El nom dels teus personatges

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Mercè Granger »

Aquest sol ser un tema que sempre està al fòrums de rol, i m'ha semblat interessant traslladar-lo aquí. Es tracta d'explicar perquè es diuen com es diuen els personatges de les teves fics. El seu nom es el de la teva primera mascota? Comparteix segon nom amb algun altre personatge teu? El seu llinatge surt d'alguna pel·lícula o és invenció teva? Aquí ho pots contar! Pot ser una manera interessant de contar curiositats de les fics, aprendre sobre noms, i simplement stalkear un poc :mrgreen:

I bé, ja que he obert aquest tema, explicaré un poc dels noms que vaig posar als meus personatges de la fan fic comunitària, però, com que els vaig triar ràpid, no són gaires interessants xDD Però bé;

David: El primer que heu de saber es que tinc una obsessió gens bona amb els Arctic Monkeys, i més amb l'Alex Turner - que ara pareix un p*to cani, si, però hostia les seves cançons, i hostia com està amb els cabells llarg-. I se'm va ficar al cap que el volia com a imatge d'algun personatge meu, i com que havia vist allò de la fic comunitària, vaig dir, vinga, allà fic al meu Alex! I precisament, David és el segon nom de l'Alex Turner, i va ser l'únic que se'm va ocórrer i m'agradava, i com que no tenia una llista de noms a mà, va acabar diguen-se així. No sé, és un nom comú anglès -per a les noies, em solen agradar els noms "rars", pero per als nois no, sóc especial-, i em pegava que es digués així. No hi ha més misteri xDD

Gallagher: Com a bona fan d'Oasis (L) que soc, havia de tenir un personatge que s'anomenás així de llinatge. I li va tocar al David. A dir veritat, l'actitud del Noel i el Liam, o va ajudar a que el vegués com a llinatge per al David, o bé va fer al david com es, no sé quina de les dues coses xdddd A més, a més, Gallagher m'agrada especialment com a llinatge de personatges perquè, ni és molt comú -com podria ser Smith- però tampoc excessivament rar, que si els poses, tothom sap per collons per a qui va el llinatge, o de qui l'has agafat -com poder ser Lennon o Cobain-. Sobra dir que Gallagher és pel Noel i Liam Gallagher, guitarrista i cantant d'Oais respectivament -tot i que tots sabem que el Noel mola el doble-.

Nina: Fa més d¡un any, em vaig tragar milions de llistes de noms italians per a un personatge. I Nina em va agradar bastant, tot i que no el vaig acabar utilitzant. I dies abans de crear-me a la Nina, em va venir al cap. I quan l'Agatha em va proposar de dur la millor amiga de la Circe, em va parèixer un bon nom per a ella. I Natalie, és el primer nom que se'm va ocórrer per usar-lo de "nom real" xD

Bellamy: Pel Matt Bellamy, de Muse. No és que sigui el meu gurp preferit, però m'agraden, i el llinatge del Mat em pareix molt maco. Normalment agafo llinatges de músics per als personatges, i bé, no m'enrecordo com se'm va ocórrer, però em va agradar molt. Sonava pijillo, i quedava bé amb Nina.

Bé, aquestes històries no són gens curioses ni res, però segur que vosaltres no sou tan cafres com jo a l'hora de triar noms xDDD I també podeu dir aquí com es pronuncien, que sempre va bé saber-ho ^^
Mercè Granger l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. set. 23, 2018 2:44 am, en total s’ha editat 2 vegades.
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: hermione potter »

Ostres, guai el tema, doncs vinga. De moment, i com que ho estic escrivint amb el mòbil, explicaré només els de la FF comunitària, després ja escriuré el de la meva fic, si us sembla bé.

Christine: no té gaire història XD Feia dies que estava buscant noms per a la meva fic de la Lily Potter, i un dia vaig veure en un llibre aquest nom, però en lloc de ser el personatge que havia pensat es va convertir màgicament a la meva ment en el personatge de la FF comunitària.

Joseph (Joe): bé, Joe ja m'agradava, ja que quan tenia 9-10 m'encantava en Joe Jonas, però mai havia pensat posar aquest nom a cap personatge. Un dia estava mirant la tele i a Modern Family va sortir Joseph i que li dirien Joe i llavors se'm va encendre la bombeta, això mola! I a partir d'allà el personatge es va anar creant sol xD

Connors: aquest cognom si que té una mica més d'història. Quan vaig fer sis anys em van regalar una bici que en aquells moments adorava, i vaig estar dos anys amunt i avall amb aquella bicicleta, fins que se'm va quedar petita. La bicicleta era de la marca Conor. Llavors aquest cognom, una mica més canviat, és en memòria de la bicicleta que vaig fer anar amunt i avall com una boja.

Doncs bé, aquests són dos dels meus personatges
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: hermione potter »

Ostres, guai el tema, doncs vinga. De moment, i com que ho estic escrivint amb el mòbil, explicaré només els de la FF comunitària, després ja escriuré el de la meva fic, si us sembla bé.

Christine: no té gaire història XD Feia dies que estava buscant noms per a la meva fic de la Lily Potter, i un dia vaig veure en un llibre aquest nom, però en lloc de ser el personatge que havia pensat es va convertir màgicament a la meva ment en el personatge de la FF comunitària.

Joseph (Joe): bé, Joe ja m'agradava, ja que quan tenia 9-10 m'encantava en Joe Jonas, però mai havia pensat posar aquest nom a cap personatge. Un dia estava mirant la tele i a Modern Family va sortir Joseph i que li dirien Joe i llavors se'm va encendre la bombeta, això mola! I a partir d'allà el personatge es va anar creant sol xD

Connors: aquest cognom si que té una mica més d'història. Quan vaig fer sis anys em van regalar una bici que en aquells moments adorava, i vaig estar dos anys amunt i avall amb aquella bicicleta, fins que se'm va quedar petita. La bicicleta era de la marca Conor. Llavors aquest cognom, una mica més canviat, és en memòria de la bicicleta que vaig fer anar amunt i avall com una boja.

Doncs bé, aquests són dos dels meus personatges, ja escriuré els altres quan tingui ordinador XD
Petooons!!!
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Arwen Black »

Uau, què genial que se t'hagi acudit aquest tema, promet ser molt interessant! No gràcies a mi, que sóc bastant simple triant els noms xD. Eh però, de fet, encara que sigui una explicació no molt currada, sí que cada un té el seu perquè:

John (Jack): John no surt més que en una frase que ja ha sortit, tothom el diu Jack. El vaig posar per reflectir la seva dualitat de comportament segons davant de qui està. Vaig trobar molt interessant que en anglès Jack sigui diminutiu de John, que abans de llegir Dràcula no ho sabia, perquè: com coi es considera diminutiu si té quatre lletres igual? Igual sóc curta però que algú m'ho expliqui xD Pensava que no tenien relació l'un amb l'altre i em va sorprendre descubrir que sí que n'hi havia.

Moore: perquè el personatge té més a mostrar del que mostra en realitat, de com la gent creu que és. Vindria per l'anglès "more" que significa "més". En el meu cap venia una frase que li digués algú que en anglès seria "I want to know you mo(o)re". Guinyo, guinyo. Sí, la pinça se m'en va anar una estona u.u''

Noa: ve d'un joc per a la Play 1 que es diu Legend Of Legaia (me'l vaig passar sencer wiiii)(<3, records), hi havia tres protagonistes i un d'ells era la Noa, m'encantava perquè era pèl-roja i súper mona (i jo sempre havia volgut ser pèl-roja *-*) XD Li he posat el pèl roig al personatge també :3

Simpson: vaig conèixer una noia que tenia aquest cognom i em va fer molta gràcia (òbviament a ella no li'n feia) quan em va explicar que li feien bromes en plan "on està el teu pare Homer?" i altres relacionats amb la sèrie. Em va fer adonar que podia tenir un toc un poc d'estar-ne fart que sempre et facin bromes d'aquest estil, i com que el meu personatge va a la seva )""$ bola, doncs no li afecta.

Gómez: la seva mare és d'aquí així que li vaig posar simplement un típic cognom d'aquí. Volia que els seus pares haguessin mantingut els dos cognoms en lloc d'un com fan els anglesos.


I ja està! :D M'ha agradat molt llegir els vostres! Grups de música, bicicletes... M'encanta, a veure què més surt! :D

PD: hermione_potter, DES DEL MÒBIL, omg. (Serà perquè encara no en tinc un de tàctil, i perquè quan intento escriure algo amb el d'algú altre tardo tres hores xD per això em flipa que ho hagis escrit des d'allà. Enfi suposo que és com tot quan s'hi agafa pràctica ja està haha)
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Agatha Black »

Ei, quin tema més guai! M'apunto!

Agatha: És el meu nom preferit, però tot va començar amb aquest personatge, que fa temps que faig servir en fòrums de rol. És perfecte per l'Agatha per uns quants motius:
a) Tot i que no és el nom de cap constel·lació, és un nom grec, com molts de la família Black.
b) En grec "Agatha" Vol dir "bona" o "virtuosa". Amb això fa de contrapunt perquè és l'única bona dins de la seva família.
c) Em sembla un nom poc comú que sona molt i molt fort, per la qual cosa, tot i que és bona, li dóna molta personalitat. No em sembla un nom de nena fleuma, sinó d'una persona forta.
Al final aquest personatge m'ha agradat tant i l'he trobat tant inspirador, que Agatha 'ha convertit en el meu nom preferit, i el que faig servir sempre a internet.

Circe: Aquest mola molt. La Circe és un personatge de la mitologia grega, precisament una bruixa (i dolenta) que surt a l'Odissea i que converteix a tota la tripulació de l'Ulisses en porcs i els deixa durant un temps atrapats a la seva illa, Eea. Al final, però, s'enamora de l'Ulisses i el deixa marxar a ell i a tota la tripulació, així que en el fons pot ser considerada i amable. Em sembla apropiat per ser grec, mitològic i a més a més una bruixa (llinatge de sang pura XD).

Black: Com ja sabeu, el Sirius és el meu personatge però no és per això que l'he fet servir, sinó perquè la família Black crec que és una de les famílies més interessants de tota la saga de Harry Potter. Crec que és un cognom que dóna molt de joc.


I ara de les meves fanfics dels Magatotis:

Frank i Alice: Són els noms dels ppares del Neville i em sembla adequat que en el seu cas anomeni als seus fills així en honor a ells.

Geena: Com alguns sabeu, jo em dic Georgina i vaig decidir posar-li a la quarta membre del Clan de Magattotis un derivat del meu nom en anglès. (La seva família l'anomena pel seu nom complet, que és grec, com ella, però a l'escola li diuen per aquest diminutiu anglosaxó. Em va sembla més familiar que no pas Georgia).

Charlie, Andrea, Martha, Sandy: els amics de l'Albus (a banda de la Rose i el Lorcan, que ja venen donats per la Rowling) són nom d'amics meus adaptats a l'anglesa (Carles, Andrea, Marta, Sandra).

Kilian: Nom comú irlandès.

O'Brien: Els cognom en O' són típis de la noblesa Irlandesa, així que els vaig donar als prínceps. Vaig triar específicament O'Brian per un personatge de 1984, que al principi sembla molt guai però despres t'acaba caient ben malament, igual que els pares de l'Andrea!

Greenwich: El meridià de UK, el punt 0 del planeta. Sempre m'ha semblat un nom molt maco. ^^

Rivendell: La ciutat dels elfs, de El Senyor dels anells.

Sloan Münn: Aquest personatge està basat en un parsonatge de la sèrie Newsroom que es diu Sloan Sabbith, i l'actriu que fa el paper es diu Olivia Munn, així que vaig barrejar el nom del personatge amb el cognom de l'actriu.

Romeo i Juliet Montague: Com que "Montague" és el nom dels "Montesco" de Romeu i Julieta de Shakespeare en anglès, els vaig posar Romeo i Juliet també, i els vaig fer bessons per tenir un contraunt amb els Longbottom.

Brutus McNair: L'amic del Romeo es diu com el fill adoptiu de Juli Cèsar, que el va trair i va ser qui finalment el va assassinar. A més a més, com que és llatí em sembla molt guai per a la fanfic, i per un personatge Sly!

I ara no se m'acut ningú més, crec que ja està... ^^ Espero que us agradin!
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Cass Ross »

(Ho faig amb el mòbil. Merlí vulgui que no desconfiguro res.)

Faré els germans de la fanfic comuna. En part, hi té a veure que m'agraden, però també hi influeix el significat.

Eric: vol dir "el que governa eternament", i el personatge haurà de decidir entre si viure la seva vida (acceptar la seva homosexualitat) o acceptar les regles (la tradició de casar-se amb una noia sang pura per seguir la família). És un nom típic de la reialesa nòrdica (sí, gràcies " Memòries d'Idhun" per explicar-m'ho).

Ethel: significa "noblesa" (o una cosa així). Va acord amb la seva personalitat i la de la família. El nom és típic de finals del s. XIX i principis del s. XX... O sigui per connotar que està una mica xapada a l'antiga. A més, m'agrada perquè s'assembla a estel i és més 'suau' que Istar o Esther. (I sí, el vaig conèixer a partir de "La caiguda dels gegants", on la seva portadora és una bona persona.)

Earl: es un cognom aristocràtic que significa "persona noble". Els Earl són una mica d'aquest pal al Món Mag, o sigui que els anava que ni clavat. A més a més, tal com està escrit em recorda " pearl", i mira ho vaig trobar maco.

En fi, que tampoc tenen tant misteri xD (Que consti que el nom de l'Ethel m'agrada més que el de l'Eric. I sí, no és casualitat que tot comenci amb E... Vaig decidir que fos així, no sé per què. Potser em sembla com una "lletra freda" pero no "estrident" com la I. Coses meves.)

Els origens dels noms dels vostres personatges són interessants i, alguns, molt originals!

Petons.

Cassie.

PS—. Ei, he vist el que es demanava de la pronuncia. Eric es pronuncia ER-ik (com en català, vaja, que no descobreixo la lluna) i Ethel és ETH-əl (com a la catalana, i no "Ithel"... Per cert, la "th" ho pronuncio "d" o "t"?). El cognom és raret; si no recordo malament, Earl es pronuncia Uhl. :) And that's all.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: marta_ginny »

Buah, que interessant! M'hi apunto!

Maire: tenia una ff en ment quan tenia com 13 o 14 anys en què tots els personatges estaven basats en amics (o enemics xD) meus, i els seus noms començaven amb la mateixa lletra que la persona real que me l'inspirava. La Maire era la prota, o sigui la meva equivalent, i és un personatge que també havia fet servir fa anys en un fòrum de rol. Amb el temps ha anat evolucionant i cada vegada s'assembla menys a mi (l'he fet una mica més dramàtica, la pobra, la veritat xDD). Pel que fa al nom, és irlandès, es pronuncia Mai-rə i vol dir "sea of bitterness", "mar d'amargura" (el que us dic, pobra desgraciada).

Brown: senzillament és un cognom anglès molt comú i no té gaire més sentit. També el faig servir pel meu pseudònim, Amy Rebecca Brown, quan em presento a concursos literaris.


William/Billy: em semblava que li quedava molt bé tenir un nom elegant com William i que ell fos patós, de manera que s'acabés convertint en "Billy", que li va molt bé pel seu caràcter xDD

Swift: més èmfasi en el nom elegant. "Swift" vol dir "ràpid, lleuger", i diguem que és una mica contradictori amb el pobre Billy.


D'aaaacord, intentaré dir-ne alguns de la meva ff, però hi passaré ràpid perquè si no ens hi podem quedar xDD


Julie: Júlia és el meu nom preferit (almenys, ho era quan tenia 12 anys xDD). Fin de la historia.

Potter: germana bessona del Harry, tenia poques opcions xDD


Mike: la veritat és que no hi ha absolutament cap raó, perquè en principi no havia de ser important i li vaig posar el primer nom que se'm va acudir ^^'

Pullman: por aquellos entonses estava llegint els llibres del Philip Pullman i sabia pocs cognoms anglesos. Per tant, així va quedar.


Marta: eeeeeehm doncs se suposava que era jo, al principi (almenys, era una versió perfeccionada de mi que m'hauria agradat ser en aquell moment), però la cosa ha variat bastant xDD Però s'ha quedat amb el nom.

Brown: seeeeep, poc original, ho sé. Però és que li vaig posar cognom després de crear la Maire i l'Amy i tal xDD


Àlex: de fet vaig agafar el nom d'un noi que acabava de fer un intercanvi amb el meu germà quan el vaig crear. Era català, per tant li anava bé el nom, i se suposava que no havia de sortir més, però les coses van com van! El cognom, Ferrer, no té cap raó, en realitat.


Mei: evolució d'un personatge que inicialment també es deia Marta i que estava basat en una amiga meva. Vaig decidir fer canvi de nom perquè era un embolic xDD El va triar ella, igual que el cognom, Snicket.


Heath: nom d'un personatge de Blue Water High que M'EN-CAN-TA. Mentre creava el personatge se'm va acudir el nom i em va semblar que li quedava molt bé. Miller de cognom tampoc no té sentit.


Altres personatges que tinguin nom amb significat...

Louis Thibault: nom d'un noi francès que vaig conèixer en una trobada europea i que era extremadament guapo xDD

Júlia (Malfoy): es diu igual que una amiga meva (i, francament, la noia té molta pinta de Malfoy. Molta.)

Apol·lo: déu grec conegut, entre altres coses, per ser extremaaaadament guapo. De fet, és un personatge que vaig crear per un llibre que volia escriure i que per ara tinc aparcat.

Jack: referència a Memòries d'Idhun. De fet, també hi ha una Victoria i un Christian rondant per Hogwarts! El Christian va anar amb la Gregory al Yule Ball, per exemple ^^

Bridget, Loren, Casey, Charlie: personatges de Blue Water High again.

Frank, Parker, Oliver, Laine, Berta, Laia, Anna, Anne, Roser, Nahia, Ivet, Hina, Neus, Èlia, Laia (2), Sergi, Ferran, Neus, Hagen: tots basats en gent que conec, alguns amics meus que he posat a Hogwarts sense mencionar-los però que, sapigueu-ho, hi són xDDD


I més que no cal perquè si no no acabo mai... hahahah you asked for it, you get it! A veure qui més diu alguna cosa, que és molt guaaaai!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: hermione potter »

Bé, per fi tinc ordinador, així que escriuré els més rellevants (i que m'he inventat jo :riure: ) de noms de la meva fic de la Lily Potter:

Katherine (Kat): la veritat és que aquest no té gaire història, únicament tenia ganes de dir a algú Kat XD.
Jones: doncs això va ser un cop de sort que em va fer gràcia. Estàvem amb les meves amigues buscant noms per internet i vaig posar el meu, només el nom (Olga) i em va sortir el cognom Jones i es veu que és un tipus d'empresa americana o algo així.
Peter: doncs d'una fan del Peter Pan no se'n podia esperar menys XD necessitava algun personatge que es digués Peter.
Longbottom: cognom dels fills d'en Neville. (Alice i Frank els hi he posat de segon nom).
William: en aquell moment estàvem mirant una pel·lícula a clase (Shakespeare in love) i una amiga meva va estar totes les sessions, cada cop que deien Shakespeare, em deia a l'orella William, i mira, li vaig otorgar aquest nom al persontge.
Hapiner: doncs, si sóc sincera, me'l vaig inventar XD
Oliver: és un nom de noi que sempre m'ha agradat.
Pryce: vaig veure aquest cognom (o un de semblat) en uns crèdits i em va agradar i vaig pensar: mira, pel que et falta!
Charlotte Malfoy: Charlotte, per mi, és nom de nena bona, i al principi, ella sembla bona, però tots sabem com és un Malfoy a Hogwarts XD
Stella Longbottom: Stella, filla de la Luna (a la meva FF hi ha Nuna xD), em va semblar el millor nom i és molt maco.


I crec que els més importants els he posat tots, (o almenys els que més surten).
Petonets a totes i bon començament de setmana!!!
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Antares_Black »

M'APASSIONA EL TEMA DEL TEMA!!! :boig2:

Hola a tothom!
Connors: aquest cognom si que té una mica més d'història. Quan vaig fer sis anys em van regalar una bici que en aquells moments adorava, i vaig estar dos anys amunt i avall amb aquella bicicleta, fins que se'm va quedar petita. La bicicleta era de la marca Conor. Llavors aquest cognom, una mica més canviat, és en memòria de la bicicleta que vaig fer anar amunt i avall com una boja.
Sí! Ja havia pensat en la marca de bicicletes, però em pensava que era una associació meva i que en realitat era per Sarah Connors, de les Cròniques! :lol: Encara que em sembla que no són el teu tipus d'històries (pel poc que en sé, del meu tampoc). També podria haver estat per en Phil Connors, de la pel·lícula d'El dia de la Marmota!!
com coi es considera diminutiu si té quatre lletres igual? Igual sóc curta però que algú m'ho expliqui xD
No és diminutiu, és hipocorístic. :ok És com la forma afectuosa del nom. No ha de tenir necessàriament menys lletres que l'original.
Moore: perquè el personatge té més a mostrar del que mostra en realitat, de com la gent creu que és. Vindria per l'anglès "more" que significa "més". En el meu cap venia una frase que li digués algú que en anglès seria "I want to know you mo(o)re". Guinyo, guinyo. Sí, la pinça se m'en va anar una estona u.u''
M'ha encantat això del Moore!!
(Ho faig amb el mòbil. Merlí vulgui que no desconfiguro res.)
De moment, i com que ho estic escrivint amb el mòbil, explicaré només els de la FF comunitària, després ja escriuré el de la meva fic, si us sembla bé.
Jo encara al·lucino més quan parleu dels mòbil. I més quan dieu: «escric des del mòbil». El meu mòbil és... com us ho diria...? Recordeu aquells nòkies invensibles? Telefona i envia sms (té el joc de l'Snake i un de bitlles, però no hi jugo), amb això en tinc més que prou! De fet, no el porto a sobre gairebé mai. Amb tot això, sóc més que retro (que també!). Al meu costat, el senyor Weasley és un geni! :lol2:
la família Black crec que és una de les famílies més interessants de tota la saga de Harry Potter
No saps com comparteixo això que dius!
Rivendell: La ciutat dels elfs, de El Senyor dels anells.
UNA de les ciutats dels elfs!

Ei! No has parlat de Thalassinós! :mmm
Eric: vol dir "el que governa eternament", i el personatge haurà de decidir entre si viure la seva vida (acceptar la seva homosexualitat) o acceptar les regles (la tradició de casar-se amb una noia sang pura per seguir la família
Hi ha una cosa que m'agradaria dir.
I és que, tal com va dir la Rowling (en una o en diverses entrevistes), en el món dels bruixots, l'homosexualitat no està assenyalada. Sí que he notat que el que sí que passa és que se sol obviar les preferències sexuals de la resta, que se sol obviar l'heterosexualitat dels altres, de la majoria (de la mateixa manera que hi ha molta gent que obvia la dextradestresa del que té al davant). Però aquí s'acaba la seva heteronormativitat (encara que no sé com va el tema del matrimoni i el de les estructures familiars). No solen haver-hi prejudicis respecte l'homosexualitat (desconec com es veu la bisexualitat, la pansexualitat, l'asexualitat... o d'altres). I, seguint aquesta línia de la Rowling, si l'Eric és un pura sang, no crec que això l'hagi d'amoïnar gaire). Però, en fi, no cal que canviïs res del personatge des d'un punt de vista particular: l'Edwin McGregor hi fa de contrapunt (atès que a ell no li genera cap conflicte intern) i pot anar bé per a la trama que hi hagi aquest contrast.
En fi, que tampoc tenen tant misteri xD (Que consti que el nom de l'Ethel m'agrada més que el de l'Eric. I sí, no és casualitat que tot comenci amb E... Vaig decidir que fos així, no sé per què. Potser em sembla com una "lletra freda" pero no "estrident" com la I. Coses meves.)
Estic molt d'acord amb el que comentes de la sonoritat de la E, i amb la suavitat de Ethel davant de Esther... Pel que fa la pronunciació de l'Ethel, gràcies, perquè estava convençuda que era / iθ3'l /
Stella Longbottom: Stella, filla de la Luna (a la meva FF hi ha Nuna xD), em va semblar el millor nom i és molt maco.
M'encanta Nuna i trobo que el nom està encertadíssim! :clap:
Peter: doncs d'una fan del Peter Pan no se'n podia esperar menys XD necessitava algun personatge que es digués Peter.
Ja en som dues!! :boig2:
William: en aquell moment estàvem mirant una pel·lícula a clase (Shakespeare in love) i una amiga meva va estar totes les sessions, cada cop que deien Shakespeare, em deia a l'orella William, i mira, li vaig otorgar aquest nom al persontge.
Això m'ha fet riure!

----

I ara ataquem els meus noms!


-ff comunitària, Cròniques de Hogwarts:

Edwin McGregor: Edwin és (o sembla. Té pinta, pel que he trobat, que se solen confondre erròniament...) una forma escocesa de Edward (com ho seria també Irwin). Edward és un nom que no m'agrada especialment (Eduard potser encara, però Edward no). Ni jo mateixa sé per què. A més, en la literatura anglesa de tema clàssic (segle XIX, victorianes o previctorianes...), és un nom que duen molts personatges masculins (NO té RES a veure amb l'Edward Cullen... NO), com ara Edward Rochester (de Jane Eyre /Eә'/). I l'Edwin NO té res a veure amb el caràcter de cap dels Edwards, però m'encanta com sona i m'encanta la seva grafia.

És cert que últimament dubtava amb Irwin, però Edwin m'agrada més i, com deia més a munt la Cassandra Ross, la i és “estrident” i més en posició tònica. I, a més, la d para el cop, per dir-ho així, abans de trobar-se la w.

Edwin és un nom d'origen anglosaxó (però es considera més aviat propi d'Escòcia). De 'riquesa' (ead) i 'amic' (win). És a dir, 'amic de les riqueses'. Potser no hi trobeu el per què, però a mi em sembla adequat per una persona com l'Edwin: sofisticat i amant del coneixement (a banda d'altres associacions meves, fruit de la meva perillosament excessiva cinestèsia... xD)

McGregor és un cognom escocès. La raó per la qual vaig triar-lo va més enllà, però és més pròpia del passat, més personal, més meva (semblant al que comentava la hermione potter amb la bicicleta). I és que les meves cosines tenien (si ja no el tenen se'n recordaran de mi, de debò...!) un joc de taula que es deia El fantasma McGregor (i algú de vosaltres el reconeix o li sona, estaria encantada que m'ho digués). Ara mateix tinc el cuquet de jugar-hi... És un joc que té molta història per mi.

Fos com fos, és un personatge que tinc creat des de fa temps, o sia que el nom és el que és perquè ell ja és el que és des que el vaig concebre.
Spoiler:
De fet, és un dels personatges que apareixerà a la fic que estreno el setembre del 2016 (encara que no sortirà fins el segon bloc... Jo m'entenc)...
Mutatio Papilio: M'agraden els noms llatins. M'encanta el llatí. És com una obsessió (de debò, fins i tot tradueixo cançons al llatí —com la de Sine Te—. No diré que estic pirada, perquè això ja ho sabem tots, i aquest no n'és el motiu). O sia que VOLIA posar noms llatins. Un nom llatí entre els alumnes no desentona en un fic meva, però si cal combinar-lo amb personatges vostres, que són anglesos (o anglosaxons o... ja m'enteneu). Però per un professor no queda gens fora de lloc. Trobo que li dóna certa categoria, el nom llatí. I l'elegant i sofisticada professora Papilio s'ho mereix!
:3
És la professora de Transfiguració, com sabeu: això ho diu tot. mutatio és canvi; i papilio, papallona. NO té més secret. Per a mi, i per a molts suposo, les papallones són el símbol de la transformació, del canvi, de la metamorfosi (també del ressorgiment). Sempre concebo la tapa d'un llibre de transfiguració (que he de dir que és la meva assignatura preferida) amb la silueta enorme de color roig encès i lluent d'unes ales de papallona.

Ja és un personatge que tenia creat anteriorment. Havia de ser la professora de Transfiguració al rol del Mapa de Magatotis. Malauradament, la plaça per trans ja estava coberta... Tinc el plaer de dir-vos que pot ser que la trobeu en alguna fic meva d'un futur... :riure: :calla :calla :calla :calla


-La cinquena fundadora:

Winnie Windwalker: (La cinquena fundadora). La ve doble (W) és una lletra que m'agrada. És una lletra forastera i, dins l'exotisme, sona poc exòtica i suau (a banda que jo tinc una relació molt especial amb aquesta lletra). Doncs bé; vaig voler que, com a fundadora, les inicials del nom i del cognom fossin la mateixa (com passa en anglès: HH, GG, RR, SS). Em va semblar encertat i gens desentonant.

Winnie és com es diu una de les meves bruixes preferides. Hi ha un llibre infantil (així és la gent s'entesta a catalogar els llibres per edats. Un costum que no entendré mai...) que es diu Winnie La Bruixa (no sé si el coneixeu, però si no sabeu quin és no sé què hi feu aquí parats xD). És d'aquells llibres prims, amb tapa dura, de mida d'un foli, farcit de dibuixos —llapis i colors, i fons d'aquarel·la— que ocupen tota la plana i text de lletra. És una bruixa que viu en una casa negra, completament negra. Tot és negre, fins i tot, la teulada, les flassades i la cambra de bany... Però també té un gat negre amb un ulls d'un verd molt cridaner (es diu Wilbur; només ho dic per si algun dia teniu el plaer de trobar-vos-en un per aquí i sentiu l'emoció de reconèixer-lo hehe). Quan Wilbur està despert, Winnie el pot distingir. Però quan Wilbur té els ulls tancats, no el pot distingir amb tant de negre i passen accidents. Un dia decideix brandar la seva vareta i... En fi, que el llegiu xD És un conte genial. :riure:

Em sembla haver llegit en algun lloc que vol dir alguna cosa com 'amiga de la pau'. Però no em feu gaire cas...

Windwalker està composta per wind (vent) i per walker (de walk, que podríem traduir per caminant). És com si digues que camina per l'aire, que flota per l'aire. És una mena d'imatge suggerent de com n'és de somia-truites i el seu caràcter incomprès i idees que se surten del normal. Però alhora dic que camina, no pas que vola. Caminem amb els peus a terra (un dels dos sempre queda recolzat): Un senyal més del fet tampoc no està tan tocada de l'ala com alguns els sembla. I si no, espereu-vos a conèixer l'escola que va aconseguir fundar, lluny de la mirada del Concili i de la Conselleria d'Afers Màgics.
Volar és l'últim que li faltaria a un ornitorinc (l'animal que representa)...


Kewan: (L'elf domèstic). En indonesi, kawan vol dir 'amic'. En indonesi hi ha un munt de paraules per dir amic, com ara kawan, teman, sahaba... (encara que sahaba és més aviat formal. I es que per dir amistat, solen fer servir la paraula kesahabaan), però la que més m'agrada és kawan.

Quan vaig triar el nom, vaig tenir una confusió puntual. Me'n vaig adonar de seguida, però el resultat em va agradar i ho vaig deixar així. Crec que aquest “error” li dóna personalitat i individualitat. Ja m'ha passat amb altres noms (com en el cas de l'Éothen), però acabo sense canviar res. I és que devia fer una mena de barreja de teman i kawan i vaig acabar escrivint kewan. De tota manera, s''ha de pronunciar igual (/kәwa'n/), perquè les es es pronuncien neutres, molt neutres (és cert que en algunes paraules sonen e, entre oberta i tancada, i també segons la zona. Però en general són neutres, com en el cas de tewan /tәwa'n/)

Trobo que l'indonesi és una llengua molt bonica. I sona i s'escriu força semblant al català (bé, això quan s'escriu en alfabet llatí. Alguns encara l'escriuen en alfabet àrab com es feia abans), fins i tot tenen la ny amb el mateix so que el nostre dígraf. I encara que, segons com té manerismes de l'àrab, té una sonoritat suau. M'agrada. Ja veureu que no serà l'única cosa d'indonesi que us trobareu... :P



-Les Tres Bessones a les Rondalles de Beedle el Bard:

Bé, no cal dir que les tres bessones es diuen Teresa, Anna i Helena. Són les tres filles bessones (fraternals. Que jo, fins que no vaig sentir parlar-ne a la mateixa Roser Capdevila, em pensava que eren univital·lines. Encara que se sap per la traducció, per exemple, al castellà; que ens diu que són mellizas, i no pas gemelas)

Tal com diu la mateixa Capdevila: La Teresa és la primera, la líder, l'aventurera (em va semblar molt encertat que anés a Gryffindor); l'Anna és lamés tendra, la que s'arrapava més
la més "carinyosa"
(per ami, també és molt intel·ligent i imaginativa, ha acabat a Ravenclaw); i l'Helena la petita, la més grossa (es va anar fent grossa, encara que un cop gran ha esdevingut la més prima), «sempre bufava», la que menjava més (ara ja no menja tant). L'Helena va a Hufflepuff (em semblava estrany que una de les bessones anés a Slythernin, no li encaixa gens tampoc. Però volia que cada una anessin a residències diferents). He respectat força el que en comenta l'autora i mare, així que amb això que he dit ja les coneixeu més.

Els significats del cada nom no tenen gaire importància a la fic. Però per si teniu curiositat, així d'esquitllades us dic:
Teresa: Orígens incert... Que si 'collita d'estiu', 'la que sega la collita', 'caçadora', 'guardiana'...
Anna: Nom hebreu: 'gràcia', 'pietat', 'compassió'.
Helena: en grec, helènica, grega. Relacionar amb la llum.

La resta de noms com Flint, Higgs, Moon, Rosier, Parkinson, Burke... Són noms “en genèric”. Vull dir que, tot i que són noms cànon, no representen els personatges com a tals, sinó que són un exemple d'alumne qualsevol. Els personatges que envolten les tres bessones són molt plans i no presenten cap mena de profunditat.

Llufa Avorrida: Em va semblar divertit fer córrer el rumor que la mateixa Bruixa Avorrida és una llufa (no és cert, és una bruixa de sang nòrdica i famosa).


-El Senyor dels Horricreus:

En aquesta fanfic, de moment no ha sortit cap personatge plenament meu, però els que en sabem poc sí que me'ls he fet a mida.

Éothen: El nom de l'Éothen (així com el de la Freda i la seva mare Morwen) el vaig basar en una família de Ròhan (El Senyor dels Anells), que no surt als llibres de Tolkien, sinó que és una invenció de Peter Jackson per a la pel·lícula (Les Dues Torres). Ell explica que va voler fer sortir-hi una família camperola de Ròhan, enfocada de prop, per tal que l'espectador pogués copsar més els fets i les sensacions des d'una família concreta. Que tot resultés més real.

Ròhan és un del llocs de la Terra Mitjana que més m'agrada (i això que la raça dels homes és la que m'agrada menys). I la música que Howart Short va compondre per a la pel·lícula és... sublim. La de Ròhan especialment, és clar. La idea de Jackson em va encantar. I, quan un amic meu em proposar que fes aquesta barreja com un repte personal (que primer va començar com una broma i, tot i que no ha deixat la línia de l'humor, ha resultat més gran del que m'esperava quan la vaig començar a concebre), vaig decidir m'enduria a Hogwarts el fill gran d'aquesta família.

La grafia original de l'Éothen és Eothain. Totes dues paraules es pronunciarien igual (/E'oθen/). Ja el vaig escriure diferent quan estava ideant i planificant la fic, sense adonar-me'n. I es va quedar així xD


Freda: És la germana petita de l'Éothain (i, en la meva fic, de l'Éothen). Trobo que m'agrada. Abans no m'era un nom gaire destacat, però ara li he agafat molt i molt d'afecte.

Morwen: És la mare de tots dos nens. A la pel·lícula no se'n diu el nom, però així és com apareix als crèdits.

Els significats d'aquests primers tres noms no els sé (oi que són força tolkienians? Molt de la Terra Mitjana). He d'investigar-ho més. Si ho trobo us ho diré, i si en saber res estaria bé que m'ho compartíssiu! :ballar:


Emma Dobbs: És un personatge que surt d'esquitllades al llibre. M'agrada moltíssim. Com sona, com es llegeix... I em fa gràcia que tingui aquest duplicat en les lletres centrals, tant del nom com del cognom (eMMa doBBs). En el llibre, no sé sap de quina residència és, però per a mi he estat Ravenclaw des del primer instant. És essencialment intel·ligent, decidida i fidel. Perfecta perquè sia l'amiga de l'Éothen.

Malgrat que la fic transcórrer en un temps indeterminat, com l'Emma Dobbs, vaig agafar personatges concrets que hagin començat entre el 1994 i el 1995 com ara l'Andrew Kirke, l'Euan Abercrombie, en Ritchie Coote, la Natalie McDonald (alguns de vosaltres en sabreu la història, ella no podia faltar)...


-La Sala dels Objectes Perduts:

Iep: (L'elf domèstic). El motiu de Iep és molt difícil d'explicar perquè és una associació pròpia, una mescla de sentits. Entre la grafia i la sonoritat del nom m'aboquen una sensació interna. Representa una cosa molt petita que està amagada, i que alhora “val” molt. Aquells que la troben tenen accés als secrets i a les meravelles que passen desapercebudes... És la impressió i vibració interna en trobar-ho. No sé si m'he explicat...

Casualment, un noi que conec va llegir un tros de la fic per accident, mentre la llegia un amic meu en paper. I se li va ficar al cap que el diu Iep com una manera d'escriure Jep, que és com es diu aquest noi (Jep és Josep, li diuen Jep). No cometeu l'error de pensar com ell. :deumeu
Spoiler:
Sí, ja sé que això ho pot llegir qualsevol. No m'importa si ell ho llegeix. A veure si així capta la indirecta i em deixa tranquil·la... ¬¬' Que ja t'he dit que no hi tens res a pelar!
Eric: Li vaig donar un nom tan sols per evidenciar que el fotògraf que acompanya la Rita Skeeter no té nom ni presència, que fins i tot el noi de la finestreta en té. Li vaig posar Eric en un rampell: és com es diu un del ministeri que, al cinquè llibre, rep el senyor Weasley i en Harry. No té res d'especial.

------
En tinc molts més, però són de fics que encara no he penjat. :elis
Quan pengi les fanfictions en les quals estic treballant i apunti aquí els noms (que n'hi ha una bona colla), us donaré més motius perquè penseu que sóc d'un altre món!! xD


------

Sí, ja ho sé: una altra parrafada... Em mantinc "desapareguda", fins que arribo com un huracà!!! :lol2:

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Agatha Black »

Ja havia pensat en la marca de bicicletes, però em pensava que era una associació meva i que en realitat era per Sarah Connors, de les Cròniques!
Jo també ho havia relacionat amb Terminator! ^^ I quedaria molt bé pels germans Connors, que són així llançats i aventurers!

Ei! No has parlat de Thalassinós!
Cert, me n'he oblidat! La veritat és que vaig buscar cognoms en grec que m'agradessin i em va semblar que Thalassinos sonava agradable i dolç fonèticament parlant, i la Geena, el seu germà i el seu pare són així, amigables, i dolcets! A més a més em fa relacionar-los amb el mar ja que "thalassa" és "mar" en grec i ells viuen davant del mar. ^^

Un mes divertit és l'Anastassakis, el cognom de soltera de la mare de la Geena, el cognom de la família guardiana del secret. Hahahaha, no us burleu, pero Anastassakis és el cognom real de la Jennifer Aniston, que no sé si ho sabeu però el seu pare, que també és actor, és grec (es diu Yannis Anastassakis, però es fa dir John Aniston perquè és molt més internacional). En el moment que estava escrivint la fanfix estava enganxadíssima a Friends, i em va semblar divertit fer aquest guinyo! XD
Imatge

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Potter_granger »

A veure, doncs... Començaré amb els de Els misteris de la Laura.

Laura Hyde: la veritat és que no té gaire secret. Vaig posar-li el nom perquè va ser el primer que se'm va acudir, i Hyde... bé, de Dr. Jekyll i Mr. Hyde.

Vera Claythorne: jo veia una sèrie, La casa d'Anubis, on un dels personatges que fa més mala espina precisament es diu Vera. I Claythorne va sortir d'un personatge d'un llibre d'Agatha Christie.

Jack: per en Jack, el de Memòries d'Idhun.

Emily Swan: volia un nom suau, i vaig pensar que Emily li anava bé. I Swan... bé, cal dir que just llavors m'acabava de llegir Crepuscle.

Arya: és per l'Arya d'Eragon.

I els altres no tenen cap secret. Bé, doncs, de moment això és tot.
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Unapersona »

Doncs aquí vinc amb el nom dels personatges de la meva fanfiction, L'Ombra (http://www.harrypottercat.cat/fanfictio ... ombra.html). Com que alguns noms revelen part de l'argument de la història, he posat tota l'explicació dins de l'spoiler.
Spoiler:
A la majoria d'explicació dels noms posaré "prové de tal llengua, que vol dir tal cosa". Això no vol dir que jo tingui un do especial pel multilinguisme, sinó que he utilitzat el google traductor (especialment els noms que venen del polonès XD). Doncs som-hi:
Naive: Prové de l'anglès que vol dir "ingenu" o "innocent". Als comentaris del primer capítol, l'Antares em va comentar que la paraula existeix també en francès, català i castellà, però que s'utilitza només en art. El nom es deu a la seva personalitat de deixar-se portar pels altres. De seguida confia en els altres: Primer, confia molt en en Prawda, després, de seguida creu que ell és l'assassí, i al final, quan en Prawda li diu que guardi la vareta ho fa sense dubtar.
Theodore: Aquell dia no tenia inspiració, i li vaig posar el nom d'un president dels EUA, Theodore Roosevelt. No té res a veure amb la seva personalitat.
Laizie: Femení "inventat" de la paraula anglesa "Lazy" (mandròs). Es deu a la seva personalitat de mandrosa (tot i que potser no s'ha notat prou). En cap moment es creu el que diu el conseller, tot i la fitxa que fa en Naive.
Prawda: Del polonès "veritat". Es deu al fet de que ell des del principi diu la veritat i va amb bones intencions, tot i que tothom creu que és l'assassí.
Cieniem: Del polonès "ombra". Suposo que no cal explicar el perquè.

Altres paraules
A part dels noms propis, hi ha altres paraules "rares":
Skrzydlamiscie: Variant d'una paraula en polonès (que ja he oblidat) que volia dir alguna cosa com "elf alat" o "elf amb ales".
Skyrga: Nom que reben els elfs alats en la llengua de les Ombres. Seria una variant de "Sky guard" (guardià del cel en anglès).
Jezyk: És la llengüa dels elfs alats. Vol dir "llengüa" en polonès (o algo així, no ho recordo ben bé).
Odchodzisz: Encanteri que utilitza en Prawda per fer desapareixer els cossos dels bruixots, al final del 3r capítol. Vol dir "desaparèixer" en polonès.

Crec que no em deixo res. Si us hi fixeu, totes les paraules dels elfs provenen del polonès. Vaig triar aquesta llengua perquè és bastant estranya aquí a catalunya, i així s'hi afegia un grau d'exotisme (no sé si es diu així, de la paraula exòtic). Bé, si teniu algun dubte (o veieu alguna paraula que no he explicat) digueu-m'ho :)
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Potter_granger »

Bé, vinc amb un parell de noms més, de la meva nova ff Gaelle (http://www.harrypottercat.cat/fanfictio ... aelle.html).

Gaelle: ella és molt estranya, així que vaig decidir posar-li un nom també estrany. A més, a mi em sembla que es pronuncia com Gael, que és masculí, i això té a veure amb com és ella.

Jannick: volia un nom amb caràcter, amb un so fort ja d'entrada, i se'm va acudir Yannick, que és com es diu un company meu de classe, però no em va acabar d'agradar per ell i li vaig canviar la y per una j.
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Antares_Black »

Aquí us porto més noms! :ballar:

Ja vaig parlar de la Mutatio Papilio i de l'Edwin, però falta parlar d'en Drake i dels nous personatges que he fet sortir darrerament al darrer capítol de la fic comunitària de Cróniques de Hogwarts.

Primer parlem d'en Kenneth, que ja era un personatge existent a la fic.

Kenneth CARSON: D'en Kenneth (invensió de Mercè Granger) només me n'he inventat el cognom. La veritat és que no té gens de secret. Carson és el cognom del ninot que fa de nòvio de la nina Barbie. Em va semblar que, ja que l'havíem relacionat molt amb aquest ninot, el seu cognom li anava com anell al dit. :mrgreen:

Anem pels meus:

Drake Slim:

Drake: Significa literalment Drac (encara que no tinc clar si en anglès antic o en l'antic nòrdic... també hi ha fonts que parlen del francès... :think: ). Si coneixeu en Drake, veureu que aquest nom li encaixa la mar de bé. En Drake vol ser draconòleg i vol anar a viure aventures en l'estudi dels dracs. Crec que el fa prou aventurer.

A més, em recorda l'Ernest Drake, el protagonista d'una sèrie de llibres d'històries de draconologia (no sé si la coneixeu). Ell és professor de draconologia d'una colla de nens que pertanyen a una societat secreta de draconòlegs. No crec que s'assemblin gens de caràcter, però és innegable que comparteixen la seva mateixa passió (i obsessió) pels dracs.

Cal que digui que NO me'l relacioneu amb el raper...? :mmm Ni amb el Capità Drake de les WITCH, tampoc! xDDD

Slim: Literalment prim en anglès. Fa referència a la seva complexió física. Tot i que és molt bo en els esports i capaç de superar qualsevol prova física en les seves aventures, en Drake Slim és essencialment esprimatxat.


Els de l'últim capítol:

Arquimedes Halley (el professor d'Astronomia):

Arquimedes: Sí, el nom es deu a Arquimedes de Siracusa; el gran savi!D'entre mooooooltes altres coses, se li atribueix l'autoria d'un manuscrit perdut en el qual es descriu la construcció i el mecanisme d'un planetari. Suposo que això el relaciona prou amb l'astronomia.

La meva primera idea era donar-li el nom d'algun planeta nan. Però suposo que entendreu que me n'hagi desdit... Cap no fa per a ell. Crec que la vaig encertar anomenant-lo Arquimedes. Sí, m'agrada molt :clap:

Halley: Com el cometa. De fet, un dels cometes més coneguts (segur que el coneixeu). El cometa Halley és un cometa de període curt (si fa no fa, cada 76 anys fa una volta al Sol). Es diu Halley en honor a Edmund Halley, que va calcular-ne l'òrbita per primer cop (encara que això va ser al segle XVII, però ja se l'havia observat feia més de dos mil anys).

Crec que li anava molt bé, al professor d'Astronomia. Reforça el fet d'indicar que és un savi, molt intel·ligent (com amb el nom Arquimedes).


Nellie Loxodonta:

Nellie: Oh! No sé si en coneixeu els dibuixos animats! (suposo que no... ningú no en va dir res als comentaris del capítol...) Els dibuixos es diuen «L'Elefanteta Nellie». Era una elefanta rosa que vivia al circ, on té molt amics. I viu amb els humans. Però sent la crida del cap de la colla d'elefants de la selva, i se n'hi ha de tornar. M'agradaven molt, aquests dibuixos. :riure:
Spoiler:
Aquí la teniu! :boig2: Imatge
No cal que us digui que el nom d'una elefanta és perfecte per a la Nellie Loxodonta (no li hauria dit pas Toomai!! xD). A més, l'elefanteta Nellie és rosa... Suposo que suggereix el seu caràcter presumit i cursi. L'únic que em sap greu és que la Loxodonta pot semblar odiosa de vegades, i en canvi l'elefanteta Nellie és molt dolça i molt amable.


Loxodonta: Seguim amb la línia del nom de pila. Loxodonta és el gènere de l'elefant africà (l'asiàtic és d'un altre gènere). N'eren tres espècies (l'adaudora està extingida), i només en queden dues (Loxodonta africana, que és el de la sabana; i Loxodonta cyclotis, que és el boscà).


Senyora Nyec: És el ratolinet de la Nellie Loxodonta (em va semblar prou divertit que una noia “elefant” tingués un ratolí per mascota). El el nom d'un dels personatges de Beatrix Potter, la coneixeu? A mi m'encanta! :ballar: És una ratolineta :ok Els Conillets de la Toveta.

Potser pensareu que ha estat un xic massa cruel concebre un personatge que es relaciona amb tanta insistència amb els elefants... El motiu és que va ser concebut des de la ment malalta de la professora Papilio, ja que va aparèixer en el capítol escrit des del seu punt de vista. Però de fet no es només pel senzill fet que la noia és grassa. De fet, a mi m'apassionen els elefants, és dels meus animals preferits (per no dir el meu preferit). :elis


Spútnik: No va sortir al capítol, encara. És el pit-roig australià (Petroica goodenovii) del professor Halley. Em sembla que, seguint amb la línia del nom i cognom del seu amo, queda ben clar, oi? Com sabeu, el programa Spútnik és part de les missions espacials no tripulades que van llançar els soviètics. També és el nom del primer satèl·lit artificial que va enviar (Spútinik 1) l'URSS. Segurament, el nom del satèl·lit sona més. Em va agradar especialment posar-li Spútnik, ja que en rus no només vol dir satèl·lit, sinó també company de viatge.

Us en poso una imatge. A mi m'encanta! :lol:

Imatge


Em sembla que això és tot per aquesst tema! :ok

Fins aviat! :peto:

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: El nom dels teus personatges

Entrada Autor: Mercè Granger »

Hola! :ballar: Venc a reviure el tema, aquesta vegada per a explicar-vos el perquè de la meva fanfic de Halloween <3

(Aviso que l'elecció d'alguns noms a vegades pot causar atacs de riure. Per favor no us burleu en excés de jo).

Amelia Candice Delorme

Candy; Uffff. Fa MOLT de temps que el vaig triar, molt. I encara que ara tingui molt de significat per jo, abans no en tenia ningú. Volia fer un personatge femení, i vaig cercar a una d'aquelles llistes de noms de nena que hi ha per google. I així va quedar. No pensava que es faria tan important per mi xd Ara el nom m'enamora i em pareix perfecte. Per jo, almenys, sona fort, li dóna caràcter; però alhora el significat "l'endolceix" una mica.

Amelia: Necessitava un segon nom i havia de ser aquest. I bé, sobretot és per l'Amy Pond, de Doctor Who, dels meus personatges preferits; i per Amèlie, la peli francesa. No dic res més perquè si algun dia arribo a escriure la història de la Candy i els seus amics (que no crec, però bé, l'esperança és l'últim que es perd), no vull deixar anar molt d'spoiler.

Delorme: Tornem a les llistes de noms; bé, de cognoms en aquest cas. I per què el llinatge es francès? Perquè primer la Candy havia de ser francesa, però la cosa se'n va anar molt de mare i ja no ho és. Però sóc incapaç de canviar el cognom, incapaç després de tant de temps. Però ja tinc justificació pensada per aquest cognom sent anglesa, promise xd A més no trobau que té una sonoritat súper maca? :heart:

Daniel Leonidas Ímago-Rivera

Danny: En els darrers mesos m'he fet molt fan de RuPaul Drag Race. I quan estava creant el personatge, en aquell moment, la meva drag queen preferida era l'Adore; i el nom de l'Adore fora de drag és Danny... així que vaig decidir aquest nom xd

Leonidas: És el nom complet del Leo Vázquez, de la saga de Percy Jackson. És un dels meus personatges preferits, i com que també és de família llatinoamericana vaig pensar que quedava bé.

Ímago: Quan vaig decidir fer al Danny vident, vaig investigar famílies de vidents de l'univers de HP, ja que sol ser un do que ens transmet per herència. Trelawney no em servia, a més haueria estat anar a lo fàcil; vaig trobar a l'Iñigo Ímago, un vident que va escriure un dels llibres de text de Futurologia; és un dels avantpassats del Danny. Per cert, el nom de la seva tieta, Katrina, és per l'endevina de l'Animal Crossing HAHAHAHAHAHAHA.

Rivera: Vaig cercar llinatges castellans/llatinoamericans canon pel Danny, però cap em va convèncer (la majoria dels que he trobat, a part de Vázquez, eren de Brasil, i la família del Danny és de Méxic). I mentre mirava un vídeo de Glee, se'm va encendre la llumeta. Vaig pensar en la Santana, un dels personatges d'aquesta sèrie, que la interpreta la Naya Rivera... i vaig agafar el llinatge- Així, sense complicacions. Després ja vaig pensar que és un llinatge molt comú i que també el tenen certs personatges que no em fan gens ni mica de gràcia... però meh, m'agrada com sona.

Ava Kosa Johnson

Ava: Primer era Eva, no sé ben bé per què. Però vaig veure que una variació era Ava, i després de pensar-ho bé, vaig arribar a la conclusió que m'agradava molt més d'aquesta forma. Em pareixia més maco i original; a més, era el nom de l'Ava Gardner, que va ser un mite sexual, així que trobo que queda bé per una semi-veela.

Kosa: Segons la wikipedia, és un dels noms tradicionals de les veeles. Vaig intentar cercar més sobre cada nom, per poder decidir millor, però quasi però no vaig trobar res. Així que em vaig decantar pel que millor em sonava i pensava que li quedava millor a l'Ava.

Johnson: És el primer cognom que em va venir al cap. Com veieu, em curro els noms d'una manera... haha. Però m'anava bé, podia fer-la neboda de l'Angelina, i dir que el talent pel Quidditch era una cosa que venia de família. (També m'agrada que com Ava com Angelina comencen per la A. A vegades tinc una mania de posar els noms dels familiars amb la mateixa inicial. Els noms dels germans de l'Ava també comencen per A -Anton i Aaron-).

Sumire Tomoyo Ishiyama

Sumire: Mentre creava el personatge, li vaig posar Violet. Perquè no tenia nom, no se m'acudia cap de bo, i per dir-li d'alguna manera. Crec que vaig pensar el nom de Violet perquè era com es deia un dels personatges dels llibres de la Tea Stilton, justament la que era asiàtica (volia des del principi que la Sumi fos asiàtica, però encara no sabia d'on). Quan ja vaig tenir la història i la procedència, així com els altres noms, vaig veure que li havia de canviar el nom de Violet per un japonès; Sumire és la traducció de Violet, així era 'fidel' als orígens. A més, ja m'agrada que, sent metamorfomaga, tingui el nom d'un color (tot i que no identifico molt a Sumi amb el color violeta).

Tomoyo: De petita m'encanta Sakura Card-captor. La Tomoyo era la millor amiga de la Sakura (i el millor personatge), i d'aquí ve el nom. I la Tomoyo i la Sumi potser si que s'assemblen en algunes coses xDD Com a mínim, a les dues els hi agrada fer vestits. Crec que a Japó no posen segon nom, i segurament és una cagada; peeeerò és que necessito tant que dugui aquest nom xd Els pares li varen voler posar dos noms perquè són uns elitistes de collons, deixem-ho així.

Ishiyama: Per la Yumi Ishiyama, de Code Lyoko. No és el meu personatge preferit (sempre em va agradar molt més l'Alelita), però el cognom em pareix maco, i com que és japonès, ja m'anava bé ^^
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Respon