El que em fa por és la pel·lícula...

Temes relacionats amb l'últim llibre.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Bloquejat
Avatar de l’usuari
Fawkes
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 189
Membre des de: ds. set. 10, 2005 9:46 pm
Ubicació: Catalunya (països catalans)

El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: Fawkes »

Després de llegir el 7è, que opino que és el millor però de carrer i que els altres no ténen cap punt de comparació el que em fa por és que amb la pel·lícula intentin fer una adaptació per tots els públics i es carreguin molts moments del llibre.

No em pensava que estigués tant bé el 7è llibre, potser el que m'esperava era una batalla final més llarga, un gran duel final però en el llibre ja hi ha grans lluites que ho supleixen.

Comença d'una manera impactant amb la persecució per l'aire, és el que comença millor i en aquest llibre s'eviten capítols sense sense acció, gairebé tots els capítols acaben amb acció i donant un tomb que no esperaves com el de la Dolors Plorós.

Després de deixar clar que és el llibre que m'ha agradat més de tots, em poso a pensar en la pel·lícula i em fa por que ho suavitzin massa i no es vegi realment un ambient de perill constant i suspens que és el que a mi em va transmetre el llibre.

La mort d'en Sírius a la cinquena pel·lícula no em va convèncer i el tall del cementiri de la quarta tampoc, a part que quan tornen amb el portarreu està mitja hora la música sonant i queda fatal.

Els llibres han anat donant un tomb més seriós i menys infantil que les pel·lícules de moment no han estat capaces d'igualar, ja que s'intenta que sigui per a tots els públics. Jo el que opino és que les pel·lícules han de reflexar el llibre tal i com és, en aquest llibre passen coses dures i moments difícils i no vull que es carreguin tot això.

Per l'argument no pateixo, sóc conscient que es menjaran algunes parts i que intentaran que s'entengui sobretot què passa amb en Harry i el vincle que té amb Voldemort i què suposen els horricreus, que amb això ja tenen feina.

També és típic de la pel·lícula allargar escenes com ara el petó d'en Ron i l'Hermione o el casament i espero que no ho fagin perquè aquest llibre és pura acció que hauríen de transmetre també a la gran pantalla.

Així doncs, sense gaires esperances, no espero que la pel·lícula es pugui classificar dins de "sang i fetge" però només demano que no es carreguin l'essència del llibre.
"Una senyera oneja al vent les quatre barres i un fons d'or, I UNA NACIÓ US CRIDA PER UN POBLE PLE D'ORGULL I HONOR!!!"

Inilibi16
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 6
Membre des de: ds. març 31, 2007 8:17 pm
Ubicació: D'avant del meu ordinador!!! jeje!!!

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: Inilibi16 »

estic dacord amb tu jo tambe penso que la pelicula hauria de ser mes fideligna al llibre pero sa de reconeixer que es dificil fer quadrar amb tan poc temps un llibre en que hi passen tantes coses i totes igual d'importants, perque algu que no hagi llegit el llibre acabi entenen amb escencia el que explica el llibre, però també es veritat que una pelicula dificilment pot igualar un llibre!!!
Harry Potter es la millor historia en molts anys!!!

Avatar de l’usuari
Fawkes
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 189
Membre des de: ds. set. 10, 2005 9:46 pm
Ubicació: Catalunya (països catalans)

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: Fawkes »

Ja però no em referia a l'argument en sí, que sóc conscient que s'ha de retallar perquè és impossible afegir-lo tot a una pel·lícula sinó a la possible adaptació infantil que fagin a la pel·lícula i que es carregui l'ambien obscur i el perill constant dels llibres així com fer més suau la mort d'algun personatge...
"Una senyera oneja al vent les quatre barres i un fons d'or, I UNA NACIÓ US CRIDA PER UN POBLE PLE D'ORGULL I HONOR!!!"

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: Lena »

El problema és que al 7è llibre tot és important (perquè es descobreixen els "lados oscuros" de tot déu), i per això no crec que es pugui tallar gaire.

Així que els entenc quan diuen que l'han de partir en dos (i així es fan més rics, per supost :riure: )

Avatar de l’usuari
george_(fred)
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 47
Membre des de: dt. set. 04, 2007 1:08 pm

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: george_(fred) »

A les pelis de hp els personatges estan molt ben trobats, però els resums dels llibres i les esenes suprimides són una merdeta.
Provablement la 7a costi d'entendre a molta gent ja que trossos d'altres llibres que havien suprimit són molt importants per al 7è.
Que vols que et digui...

Avatar de l’usuari
e.n.bou
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 278
Membre des de: dl. ago. 29, 2005 12:14 am
Nom: Eric
Rang: Caçador de Desitjos
Ubicació: Hangar 18
Contacta:

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: e.n.bou »

Estic d'acord amb tu fawkes, pero mai he donat una importancia especial a les películes.
Am mi el que m'interesa es es que no inverteixin res ni que hi hagi falta de morts, que se
salvin persones que al llibre moren. No l'hi dono molta importancia, pero hi ha persones
que nomes miren les películes, i es podrien emportar una mala imatge d'aquest llibre.

Deu salvi aquells que llegeixen xD
Imatge
Imatge
Imatge
Blog del meu joc/llibre Insomnia (titol provisional)
http://secretslair.blogspot.com/

Avatar de l’usuari
Tanit
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 56
Membre des de: dv. ago. 17, 2007 8:50 pm
Nom: Júlia
Ubicació: Cabanya del Hagrid

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: Tanit »

Estic d'acord amb vosaltres! Tremolo per com acabaran la saga a la gran pantalla, perquè han fet grans "cagades" a les pel·lícules anteriors però deixeu-me dir que considero que amb el temps, i suposo que també amb els canvis de director, s'ha anat assolint un nivell millor.

Personalment, crec que les dos primeres pel·lícules van ser exageradament infantils. La tercera amb l'Alfonso Cuarón va suposar un primer canvi radical, si mireu els extres on surt una entrevista amb el director, veureu que ell va voler cuidar detalls com ara que els alumnes es possessin l'uniforme com volguessin (estaven entrant en l'adolescència) alguns amb la samarreta per fora, la corbata sense el nus, mans arremangades...perquè agafés un to més real, també penso que va saber donar a la pel·lícula un to molt més enigmàtic i obscur que les anteriors, la banda sonora es va superar a ella mateixa i va introduir detalls encertats com els caps reduïts que trobo que van funcionar molt bé. L'aparició del Llopin i sobretot del Sírius, interpretada per Gary Oldman també va ajudar per suposat...
La quarta va retratar molt bé els primers conflictes adolescents, el ball, les noies, la baralla entre el Harry i el Ron...Crec que la van resoldre bé, però si no recordo malament, em va semblar massa pesada en alguns moments...
La cinquena crec que és la millor fins el moment, fins i tot tenint en compte que mai perdonaré al responsable que eliminessin la conversa Harry-Dumbledore!! Personalment, Fawkes crec que la mort del Sírius està molt bé i és absolutament fidel al llibre, tot passa de pressa, el Harry si us hi fixeu, mira al seu voltant per veure on ha anat l'obitus per subitum perquè amb tot l'enrenou no ha vist que ha tocat al seu padrí, fins que se n'adona i el veu desaparèixer rere la cortina. A mi, i em considero exigent perquè estic boja pel Sírius, em va arribar al cor, el silenci sobtat i el Harry cridant agafat pel Llopin...

Però malgrat la millora, la setena em fa patir especialment perquè si us hi fixeu, es absolutament diferent als llibres que hi ha hagut fins ara; no tornen a Hogwarts, el pes absolut i total de bona part de la pel·lícula el portaran a les esquenes el Harry, el Ron i l'Hermione, canvis constants d'escenari, moltes coses que no es diuen però es noten en els silencis, i desenganyem-nos és un drama constant!! Mor molta gent! I a més, gent important...el Harry visitant la tomba dels seus pares....bufff....Suavitzar-la espero que no la suavitzin però malauradament, potser pensen que serà massa dramatica i bèstia si son molt fidels al llibre...

Sort que els que llegim els llibres, tenim la versió original gravada al cor que si no....!
Poseu-me al dia!!
Tota la informació que tingueu per la secció de cultura envieu-la a tanit11@hotmail.com

Avatar de l’usuari
Lena
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 296
Membre des de: dg. abr. 09, 2006 8:11 pm
Nom: Lena
Ubicació: at world's end

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: Lena »

Igualment, com que no podem fer-hi res (a menys que triin algú de vosaltres de director)... millor que ens hi posem tranquils. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar de l’usuari
vareta_magica
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 52
Membre des de: dv. nov. 25, 2005 7:27 pm

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: vareta_magica »

El món del cinema ja té això, vaig quedar decepcionada quan vaig veure la peli del Calze de foc ja que van trobar que van retallar moltes coses.

I el mateix en la Ordre del fènix, esperem que no la pifien en les darreres... Penso que per la última pel·lícula de HP haurien de fer-la en dues parts tal com El senyor dels anells o Pirates del carib, però bé haurem d'esperar en veure com ens sorprenen els de la Warner. ;)
vareta_magica l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 14, 2008 3:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Harry Potter forever!

Avatar de l’usuari
vareta_magica
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 52
Membre des de: dv. nov. 25, 2005 7:27 pm

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: vareta_magica »

Com ja sabem la setena pel·lícula estarà dividida en dues parts i he llegit que sembla que la Rowling vol que la última pel·lícula sigui molt fidel al llibre... (jo crec que serà més per motius econòmics més que per fidelitat al llibre, però bé, així podrem gaudir de més estona de Harry Potter...)

La meva pregunta és:

En quina part del llibre creieu que acabarà la primera pel·lícula i en quin moment del llibre començarà la segona?

Jo imagino que la primerà acabarà quan en Harry ha enterrat al elf Dobby i està sol amb els seus pensaments davant de la seva tomba... I la segona crec que començarà quan en Harry entra a la casa i parla amb en Ollivander sobre els poders de les varetes i la vareta d'Àlber...
Harry Potter forever!

Avatar de l’usuari
lord-granger
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 99
Membre des de: dl. abr. 21, 2003 7:00 am

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: lord-granger »

Si aixo es una cosa que sera complicada de fer perque s'haura de tallar en una part on la trama quedi mig acabada.
Jo la tallaria en el moment que el Ron marxa emprenyat i la començaria en el moment que el harry i l'hermione van al cau Godric va veure la Dolors ploros.
Aixo si no us preocupeu perque si varen posar les tres pelis de ESDA seguides posaran les ultimes dos de hp seguides encara que duri 4hores.

Meitantei_Guille
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 259
Membre des de: dv. juny 22, 2007 9:21 am
Nom: Guillem
Ubicació: El Masnou

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: Meitantei_Guille »

Doncs jo crec que la tallaran en un lloc ben interessant perquè la gent vegi la següent ^^' Igualment hi ha pocs moments el llibre on es pugui deixar la trama mig-acabada...
Imatge

Avatar de l’usuari
Fawkes
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 189
Membre des de: ds. set. 10, 2005 9:46 pm
Ubicació: Catalunya (països catalans)

Re: El que em fa por és la pel·lícula...

Entrada Autor: Fawkes »

Està confirmat que serà en dos talls?

Jo estic d'acord que si la divideixen serà amb la mort d'en Dobby. Algú deia quan en Ron marxa però crec que encara és molt aviat i no tindria gaire sentit, en té molt més quan en Dobby mor i acabaria "bé" i amb l'escena de casa els Malfoy.

Però em sembla bé la iniciativa de partir-la en dos. Si no podrien fer una tipus el Senyor dels Anells el Retorn del Rei, que durava quatre hores i pico.
"Una senyera oneja al vent les quatre barres i un fons d'or, I UNA NACIÓ US CRIDA PER UN POBLE PLE D'ORGULL I HONOR!!!"

Bloquejat