Vareta de Saüc

Fòrum on pots enviar missatges de temes en general, que no puguis classificar a les altres categories.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Riden
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 1
Membre des de: dl. juny 30, 2014 1:59 am

Vareta de Saüc

Entrada Autor: Riden »

Tots sabem de quina fusta estava feta aquesta vareta, però de què era la seva ànima, i quina longitud se suposa que tenia? He estat buscant i no ho he trobat enlloc.

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Vareta de Saüc

Entrada Autor: Antares_Black »

Hola, Riden!

Com a apassionat de la varetologia que sóc, m'he inflat d'emoció quan he vist que algú preguntava sobre el tema! M'encantarà respondre't el millor que sé :mrgreen:

Sí que es coneix l'ànima de la Vareta de Saüc (aprofito per dir que et guanyes un punt de la meva simpatia només pel fet de no haver posar 'vareta d'àlber'). Es tracta de pèl de cua de thestral.

Les varetes amb ànimes fetes de thestral només poden ser controlades per aquells que són capaços d'enfrontar-se a la mort. El pèl de la cua, en particular, l'han descrit com a inestable (i defugirà un propietari poc valent o poc atrevit). Del pèl de Veela, també n'han dit inestable, però aquest segon no resulta tan difícil d'emprar.

Només se sap d'una vareta que s'hagi fabricat amb una ànima de pèl de thestral, i és precisament la Vareta de Saüc de les Penyores de la Mort (o dons o relíquies, com prefereixis interpretar la paraula hallow :boig2: )

A més, es veu que la Vareta de Saüc ha demostrat fer coses que d'altres no poden fer. Per exemple, és capaç de guarir varetes. Aquelles que es marceixen i són a punt de 'morir' (exhalar la màgia), fins i tot aquelles que han patit un dany 'irreparable' (com li va passar a la d'en Harry. Recordes que va salvar la seva vareta amb la Vareta de Saüc?).
L'Ollivander i Gregorovitch estan d'acord que es possible que només serveixi per augmentar la potència d'encanteris ja existents. Recordes que en Dumbledore no va aconseguir despetrificar els alumnes (si no era amb suc de mandràgora), ni anul·lar les malediccions d'en Voldemort?

No se sap si el varetòleg pot veure el pèl de Thestral un cop separat de la criatura, encara que no hagi vist la mort. :eh:


Pel que fa la longitud i el grau de rigidesa, ho desconec i tampoc no sé si se sap o és un misteri. Personalment, :think: crec que és probable que sia una vareta de les llargues (uns 30-35 cm), atès que aquestes prefereixen les grans personalitats. I suposo que hauria de ser extremadament rígida (la rigidesa sembla caracteritzar la voluntat de canviar d'opinió, d'adaptar-se...), ja que és lògic pensar que la Mort no s'avindrà a canviar de parer (si algú s'ha de morir, se l'endurà per molt que ploriquegi).
Tu què en penses?

Espero haver respost :ok

Antares
Antares_Black l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 16, 2018 2:27 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Vareta de Saüc

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!

És molt interessant la teva classe de varetologia, Antares! Jo només vinc a comentar que en català em sembla que en diuen Vareta d'àlber, i no de saüc. Diria que vosaltres esteu fent una traducció directa del "varita de sauce" en castellà. M'equivoco?

Petons!

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Vareta de Saüc

Entrada Autor: Antares_Black »

Per cert, :think: estaria bé que et donessis a conèixer als altres membres. Tenim un tema que es diu Coneguem els nous (coneguem-els-nous-t371-915.html) on es presenten els usuaris recents. L'has vist?
Segurament, no és una norma escria, però ens agrada saber els uns dels altres. Et donarem la benvinguda.

Esperem trobar-te per aquí sovint!

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Vareta de Saüc

Entrada Autor: Antares_Black »

Hola Cassie,

Mercès pel compliment. :wink:
Sí, en català li diuen Vareta d'Àlber, però varetològicament és erroni. Així com al Salze que Baralla, en català n'hi diuen Pi Cabaralla... D'acord que aquest segon es tracta d'un joc de paraules (i sóc partidària d'adaptar segons quins noms en segons quines traduccions), però jo opino que si és un salze és un salze, i no pas un pi. No trobes? :think:

En el cas de la Vareta de Saüc, trobo que no és encertat canviar-li el nom, atès que les dues fustes tenen significats varetològics diferents. Entre aquestes dues, concretament, la diferència és abismal, perquè parlem d'una vareta 'emparentada' -o com n'hi volguis dir- amb la Mort.

Sí que és ben cert que hi ha un parentiu de significat entre l'àlber i el saüc en relació al duel màgic i les arts marcials. Les varetes de fusta d'àlber són precisament famoses per ser asos del duel. Tanmateix, l'àlber té connotacions diferents: són elegants i refinades, molt apreciades pels varetòlegs (i pels duelistes, és clar), i les aventures que cerquen no són com les de la mort. El saüc s'empra rarament en la fabricació: se li té un gran respecte, més per por i desconeixement que per admiració.

Espero que s'hagi entès. :ok

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Vareta de Saüc

Entrada Autor: Cass Ross »

Hey, Antares!

Jo només us ho comentava perquè és tal com s'han traduït els llibres al català, i no sé, havia pensat que s'havia de respectar. No tinc ni punyetera idea de varetologia però tens tota la raó amb això de les traduccions.

Per cert, d'on has tret tots aquests coneixaments? Saber-ne una mica no seria una mala idea per escriure'n un fanfiction.

Petons!

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Respon