Draco Dormiens Nunquam Titillandus

A aquest fòrum envia-hi les teves opinions i dubtes sobre els llibres.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
anna_xo
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 94
Membre des de: dv. març 19, 2004 7:00 am
Ubicació: Vic/Barcelona
Contacta:

Draco Dormiens Nunquam Titillandus

Entrada Autor: anna_xo »

aquesta piltrafada amb lla tí que consta a sota de l´escut de Hogwarts a l´edicio anglesa i castellana dels llibres vol dir :

el dragó que dorm mai no ha de ser molestat

què ens vols dir l´autora amb aquest lema ??????

Avatar de l’usuari
Noxy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 253
Membre des de: dt. març 16, 2004 7:00 am
Ubicació: ...

Entrada Autor: Noxy »

Noseés podria interpretar k el drago k mai dorm es l'escola, i no ha de ser molestat es una forma de dir que ningu pot tokari ls kollons, xk es perillos ( x axo drago)

Avatar de l’usuari
Yarrick_
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 239
Membre des de: dv. abr. 02, 2004 2:00 am
Ubicació: Banyoles!

Entrada Autor: Yarrick_ »

8) Això podria ser de l'estil de Japó, quan va atacar Estats Units a la segona guerra mundial, l'almirall de la flota Japonesa va dir "em sembla que estém a punt de despertar un gegant adormit" abans d'atacar Pearl Harbor.
Això voldria dir que aquells que gosen molestar a Hogwarts en sí, juntament amb tot el que representa, (ex: Voldemort i Fudge) no saben on s'están ficant, i que és com una sentència per a ells :!:
(són molt perillosos en el moment que decideixen reaccionar)
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

Vale...jo no tinc ni idea de llatí, però no vol dir: No facis mai pessigolles a 1 drac k dorm???

I si és així...és 1 frase típica del dumbledore XDDD Rollo aqulla de Trasto, pessic, idiota, ploricó!! XD ( o alguna cosa x l'estil)

Avatar de l’usuari
Rilwen
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 64
Membre des de: dg. abr. 04, 2004 7:00 am
Ubicació: ¿? social i econòmica ben alta... geogràfica ja l'he dit, rec q era Barcelona, no se si sabeu on és

Entrada Autor: Rilwen »

No crec que en crear l'escola es pensés en ella com una amenaça potencial x qui vulgui buscar problemes... és una escola i no un exèrcit, i Hogwarts no està adormida en cap sentit... igual l'escola en veritat és un monstre que es desperta amb un botó, pero no ho crec... per lo demes Hogwarts és plena d'activitat sempre, així que no veig cap relació... Jo crec q ha d'anar per un altre camí, tot i que no se m'acud cap...

Per cert Noxi és "el drag adormit", no "el que mai dorm"... no té res a veure.

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

A veure, pel que fa el significat de la frase, tots teniu raó xD

Draco dormiens nunquam titillandus:

Subjecte: Draco Dormiens -> és el mateix dir "un drac" que "el drac", i és el mateix dir "drac que dorm" o "drac dormint", "drac mentre dorm", etcètera.

nunquam: Mai; nega la frase.

Ara, la part més difícil, el verb:
Titillandus (est): forma perifràstica passiva amb matís tant de futur com d'obligació [que no és d'estranyar si penseu que el nostre futur, p.ex. treballaré, ve de la froma treballar he, és a dir, he de treballar ]. Pel que fa al significat del verb, vol dir, fer pessigolles en el sentit d'emprenyar, de toquetejar... en anglès en diuen tickle, i la millor definicó és el que fan el Harry i el Ron amb l'Snape en l'animació del Bothering Snape (bother! ^^). Vaja, això és titillejar en la màxima expressió de la paraula. Per tant, podeu traduir molestar o fer pessigolles, si enteneu a què es refereix... xD

Traducció: (utiltzo molestis perquè fer pessigolles em fa pensar en algo bo, no pas incordiós, però tant és)
El drac que dorm mai no ha de ser molestat.
A partir d'aquí, la pots passar a activa sense problemes:
Mai no molestis un drac que dorm.
I amb tantes variants com vulguis...


2a Part - Contextualització:
Mmm... això ja és més subjectiu... però jo diria que és un d'aquests consells que són aplicables a moltes coses: No juguis amb foc, vigila amb allò que és més poderós que tu, Harry no vagis al bosc prohibit... O el millor de tots: Severus dormiens nunquam titillandus!!!! Eseu avisats. :wink:
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Entrada Autor: calis »

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Decicit, no estudiaré filologia clàssica

:twisted: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

calis ha escrit::roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Decicit, no estudiaré filologia clàssica

:twisted: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Rosereta, maca... Amb tot aquest temps ja ho podries haver descobert, però bé... Peñs altres que no em coneguin tant... els dec una explcaició... xD

Explicació:
No tots els [projectes de] filòlegs clàssica som així. De fet, [i malauradament, segons la meva modesta opinió xD] sóc una excepció [en terminologia llatinista, una rara auis]... Així que culpeu-me a mi, no a la meva carrera. ^^ Salut!
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
Rilwen
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 64
Membre des de: dg. abr. 04, 2004 7:00 am
Ubicació: ¿? social i econòmica ben alta... geogràfica ja l'he dit, rec q era Barcelona, no se si sabeu on és

Entrada Autor: Rilwen »

Noxy ha escrit:Noseés podria interpretar k el drago k mai dorm es l'escola, i no ha de ser molestat es una forma de dir que ningu pot tokari ls kollons, xk es perillos ( x axo drago)
No he dit "anaxo" he dit "Noxy", només això. I weno, la veritat s q no crec q sigui res gaire important pel llibre, diria (si no hagues llegit de la pròpia JK que existeixen milers de pàgines de trasfons de HP) que potser la Rowling ni tant sols va buscar un motiu per això, va buscar una frase per posar a l'escut i ja sta... o potser fins i tot s cosa d l'editorial (ls dibuixos ls fa la mateixa JK??? pq si no és així potser no té cap sentit...)

Avatar de l’usuari
Jomast
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1292
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Rang: Tècnic
Contacta:

Entrada Autor: Jomast »

diubuixos en va fer, però no els hi varen publicar. Podeu veure dibuixos seus als especials de quidditch i de bèsties.

Avatar de l’usuari
Alanis
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 26
Membre des de: dl. març 29, 2004 7:00 am

Entrada Autor: Alanis »

Diiooos com s'ha lluit en voldy!!! Jejeje..xk nu pregunteu coses d circuits :p Nu es broma.
Pel que fa a la frase...doncs diria que és un consell aplicable en moltes situacions, et pot servir per tota la vida.

Visitant

Entrada Autor: Visitant »

ostres Rilwen, tens rao. al no posari la coma, em vaig fer un lio. si esk les meves intuicions son pitjors que les predikcions de la trelawney, millor k no mi torni a fikar en akests temes... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

ei voldy, ets un krak e.... :wink:

ElCinquè

Uau!

Entrada Autor: ElCinquè »

voldy, t'admiro!!!!!!!!! Em pots dir ( per email - HpConan@3xl.net - o com sigui ) en què consisteix exactament ser filòleg i quines carreres i això has d'agafar (de ciències no crec, hehe). Quan dic a la gent que vull agafar els crèdits variables de greg - antic - i llatí s'em queden mirant.... Per què serveix?... Doncs per això, per descobrir 'misteris de la llengua', perquè es diuen las paraules així... l'etimologia....

Bé... Mm.... jo també crec que és que si vas en CONTRA de Hogwarts.... prepara't. No és fer entremaliadures, sinó anar en contra. Per exemple, el Voldemort va encontra.... i va fatal; en Fudge la va cagar i va perdre el lloc de treball per anar en contra de Hogwarts... En Lucius... també.... etc.
M'explico??

Adéu!

Avatar de l’usuari
calis
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 611
Membre des de: dg. nov. 10, 2002 1:00 am
Ubicació: Les masmorres
Contacta:

Filòleg --> Filologia '¬¬

Entrada Autor: calis »

Cinquè, per ser filòleg has de fer filologia....i és una carrera de lletres obviament....I les filologies k pots estudiar son variades....passa't per la web de la generalitat...i allà tens ple d'informació....

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Cinquè, si t'agraden les llengües i tal, agafa el batxillerat humanístic i ja faràs literatura i llatí i grec, i així podràs comprovar si t'interessa o no...

De filologies n'hi ha moltes, la calis ja ho ha dit, i bàsicament es combina l'estudi de la llengua amb el de la literatura, així com una mica de la societat de la filologia que estudiïs. Però bé, en principi no cal que et decideixis fins a 2on de batxillerat, així que de moment pren-t'ho amb calma i ves descobrint què et tira més...
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Bloquejat