no en tinc gaire idea, i no sé si algú del fòrum en llegeix... si els voleu comptar bé, i sinó, també).
  • El llibre s'ha de llegir complet, òbviament.
  • Les relectures són valides, però només si el llibre va ser llegit durant anys anteriors i aquest any decideix torna-te'l a llegir. Si per exemple et llegeixes el mateix llibre dues vegades el mateix any, només compta la primera vegada.
  • Heu de puntuar el llibre de l'1 al 5, i acompanyar-lo d'una petita ressenya: així podem ajudar a altres participants a decidir-se si llegir el llibre o no. Això si, sense spoiler, que és una cosa que ens empipa a tots.
  • Gaudiu de la lectura. Tot i que això és veritat que és una mena de desafiament personal que ens pot ajudar a motivar-nos, no us estresseu si vegeu que aneu molt a poc a poc... no és cap carrera, i el més important és passar de gust :)
Si voleu veure un exemple de Book Challenge... aquí en teniu un. Espero que us hi animeu a participar-hi, ja que crec que podria ser divertit compartir les lectures que hem fet aquest any... i des de la meva perspectiva, escriure és tant important con llegir, i, ja que hi ha un concurs de fanfictions, perquè no un de lectura?

PARTICIPANTS
Mercè Granger l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. març 03, 2016 8:55 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: 25 book challenge 2016

Entrada Autor: marta_ginny »

Ooooooh que guai! Començo la meva llista, i l'aniré editant a mida que vagi llegint més llibres :) Jo de fet estic seguint un altre Reading Challenge, si algú el vol fer és aquest! http://www.popsugar.com/love/Reading-Ch ... 6-39126431

PENDENTS
Spoiler:
- Sense and Sensibility, Jane Austen
- Cien años de soledad, Gabriel Garcia Márquez

LLEGITS

1- All My Friends Are Superherheroes, Andrew Kaufman: ★★★★✯

És un llibre que, definitivament, no recomanaria a tothom. És un gran llibre, però per un tipus de persona concret (a mi, personalment, m'ha encantat, i tan bon punt el vaig acabar el vaig deixar a una amiga que sabia que també li agradaria). És curtet i molt tendre, en un ambient somiador. Transforma les qualitats de les persones en característiques que els fan superherois quotidians. És lleuger de llegir, però fa pensar molt i, sobretot, et mostra la realitat des d'una altra perspectiva. Si us agraden aquest tipus de llibres, és una lectura altament recomanable!


2- The Amazing Book Is Not On Fire, Dan Howell i Phil Lester: ★★★★☆

El recomano MOLT a tothom que segueixi els autors (que són youtubers. També us els recomano com a youtubers, són dels meus preferits). Però si no seguiu els youtubers no té sentit. És una currada i molt fidel a la manera de fer dels autors!


3- Emma, Jane Austen: ★★★★✯

Feia moltíssim temps que no trigava tantíssim a acabar un llibre, però és normal, tenint en compte que estava llegint una cosa en anglès del 1815 i no hi estic acostumada. Però dit això... QUÈ COI FAN TANTS PLOT TWISTS EN UNA NOVEL·LA QUE TÉ 200 ANYS? Molts autors d'avui en dia podrien aprendre'n moltes coses. Sabeu aquella sensació quan acabeu una novel·la de misteri i tot cau a lloc i cada detall més mínim té sentit? Doncs aquesta era la sensació en acabar-lo. No havia llegit res de Jane Austen i definitivament hi tornaré. Hi ha una raó per la qual avui en dia es continuen imprimint les seves novel·les!


4 i 5- Girl Online i Girl Online On Tour, Zoe Sugg: ★★★☆☆

Sabeu aquells dies en què no teniu ganes de veure una pel·lícula dramàtica i profunda i voleu veure alguna cosa senzilla, lleugera, que passi ràpid i us entretingui? Doncs aquest és l'equivalent en llibre. No és una obra mestra, és clar, però compleix perfectament la seva funció: es llegeix ràpid, t'enganxa, empatitzes amb els personatges i en alguns moments tracta temes importants, com els atacs de pànic de la protagonista. No és ni més ni menys que el que pretén ser.


6- What Happened To Goodbye, Sarah Dessen ★★★★☆

També és una novel·la juvenil de creixement personal, però molt més profunda que l'anterior. Els personatges estan molt ben construïts, són molt diferents i amb moltes facetes, i es tracten temes importants. Altre cop, és un llibre lleuger, però m'ha semblat molt interessant. Es qüestionen accions i morals. Hi ha qui s'amaga darrere d'una màscara. Trobo que dels llibres que he llegit d'aquest estil, és un dels millors!


7- Career Of Evil, Robert Galbraith (JK Rowling) ★★★★★

I ARA ENS POSEM SERIOSOS. He llegit tots tres llibres de la saga de l'Strike, però aquest és el meu preferit amb diferència. Em va tenir enganxada des de la primera pàgina, cosa que no va passar amb els altres dos. He devorat el llibre en 3 dies, l'he acabat aquest matí i encara no m'he recuperat. Per les que no ho sapigueu, és una saga de novel·la detectivesca que escriu la Rowling sota pseudònim. I aquest llibre és brillant. El domini del llenguatge, la riquesa dels personatges, el ritme, l'argument, la combinació dels casos amb la vida dels protagonistes... aquesta dona és una maleïda geni! Molt, molt, molt recomanable!


8 i 9- Endgame: The Calling i Endgame: The Sky Key, James Frey ★★★★☆

10- La Metamorfosi, Franz Kafka ★★★★☆

11- Let It Snow, John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle ★★★✯☆

12- Roses vermelles per a mi (no recordo l'autor, ho buscaré) ★★☆☆☆

13 i 14- El Nom del Vent i El Temor d'un Home Savi, Patrick Rothfuss ★★★★★

15- All The Bright Places, Jennifer Niven ★★★★✯

16- On The Other Side, Carrie Hope Fletcher ★★★★☆

17- Harry Potter and The Cursed Child, Jack Thorne ★★★✯☆

18- The Potion Diaries, Amy Alward ★★★★☆

19- Pride and Prejudice, Jane Austen ★★★★✯

20- Nàufrags, Prudenci Bertrana ★★★☆☆

21- Oliver Twist, Charles Dickens ★★★★☆

22- The Tenant of Wildfell Hall, Anne Brontë ★★★★★

23- Solitud, Víctor Català ★★★★☆

24- Alice in Wonderland, Lewis Carroll ★★★★☆

25- The Strange Case of Doctor Jekyll and Mr Hyde, Robert Louis Stevenson ★★★★☆

26- Quo Vadis, Sànchez?, Francesc Trabal ★★★✯☆

27- Heart of Darkness, Joseph Conrad ★★★☆☆

28 i 29- Incerta Glòria (volums I i II), Joan Sales ★★★★★

30- Fanny, Carles Soldevila ★★★★✯
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: 25 book challenge 2016

Entrada Autor: Mercè Granger »

Que bè que t'agradi la idea, Marta! I si et pareix bè, puc afeig a la pàgina principal el challenge de Pop Sugar, i així, si algú tambè el vol fer, pot progressos els seus progressos aquí (jo em vaig proposar fer-lo quan el vaig veure, BTW).
    • Imatge
      • Imatge
          • 15/25

PENDENTS
Spoiler:
  • El tinc en paper -o el tè la meva mare xd- (si es tracta de sagues, al menys un dels llibres el tinc en paper).
    El tinc en l'ebook
    Tè preferència
  • Saga: Los Héroes del Olimpo, Rick Riordan
  • Saga: Las crónicas de Kane, Rick Riordan
  • Magnus Chase y los dioses de Asgard, Rick Riordan
  • After Dark, Haruki Murakami
  • Al sud de la frontera, al oeste del sol, Haruki Murakami
  • Saga: Fjällbacka, Camilla Läckberg
  • La niebla, Stephen King
  • El temor de un hombre sabio, Patrick Rothfuss
  • Saga: Harry Potter, J. K. Rowling (relectura)
  • Violet y Finch, Jennifer Niven
  • Dos velas para el diablo, Laura Gallego
  • Memorias de Idhún, Laura Gallego
  • Orgullo y Prejuicio, Jane Austen
  • La ladrona de libros, Markus Zusak
  • Hopeless, Colleen Hoover
  • I'll be there. Siempre contigo, Holly Goldberg Sloan
  • Metamorfósis en el cielo, Mathias Malzieu
  • La Música del Silencio, Patrick Rothfuss
  • 1984, George Orwell
  • Homenaje a Cataluña, George Orwell
  • Cumbres Borrascosas, Emily Brontë
  • Momo, Michael Ende
  • 10 negritos, Agatha Christie
  • Rimas y leyendas, Gustavo Adolfo Bécquer
  • Pandora al Congo, Albert Sánchez Piñol
  • Mecanoscrit del segon origen, Manuel de Pedrolo
  • Narraciones extraordinarias, Edgar Allan Poe
  • Cuentos, Edgar Allan Poe
  • La narración de Arthur Gordon Pym, Edgar Allan Poe
  • Wonder, R. J. Palacios
  • Hija de humo y hueso, Laini Taylor
  • Te daria el mundo, Jandy Nelson
  • Matar un ruiseñor, Harper Lee
  • Saga: El juego de Ender, Orson Scott Card
  • Noches blancas, John Green, Erin Lange y Maureen Johnson
  • American Gods, Neil Gaiman
  • El libro del cementerio, Neil Gaiman
  • Neverwhere, Neil Gaiman
  • Stardust, Neil Gaiman
  • Las ventajas de ser un marginado, Stephen Chbosky (relectura)
  • La Canción Secreta Del Mundo, José Cotrina
  • Fahrenheit 451, Ray Bradbury
  • Adioses y bienvenidas, Mario Benedetti
  • Estudio en escarlata, Arthur Conan Doyle
  • El médico, Noah Gordon
  • La máquina del tiempo, H. G. Wells
  • Dràcula, Bram Stoker
  • Siempre el mismo día, David Nicholls
  • El hogar de Miss Peregrine para niños peculiares, Ransom Riggs
  • Saga: El corredor del laberinto, James Dashner
  • Saga: Cazadores de Sombras, Cassandra Clare (relectura)
  • La metamorfosis, Franz Kafka
  • Nunca me abandones, Kazuo Ishiguro
  • ¿Que me quieres, amor?, Manuel Rivas
  • Como agua para chocolate, Laura Esquivel
  • Trilogía de la niebla, Carlos Ruíz Zafón
  • Trilogía Victoriana, Félix J. Palma
(Algun dia, alo millor, arribaran a estar ordenats alfabèticament)

LLEGITS
  • 1. El nombre del viento, Patrick Rothfuss ★★★★★
    • Potser seria més aviat un quatre setanta-cinc. Tenia por quan em vaig començar a llegir-lo: veient totes les bones crítiques que rebia, temia que em defraudes; a més que la temàtica i ambientació no em cridava gaire. Però vaig decidir que ja era el moment de començar-lo i donar-li una oportunitat, i estic encantada d'haver-ho fet. Al començament em va costar ficar-me de ple en la lectura: no ho entenia del tot bé tot el que passava i estava un poc perduda; després això va desaparèixer, però la historia se'm feia un poc pesada. Però a meitat del llibre aquesta sensació que va desaparèixer i era com: "wow, però com pot acabar el capítol així? He de continuar llegint!". Respecte a la historia, es nota que ha estat temps pensant-la i la té ben lligada; els personatges són d'aquells als que li agafes afecte a poc a poc, sense notar-ho; i la prosa és bonica i cuidada. Per cercar-li algun defecte, diria que tot i que hi havia un mapa, m'ha faltat també que expliques un poc com es mesurava el temps i com funcionaven els doblers, perquè a vegades em perdia un poc, no sabia quant de temps havia passat o quant de diners tenia HAHA. Però, a part d'això, he de dir que és una lectura molt recomanable, una que quan l'acabes, et deixa amb ganes de llegir-te el segon (jo estic intentant fer-me amb ell, però de moment no hi ha sort ;_;).
  • 2. El teorema Katherine, John Green ★★★☆☆
    • Llibre entretingut. M'agraden els llibres del John Green quan cerco alguna cosa lleugera; són llibres que estan ben escrits i, tot i que sempre són de temàtica amorosa, no és passen de pastelosos (he de dir que trobo que està un poc sobrevalorat, però meh, millor ell que la Meyer). La novel·la segueix el mateix esquema que sempre tenen els seus llibres: noi pringat i molt ficat al seu món coneix noia misteriosa, amb problemes i fascinant i se n'enamora perdudament; i al final, tot acaba amb alguna reflexió filosòfica. La trama és previsible, però no per això no deixa de ser entretinguda i hi ha alguns detalls que, jo, almenys, no m'esperava. I el fet que estigui escrit en tercera persona crec que li fa guanyar molt; al principi li donava un toc d'humor; i més avançat el llibre, crec que gràcies a això, el protagonista em va arribar a caure en gràcia, al contrari del que em va passar amb els de Ciutats de Papes i Buscant l'Alaska. El problema es que el final em va deixar un poc amb de cara "Això és tot? Imatge", i aquesta mateixa sensació em va passar en llegir les explicacions a les matemàtiques que hi ha en el llibre: m'esperava uns problemes matemàtics més complicats. Però bé, suposo que això és cosa meva. He passat una bona estona llegint-lo, però ja està.
  • 3. El retrato de Dorian Gray, Oscar Wilde ★★★★★
    • No mentiré: hi ha moments en què el llibre, tot i ser curt, se m'ha fet un poc llauna. I havia alguns paràgrafs que m'havia de rellegir, però la veritat és que és un clàssic i amb raó: està molt molt ben escrit, i les reflexions que hi ha, algunes, les trobo molt encertades. Hi apareixen alguns comentaris masclistes, però tenint el compte l'època en què està escrit, és normal. L'evolució del Dorian és increïble, i el personatge de Lord Henry també. La manera d'acabar els capítols em pareix sublim; en el meu cas, en acabar un capítol, encara que aquest no m' hagués entusiasmat gaire, finalitzava d'una manera que em veia obligada a seguir llegint; les darreres línies aconseguien atrapar-me. No sé, és un llibre que trobo que s'ha de llegir sí o sí en algun moment de la vida si ets lector, però sabent on et fiques i agafant-ho amb paciència. Sens dubte crec que me'l tornaré a llegir d'aquí un parell d'anys i crec que els gaudiré encara més.
  • 4. Si et quedes amb mi, Gayle Forman ★★★☆☆
    • No és un llibre que em crides gaire; però vaig veure la pel·lícula como quien no quiere la cosa, i el fet que es fes referències a la música em va guanyar i vaig demanar el llibre. No ha mencionat tanta música rock com hagués volgut, però entenc que es podria fer pesat que a cada dues pàgines hi sortissin referencies a grups que no tens perquè conèixer. La narració és senzilla i maca; els records de la protagonista et transmeten tendresa, sobretot els moments familiars. És previsible i no és que s'esforci a rompre esquemes, però tampoc ha tirat tant d'estereotips com un altre ho podria haver fet (la relació de la protagonista amb el seu xicot és natural, no insisteix amb un amor prohibit nina bona i nin macarra). A jo el final m'ha emocionat, i m'ha deixat també amb una sensació positiva de ganes de viure.
  • 5. Marina, Carlos Ruíz Zafón ★★★★☆
    • Pròximament.
  • 6. La mecánica del corazón, Mathias Malzieu ★★★★☆
    • Pròximament.
  • 7. Un mundo feliz, Aldous Huxley ★★★★★
    • Pròximament.
  • 8. Lo que fue de ella, Gayle Forman ★★★✯☆
    • Pròximament.
  • 9. Tokio blues (Norwegian Wood), Haruki Murakami ★★★★★
    • Pròximament.
  • 10. El alquimista y otros relatos, H. P. Lovecraft ★★★✯☆
    • Pròximament.
  • 11. El juego de Ender, Orson Scott Card ★★★★★
    • Pròximament.
  • 12. Lazarillo de Tormes, Anónim ★★★★☆
    • Pròximament.
  • 13. La princesa de hielo, Camilla Läckberg ★★★★☆
    • Pròximament.
  • 14. El llibre de les besties, Ramon Llull ★★★☆☆
    • Pròximament.
  • 15. Guerra de regalos, Orson Scott Card ★★★★★
    • Pròximament.
  • 16. El beso más pequeño, Mathias Malzieu ★★★★☆
    • Pròximament.
  • 17. El héroe perdido, Rick Riordan ★★★★★
    • Pròximament.
  • 18. El violí d'Auschwitz, Maria Àngels Anglada ★★★☆☆
    • Pròximament.
  • 19. After dark, Haruki Murakami ★★★✯☆
    • Pròximament.
  • 20. El Libro del Cementerio, Neil Gaiman ★★★★☆
    • Pròximament.
  • 21. Violet y Finch, Jennifer Niven ★★★★✯
    • Pròximament.
  • 22. Momo, Michael Ende ☆☆☆☆☆
    • Llegint.
  • 23. Cartas de amor a los muertos, Ava Dellaira ☆☆☆☆☆
    • Llegint.

☆☆☆☆☆ Llegint | ★☆☆☆☆ | ★★☆☆☆ | ★★★☆☆ | ★★★★☆ | ★★★★★

✯☆☆☆☆ | ★✯☆☆☆ | ★★✯☆☆ | ★★★✯☆ | ★★★★✯
Mercè Granger l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 19, 2016 5:06 pm, en total s’ha editat 8 vegades.
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: 25 book challenge 2016

Entrada Autor: marta_ginny »

Puc respondre la teva entrada? És que he llegit certs títols i m'he posat a fangirlejar. Primer de tot...

EL NOM DEL VENT ÉS UN 100 SOBRE 5 ÉS UN 5000 SOBRE 5 I HAS DE LLEGIR EL SEGON I LLAVORS DEPRIMIR-TE PERQUÈ DESPRÉS DE 5 ANYS NO TENIM NOTÍCIES DE QUAN SURT EL TERCER.

(Okay, buf, necessitava dir-ho.)

Estic d'acord que An Abundance of Katherines és el llibre més fluix del John Green, però com a llibre lleuger és graciós. Jo també he de reconèixer que, subjectivament, tinc una preferència molt especial cap al John Green (i les traduccions, pel que he vist, són bastant dolentes!). Sóc conscient que no són els millors llibres que he llegit mai, però m'han afectat emocionalment d'una manera que poques coses al món han fet. M'han ajudat a superar moltes coses, i li estaré eternament agraïda per això!

OOOOOOOOOOOOH Marina! Fa temps que el vaig llegir i el vull rellegir... Em va agradar moltíssim! Zafón en general m'agrada molt :)

I ja està hahaha Arreglaré la meva entrada perquè tingui una estructura semblant a la teva! A veure si aconsegueixo acabar-me Emma i continuar la meva llista hahaha
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: 25 book challenge 2016

Entrada Autor: Mercè Granger »

Clar que pots comentar, si el tema és per això :___ ( a més a més, és que m'encanta comentar llibres però mai no tinc ningú amb qui comentar-los, ja que les meves amigues no llegeixen gaire ;_;) I sento haver tardat tant a contestar-te, no ja estat per falta de ganes, promise :3

Com que El Nom del Vent era el primer llibre de l'any vaig voler ser dura HAHA. M'han regalat el segon llibre, i tinc moltes ganes de llegir-lo :__) Però llegint comentaris per Internet he vist que hi ha gent que diu que no és tan bo com el primer, és veritat? Me'l llegiré igualment, és clar, només demano per curiositat Imatge

Estic d'acord respecte als de les Katherines, per jo està un poc al nivell de Paper Towns, però aquest crec que amb el final va millorar molt (cap a la meitat a jo se'm va fer pesat) i amb aquest... passa el contrari. A jo el que més m'ha agradat del Green ha estat Looking For Alaska! Em falten Will Grayson, Will Grayson, que crec que també està bastant bè, i el de Let It Snow (que he vist que tu també vols llegir *-*), però dels llibres que he llegit m'encanta que sempre és molt positiu i les histories són maques; el problema és que sempre els personatges són bastant semblants... i apuff, a jo TFIOS no em pareix per tant (per això deia que està una mica sobrevalorat). És cert que me'l vaig llegir fa, crec que, tres anys, quant just acabaven d'anunciar que farien una pel·lícula, i no en tinc un record gaire nítid, però sempre en quedo una mica Imatge quant sento a gent que diu que és el millor llibre mai escrit, que es vol casar amb el Gus, que és un llibre que et fa reflexionar molt... Trobo molt important el fet que es tracti en un llibre juvenil un tema com el càncer, i de la manera en què ho fa; però penso que se n'ha fet un gra massa. Però em repeteixo: millor això que altres coses pitjors HAHA (50SGD, After, bla bla). I, btw, concordo amb el tema de les traduccions. Jo no acostumo a llegir en angles, però llegint-lo en castellà/català hi ha frases que em quedo un poc "i que se suposa que vols dir?".

Marina a jo també m'ha agradat moltíssim! De Zafón tan sols m'he llegit Marina i El Príncipe de la Niebla, però sens dubte aviat cauran tots els altres de la Trilogia de la Niebla i L'Ombra del Vent. L'únic punt negatiu que li he vist per no posar-li el cinc ha estat que l'he trobat una mica previsible i que li he vist algunes semblances a El Príncipe de la Niebla (però tampoc tantes, i suposo que és una mica inevitable, i que forma part de l'encant de cada escriptor que les histories es pareixin una miconeta); però les històries que s'amagaven darrere de cada personatge i les descripcions m'ha semblat precioses: per a jo, són els punts forts del llibre
Spoiler:
I l'escrit del diari de la Marina... m'ha fet plorar moltíssim ;_; De fet, m'he passat el final del llibre plorant a llàgrima viva HAHA.
I amb això ja he avançat una de les mil coses que em queden per fer a la web :__
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: 25 book challenge 2016

Entrada Autor: hpkarina »

Aiiiiiiiiiiiiiiii m'encantaaaaaaaaaaa!! Jo no sé encara quins llibres em llegiré però intentaré que siguen 25 (i si en són més, millor!!)
  • Ara que estem junts de Roc Casagran ★★★☆☆


La història em va agradar molt (com totes les històries de la guerra civil) i és molt bonica (no vaig poder evitar que em caigueren un parell de llàgrimes al tren). Però potser trobe que la forma en què està escrita és un poc simplista, no sé. De totes formes, el recomane 100% :D
  • Acorar de Toni Gomila ★★★★★
M'ha encantat! És un escriptor mallorquí i escriu en un mallorquí que de vegades em va resultar impossible de comprendre, però és preciós! Parla de la pèrdua i desaparició de la nostra llengua utiltizant com a metàfora la matança del porc i és genial! A més a més, és molt curtet, o siga que el recomane 100000%
  • The Catcher in the rye de Salinger ★★★★☆
Em va agradar molt, la forma en què està escrita i com veiem els sentiments del protagonista. M'agrada perquè moltes vegades les persones no som simples i no parem de canviar d'opinió, i això es veu molt bé en aquesta història. L'he trobat molt entretinguda i fàcil de llegir, la recomane molt! :)
  • El brogit i la fúria de William Faulkner ★★★★☆
És un llibre molt interessant però molt complicat també. M'ha costat prou de llegir i vaig haver de buscar informació sobre la història perquè no l'acabava d'entendre. Crec que és un llibre que t'han explicar per tal d'arribar a entendre'l completament, però que val la pena llegir. Crec que seria l'equivalent a una classe magistral d'escriptura!
  • Los hechos del rey Arturo y sus nobles caballeros de John Steinbeck ★★★★★
M'ha semblat d'allò més entretingut i molt molt molt interessant! La història, les aventures, la màgica, els cavallers. Molt recomanable!
  • La chica del tren de Paula Hawkins ★★★☆☆
Com a qualitat literària no és que siga gaire bo, és un bestsellers com n'hi ha mil. No estava gaire segura de què em trobaria, és un regal que em van fer. Al final ha resultat una història d'intriga que enganxa bastant, tot i que la temàtica concreta que tracta no és la que més m'agrada, sí que és veritat que em va mantenir intrigada fins al final. Ara bé, em posava molt nerviosa perquè no aguantava gaire a la protagonista i de vegades li hauria arrencat el cap xD
  • Plein été de Colette Fellous ★★★★☆
És un llibre que em va regalar una amiga que està a Tunis i que és una autora d'allà. Són diversos moments de la vida de la protagonista que t'ho explica en primera persona i sempre són coses que han passat a l'estiu i què han significat per a ella. La narració és molt fluïda, relaxada i bonica i recrea unes imatges precioses. M'ha agradat molt i el recomane a tots aquells que poden llegir en francès (diria que no està traduïda)
  • Prisioner of the daleks de Trevor Baxendale ★★★★☆
Val,m'ha agradat molt! És una història sobre el desè doctor (Doctor Who) amb companys desconeguts. A mi Ten m'encanta, moltíssim, i ha sigut com veure un altre capítol de les seves temporades! Molt entretingut! El recomane a tot aquell qui siga fan de la sèrie!
  • The Library of Souls de Ransom Rigss ★★★★☆
La tecera part de la trilogia que va començar amb "Miss Peregrine's Home for Peculiar Children". A mi m'ha agradat molt! Evidentment no és una obra d'art, no hem d'oblidar que és un bestseller i tal, però crec que ha donat un final molt bo a tota la història. Molta aventura (i bastant oscura, si he de ser sincera). Molta tensió i moltes ganes de saber com acabarien totes aquestes aventures! Recomane la trilogia 100%! (la pel·lícula del primer llibre no la recomane per res del món xD)
  • The Sherlock Holmes Handbook de Ransom Riggs ★★☆☆☆
Sincerament, no m'ha agradat gaire. És un llibre on s'expliquen les tècniques d'investigació del detectiu, però es feia bastant pesat. Crecque és interessant i té un format bonic, però per a llegir tot de seguit es fa massa pesat, almenys això és el que em va parèixer a mi. Però si sou fans del detectiu, és un llibre bastant interessant.
  • The curious incident of the dog in the night-time de Mark Haddon ★★★☆☆
És una història narrada des del punt de vista d'un xiquet amb Asperguer. Tot comença la nit que troba el gos de la seua veïna mort al jardí i comença a investigar. És una història bonica i és interessant veure com pensa i es comporta un xiquet amb aquest síndrome. No és el meu llibre preferit però és entretingut i està escrit d'una forma diferent a cap altre llibre que haja llegit.
  • La maravillosa vida brece de Óscar Wao de Junot Díaz ★★★★☆
Premi pullitzer en 2006 (crec xD). Ell llibre és una saga familiar que parla dels fills, la mare i els iaios d'una família de la República Dominicana durant l'època de Trujillo i més tard com a immigrants a Nova York. Està escrit de forma molt curiosa (i amb molts americanismes, la qual vosa em fa voler llegir l'original en anglès). La història em va agradar molt, molt crua per tot el que els passa. Personatges complexos i història que enganxa. Recomane moltíssim aquest llibre.
  • El Oxford de Lyra de Phillip Pullman ★★★★☆
Una història sobre la protagonista de la trilogia "La matèria obscura" que passa després del final de l'últim llibre. Molt curt. Però si vos va agradar tant aquesta trilogia com a mi, si el trobeu, compreu-lo. A mi em va portar molts records i potser m'agrada més per la nostàlgia de la trilogia que per la història en si. A més, té un mapa amb l'Oxford de Lyra, que és diferent al nostre Ofxord.
  • Romeo i Julieta de William Shakespeare ★★★☆☆
Bé, poca a cosa a dir d'aquest clàssic. Feia temps que el volia llegir i per fi em vaig fer amb un exemplar en català. Entretingut.
  • Mujeres de los fiordos de diverses autores ★★★★★
Conjunt d'uns 15 relats curts escrits per diferents autores noruegues de diferents edats. Feia temps que volia llegir literatura noruega i la veritat és que aquests relats m'han agrdat moltíssim. Són escrits íntims im olt diferents els uns dels altres on es veuen diferents personatges amb diferents inquietuds i problemes. Un reflex dels canvis generacionals. Molt recomanable.
  • La mort d'Ulisses de Petros Màrkaris ★★★★★
Diversos relats de l'autor grec contemporani Petros Màrkaris. Són història sobre immigració i guerra la majoria en un context de novel·a negra. Un gran reflex de la nostra societat i dels problemes i dificultats que són conseqüència de les guerres que estem patint i que hem patit. Molt recomanable.

En total han sigut 16 llibres, no he arribat als 25, però pas mal, no? :D :D :D :D
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: 25 book challenge 2016

Entrada Autor: marta_ginny »

He actualitzat el meu! I Mercè, a aquest pas 25 llibres els hauràs llegit en 4 mesos hahaha I jo que dic que llegeixo molt!

A veure si s'hi afegeix algú més, que aquest Challenge és molt guai :) I amb el que llegim tothom 25 no hauria de ser difícil! Vingaaaaa, animeu-vos tots que la web està molt parada!

Res més, venia a fer el post d'actualització hahaha a veure si puc anar omplint la llista!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Respon