Article a l'Avui

Aquí envieu tots els temes relacionats amb el lloc web.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Bloquejat
Avatar de l’usuari
LunaBlack_Lovegood
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1414
Membre des de: dc. nov. 10, 2004 1:00 am
Nom: Tània
Ubicació: Badalona (BCN)
Contacta:

Article a l'Avui

Entrada Autor: LunaBlack_Lovegood »

Eii no sabia on possar-lo, però m'ha fet gràcia llegir aquest article on l'Eva Piquer parla de Harry Potter, d'aquesta web i de la Padfoot! :mrgreen:

Què coi és cultura

Dijous, quarts de set del matí. La ràdio anuncia que avui es posa a la venda l’últim Harry Potter. “Això, més que cultura, ja és negoci”, diu la conductora de l’informatiu, donant per fet que, si una cosa és negoci, no pot ser cultura. Sembla que la cultura, per ser pura, ha de ser marginal, elitista, apta només per a quatre gats amb gustos refinats. Quatre gats que s’han autoproclamat mantenidors d’una suposada alta cultura, tan elevada que ni tu ni jo no hi arribem. Snif.

Per descomptat, Harry Potter és negoci. I quin negoci. És, també, un fenomen global que va més enllà de qualsevol qualificatiu. Un fenomen difícilment repetible, per més que ho intentin els experts en màrqueting del món mundial. Cal que conflueixin un cúmul de circumstàncies. Cal, sobretot, que la maquinària rodi al voltant d’un producte sòlid, consistent, dels que no es fabriquen com si res en un laboratori.

Amb l’arrogància pròpia dels creadors de cànons, Harold Bloom va dir que Harry Potter era la prova que milions de lectors podien estar equivocats. A Bloom, sospito, li va molestar que milions de lectors llegissin un mateix llibre sense el seu permís.

Deixem els crítics a les poltrones i sortim al carrer. Els admiradors de Potter que més es fan notar són bastant friquis: ronden els vint anys, vesteixen com els personatges de la sèrie i fan cara d’orgasme quan parlen de l’himne de Hogwarts. Veure’ls actuar en grup fa certa por, per bé que aquesta tribu urbana tingui la literatura com a excusa.
A l’altre extrem, hi ha els nanos que fan cua discretament a les caixes de les llibreries, amb el setè volum a la mà. Molts d’ells són calcats a Harry Potter sense necessitat de disfressa. Deu ser un efecte similar al de les parelles que, després d’anys de convivència, s’acaben assemblant.

Tot i que la festa de l’editorial Empúries es fa a la plaça dels Àngels, queda desangelada. Els trucs de màgia d’Enric Magoo són aplaudits per nens que amb prou feines saben llegir. Els pocs seguidors de la Rowling són fàcils de reconèixer: convençuts que la lectura és un plaer privat, es tapen les orelles així que en Queco Novell puja a l’escenari a llegir el primer capítol de la novel·la.

Ara bé, avui la intriga és relativa. Els postadolescents dominen prou l’anglès per haver-se empassat el llibre en versió original. El van comprar a l’Opencor la mitjanit del 21 de juliol. “Volíem anar a Londres, però com que hi havia menors d’edat...”, explica la Meritxell Girós, administradora de la web harrypottercat.com.

Nou de cada deu pottermaníacs són bona gent, però hi ha de tot. Vint minuts després de l’hora D, un ganàpia vestit de mag presumeix d’haver robat un cedé a la FNAC, i un col·lega amb capa negra li etziba: “Ludòpata, més que ludòpata!”. Aquest crac del lèxic deu pensar que un cleptòman és un addicte al joc.


Encara que potser ja sabíeu que sortiria (és de l'Avui), que últimament esteu molt mediàtics, hehehe!! :P

Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: Enllunada »

Ooooooooh! :ballar:
Molt béé! No, si últimament estem tinguent una de propaganda "subliminal".. xDDDD!
Jo en tinc un del PUNT Diari versió Comarques Gironines, ja el penjaré! :mrgreen:
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
Enllunada16
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 145
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 5:23 pm
Nom: Anna
Rang: Trepitjant el sol
Ubicació: Sabadell (Barcelona)
Contacta:

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: Enllunada16 »

Oooooh, no ho sabia.
Molt bé!! I surt la Meri i tot! xDD
La veritat és que hi ha de tot,dels fans normals,als molt molt frikies.Però crec que nosaltres (crec) som un intermig.
M'ha fet molta gràcia això de ludòpata...Quina gent xDD
Because People Run In Circles....

http://www.fotolog.com/sunburn90

Avatar de l’usuari
F.G. wesley
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 86
Membre des de: dl. ago. 06, 2007 11:44 am
Nom: Andreu
Ubicació: si estic conectat davant del pc

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: F.G. wesley »

doncs a mi em van fer dues entrevistes una a la vanguardia i l'altre el país i no les van publicar el que no entenc es si fan entrevistes perquè les no les posen (a mes a mes vaig fer propaganda de la web) no se si va sortir al dominical o a les webs del diari. Ara miraré si es a el país.com
En Dumbeldore va abaixar les mans i va observar el Harry a traves de les seves ulleres de vidres en forma de mitja lluna.- ja es hora que t'expliqui, Harry.- va dir, el que t'ahauria hagut d'explicar fa cinc anys. Seu, siusplau. T'ho explicare tot.

Avatar de l’usuari
JoTGi
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 235
Membre des de: ds. ago. 20, 2005 5:44 pm

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: JoTGi »

F.G. wesley ha escrit:doncs a mi em van fer dues entrevistes una a la vanguardia i l'altre el país i no les van publicar el que no entenc es si fan entrevistes perquè les no les posen (a mes a mes vaig fer propaganda de la web) no se si va sortir al dominical o a les webs del diari. Ara miraré si es a el país.com
A vegades els mitjans de comunicació fan entrevistes a tort i a dret i acaben posant només les que els interessen. A no ser que fos una entrevista "currada" i tal, normalment fan això.

Avatar de l’usuari
george_(fred)
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 47
Membre des de: dt. set. 04, 2007 1:08 pm

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: george_(fred) »

F.G. wesley ha escrit:doncs a mi em van fer dues entrevistes una a la vanguardia i l'altre el país i no les van publicar el que no entenc es si fan entrevistes perquè les no les posen (a mes a mes vaig fer propaganda de la web) no se si va sortir al dominical o a les webs del diari. Ara miraré si es a el país.com
Tu, segur que ets l'u dels deu que són mala gent, anaves disfressat? xD
Sí que a l'Fnac estava ple de càmares i presentadors, diaris,...
Sí que és veritat que últimament la web surt a tot arreu, serem famosos i tot!

Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: Enllunada »

<<Harry Potter no morirà mai>>

Milers de fans es concentren per rebre el setè i últim capítol de la sèrie

·Gran expectació ahir a les principals llibreries de Catalunya per rebre l'últim títol de la sèrie de Harry Potter, HP i les relíquies de la Mort, publicat en català a Empúries. Entre els fans de l'aprenent de mag, eque més que adolescents ja tenen els seus vint-i-tants anyets, n'hi havia molts que ja havien llegit el llibre en anglès i es mostraven decebuts per un final <<massa lligat>>. D'altres asseguren que Harry Potter <<no morirà mai>>, sinó que continuarà viu a la xarxa alimentat pels lectors.
<<Una mica és una catàstrofe que s'acabi la sèrie>>, lamentava la Sílvia, una noia de 26 anys que va començar a llegir J.K.Rowling a partir del segon volum i des d'aleshores se'ls ha anat empassant tots. Tot i que l'últim ja l'ha llegit en anglès, se'l tornarà a comprar traduït: <<Aquesta mateixa nit me'l tornaré a llegir>>, assegurava ahir, i no és l'única.
La Meritxell (23 anys), membre de http://www.harrypottercat.com, una comunitat virtual creada el 2002 i que té dos mil registrats, va anar a l'Opencor a comprar-lo el dia 21 de juliol al vespre, quan va sortir en anglès. <<No m'ha agradat tant, aquest últim volum, ho deixa tot massa lligat... en canvi el quart és el millor.>>
Justament és a partir d'aquest volum que es va enganxar a una història que considera <<molt ben elaborada i amb molta intriga>>. Que és l'últim? <<Ja ho sabíem que algun dia s'acabaria -comenta- si s'allargués massa tampoc aniria bé>>.

A les llibreries de les comarques gironines també es va seguir el ritual de l'horari estricte i les concentracions de fans, però sense grans actes de benvinguda a l'última aventura de la sèrie. A La Llibreteria de Girona, hi va tenir lloc un concurs de disfresses -al qual correspon la foto que il·lustra el sumari de la portada d'aquesta edició-, però en general va ser un dia molt tranquil (i mediàtic! xD).

Valèria Gallard, EL PUNT.


Aquí ho teniiiu! :P
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: Marc Riera »

Enllunada ha escrit:Valèria Gallard, EL PUNT.
No deu ser pas descendent del famosíssim Bard Gallrd, no? xD

Avatar de l’usuari
Padfoot
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 1878
Membre des de: ds. abr. 30, 2005 7:28 pm

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: Padfoot »

M'encanta la dona aquesta del punt perquè va girar la meitat de coses que jo li vaig dir xDDD

Mai a la vida em sentireu dir ho deixa tot massa lligat xDDDDDDDD

Després o demà si tinc temps ja penjaré uns quants talls de programes de ràdio on van sortir uns quants usuaris de la web :wink:

Avatar de l’usuari
Enllunada
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 388
Membre des de: dc. feb. 22, 2006 3:44 pm
Ubicació: (Happy)Cargolàndia!

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: Enllunada »

A mi ja m'havia estranyat, que ho diguessis.. però bé.. ja se sap.. :atontat
ARA (més que mai) I SEMPRE: ACCLE!

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Re: Article a l'Avui

Entrada Autor: Tanit »

Ei, m'ha agradat molt l'article de l'avui, no l'havia llegit!!! Investigaré aquesta Eva Piqué, perquè m'ha caigut bé! (rima i tot!) :riure:

Estic farta de llegir articles i mini reportatges sobre Harry Potter, escrits amb un menyspreu i una condescendència que em fa mal als ulls...!!! Us ho juro! A més a més de trobar incontables errors de noms, trames, significats...Crítics que el deixen a parir, sense ni tan sols haver-lo llegit!!! Ho trobo fatal. A més a més, sembla que hi hagi la creença popular de que és un llibre infantil equiparable a Les tres bessones o Teo... això si que em treu de polleguera!
Per això aquest article de l'avui m'ha agradat molt! Quin descans saber que hi ha periodistes que poden fer la seva feina amb dignitat i decència!!
(sobretot pq. jo d'aqui poc ja seré periodista llicenciada!)
Poseu-me al dia!!
Tota la informació que tingueu per la secció de cultura envieu-la a tanit11@hotmail.com

Bloquejat