En quin idioma et llegeixes els llibres?

A aquest fòrum envia-hi les teves opinions i dubtes sobre els llibres.
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
aurea
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 189
Membre des de: dv. des. 30, 2005 12:47 am
Nom: Míriam
Ubicació: València
Contacta:

Re: En quin idioma et llegeixes els llibres?

Entrada Autor: aurea »

La veritat jo els llegisc en castella xq em regalaren el 1er en castella i despres per no tenir q canviar els comprà tots així--- xo a mi m'encanatria llegirlos en catala... xq a vegades digueu noms al forum q no son = n castella q en catala... :reading: xo no tink prou pasta... :(

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

Jo els tinc tots en català excepte el 1r... El segon i el tercer els tinc en format gran (d'una manera rara) i el primer no sé... No sé ni quina editorial l'ha fet... Però els tres últims els tinc en tapa dura i "petitons"

Avatar de l’usuari
Matt
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 14
Membre des de: dv. feb. 03, 2006 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Matt »

Sempre en CATALÀ. xq es la llengua que es parla a casa meva, per la que van lluitar i morir per defensar molts membres de la meva familia.
Xq el castellà es fa molt pesat de lleguir.
no se com mes argumentar-ho suposo q s xq soc català, em sento català i necesito el català.

Marinabcn
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 7
Membre des de: ds. març 11, 2006 9:24 pm
Ubicació: BCN!

Entrada Autor: Marinabcn »

[color=violet]Hola! primer de tot volia saludar-vos a tots i dir-vos que soc nova i que estic molt contenta :) d'haver trobat una bona web en català de Hp (el meu gran hobbie) ja que tots els fòrums als que entro són castellans. :(
Jo em llegeixo els llibres en castellà, perquè el primer me'l va deixar la meva cosina que se l'havia comprat en castellà i se'm va fer estrany començar el segon en català... i ara que ja e començat la saga en castellà l'acabaré en ell.
la veritat és que quan les meves amigues que se'l llegeixen en català el comenten avegades em perdu amb la traducció d'alguns noms propis.
A més llegir-me’l en castellà em fa estar més a gust en altres webs castellanes i les traduccions de l’anglès sem fan més properes al espanyol que al català i d’aquesta manera les traduccions em semblen més precises.
tot i això vull afegir que la meva llengua mare és el català i això no vol dir que no apolli la traducció de Hp a català o que no "doni corda al català"
Adeww!![/color]
Ginny(L)Harry Hermione(L)Ron

Avatar de l’usuari
Solysg
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 544
Membre des de: dg. oct. 17, 2004 2:00 am
Rang: cosi del cosi
Ubicació: entre l'estupidesa i la depressio

Entrada Autor: Solysg »

Marina bcn existeix un tema per presentar-se (cliques a MonMuggle i despres a coneixem els nous)

Jo ho vaig llegir en catala pero no per cap motiu en especial un amix em va dir llegeix Harry Potter es molt bo i casualemnt era en catala .
Imatge

Avatar de l’usuari
lapot
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 500
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 9:42 pm
Ubicació: Entre el llibres de la biblioteca
Contacta:

Entrada Autor: lapot »

jo he ficat, que els llibre de Harry Potter mels lleigeixo en català pero lleigeixo en castellà. simplement per saber més vocabulari de les dues llengües i per INTENTAR millorar la ortogràfia.
Lapot&Roger J.Potter, Bibliotecaris Oficials de la Web.

Avatar de l’usuari
Roser
Conseller/a d'afers màgics
Conseller/a d'afers màgics
Entrades: 849
Membre des de: dj. jul. 28, 2005 12:35 am
Ubicació: Calella

Entrada Autor: Roser »

Jo me'ls llegeixo en català. És la meva llengua i m'és més fàcil, entenedor i gaudeixo més llegint els llibres en català. Si puc triar entre català i castellà, de segur que trio català. Me'l sento més proper, més meu.
Però a vegades, si no es pot en català, no em fa res llegir algun llibre en castellà. Sempre aprens coses noves.
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
claudia_granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 104
Membre des de: dv. gen. 13, 2006 8:13 pm
Ubicació: limbhad

Entrada Autor: claudia_granger »

Jo els tinc tots en català excepte el 3 e, me 'l va ana a compra la meva mare... i el va agafa en castellà. M'agrada molt més llegirmel's en catala ia part són més gruixuts. Weno almenys això penso pq el 3 e l'unic que tinc en castellà i es el més prim de tots.
"La vida és una novel·la que mai no acaba bé: el protagonista sempre es mor"

Avatar de l’usuari
marta_draco
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 58
Membre des de: ds. oct. 15, 2005 10:08 pm

Entrada Autor: marta_draco »

jo mel's llegeixo en castellà, perque els 3 primers llibres mel's van regalar en castellà i he continuat en castellà.
i a no ser que m'agessin regalat els primers llibres en català (ho dubto molt) també mel's llegiria en castellà perque és la llengua que sempre parlo, a casa, amb els amics, a l'escola... nomes llegeixo en català els llibres que manen a l'escola.

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

Matt ha escrit:Sempre en CATALÀ. xq es la llengua que es parla a casa meva, per la que van lluitar i morir per defensar molts membres de la meva familia.
Xq el castellà es fa molt pesat de lleguir.
no se com mes argumentar-ho suposo q s xq soc català, em sento català i necesito el català.
Vols dir que no en fas un gra massa???? Jo també parlo el català a casa, i intento parlar-lo sempre que puc. Però em sembla que he llegit més títols de llibres en castellà que no pas en català. No perquè el català se'm fagi pesat, sinó perquè m'importa un pito la llengua que llegeixo... Mentre llegeixi... :roll: :wink:

Avatar de l’usuari
massa_hpifriends.com
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dt. nov. 01, 2005 8:12 pm
Ubicació: Mansió-X
Contacta:

Entrada Autor: massa_hpifriends.com »

Jo m'he llegit el primer, wel segon, el tercer, el quart, el cinquè i el sisè en català, el primer, el segon, el tercer i el quart en castellà, i ara estic intentant llegir-me (amb un diccionari a la mà) el primer en anglès. Però he posat en català, perquè és el meu cor, la meva terra, la meva pàtria, el meu equip... alto! això ja és el Barça... se me'n va la olla, ho sé

Massa :graduate:
[I Si fos...?]

Avatar de l’usuari
neus_snitch
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 570
Membre des de: dj. des. 22, 2005 2:14 pm
Nom: Mònica (de veritat!)
Rang: Mauleta valenciana
Ubicació: Cagant al vol
Contacta:

Entrada Autor: neus_snitch »

Jo els he llegit tots en castellà (el primer, en valencià i castellà) i el seté tb me'l llegiré en el mateix idioma. No se, m'agrada + xq estic més acostumada. Ja no recorde com era en valencià xro en català canvieu molt els noms dels personatges, jo preferisc tindrel's com a l versió original, l'anglesa, xq m'agrada molt entrar en webs internacionals i parlar amb gent d'altres països sobre HP. I si dius ''Profesor Slughorn'', bàssicament la majoria t'entenen. Si dius ''Professor Llagot'', els pobres guiris es queden igual.
Imatge

Imatge

Avatar de l’usuari
Charlotte
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 18
Membre des de: dg. març 12, 2006 10:18 pm
Ubicació: Jamaica

Entrada Autor: Charlotte »

Esta clarr..... en català! :wink: es la meva llengua

Avatar de l’usuari
Nimfadora Tonks
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 84
Membre des de: dj. gen. 26, 2006 7:28 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Nimfadora Tonks »

dons jo mels he llegit tots am catala .nuse potse em decideixo a llegirmen algun en angles... ja veure :mrgreen: :mrgreen: :P

Avatar de l’usuari
Luna007
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 50
Membre des de: dl. gen. 03, 2005 7:00 am
Nom: Mireia
Ubicació: Castelldefels

Entrada Autor: Luna007 »

jo m'he llegit tots els llibres d hp en catala, xq es la meva llengua i es la llengua amb la qual em sento identificada. A + em resulta + facil llegir llibres en catala, encara q no tinc cap problema em llegirme algun en castella.
A part d llegir-me'ls en cat tmb m'he llegit el primer, el quart i el sise en angles
Imatge

Imatge

Bloquejat