Cada cop les pelis són més diferents al llibre

Aquí les pel·lícules: crítiques, impressions, comentaris,...
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Entrada Autor: Lena »

No he llegit tots els missatges :mrgreen:

però algú ha dit que canvien trossos sense tenir-ne obligació, i això és el que fa més ràbia a mi :evil:

Es que com més s'assembli el llibre (pel que fa als detalls) millor! Aleshores, sembla que ho facin per tocar el botet això de canviar qui diu una cosa, etc.

Avatar de l’usuari
Pretty Ginny
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 133
Membre des de: dj. ago. 23, 2007 2:50 pm
Nom: Tamara
Ubicació: Llegint un llibre, com sempre
Contacta:

Entrada Autor: Pretty Ginny »

Doncs jo, al contrari de la majoria de gent, sí que m'agraden que a les pelis fassin alguns canvis respecte al llibre original (però sense passar-se, eh?) ja que trobo que així la peli té la seva própia originalitat. Amb això no vull dir que em sembli bé tots els canvis que han fet a les adaptacions d'en Harry Potter, però sí que des de el meu punt de vista trobo que la peli perd essencia si es calcada al llibre en tot perquè es torna monótona i previsible.

A més a més, també em de tenir en compte que algunes vegades els canvis son necesaris perqué els llibres són cada vagada més gruixuts i més díficils d'adaptar. En conclusió, jo considero que les adaptacions de HP són molt bones perquè aconsegueixen assemblar-se molt al llibre aportant un petit toc d'originalitat.
"¿Jo? Llibres i intel·ligència, però hi ha coses més importants: Valor, amistat... <Hermione>

Imatge

HPmania
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 30
Membre des de: dt. oct. 30, 2007 7:12 pm

Entrada Autor: HPmania »

en la tercera peli cambia una mica, crec recordar, que en sirius entra a hogwarts(al llibre tambe), pero ataca al Ron(lataca despres en forma de gos). I la raigdefoc li regala (en el llibre), abans que en harry sapigues que en sirius era bo, i en la peli li regala cap al final, quan ja se salva en sirius i tot.

A mi, de totes maneres, man encantat totes les pelis.

A par daixo, en la tercera pelicula, el paisatge fora de hogwarts(jardins, casa hagrid), son força diferens a les altres pelicules. Per arribar a casa den hagrid (a la tercera pelicula), sa de baixar; en canvi en les altres crec recordar que segueix recte fins a casa en hagrid i despres hi ha el bosc prohibit.

Avatar de l’usuari
Fawkes
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 189
Membre des de: ds. set. 10, 2005 9:46 pm
Ubicació: Catalunya (països catalans)

Re: Cada cop les pelis són més diferents al llibre

Entrada Autor: Fawkes »

Ja sabem que no ho podran posar tot, però si no ho volen posar per falta de temps que no ho posin però que no ho canviin perquè després surt una xapusa com la de la mort d'en Mauch a la 4ª peli, on va en Harry allà a dir-li que s'ha mort i li diu que pot esperar. No sé si s'ha de suposar que ha passat un lapse de temps o què però allà no em vaig aclarar jo que he llegit el llibre, imagina't si algú veu la peli sense llegir-lo.

I a la 5ena fan fer de dolenta a la Xo... Tampoc m'ha agradat gaire, però per fer-ho més cinemàtic tot dons ho han fet així, a la seva bola.

En la meva opinió, però, el que els falta a les pel·lícules és un bon final. No final com a acabament sinó totes les escenes finals (els últims capítols en els llibres).

Crec que a la 4ª pel·lícula fan massa curta l'escena del cementiri i s'allarguen en altres coses insignificants. I a la 5ena encara més. El petó des de diferents angles i postures i moltes parides així igual i alhora del departament de misteris s'ho maneguen tot diferent, quan es podrien esmerçar en un tall que té molta acció.

També m'he adonat de que alguns personatges que infonen antipatia o por en els llibres en les pel·lícules fan que no fagin por o que siguin ridículs.

Per exemple els cavallers de la mort, que sembla que no es defensin i que sàpiguen menys màgia que uns alumnes de Hogwarts. Amb qualsevol encanteri barat els fan fora quan s'escapen d'allà.

I el que és més trist, un personatge com en Filch, que en els llibres desperta antipatia i un aire sinistre, a les pel·lícules... No és que el fagin ser una mica còmic (que ja està bé) sinó que el fan ser ridícul.

Quan ve corrent d'aquella manera que sembla que l'hagin encetat per darrera, quan balla amb la gata etc.
Tot sigui perquè la pel·lícula la pugui veure gent de tots els públics i això, però simplement aquests detalls a mi no m'han agradat.

OK les primeres pel·lícules no tenen un cantó molt fosc, el just. Però és que els primers llibres tampoc gaire.

En canvi després els llibres canvien, es tornen més foscos, més pessimistes i més cruels i les pel·lícules segueixen (o intenten seguir) amb aquell aire infantil de les primeres.
"Una senyera oneja al vent les quatre barres i un fons d'or, I UNA NACIÓ US CRIDA PER UN POBLE PLE D'ORGULL I HONOR!!!"

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: Cada cop les pelis són més diferents al llibre

Entrada Autor: Lena »

Fawkes ha escrit:I a la 5ena fan fer de dolenta a la Xo... Tampoc m'ha agradat gaire, però per fer-ho més cinemàtic tot dons ho han fet així, a la seva bola.
Que la fan dolenta¿?Ostres, no me'n recordo.
Fawkes ha escrit:En la meva opinió, però, el que els falta a les pel·lícules és un bon final. No final com a acabament sinó totes les escenes finals (els últims capítols en els llibres).
Amb això trobo que tens raóxdd :ok . L'únic final que em va agradar molt- molt- molt va ser el de la primera, quan el harry es despedeix del hagrid al tren. allò ho trobava emocionant. I el de la segona, millor que el de la trecera, quarta i cinquena.

Fawkes ha escrit:Crec que a la 4ª pel·lícula fan massa curta l'escena del cementiri i s'allarguen en altres coses insignificants. I a la 5ena encara més. El petó des de diferents angles i postures i moltes parides així igual i alhora del departament de misteris s'ho maneguen tot diferent, quan es podrien esmerçar en un tall que té molta acció.
Ooooh, el petó aquell durava més que el del jack i l'elizabetha potc2 :cabrejat: :cabrejat: :cabrejat:
Fawkes ha escrit:També m'he adonat de que alguns personatges que infonen antipatia o por en els llibres en les pel·lícules fan que no fagin por o que siguin ridículs.

Per exemple els cavallers de la mort, que sembla que no es defensin i que sàpiguen menys màgia que uns alumnes de Hogwarts. Amb qualsevol encanteri barat els fan fora quan s'escapen d'allà.

I el que és més trist, un personatge com en Filch, que en els llibres desperta antipatia i un aire sinistre, a les pel·lícules... No és que el fagin ser una mica còmic (que ja està bé) sinó que el fan ser ridícul.

Quan ve corrent d'aquella manera que sembla que l'hagin encetat per darrera, quan balla amb la gata etc.
Tot sigui perquè la pel·lícula la pugui veure gent de tots els públics i això, però simplement aquests detalls a mi no m'han agradat.
Això sí que ho he notat jo també. El Filch, més que por fa pena (i sembla que l'umbridge el tingui tirinitzat, en comptes de que ell li faci la pilota a ella).

I també resulta que el Neville i la Ginny ja sembli que siguin aurors (em refereixo al departament de misteris)

Avatar de l’usuari
juno potter
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 24
Membre des de: dl. jul. 30, 2007 4:01 pm
Nom: Laia
Rang: Instints assassins
Ubicació: Al món d'en Bigman!!!!

Re: Cada cop les pelis són més diferents al llibre

Entrada Autor: juno potter »

Jo primer he vist totes les pelis i després m'he llegit els llibres. la primera i la segona peli es poden seguir bé sense llegir els llibres però a partir de la tercera et perts una mica :boig2: , sort que tenia unes amigue que m'explicaven les pelis :P . Tot hi que a la que vaig perdre totalment el fil es a la cinquena. Ara que he llegit el llibre veig les coses millors. Penso que treuen coses importants però ja sé que tot no ho poden posar.
"Només recordem allò que mai no ha ocorregut"

Avatar de l’usuari
vareta_magica
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 52
Membre des de: dv. nov. 25, 2005 7:27 pm

Re: Cada cop les pelis són més diferents al llibre

Entrada Autor: vareta_magica »

Jo sempre he llegit els llibres abans de veure les pelis, i la veritat a mi també em dona rabia veure que modifiquin coses.

Jo prefereixo que les pelis siguin fidels als llibres, no importa si han de tallar algun troç per problema de durada de la peli pero lo que es faci que sigui fidel al llibre, si no estariem parlant de una adaptació i la veritat per fer adaptacions millor que facin una peli nova que no tignui res a veure amb Harry Potter.

De les pelis que he vist de Harry Potter la que he trobat més distorsionada al llibre va ser El pres d'Azkaban i em va fer molta rabia jo tenia una imatge molt diferent al llibre i em va decepcionar, només es va salvar la excel·lent interpretació dels actors, pero al llibre recordo que en Sirius apareixia més sobint que en la peli... I una altra que en va decepcionar va ser el Calze de foc, de tant retallar que vaig perdre la emoció que havia llegit als llibres... La resta de pel·lícules le he trobat bastant més fidels als llibres, a l'Ordre del Fènix recordo que la batalla final a la conselleria al llibre passaven un munt de coses i a la peli em va decepcionar em va semblar ràpida la batalla...

Esperem que no facin pifia en les últimes...

Si estem parlant de Harry Potter és perquè estem en el seu món i penso que les pelis han de reflexar el llibre, al igual que en el seu dia va fer Peter Jackson amb la saga del Senyor dels Anells, obviament tampoc va incloure tot lo dels llibres del Tolkien però lo que va fer, ho va fer fidelment al món imaginari de Tolkien.

Creieu que en Peter Jackson podria haver dirigit millor les pelis de Harry Potter?

Jo crec que si! ;) i amb tots els meus respectes als directors de la saga Harry Potter...
Harry Potter forever!

meryespi
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 9
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 3:35 pm

Re: Cada cop les pelis són més diferents al llibre

Entrada Autor: meryespi »

Jo trobo que és veritat que cada vegada són més diferents les pelis dels llibres.

Però com diu altre gent no es pot posar tot el llibre...

Però jo trobo que algunes xorrades :mrgreen: que fiquen almenys fan gràcia :lol: :lol2:

Avatar de l’usuari
roni
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1254
Membre des de: dc. des. 22, 2004 7:00 am
Rang: Mort Vivent
Ubicació: A l'altre costat del vel...
Contacta:

Re: Cada cop les pelis són més diferents al llibre

Entrada Autor: roni »

Trobo una tonteria que digueu que les pelis són cada cop més diferents als llibres...

No m'he llegit tot el que heu anat dient, així que no en tinc ni idea de si agú ha donat la mateixa opinió que expresaré jo ara xD

Bé, el que penso, és que les pel·lícules i els llibres són dues coses que s'han de diferenciar molt bé, una peli no ha de tenir res a veure amb un dels llibres, són ADAPTACIONS, no còpies! Si plasmessin exactament el que diu el llibre, no tindria cap sentit fer una peli.

Les pelis per nassos s'han de diferenciar dels llibres, no sé si m'explico... Bé, el que vull dir, és que les pel·lícules han de ser diferents, no estan intentant copiar un llibre i posar-lo en pantalla (tal com alguns voldrien), sinó que intenten, seguint un fil argumental BASAT en un llibre, fer una pel·lícula que tingui aquest fil... I bé, per fer això, com que cada cop els llibres tenen un fil argumental més difícil de plasmar, crec que és molt normal que les pel·lícules distin cada cop més dels llibres.

Només em queda per dir una cosa: No espereu un llibre en la pel·lícula, espereu una bona pel·lícula BASADA en un bon llibre i us agradarà més.

Apa, espero haver-me fet entendre.
la c!!!!!!!! Que ningú recorda xD
Imatge
La meva ff: El nou mag

La meva ciutaaat!
I la indústria xD

Bloquejat