Necessito la vostra col·laboració per un treball

Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Gemms
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 147
Membre des de: dc. set. 29, 2004 7:00 am
Nom: Gemma
Ubicació: Vilanova i l Geltrú: mooolt a prop de la platja. Es pot dir que és casa meva XD

Necessito la vostra col·laboració per un treball

Entrada Autor: Gemms »

Bones a totes i tots!!!

Fa mils d'anys que no passo per aquí... però m'agradaria demanar-vos la vostra ajuda per un treball que he de fer. A veure, us ho explico: faig una assignatura a la uni que es diu Arguments Universals, on es parla dels arguments icònics de la història de la literatura i el cinema en general (oju en confondre argument i trama: la trama és la història en sí, l'argument és la base en que es recolza. Per exemple, en Harry Potter, la trama és que en Harry va a una escola de màgia, bla bla bla, i l'argument seria, més o menys, l'heroi que és cridat a l'aventura amb una missió i tot això -l'argument és aplicable a moltes històries i la trama és per una de sola-).

Dicho esto! El cas és que el treball, com deureu haver intuit, el faig de Harry Potter i he pensat, què millor que els més fans per a fer un bon treball? Així que aquí estic! Llavors, les qüestions amb les que m'heu d'ajudar són: (no us penseu que jo no he fet res, eh? Que quedi clar que és un mètode de reafirmació de la meva informació:)

- Amb quines altres obres relacionarieu Harry Potter, pel que fa a l'argument? Les més bàsiques que se m'han acudit són El Senyor dels Anells i Matrix (penseu en un personatge, normalment amb pinta que fa por, arribarà per donar-li una missió a l'heroi, però inicialment hi haurà un dubte d'acceptar-la). Què me'n dieu?

- I segona: com tots sabem, hi ha una frase típica que és: però si això ja s'ha explicat un munt de cops!. El cas és, el que realment importa no és el que expliques sinó COM ho expliques. Llavors, sabent que aquest argument s'ha repetit milions de vegades, què creieu que té Harry Potter que el fa diferent i tan famós? Què ha aportat de nou a la literatura?

Bé, després d'aquest rollazo, espero que algú s'animi a ajudar-me! De fet, no heu de pensar gaire, si podem dir que ens el sabem de pe a pa! :)
Moltíssimes gràcies!

Gemms.

PD: Penseu que entre els set llibre, però no pel·lícules!:)
Gemms l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 26, 2011 2:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
-No es preocupi, professor Dumbledore.
-No em preocupo, Harry, perquè vaig amb tu.

JoanaPotter
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 243
Membre des de: dc. juny 30, 2010 10:48 am
Nom: Lógic, no?
Rang: La filla d'en James
Ubicació: A davant de HPCat descobrint més coses cada dia

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: JoanaPotter »

Ho sento, Gemms...
Però m'he fet un lio de recollo que no et puc ajudar :( :nose
Espero que la demés gent de HPCAT t'ajudi :adora :roll:
Perdona'm.... :roll: :oops: :roll: :oops:

Avatar de l’usuari
Gemms
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 147
Membre des de: dc. set. 29, 2004 7:00 am
Nom: Gemma
Ubicació: Vilanova i l Geltrú: mooolt a prop de la platja. Es pot dir que és casa meva XD

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: Gemms »

El cert és que em vaig passar! XD
-No es preocupi, professor Dumbledore.
-No em preocupo, Harry, perquè vaig amb tu.

Avatar de l’usuari
harry_james_potter
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dj. set. 11, 2008 8:50 pm
Nom: Albert
Rang: Graller
Ubicació: Esparreguera

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: harry_james_potter »

Eragon.
És un noi orfe que viu a casa son oncle i que no sap res de sons pares ni del seu passat.
Què el fa diferent? Doncs la amnera com la Rowling té d'explicar les coses, amb unes descripcions molt detellades però sense arriabr a ser carragoses en excés i una història plensa de màgia i llegendes i mitologia que crec que tots l'haurem sabut veure. La manera com una escriptora amateur ha pogut captivar a milions de persones de totes les edats amb una saga juvenil.

Espero ser-te d'ajut :wink:
-George, com estàs?
-Com una fura [...] Fura-dat, captes Fred?

JoanaPotter
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 243
Membre des de: dc. juny 30, 2010 10:48 am
Nom: Lógic, no?
Rang: La filla d'en James
Ubicació: A davant de HPCat descobrint més coses cada dia

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: JoanaPotter »

harry_james_potter ha escrit:Eragon.
És un noi orfe que viu a casa son oncle i que no sap res de sons pares ni del seu passat.
Què el fa diferent? Doncs la amnera com la Rowling té d'explicar les coses, amb unes descripcions molt detellades però sense arriabr a ser carragoses en excés i una història plensa de màgia i llegendes i mitologia que crec que tots l'haurem sabut veure. La manera com una escriptora amateur ha pogut captivar a milions de persones de totes les edats amb una saga juvenil.

Espero ser-te d'ajut :wink:
Ara que hi penso té raó!


Avatar de l’usuari
BelitBlack
G.N.O.M
G.N.O.M
Entrades: 161
Membre des de: dt. jul. 27, 2010 10:03 pm
Nom: Isabel
Ubicació: BCN

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: BelitBlack »

Semblances en altres històries ja n'han dit bastantes, i totes les que se m'havien acudit. Així que em sembla que només et puc ajudar en perquè s'ha fet tan famós.

Jo crec que és perquè el va adreçar a un públic infantil, però va crear una història típica de públic juvenil que també pogués agradar als pares. Per tant, els pares no compraven un llibre d'argument infantil als seus nens, i ells també podien llegir-lo (encara recordo que el meu pare va començar a llegir-nos un capítol cada nit a mi i a ma germana, i m'explicava que tenia ganes de seguir llegint quan l'acabava, però ma mare sempre agafava el llibre perquè li encantava i s'havia de fotre ^^').

Per tant, enlloc de ser un llibre d'adolescents, que sigui com sigui, rebrà crítiques i la majoria d'adults ni el tocaran; era un llibre infantil, que els pares compraven per els seus nens (perquè era entretingut, gruixut (si, gruixut, és trist la mà de gent que pensa que fer llegir totxos de 500 pàgines fa que els seus fills siguin més llestos) i tenia molt bona crítica) i agradava als nens, agradava als pares, i agradava als adolescents que volien lectura fàcil i divertida.

De manera que es va vendre molt, ja que era un llibre que va arribar a totes les edats, a més tenia molta complexitat i molts misteris, per tant va crear debats i teories, o sigui que va crear frikisme (tant online com a la realitat), i com més frikis seguim una cosa, més importància se li dona, i si a més ajuda als nens petits a llegir i agafar passió per la lectura... Ja ni te digo...

I m'ha ocupat molt menys, però això no vol dir que sigui menys important, això de la complexitat i les teories. Jo crec que el fet de poder comentar un llibre, i compartir opinions sobre la continuació, sobre misteris, i no només sobre la trama ajuda molt a tenir èxit. És per això que Lost es va fer tant famós, i perquè a la gent li agraden tan les sèries, perquè pots comentar el desenvolupament de la història i intentar endevinar per on anirà; i la majoria de llibres, encara que tinguin seqüeles són històries separades.

Bé, després d'aquest rollazo, espero que et serveixi d'alguna cosa tot això que he dit. Hauràs de pensar una mica perquè no sóc gaire bona explicant-me, però segur que alguna cosa pots aporfitar!

Edito: Moderant a CR he trobat un cartell que sembla fet expresament, a veure si et va bé :)
Imatge

Avatar de l’usuari
Gemms
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 147
Membre des de: dc. set. 29, 2004 7:00 am
Nom: Gemma
Ubicació: Vilanova i l Geltrú: mooolt a prop de la platja. Es pot dir que és casa meva XD

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: Gemms »

Moltíssimes gràcies a tots!

harry_james_potter, en Eragon ja hi vaig pensar, però m'has recordat més coses de la història! Perfecte, i tant que serveix d'ajut!

BelitaBlack, el cartell el vaig veure fa poc i vaig pensar que era ideal! El pitjor, és que n'hi ha tants d'altres que són iguals... També he anomenat: Chihiro, Narnia, Matrix i fins i tot Alicia al País de les Meravelles. Obviament no podien faltar Kadingir i Els Secrets de l'inmortal Nicolas Flamel (aclarint que són posteriors i que estàn influides per Harry Potter clarissíssimamente! XD I el que has dit està perfecte, m'heu dit coses que ja sabia però que amb la saturació dels exàmens no em sortien! Genial!!!

Padfoot! Apostoflant! Em va perfecte perquè, malgrat que he anomenat tots els exemples que has posat (excepte el de Tintin, he flipat molt XD), he fet una comparació més extensa amb el rei Artur, i aquest quadre és estupendu. Tot i que, aprofito per dir, aquí relaciona el Ron i l'Hermione amb Lancelot i Ginebra... Hum, no sé vosaltres, però quan vaig recordar que Artur es casava amb Ginebra, el primer que em va venir al cap va ser que el Harry també es casa amb la Ginebra...

Moltíssimes gràcies, de debó! Em va fantàstic tot! No sé com m'ho faré, però quan l'entregui us penjaré el treball i a qui li vingui de gust, se'l podrà llegir! Ja us diré quina nota me'n posen! jajajaja

El més fotut és que ara em sobra informació i ja he fet el límit de pàgina... :( Però sereu recordats en la meva llibreta d'apunts del treball! :D
-No es preocupi, professor Dumbledore.
-No em preocupo, Harry, perquè vaig amb tu.

JoanaPotter
Alumne/a de 6è
Alumne/a de 6è
Entrades: 243
Membre des de: dc. juny 30, 2010 10:48 am
Nom: Lógic, no?
Rang: La filla d'en James
Ubicació: A davant de HPCat descobrint més coses cada dia

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: JoanaPotter »

Gemms ha escrit:Moltíssimes gràcies a tots!

harry_james_potter, en Eragon ja hi vaig pensar, però m'has recordat més coses de la història! Perfecte, i tant que serveix d'ajut!

BelitaBlack, el cartell el vaig veure fa poc i vaig pensar que era ideal! El pitjor, és que n'hi ha tants d'altres que són iguals... També he anomenat: Chihiro, Narnia, Matrix i fins i tot Alicia al País de les Meravelles. Obviament no podien faltar Kadingir i Els Secrets de l'inmortal Nicolas Flamel (aclarint que són posteriors i que estàn influides per Harry Potter clarissíssimamente! XD I el que has dit està perfecte, m'heu dit coses que ja sabia però que amb la saturació dels exàmens no em sortien! Genial!!!

Padfoot! Apostoflant! Em va perfecte perquè, malgrat que he anomenat tots els exemples que has posat (excepte el de Tintin, he flipat molt XD), he fet una comparació més extensa amb el rei Artur, i aquest quadre és estupendu. Tot i que, aprofito per dir, aquí relaciona el Ron i l'Hermione amb Lancelot i Ginebra... Hum, no sé vosaltres, però quan vaig recordar que Artur es casava amb Ginebra, el primer que em va venir al cap va ser que el Harry també es casa amb la Ginebra...

Moltíssimes gràcies, de debó! Em va fantàstic tot! No sé com m'ho faré, però quan l'entregui us penjaré el treball i a qui li vingui de gust, se'l podrà llegir! Ja us diré quina nota me'n posen! jajajaja

El més fotut és que ara em sobra informació i ja he fet el límit de pàgina... :( Però sereu recordats en la meva llibreta d'apunts del treball! :D
Saps que Kadingir són 4 llibres? I jo no hi trobo similituds :(

Avatar de l’usuari
harry_james_potter
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dj. set. 11, 2008 8:50 pm
Nom: Albert
Rang: Graller
Ubicació: Esparreguera

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: harry_james_potter »

Col·labroació va amb "B"! M'has fet sagnar els ulls! :evil: Te'n penediràs! Muahahahahaha! :twisted:
-George, com estàs?
-Com una fura [...] Fura-dat, captes Fred?

Avatar de l’usuari
Gemms
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 147
Membre des de: dc. set. 29, 2004 7:00 am
Nom: Gemma
Ubicació: Vilanova i l Geltrú: mooolt a prop de la platja. Es pot dir que és casa meva XD

Re: Necessito la vostra col·laboració per un treball

Entrada Autor: Gemms »

Mil disculpes!!! :pray: Ho acabo de canviar, ho sento!! :o

Això de que Kadingir eren quatre llibres no ho sabia! :o I bé, les similituds sí que hi són, fixa-t'hi: una nena no sap que té poders màgics fins que un dia, pel seu aniversari, ho descobreix. Els seus pares no en tent, però la seva àvia sí, i és ella qui l'ajudarà a utilitzar-los. La nena haurà de travessar un llindar al món on realment pertany i allà tindrà una missió molt important, que és salvar la seva comunitat del mal. És això el que jo havia de fer amb el treball!
-No es preocupi, professor Dumbledore.
-No em preocupo, Harry, perquè vaig amb tu.

Oriohol
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 36
Membre des de: dl. juny 07, 2010 2:10 pm
Nom: Oriol
Rang: Tolkiendil

Re: Necessito la vostra col·lavoració per un treball

Entrada Autor: Oriohol »

xdd i ho posen com a curiositats, com si fossin coincidències, mare meva.
Imatge

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Necessito la vostra col·laboració per un treball

Entrada Autor: Agatha Black »

Vale, a part de tots els que t'han dit, pensa també en 1984 de George Orwell. Ja sé que la saga no va exactament d'això, però el setè llibre de HP hi està molt, molt, molt relacionat tota l'estona amb tot el tema del règim totalitarista... a la pel·lícula ho van imitar a la perfecció, quan van posar aquella estàtua al ministeri amb els muggles (proles de 1984) carregant la pedra on hi diu MAGIC IS MIGHT. Trobo que és una referència claríssima al lema del Ministeri de 1984, WAR IS PEACE. FREEDOM IS SLAVERY. IGNORANCE IS STRENGTH. Fins i tot apareix (tant al llibre com a la pel·lícula) el logotip de Partit, que és l'ull que tot ho veu (l'ull del Murri a la porta de l'Umbridge).

Vale, i pel que fa a la trama... em sorprèn que ningú ho hagi mencionat, pero... el Nou Testament claríssimament. La figura de Jesucrist com a Harry, que dóna la seva vida per salvar la dels altres, que es deixa matar per amor i compassió... i després ressuscita. L'Orde del Fènix com els apòstols que el defensen fermament quan tothom el titlla de mentider i de cregut per dir que és l'Elegit que ha d'alliberar els homes. I de fet l'última frase del setè llibre "All was well" a mi em sembla que es refereix a l' "It was good" del Gènesi. Potser no esteu d'acord amb mi, però dubto que la Rowling hagués utilitzat una frase tan insípida per acabar la saga si no fos per un bon motiu. Bé, aquí t'ho deixo.
Imatge

Avatar de l’usuari
Gemms
Alumne/a de 5è
Alumne/a de 5è
Entrades: 147
Membre des de: dc. set. 29, 2004 7:00 am
Nom: Gemma
Ubicació: Vilanova i l Geltrú: mooolt a prop de la platja. Es pot dir que és casa meva XD

Re: Necessito la vostra col·laboració per un treball

Entrada Autor: Gemms »

Ostres, en això de que el Harry és com Jesucrist una mica si que hi havia pensat, però amb això de la frase final m'has deixat morta...!!! 8O

Bé, acabo de tornar a trobar aquest tema i ja fa gairebé un any que vaig fer el treball. Us vaig dir que us el penjaria però m'he flipat molt perquè no sé com fer-ho XDDDD Si algú té una idea que m'ho digui!
La nota: un 8! No està malament, comptant que el professor era bastant exigent i ens va titllar de POC FRIKIS a tots per no conèixer una llibreria de Barcelona (la Gigamesh, no sé si us sona) on es venen llibres de l'estil. En fi... Si algú té oportunitat d'anar-hi, que ho faci perquè per mi és com hauria de ser la llibreria de casa meva XD A més, hi ha forces llibres de segona mà a molt bon preu, en anglès i castellà (en català n'hi ha molt pocs, perquè no en compren -de segona mà, vull dir-). Està a Arc de Triomf, al principi de la ronda Sant Pere.
-No es preocupi, professor Dumbledore.
-No em preocupo, Harry, perquè vaig amb tu.

Avatar de l’usuari
harry_james_potter
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 444
Membre des de: dj. set. 11, 2008 8:50 pm
Nom: Albert
Rang: Graller
Ubicació: Esparreguera

Re: Necessito la vostra col·laboració per un treball

Entrada Autor: harry_james_potter »

Agatha Black ha escrit:Vale, a part de tots els que t'han dit, pensa també en 1984 de George Orwell. Ja sé que la saga no va exactament d'això, però el setè llibre de HP hi està molt, molt, molt relacionat tota l'estona amb tot el tema del règim totalitarista... a la pel·lícula ho van imitar a la perfecció, quan van posar aquella estàtua al ministeri amb els muggles (proles de 1984) carregant la pedra on hi diu MAGIC IS MIGHT. Trobo que és una referència claríssima al lema del Ministeri de 1984, WAR IS PEACE. FREEDOM IS SLAVERY. IGNORANCE IS STRENGTH. Fins i tot apareix (tant al llibre com a la pel·lícula) el logotip de Partit, que és l'ull que tot ho veu (l'ull del Murri a la porta de l'Umbridge).

Quan vaig veure l'escena dels alumnes entrant al Gran Menjador a la 2a part de la 7a pel·lícula vaig tenir un flashback a les pel·lícules sobre nazis. Tot de gent movent-se a l'unisó, caminant tots iguals i amb la mateixa roba, amb formació i esperant les ordres (en auqest cas noticies) del cap. Em vaig espantar molt!
-George, com estàs?
-Com una fura [...] Fura-dat, captes Fred?

Respon