Parlem de les diverses edicions i portades que van sortint dels llibres!

A aquest fòrum envia-hi les teves opinions i dubtes sobre els llibres.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Parlem de les diverses edicions i portades que van sortint dels llibres!

Entrada Autor: Antares_Black »

Holaaa!!

Com molts ja deveu saber, avui fa vint anys de la publicació de La Pedra Filosofal en anglès (26 de juny de 1997). :clap: :clap: :clap:

:cake: :cake: :cake: :airborne:

En motiu del vintè aniversari de la publicació de Harry Potter i la Pedra Filosofal, l'editorial inglesa Bloomsbury ha decidit crear quatre (de fet, vuit, perquè hi ha la versió en fons negre i la dels colors invertits) edicions commemoratives representant les quatre residències de Hogwarts. :ballar:
Spoiler:
Ostres, no sé si això hauria d'anar al Periòdic Profètic en format notícia... :roll:
Les portades són un disseny de Levi Pinfold.
Spoiler:
Imatge

Imatge

A mi personalment m'agraden molt més les negres :mrgreen:
Cada llibre és diferent, amb elements propis de cada residència. Escrits, informació i dibuixos. Sobre la història de la residència, el fundador, el cap, el fantasma, els alumnes, les característiques... I tot de coses! :boig2:
Spoiler:
Imatge
Spoiler:
Imatge
Spoiler:
Imatge
Spoiler:
Imatge

He obert aquest tema perquè en parlem, en donem la nostra opinió i compartim la informació que en tinguem o si us l'heu comprada.

A veure, ja ho sabem que surten totes aquestes coses per xuclar calés, però, acceptem-ho, ens encanta que ho facin! ^^

A mi m'agradaria comprar-me la d'Slytherin (si m'agrada molt, ja pensaria a comprar-me la de Ravenclaw). Ja us ho diré si ho faig / quan ho faci!! Sé de gent que ja està satisfeta mirant-les per la internet o a les botigues, n'hi ha que s'han comprat la de la seva residència i prou, d'altres de les quatre...

El que jo us proposo és que compartim els continguts especials de cada residència (així no caldrà que els comprem tots quatre i estarem al corrent del que hi ha) i els comentem.


---------


He creat aquest tema per parlar de les diverses edicions i portades en general que van sortint dels llibres (de la sèrie, els complementaris o els que apareixen a les històries) 8)


A propòsit, també vaig veure que hi ha noves portades de la col·lecció dels tres llibres de Les Rondalles de Beedle el Bard, de Bèsties Fantàstiques i on trobar-les i de Quidditch de totes les èpoques.
Spoiler:
Imatge
Imatge
Imatge
Aquestes són les que jo tinc:
Spoiler:
Imatge
Aquest és un altre bloc de portades que podeu trobar:
Spoiler:
Imatge

També les he trobades en català
I aquestes són, sens dubte, les que trobo més boniques:
Spoiler:
Imatge
Imatge

Es veu que hi ha una versió dels de Beedle en runes
, però desconec si es comercialitza, si és una edició limitada, si és una creació dels fans... i menys si realment té algun significat rúnic (em fa l'efecte que, com a molt, és una substitució de lletres llatines per les equivalents en l'alfabet Futhark, a partir del text en anglès).
https://www.youtube.com/watch?v=mNeWz6qZ5fg

També vaig trobar llibres d'assignatures, com aquest:
Spoiler:
Imatge
Spoiler:
Imatge
Però, és clar, no sé si és un treball manual dels fans o existeix... :nose

I, en la meva recerca, m'he enamorat d'aquest treball:
https://www.youtube.com/watch?v=XiEz6O9McME
:adora

------

Finalment, m'agradaria afegir en aquest primer post del tema que he llegit que el dia 2 d'octubre d'aquest any 2017 sortirà el tercer llibre de la col·lecció il·lustrada!!
Spoiler:
Imatge


Espero que us hagi agradat aquest post llarguíssim! :ok

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Parlem de les diverses edicions i portades que van sortint dels llibres!

Entrada Autor: Cass Ross »

Ostres, sí! Vint anys del primer llibre (és més vell que jo, no sé com sentir-me al respecte...).
En motiu del vintè aniversari de la publicació de Harry Potter i la Pedra Filosofal, l'editorial inglesa Bloomsbury ha decidit crear quatre (de fet, vuit, perquè hi ha la versió en fons negre i la dels colors invertits) edicions commemoratives representant les quatre residències de Hogwarts. :ballar:
He vist aquestes versions. Són molt boniques. De moment només hi són en anglès, oi? I només del primer llibre, oi? He estat buscant a les llibreries, per tafanejar, i això és tot el que he vist. Però mola molt, no m'havia fixat que hi havia tota aquesta informació extra! Em sembla interessant, però no sé si m'ho compraria (tampoc tinc els diners per anar comprant aquestes coses frikis), perquè i si aquesta informació queda obsoleta quan la Rowling publiqui més coses a Pottermore o a una altra banda? Perquè com que li agrada anar ampliant el món quan li surt dels ovaris...
El que jo us proposo és que compartim els continguts especials de cada residència (així no caldrà que els comprem tots quatre i estarem al corrent del que hi ha) i els comentem.
Ostres, això seria molt guai.
A propòsit, també vaig veure que hi ha noves portades de la col·lecció dels tres llibres de Les Rondalles de Beedle el Bard, de Bèsties Fantàstiques i on trobar-les i de Quidditch de totes les èpoques.
Són precioses, aquestes portades! Per dins, la informació també està dissenyada per ser una lectura més amena. I vaig veure que en el de Fantastic Beasts hi havia dibuixos i tot! (Però no, no havien actualitzat els llibres amb les noves bèsties de les pel·lícules - els obscurus/obscurials, especialment).
Es veu que hi ha una versió dels de Beedle en runes, però desconec si es comercialitza, si és una edició limitada, si és una creació dels fans... i menys si realment té algun significat rúnic (em fa l'efecte que, com a molt, és una substitució de lletres llatines per les equivalents en l'alfabet Futhark, a partir del text en anglès).
Aquest llibre sí que ha de molar!! (Suposo que, si existeix i està ben fet, sí que me'l compraria.)
Finalment, m'agradaria afegir en aquest primer post del tema que he llegit que el dia 2 d'octubre d'aquest any 2017 sortirà el tercer llibre de la col·lecció il·lustrada!!
Ostres, sí, són preciosos! Els vaig veure i em vaig morir d'amor per aquestes versions.

També he estat veient altres coses, de Harry Potter com el Gran Llibre dels Personatges, o de les Criatures (Màgiques),o dels Llocs Màgics o dels Artefactes:
Spoiler:
Imatge Imatge Imatge Imatge
No són de la Rowling, o sigui que potser no haurien d'estar aquí, però són precisos per dins:
Spoiler:
ImatgeImatge
Crec que potser el dels Artefactes me'l compraria...

Amb tot el merchandising que hi ha sobre Harry Potter, estic segur que si la Rowling (o algú altre) publica els examens de Hogwarts, uns quants els fariem lol

Cass
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Parlem de les diverses edicions i portades que van sortint dels llibres!

Entrada Autor: Agatha Black »

Jo crec que quan cobra em compraré el de Gryffindor (el negre, el que té els colors de la bufanda al llom!).

Quan el tingui ja compartiré tot el que dugui dins i la informació extra (tot i que sent Gryffindor, probablement la informacíó extra no serà pas res nou!) Ja m'agradaria que s'anessin descobrint coses sobre la residència, però per desgràcia (bé, per sort també, és clar!) als llibres ja se'n parla molt, de Gryffindor... Dubto que, a diferència de les altres residències, a la Rowling li quedin coses per dir sobre Gryffindor.

Tot i que sí que m'agradaria que es fessin coses sobre bruixots famosos Gryffindor del passat. Crec que d'això n'hi ha de coneguts de totes les residències, pero a Gryffindor sempre ens posen els que ja tenim més que coneguts (el Dumbledore, la McGee, el Harry Potter, que vale, és clar que molen, però també hi devia haver gent del passat que molés, no? Perquè tenim:

- En Merlí i en Phineas Nigellus Black a Slytherin,
- En Newt, el Conseller Diggory i la Bridget Wenlock (magimàtica que va descobrir la màgia del número 7) de Hufflepuff,
- La Ignatia Wildsmith (inventora de la pols migratòria) i la Millicent Bagnold (ministra de màgia abans del Fudge) de Ravenclaw

Però si busquem Gryffindors famosos... doncs són els de sempre. M'encantaria saber de mags cèlebres Gryffindor! Hi deu haver Ministres de màgia, aventurers, exploradors, grans aurors... no creieu? Fins I tot famosos jugadors de quidditch! O és que abans del Dumbledore no molava ningú? :roll:

També m'he de comprar encara la cambra secreta il·lustrada... I m'agradaria tenir alguna cosa d'animals fantàstics... Aix, crec que ja tinc ocupats tots els regals per meu aniversari I per Nadal, ara! :riure:
Imatge

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Parlem de les diverses edicions i portades que van sortint dels llibres!

Entrada Autor: Unapersona »

Per què fas aquest temaaaaa??? Ara no em podré comprar tots els llibres que vull!! :( (aquest és un dels llocs on l'opció de ratllar el text quedaria bé :P)

Evidentment, jo em compraria el de Ravenclaw (tot i que si Cass se'l comprés llavors aniria cap al de Hufflepuff). La versió en negre també m'agrada més. Massa color en l'altra edició... potser si s'hagués combinat amb diverses tonalitats hagués quedat millor.

Flipo amb tots els llibres que hi ha, i el vídeo de YouTube és increïble!

És interessant el que diu l'Agatha... és cert que tenim unes quantes "persones guais" d'altres residències, però a Gryffindor, sense comptar en Nícanor/Godric (encara no he tret l'entrellat del seu nom!), no me'n sona cap.
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Respon