el narrador

Envia els teories sobre els llibres i comenta'ls!
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Clara_Forcat
M.A.G
M.A.G
Entrades: 307
Membre des de: dj. ago. 07, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Clara_Forcat »

Finalpotter ha escrit:
Clara_Forcat ha escrit:no crec que sigui cap personatge que ho escrigui al final del 7è llibre, perquè llavors hauria d'expressar les opinions personals i això no passa.
De fet en quasi tot moment sabem com se sent en Harry i quins són els seus sentiments vers la resta de personatges.

Ja però si fos el Harry ho narraria en primera persona. Jo em referia que per exemple si fos l'Hermione hauríem de saber què pensa l'hermione en tot moment, o quan en Harry s'enfada amb ella no ho sé s'hauria de donar suport a ella mateixa...

Avatar de l’usuari
Arnau Castan
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 100
Membre des de: dc. juny 22, 2005 8:10 pm
Ubicació: Terrassa, Catalunya

Entrada Autor: Arnau Castan »

Es un tema interessant q no m'havia plantejat mai. Vam estudiar aket tipus de narrador al cole xo no m'en recordo ja.
Snape gazed for a moment at Dumbledore, and there was revulsion and hatred etched in the harsh lines of his face.
"Severus... please..."
Snape raised his wand and pointed it directly at Dumbledore
"Avada Kedavra!"

Avatar de l’usuari
Lary fricky potter
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 149
Membre des de: dt. juny 06, 2006 9:34 pm
Ubicació: Carrer Privet nº 4 L'armari sota l'escala

jaja

Entrada Autor: Lary fricky potter »

El narrador, ejej, es un paio o una paia qualsevol per explikar HP però si comensem a complikar la cosa podria ser que el narrador fos el pare d'en Harry, perquè explika totes les coses que sap d'en Harry o pot ser que el narrador fos el Harry mateix perquè el llibre només explica els moments que passa el Harry...mmmm no se...la trama es complica... :?

però no em feu cas, tinc paranoies jeejjej
bon tema si algu vol tenir paranoies com jo
jejejejeje!!! :wink: :wink:
adew!!!!!
:mrgreen: :mrgreen:
HP5 > Capítol 37-La Profecia Perduda > Pàg 929 > 12ª linia > la veritat
Imatge

Avatar de l’usuari
Clara_Forcat
M.A.G
M.A.G
Entrades: 307
Membre des de: dj. ago. 07, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Clara_Forcat »

Però com pot ser el James si mor quan começa la història?? Que veu el futur?? ¬¬
Però si fos el Harry seria en primera persona i ho explicaria tot d'una altra manera... jo defenso la teoria que és un narrador omniscient que explcia el que li interessa(com ja ha dit algú) i que en general explica tot el que passa al voltant del Harry ja està, no crec que el narrador ens prepari cap sorpresa...

Avatar de l’usuari
aurea
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 189
Membre des de: dv. des. 30, 2005 12:47 am
Nom: Míriam
Ubicació: València
Contacta:

Entrada Autor: aurea »

Clara_Forcat ha escrit:Però com pot ser el James si mor quan começa la història?? Que veu el futur?? ¬¬
Però si fos el Harry seria en primera persona i ho explicaria tot d'una altra manera... jo defenso la teoria que és un narrador omniscient que explcia el que li interessa(com ja ha dit algú) i que en general explica tot el que passa al voltant del Harry ja està, no crec que el narrador ens prepari cap sorpresa...
Jo estic totalment d'acord amb Clara: narrador omniescent i no es calfeu mes el cap :roll: ....
Pro m'ha dolgut molt Lary!! Com k el James!? La Lily dona la Lily!!! :wink: xikes power!

Avatar de l’usuari
Lary fricky potter
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 149
Membre des de: dt. juny 06, 2006 9:34 pm
Ubicació: Carrer Privet nº 4 L'armari sota l'escala

Entrada Autor: Lary fricky potter »

aurea ha escrit: Jo estic totalment d'acord amb Clara: narrador omniescent i no es calfeu mes el cap :roll: ....
Pro m'ha dolgut molt Lary!! Com k el James!? La Lily dona la Lily!!! :wink: xikes power!
jejejejeje dacor chikas al poder!!
:alien: :mrgreen: 8) 8) 8)
i si, tan podria ser que fos el James com la Lly, que narren la historia des del cel
:lol: :lol: :lol:
no, es coña...........
jejeje vingan, fins una altra :mrgreen: :mrgreen:
HP5 > Capítol 37-La Profecia Perduda > Pàg 929 > 12ª linia > la veritat
Imatge

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Però no fa posts que va quedar clar qui era el narrador? :S
Com li doneu tantes voltes? XD XD XD XD
EL PARE? :o :o :o :o Flipo como Flipper... How hard it seems to me. XD XD X DXD
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
ayako24
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 100
Membre des de: dj. març 02, 2006 2:11 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: ayako24 »

Ome puess.... com no sigui l'angel de la guarda den HP o els esperits dels seus pares no sé quin personatge està seeeeeeeempre al costat den HP xD Tot i que el HP no és que tingui una vida aburrida, q sen diu, al final t'en deus cansar d'estar tota una vida allà al seu costat ^^'' jeje.
La vritat mai e pensat q pugui ser un personatge de dins del llibre, es la J.K.R. no, la que ho explica?.
*·. тнαикѕ fσя α∂∂ιиg мє .·*


єïэ נυ∂ιтн*

Avatar de l’usuari
ginny13
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 71
Membre des de: dv. jul. 14, 2006 1:49 pm
Ubicació: fornells

Entrada Autor: ginny13 »

Pos jo tmpk mu avia planejat k fos un personatge
po jo diria k no , pk si no als personatges ja u
fikaria a lu dels actors pk si b surt l' actor k fe de peeves
pos no se.
[..::lAiA::..]

Ely.
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 81
Membre des de: dj. oct. 27, 2005 8:24 pm
Ubicació: algun lloc de per alla

Entrada Autor: Ely. »

no menrekordu benbe pero krek k fa tems amb l'ary vem di (no rekordu si era aixi) k kreiem k el narrador era en harry amb 3a persona pk el narrador sap tot el k pensa el harry pero dels demes no . no n'estik segura ja mu direu,....
apa dw siau
La mare acabava de treure el mocador.
-Ron tens alguna cosa al nas
-Mare ! Prou !!!
-aha ! ¿El petit roneió té alguna cosa al nassarró ? va dir un dels bessons.

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

HpConan ha escrit:No, no és omniscient.

El narrador no ho sap tot. El narrador sap les coses a partir del Harry.

Jo crec que és una manera que ha fet la Rowling per escriure en primera persona (per tant, ja no és omniscient), com si ho fes el Harry... Però sense fer-ho en primera persona. Perquè si escrivís en primera persona ja sabriem que el Harry sobreviu al setè llibre (si no, no ens ho podria explicar :roll: ).

Se m'entén?


És més.... en el capítol segon del sisè llibre (no diré cap spoiler, tranquils XD), el narrador nos ap absolutament RES. És com si algú ho veiés des del carrer... i només ap els noms i cap on van a partir de que ho diuen elspersonatges.
És a dir, si parla "Pepet" (per exemple... al sisè llibre, de moment, no hi ha cap Pepet :P ), el narrador no sap el seu nom fins que el "Manelet" (Haha) li diu 'Pepet!'. XD


Bé, en resum. Que no és omniscient. I extern.... pf... És el Harry, qui ho explica, com si diguéssim. però no en priemra persona.


Ja veureu... lelgiu qualsevol pàgina. Si el Hrry no és en la situació, no se sap res d'aquella situació. Si el Harry no ho veu, no ho veiem... Etc.

I els pensaments només el deduim pel to com parlen els altres personatges o com li sembla al Harry quie està.
Em fa l'efecte que aqui està molt ben explicat i queda clar qui (o com) és el narrador. Omniscient no pot ser, perquè segurament explicaria que va fent el Dumbledore o en Draco o en Voldemort. I de fet sempre (exceptuant 4 capítols) sabem el que veu/sent en Harry.

Avatar de l’usuari
Marc Riera
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 572
Membre des de: dj. abr. 14, 2005 6:02 pm
Nom: Pepet, no et fot...
Contacta:

Entrada Autor: Marc Riera »

És un narrador omniscient limitat (no és que sigui "limitadet", sinó que només té "poder" per saber el que sent el Harry). Que ara recordi, no hi ha cap moment que expliqui què pensa en Ron o l'Hermione, ni què fan altres personatges mentre ell fa una cosa. TOt el què passa ho explica a través d'en Harry, que hi està present.

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

El narrador esta clar que es extern, el que pasa es que essent en Harry el prota dons tot es veu des del seu punt de vista, crec jo.

Hi ha coses que sabem pero que no sap en Harry o que no les veiem des del punt de vista d'en Harry, pero està clar que si en harry esta castigat amb l'Snape, no ens quedarme llegint com l'Hermy fa barrets a mitja o com en Ron enteja plaques a la sala de trofeus, no creieu...?
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
iRiS_MaLFoY
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 92
Membre des de: dt. des. 12, 2006 5:38 pm
Ubicació: Malfoy Manor (Sabadell)
Contacta:

Entrada Autor: iRiS_MaLFoY »

Fa ja temps que ho vaig pensar, i malgrat que se que és una parida, m'agrada creure que en realitat la narradora és l'Hermione que li explica la historia a un nét/néta, i és clar, ella està casada amb en Ron. :wink: :wink:
Imatge
"-No creo que tener la cabeza abierta por una cicatriz sea tan importante." (2° libro pag. 89)

Avatar de l’usuari
Enllunada16
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 145
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 5:23 pm
Nom: Anna
Rang: Trepitjant el sol
Ubicació: Sabadell (Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: Enllunada16 »

Jo tampoc crec que sigui ningú en especial que narri el llibre,bueno,a mi no m'agradaria que fos l'Hermione o el Ron narrant el llibre...seria un toc
"poc màgic" pel llibre no??
Because People Run In Circles....

http://www.fotolog.com/sunburn90

Bloquejat