Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Fòrum on pots enviar missatges de temes en general, que no puguis classificar a les altres categories.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Antares_Black »

Hola, noctàmbuls!! :mrgreen:

Bé... La veritat és que no sé ben bé si si hauria de penjar aquest tema com una fanfiction o ja està bé aquí. La idea és que assistiu a unes petites lliçons amb el professor Arquimedes Halley, el professor d'Astronomia. Com sabeu, les classes s'imparteixen a la torre d'Astronomia i, com que el professor Halley estarà encantat de tenir-vos a classe, us hi podreu colar sempre que vulgueu. :ok

Ell farà una mini-classe, presentat una observació astronòmica que vosaltres mateixos podreu fer. Està obert a preguntes que a la propera classe resolutiva del tema presentat respondrà encantat.

A veure què us sembla! :ballar:

Doncs, si hi esteu interessants, quedeu-vos; que comença la primera lliçó!
Spoiler:
Per si no ha quedat clar: Penjo un missatge (estil narració, com si parlés el professor Halley) proposant-vos una observació que podeu fer al cel. Vosaltres us manifesteu dient què us ha semblat i si teniu consultes. Finalment, abans de la propera proposta, hi haurà un altre missatge resolutiu de les qüestions obertes i de les conusltes que n'haureu fet.
Antares

PD: Aquest primer, que serà com una prova, és curtet per veure com va la cosa. No us oblideu de contestar :)
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Antares_Black »

Observació 1:

EL PETÓ DE PLANETES (o... Conjunció de Júpiter i Venus)

El professor Halley va desenganxar costosament la mirada somiadora del cel per a mirar els seus alumnes. Relliscant sobre el seu encanteri de levitació, oscil·lava en semicercle seguint la línia de petits merlets de la torre mentre deia als seus alumnes:

—Benvinguts a la Torre d'Astronomia!! El lloc més alt i inspirador d'aquest castell, després de la seva imaginació!

Els alumnes es van col·locar als seus llocs ens silenci.

—Si han estat mirant el cel aquests dies (des d'aproximadament la nit del dijous 25 de juny), hauran pogut comprovar un fenomen preciós dels astres! —va continuar—. Allà on es pon el sol (en aquesta època de l'any, cap el nord-oest. Si és que són a l'hemisferi Nord, és clar), veuran la llum de dos planetes. El més gros i brillant és Venus, que es troba molt més a prop nostre. Júpiter brilla al seu costat, el poden veure?

La túnica lluminosa del professor Halley va adoptar una llum més tènue per tal que no dificultés la visió.

—Però què fa, senyor? —es va exclamar el bruixot—. No li calen els prismàtics màgics amb canvi de velocitat. Això no és un partit de quidditch; és un espectacle de la natura.

Una altra alumna es va posar a preparar el telescopi.

—No, senyoreta. Tampoc no li caldrà el telescopi. Els podran veure a ull nu.

Els alumnes es van posar a mirar el cel bocabadats.

—Voldria que anessin apuntant la posició dels planetes cada dia. Podran veure com a poc a poc els dos planetes s'aniran atansant l'un a l'altre cada cop més. El dia u de juliol fins a les cinc de la matinada els podran veure el meu aprop possible (només a 0'2 graus de separació) —el professor Halley va tornar a mirar el cel i la seva mirada es va il·luminar en veure el que va veure—. Venus i Júpiter es besen en el cel, no és apassionant? No és romàntic...!?

El professor Halley es podria passar tota la nit observant els amants... Atès que al cap d'unes hores es tornarien a separar fins a l'agost de l'any que ve. Però el professor havia d'atendre els seus alumnes.

—A la propera classe, continuarem la lliçó i m'explicaran les seves observacions i podran preguntar. Aquest bes ha estat molt més apassionant des de la Terra que des de la Lluna! Bona nit!
----

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Potter_granger »

Jo tinc una petita observació... És cert que, en el cel, Venus i Júpiter es besen, ho he vist. Però ara ve la part que no passa en el cel... en la mitologia, Venus i Júpiter mai van tenir relacions, sinó que van ser Venus i Mart. Llavors, com és que es besen romànticament, si no es van estimar? No seria d'una manera menys... romàntica?
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Cass Ross »

Aquesta nit, ho miraré, si me'n recordo. Però vaja, a vegades he tingut dubtes per distingir-los d'entre el munt d'estrelles. (Ho sento, professor Halley, sóc una mica negada.)
Però ara ve la part que no passa en el cel... en la mitologia, Venus i Júpiter mai van tenir relacions, sinó que van ser Venus i Mart. Llavors, com és que es besen romànticament, si no es van estimar? No seria d'una manera menys... romàntica?
Seria d'una manera... incestuosa, diria. Tenint en compte que tots dos són fills del mateix pare (si no m'erro), són mig germans/germanastres. Però bé, a la mitologia clàssica s'han vist coses pitjors, diria.

M'ha semblat una història interessant.

Fins la propera nit,

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Potter_granger »

Però ara ve la part que no passa en el cel... en la mitologia, Venus i Júpiter mai van tenir relacions, sinó que van ser Venus i Mart. Llavors, com és que es besen romànticament, si no es van estimar? No seria d'una manera menys... romàntica?
Seria d'una manera... incestuosa, diria. Tenint en compte que tots dos són fills del mateix pare (si no m'erro), són mig germans/germanastres. Però bé, a la mitologia clàssica s'han vist coses pitjors, diria.
.

No, no són germanastres. Venus va néixer del semen d'Urà que va caure al mar quan Saturn li va tallar... les parts baixes, i Mart és fill de Júpiter i Juno.
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Agatha Black »

Val, noies, pel que entenc, crec que el professor Hadley només està parlant de planetes, no dels déus dels quals van rebre el nom. Diu que es romantic pel tema del peto, suposo, no pel fet que faci referència a cap tema mitològic.

Antares, et vull donar les gràcies per aquest post perquè no només he pogut observar els planetes, sinó que n'he tret molt profit, del que has explicat:

Aquest cap de setmana s' ha casat una amiga meva, i fa un dies em va demanar si podia parlar a la seva boda, al principi de la cerimònia. Vaig acceptar encantada, però la veritat es que no sabi a gaire bé què dir. I quan vaig llegir això. .. meravella! Vaig parlar sobre venus i Jupiter I de com s' havien de separar després d'haver se trobat, I de com afortunats eren els nuvis de poder seguir junts per sempre... El discurs va agradar moltíssim. A més a mes, la cerimònia es va fer en uns jardins, a l'aire lliure, i com que va ser al vespre, tots vam poder observar venus i Jupiter. Gràcies a tu, Antares, el meu discurs va ser un èxit! :D
Imatge

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Arwen Black »

Em va agradar molt la classe, professor Halley, però he estat mirant el cel alguns d'aquests dies i no estic segura d'haver-los vist... dos dies o més hi havia núvols (avui ho he mirat fa una hora i no veia cap estrella, això és que hi ha tants núvols que ni els distingeixo i penso que podria ser el cel, no?), alguns altres no sé si és que les cases de davant em tapaven l'horitzó i estaven allà darrere o què :''' els dies que sí es veien estrelles en veia poques segurament per la contaminació lumínica de la ciutat... però un dia crec que els vaig veure! I ara que n'he buscat imatges al google n'estic més segura, a més una era més brillant així que podia ser Venus... I era cap al nord-oest! :D Però estaven més separades del que m'esperava, amb els pocs dies que havien passat, per això vaig dubtar... A quina rapidesa es separen?

Devia ser el dia 3 o 4 quan ho vaig veure, m'hauria hagut d'apuntar quin dia i a quina hora veia què, perquè ja no me'n recordo. Els vaig veure a una distància com la d'aquesta fotografia però sense fer zoom, és a dir a ull nu, crec que una mica més distanciats: http://3.bp.blogspot.com/-5uAXqlJKHlg/U ... G_7757.jpg el que passa és que al costat de venus (si ho era) l'altra llum no estava segura de si parpellejava, crec que no, però si mirava la resta de les estrelles n'hi havia moltes que dubtava de si parpellejaven o no i no pot ser que n'hi hagués massa sense parpellejar, oi? No sé gens d'astronomia, perdoni per ser una de les alumnes que van justetes, però em van dir una vegada que les que podies veure'n la llum ininterrumpidament eren planetes i les altres, estrelles, és cert? Si ho és, quina n'és la causa?

Una cosa que no em va quedar clara és a quina hora exactament havia de mirar cap a on: és a dir, hi ha alguna altra hora on els pugui veure més amunt i no me'ls tapin els edificis de l'horitzó (si és això el que em va passar algun dels dies)? Verticalment es mouen, oi? I horitzontalment no, perquè si no no ens hauria pogut dir que miréssim cap al nord-oest, és així? La veritat és que no en tinc ni idea.

El que deia, segurament faig preguntes de principiant, però el que compta és les ganes d'aprendre, no? :oops: :roll:

I per què aquest bes ha estat més apassionant des de la Terra que des de la Lluna? Almenys allà no hi ha contaminació lumínica xD
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Antares_Black »

Hoooolaaaaa!! :mrgreen:

Em sap greu no haver-vos respost abans i que el post hagi quedat un xic abandonat... Tot i que no he deixat de pensar-hi.

M'alegro que us agradés!!! =) Estic contenta que el post hagués tingut la vostra càlida rebuda! M'anima a fer-ne més! :clap: :clap: :clap: I vinc a respondre-us una micona, perquè tinc una altra classe a punt!!! Però abans lliguem els temes anteriors! :ok

La idea era que el professor Halley respongués en persona, però com que ja ha passat un temps... avui em teniu a mi xDD :mrgreen:
----------
Jo tinc una petita observació... És cert que, en el cel, Venus i Júpiter es besen, ho he vist. Però ara ve la part que no passa en el cel... en la mitologia, Venus i Júpiter mai van tenir relacions, sinó que van ser Venus i Mart. Llavors, com és que es besen romànticament, si no es van estimar? No seria d'una manera menys... romàntica?
M'alegro que els poguessis veure! :clap: Espero que t'agradés!

Sí, en la mitologia no passa (que jo sàpiga... :roll: ). Però sempre pots imaginar que Venus i Júpiter van tenir una història secreta... hehehee (Júpiter tenia una “història” amb gairebé tothom xDDD :riure: )

----------
Aquesta nit, ho miraré, si me'n recordo. Però vaja, a vegades he tingut dubtes per distingir-los d'entre el munt d'estrelles. (Ho sento, professor Halley, sóc una mica negada.)
Potser el problema que tens és que intentes observar els estels en un lloc on hi ha massa il·luminació (?) Potser només és que la llum et priva de veure'ls, no tens perquè ser una negada...

També pot ser que no miris al lloc adequat o que pensis veure només “puntets”. Has de mirar de distingir aquells que acompleixin les característiques que se n'espera. Si no, has de seguir amb uns altres...
Però ara ve la part que no passa en el cel... en la mitologia, Venus i Júpiter mai van tenir relacions, sinó que van ser Venus i Mart. Llavors, com és que es besen romànticament, si no es van estimar? No seria d'una manera menys... romàntica?


Seria d'una manera... incestuosa, diria. Tenint en compte que tots dos són fills del mateix pare (si no m'erro), són mig germans/germanastres. Però bé, a la mitologia clàssica s'han vist coses pitjors, diria.
No sé si incest seria la paraula més adequada... :? Tampoc no sé si es pot dir que són “germans”... (germans normals, almenys, no... Però sí que és la que més s'hi assembla, no? :atontat :atontat
No, no són germanastres. Venus va néixer del semen d'Urà que va caure al mar quan Saturn li va tallar... les parts baixes, i Mart és fill de Júpiter i Juno.
La Potter_granger en té una idea, però em sembla que s'ha fet un embolic (em sorprèn que la Cassandra Ross no l'hagi corregida. A tu t'agrada molt, oi, la mitologia?)

A veure... Jo em conec més el mite grec, però m'imagino que en la mitologia Romana la història és si fa no fa la mateixa, oi? :|

En la mitologia grega, Cronos es menjava els fills. Cada cop que en naixia un, se'l menjava (segur que teniu en ment aquells quadre tan esgarrifosos... 8O :calla ). I és que no volia que ningú li prengués el poder i el control. Quan neix Zeus, la seva mare el porta a les nimfes perquè el cuidin i l'amaguin del pare. Quan arriba el moment, Zeus s'enfronta amb el seu pare Cronos i li talla els testicles. Així Zeus destrona Cronos i des testicles i no-sé-què-més surt Afrodita.

Cronos és Saturn
Zeus és Júpiter
Afrodita és Venus (tot allò de la petxina... :roll: )

La Potter_granger s'ha fet un embolic amb Uranós i Saturn (Cronos). La història d'Ura i de Cronos és abans que la d'Afrodita, si no ho tinc mal entès. Urà violava constantment la seva esposa, Gea. Com que estaven sempre enganxats (literalment), els seus fills no podien néixer (la sortida esta obstruïda...). Cronos és el que, atacant Urà des de dins del cos de Gea, aconsegueix sortir. D'aquesta manera, hi ha una aurora (el cel és rogenc perquè es tenyeix de sang) i apareix el temps (cronos). I, a partir d'aquí li resta de divinitats. Cronos és el “rei” perquè ha destronat Urà, fins el dia que neixi Zeus i destroni Cronos.

Però també és veritat que en la conjunció, a més de Venus i Júpiter, Saturn també es trobava per allí...

Però sí que són històries molt semblants (Urà-Cronos i Cronos-Zeus)... S'hauria de consultar la Teogonia.
----------
Val, noies, pel que entenc, crec que el professor Hadley només està parlant de planetes, no dels déus dels quals van rebre el nom. Diu que es romantic pel tema del peto, suposo, no pel fet que faci referència a cap tema mitològic.
La veritat és que no pensava pas en mitologia, quan vaig escriure el post... Està bé que es relacioni, però tampoc cal que ho transformin amb un dilema de si era incest o no, en lloc de veure el petó com un petó. No...? :atontat

Penseu que el professor Halley és força eteri, i pot arribar a ser prou somiatruites... No m'estranyaria que també fos un punt romàntic... xD :riure:
Antares, et vull donar les gràcies per aquest post perquè no només he pogut observar els planetes, sinó que n'he tret molt profit, del que has explicat:

Aquest cap de setmana s' ha casat una amiga meva, i fa un dies em va demanar si podia parlar a la seva boda, al principi de la cerimònia. Vaig acceptar encantada, però la veritat es que no sabi a gaire bé què dir. I quan vaig llegir això. .. meravella! Vaig parlar sobre venus i Jupiter I de com s' havien de separar després d'haver se trobat, I de com afortunats eren els nuvis de poder seguir junts per sempre... El discurs va agradar moltíssim. A més a mes, la cerimònia es va fer en uns jardins, a l'aire lliure, i com que va ser al vespre, tots vam poder observar venus i Jupiter. Gràcies a tu, Antares, el meu discurs va ser un èxit! :D
Que consti que vaig llegir això l'endemà o així, que ho vaig veure abans! Després ho vam mig comentar per una altre lloc.

Em va agradar molt de llegir! Que bé que t'hagi servit tant! Els convidats devien estar encantats amb el teu discurs! I, a més, vau tenir la sort de veure-ho tots junts en un exterior! Em resulta molt emotiu això que els vas dir que eren afortunats perquè ells estarien junts per sempre! :boig2:

El teu discurs va ser un èxit perquè tens molt de carisma!!!!! M'alegro molt que et fos d'ajuda!!! :ok
----------
però un dia crec que els vaig veure! I ara que n'he buscat imatges al google n'estic més segura, a més una era més brillant així que podia ser Venus... I era cap al nord-oest! :D Però estaven més separades del que m'esperava, amb els pocs dies que havien passat, per això vaig dubtar... A quina rapidesa es separen?
Bé, si més no ho vas poder veure un dia :)

Devia ser el dia 3 o 4 quan ho vaig veure, m'hauria hagut d'apuntar quin dia i a quina hora veia què, perquè ja no me'n recordo
Sí, és bo que ho apuntis (ara que si mires els estel un dia per gaudir-los, no cal que ho facis...)

Tingues en compte, però, que la imatge que em poses és de l'agost del 2014, eh. :think:
em van dir una vegada que les que podies veure'n la llum ininterrumpidament eren planetes i les altres, estrelles, és cert? Si ho és, quina n'és la causa?
De fet, és al revés. Les estrelles són les fan una llum intermitent. Els planetes no pampalluguegen i els estels sí. Es diu que és per la distància amb la Terra (des del punt de l'observació): les estrelles són molt més llunyanes (llevat del Sol; parlem de les que formen altre sistemes) que els planetes (que veiem els del nostre Sistema Solar i, a tot estirar, els que s'hi troben a la perifèria). Suposo que és degut a tota una sèrie d'efectes de difracció i d'absorció que es troben pel camí, que fan aquest efecte de pampalluguejant. Si hi ha cap altra explicació no la sé. :think:

La diferència principal que has de tenir en compte és que les estrelles es mouen en bloc (mantenen distàncies relatives amb la resta d'estrelles) i, en canvi, els planetes són cossos erràtics (segueixen la seva òrbita independentment). Però, com que no fem una observació contínua del firmament (i no ens en podríem adonar només mirant-ho un instant), la referència de la llum contínua i la llum intermitent és una bona referència. :ok Però alerta: recorda que són els estels els que pampalluguegen i no pas els planetes ;)

I per què aquest bes ha estat més apassionant des de la Terra que des de la Lluna? Almenys allà no hi ha contaminació lumínica xD
Ah! :lol: Això només ho vaig posar per recordar el fet que l'Arquimedes Halley va viure a la Lluna durant molt de temps! No vol dir res.

Però tens raó: la contaminació lumínica (juntament amb la contaminació acústica) és de les pitjors. És perillosa, molesta, dificulta moltes operacions... i, a més, passa desapercebuda i això és el més perillós... :no
----------

Bé, i ara va una nova classe d'Astronomia del professor Halley!! Hi esteu tots convidats!!

Apa, us deixo amb ell! :ok

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Antares_Black »

Observació 2:

ECLIPSI TOTAL DE SÚPER LLUNA


Aquell dissabte al vespre, la torre d'astronomia del castell de Hogwarts s'omplia de bruixots que pujaven les escales de cargol. La majoria dels quals eren alumnes, però semblava que alguns professors també havien estat convidats a la festa.

―Algú sap què hi fem, aquí? ―va demanar un estudiant a dos dels seus companys. Aquests van arronsar les espatlles.

―El professor Halley ha dit que volia ensenyar-nos una cosa...

―I ha de ser ara? ―va fer notar una noia de cabells llargs del seu costat.

Un noi pèl-roig va sospirar al seu costat.

―I és clar que ha de ser ara. No pot ser en cap altre moment...

El altres tres es van mirar sense entendre res. Semblava que el noi pèl-roig sí que sabia de què anava tot allò, però cap dels tres no es va atrevir a preguntar-li-ho.

Aleshores la túnica inconfusible del professor Halley es va il·luminar màgicament en la foscor i van veure el seu professor flotant a un pam de terra, com de costum.

―Bona nit! ―va saludar entusiasmat, i de seguida va tornar al seu habitual to pausat―. Es deuen estar preguntant per quina raó els he fet venir avui a la torre d'astronomia a fer classe.

«Doncs sí», va pensar un noi ros de cabells llargs i llisos i, amb ell, uns quants més van tenir el mateix pensament.

―Sí, i ja pot ser una raó de pes... ―va xiuxiuejar una alumna de cabells negres a dues amigues seves―, que és cap de setmana! On s'és vist fer classe el cap de setmana??!

Una de les seves amigues, que tenia els cabells simpàticament acolorits, va fer una rialla.

―El nostre estimat director ―i el professor va indicar amb la mà un bruixot alt i prim que quedava entre els alumnes i tenia la barba de color rosa xiclet― ens ha donat permís per delectar-nos aquesta nit observant el firmament...

El professor Halley va posar cara somiadora quan l'Spútnik, el seu pit-roig australià, es va aturar piulant a la punta del seu llaaaarg barret punxegut, i el quart creient que hi penjava va balancejar-se. Mentrestant, la munió d'alumnes feia cares llargues i va començar a murmurar... I aquells murmuris no eren precisament crits d'alegria, sinó que més aviat eren plens de disconformitat...

―No pateixin ―va reprendre―. La lliçó d'Astronomia del dimecres se substituirà per la d'avui i el senyor director diu que dilluns no hi haurà classes.

Allò va provocar una onada de felicitat entre l'alumnat. Tanmateix, una professora que portava un vestit negre i un monyo tibat sota el barret de bruixa va fer cara de no semblar-li tan fantàstic com a la resta que li barressin les classes de Transfiguració de l'endemà...

―A canvi ―va prosseguir el professor Halley, i això ja no va agradar tant els alumnes―, m'hauran de fer una redacció. Espero que els sembli bé, perquè no els preguntaré pas què els sembla ―va fer l'ullet als alumnes―. No facin aquestes cares, no serà gaire llarga. Només uns apunts explicatius de la classe d'aquest vespre i unes impressions personals. Vull una redacció curta però amb cara i ulls. I això també va per vostè, senyor, mmh?

El noi pèl-roig es va sentir eludit i va voler desviar la mirada... però la túnica planetària del seu professor tenia un magnetisme captivant.

―Aquesta nit, el cel nocturn ens brinda un nou espectacle: un eclipsi de Lluna.

La professora del cabells estarrufats va enfocar la seva vista volàtil i va mirar de veure alguna cosa amb nitidesa... Si hi hagués estat tota, hauria pensat que aquell dia s'hauria pogut estalviar una petita dosi de la seva “dieta especial”... Però, naturalment, no era el cas... El noi pèl-roig, en canvi, i com ell uns quants alumnes més (com ara dues noies també de Ravenclaw: una noia de pell fosca i una altra de cabells marrons ondulats), estava entusiasmat per la idea.

―Però no vas del tot preparat ―va dir baixet una noia prima que duia els cabells castanys amb metxes recollits en una cua―. T'has descuidat les ulleres protectores per veure'l, oi?

Les ulleres no calen pas ―va contestar el pèl-roig amb tranquil·litat―; l'eclipsi és de Lluna.

―Les eclipsis de Lluna són diferents dels de Sol ―va explicar el professor Halley que, o bé havia sentit els comentaris dels seus alumnes amb la seva oïda fina o bé li ho havia comunicat l'Spútnik (que ara voleiava entre els caps que poblaven la torre d'astronomia)―. Si observem un eclipsi de Sol, cal que ens protegim la vista, perquè que mirem directament la seva llum...

―I ens podem quedar cecs ―va dir baixet una alumna d'Slytherin amb els cabells castanys lligats en una cua alta, dirigint una mirada irònica dels seus ulls verds i metzinosos a una altra alumna de cabells negres, que era a l'altra banda del cercle de la torre amb les seves dues millors amigues. Els seus ulls grisos van aguantar dos segons aquella mirada potent que feia saltar espurnes, fins que va parar de sobte per fer-li una ganyota.

―...en canvi, en els eclipsis lunars no veiem la llum del Sol.

La noia que havia demanat per les ulleres a l'alumne pèl-roig es va sentir il·lustrada per les paraules del màgic.

―Fa poc, vam tenir un eclipsi de Sol el març, se'n recorden? ―alguns alumnes van assentir amb el cap―. Era de dia; però els eclipsis de Lluna els veiem de nit.

El professor Halley va treure la seva llarga i estrafolària vareta de la màniga i la va brandar cap el cel. El director, que s'havia tret una de les seves interminables bossetes de te de la butxaca i les havia posat en una tassa amb aigua calenta que havia conjurat amb màgia, bevia un te verd gaudint de l'espectacle d'un dels millors encanteris del professor d'Astronomia. Unes esferes de diverses mides i colors havien aparegut sobre els caps dels presents i havien començat a girar amb uns moviments exactes i acuradament calculats. Un planetari enorme i esplèndid es materialitzava sobre els caps dels que miraven, retallat contra el firmament real al fons.

Tot i que ja estaven acostumats a les classes del seu peculiar professor i ja ho havien vist altres vegades, alguns no van poder amagar la impressió que els provocava aquella màgia.

―Mmm, només necessitem tres astres: El Sol, la Terra i la Lluna.

La resta de cossos selectes del planetari màgic van abandonar l'escena. Ara els protagonistes eren una enorme bola de foc, el planeta blau i una petita perla blanca.

―La Terra, com a planeta que és, gira al voltant de l'Estrella. Alhora, el seu satèl·lit, la Lluna, gira al seu voltant ―les esferes del planetari màgic es movien seguint aquella regla―. El Sol il·lumina la Terra i, des la Terra veiem la llum que la Lluna reflecteix del Sol. Les fases de la Lluna representen les diverses posicions des de les qual arriba aquesta llum al satèl·lit. Aquestes es repeteixen a cada volta. Cada vint-i-vuit dies.


Imatge
Fases lunars

Imatge
Llegenda del gràfic
Spoiler:
La imatge mira d'explicar les fases de la Lluna, però no és una representació fidel de l'òrbita lunar. També cal tenir en compte que la Lluna gira al voltant de la Terra amb el mateix període; per tant, independentment de la meitat il·luminada, la Lluna presenta sempre la mateixa cara a la Terra

La terra del planetari màgic es va fer transparent i els presents van quedar-hi a dins. Els alumnes van poder veure clarament com la lluna del planetari quedava completament il·luminada pel sol (lluna plena) i com, després de passar pel quart minvant, desapareixia (lluna nova) i tornava a créixer (quart creixent) per tornar a ser plena.

La noia d'ulls grisos i fosca cabellera va arrufar les celles. No ho acabava de veure clar. Una de les seves amigues, la més menuda que tenia faccions irlandeses, li va agafar el braç, animant-la a preguntar-ho. El professor Halley també se n'havia adonat i, atansant-se-li a poc a poc lliscant a un pam de terra, la va convidar a exterioritzar el seu dubte.

―Mmm... No ho entenc ―va dir, mirant-se el planetari màgic―. Aleshores, quina diferència hi ha entre els eclipsis i les fases de la Lluna? És el mateix un eclipsi lunar que la Lluna Nova?

El professor Halley va somriure afablement, i la seva barbeta es va fer visiblement més prominent.

―Aquí hi ha el secret, senyoreta ―va dir―. Les fases lunars es repeteixen periòdicament. I apareixen perquè la Lluna és il·luminada parcialment pel Sol (quarts), completament (lluna plena) o la llum que li arriba és nul·la (lluna nova). Per altra banda, els eclipsis són més escassos perquè requereixen una col·locació dels tres cossos celestes molt especial.

El professor Halley va fer petar els dits i tots tres astres del seu planetari es va aliniar. La lluna s'havia col·locat entre el sol i la terra.

―Això és un eclipsi solar. En aquest fenomen, la Lluna es posa per davant del Sol. Des que la Terra, veiem que la Lluna fa ombra al Sol; l'eclipsa. Mmm... Això des de la Lluna no es pot veure, és molt diferent...

El profesor Halley va mirar cap amunt amb la intensió de mirar de Lluna real... En certa manera, enyorava la seva vida allí... Però havia de tenir els peus a terra, a la Terra. Va sacsejar el cap i va mirar un altre cop els seus alumnes. Els oients van mirar-se desconcertats per l'incís del professor sobre la seva vida passada a la Lluna, i van tornar atendre...

La posició anul·lar es produeix quan la Lluna queda just al centre del Sol, perquè es veu com una anella de llum. I, en funció del moment i del lloc on en trobem, veurem una cosa o altra.

El planetari conjurat va mostrar un eclipsi de Sol a càmera ràpida.

―Però nosaltres volíem parlar de l'eclipsi de Lluna. És un xic diferent.

És clar... el Sol no podia “fer ombra” a la Lluna..., oi?

El bruixot va tornar a fer petar els dits i ara el cos que s'havia posat al mig de la línia del tres era el planeta blau.

―En aquest cas, la mateixa Terra impedeix que la llum del Sol arribi a la Lluna, que queda a les fosques. La Terra fa ombra a la Lluna.

Aquell planetari era fantàstic. El professor Halley va convidar l'alumnat i els professors presents a passejar-se per la torre per tal de veure'n la representació des de tots els angles.

―Que guai! ―es va sentir des d'un dels merlets de la torre en posició nord. No era perquè sí l'aliniació dels tres cossos.

―Quan el Sol il·lumina la Terra, que es troba al mig dels altres dos astres, crea dues zones diferents de foscor: una de penombra (fosc però no tant) i una d'ombra (foscor total).

Imatge
Esquema d'un eclipsi lunar

Imatge
Representació de les zones penombral, parcial i total

―Quan la Lluna és dins l'àrea de penombra (L1) ―la lluna del planetari es va moure― s'anomena penombral. Per tal que l'eclipsi resulti total, la Lluna s'ha de trobar en la zona d'ombra (L3) ―la lluna es va moure més cap al centre, a una zona en la qual no li arribava gens de llum―. Quan la Lluna és entre les dues àrees, es diu que és un eclipsi de Lluna parcial.

―I de quin tipus és l'eclipsi que veurem avui? ―va demanar tot interessat un alumne ros. Els ulls verd marronós li brillaven d'emoció. Trobava d'allò més interessant aquella classe.

―Serà visible en la seva totalitat des del Regne Unit, des de gran part del continent, de l'Àfrica, de l'Amèrica del Nord, des de tot l'Atlàntic i tota l'Amèrica del Sud (a d'altres parts del món es veurà de forma parcial). Anirà canviant a mesura que la Lluna avanci ―va respondre el professor Halley pausadament―. Segons la zona, ho veurem més o menys.


http://eclipsewise.com/lunar/LEnews/TLE ... -map1a.gif
Mapa mundi de la visibilitat de l'eclipsi lunar (28 set 2015)


Els alumnes més interessats van treure la llibreta d'apunts per anotar els horaris que, juntament amb el mapamundi, van aparèixer brillants al cel, al costat del planetari, per art de màgia.

El professor Halley també va fer desaparèixer el sol i la terra, per deixar una lluna blanca que es feia progressivament grossa, fent “la sensació” de cada cop era més a prop.

―Oh! Això sí que és una súper lluna! ―va exclamar el director, que tot just s'eixugava la barba rosa, que ja s'estava preparant un altre te.

―Vostè ho ha dit! ―va correspondre el professor Halley, tot content―. La nit també ens brinda una Súper Lluna!

L'Spútnik voleiava amb gràcia al voltant de l'enorme lluna. El director va obrir els braços (amb la tassa de te en una mà), fent un gest com si la volgués abraçar...

El fenomen de superlluna presenta una Lluna molt més plena i brillant de l'habitual, perquè es troba més a prop de la Terra ―el professor Halley va fer desaparèixer la seva lluna i assenyalar la Lluna real, que va es veia plena i ben plena al cel, tot minimitzant encara més la lluminositat de la seva túnica màgica. El director va acabar abraçant-se a si mateix i es va vessar tot el te per sobre... (però això no el va privar de fer-se'n un altre...)―. És un fenomen habitual. Segons Richard Nolle, el 'bruixot' astròleg que va definir aquest fenomen el 1979, em va dir (...és que és molt amic meu) que hi ha una superlluna de quatre a sis cops de mitjana a l'any. Però... saben què fa especial aquest fenomen de superlluna en concret?

Fins i tot l'Spútnik, que no li havia agradat gens que fes desaparèixer aquella preciosa i enorme lluna tan de sobte, va mostrar interès per la resposta.

―És la primera superlluna que succeeix des del 1982 (quan jo encara vivia a la Lluna...) i, tot i que tindrem d'altres eclipsis lunar i d'altres superlluna, no es podrà observar cap altra superlluna amb un eclipsi total fins el 2033.

―Professor Halley ―un noi rabassut d'ulls blaus i cabells marrons havia alçat el braç―, i què ho fa que es produeixi una superlluna? Com és que s'allunya i s'acosta a la Terra?

El professor Halley va fer l'ullet a l'Spútnik (podem suposar que li prometia tornar a fer aparèixer la lluna immensa), i aquest va traçar màgicament en l'aire una circumferència i una elípse lluminoses.

―Senzillament perquè l'òrbita de la Lluna és elíptica i, per tant, la distància al planeta és variable.

Imatge
Òrbites elíptiques de la Terra (al voltant del Sol) i de la Lluna (al voltant de la Terra)


El noi de Hufflepuff es va sentir satisfet per aquella breu i entenedora resposta.

―Però saben quines altres coses més fan especial aquest eclipsi?

Els oients van negar amb el cap.

―Es tracta del tancament d'una tètrada lunar ―va explicar―. Correspon al quart eclipse total de Lluna consecutiu que es produeix durant el termini de dos anys. Els dos primers van ser la matinada del quinze d'abril i el nou d'octubre de l'any passat (2014). El tercer va ser el quatre d'abril d'aquest any, si se'n recorden. L'eclipsi d'avui tanca la tètrada.

L'Spútnik es va mirar el bruixot de la túnica galàctica. El professor Halley va brandar una altra vegada la vareta i va tornar a conjurar una lluna immensa. L'ocell es va posar a piular, content. A més, ara la lluna, a banda de ser enorme, havia pres una tonalitat rogenca preciosa.

―Que bonica! ―va exclamar una alumna de Hufflepuff. El ulls negres li brillaven a la Lluna―. Com és que es veu tan vermella? Sembla un sol en el capvespre...

―Justa la fusta! ―va concedir el professor, tot content―. És precisament com un capvespre o com una albada. Normalment veiem la Lluna de color blanc perquè els rajos solars incideixen sobre la Lluna i la il·luminen. En un eclipsi total, l’única llum que il·lumina la Lluna és la llum solar que prové del reflex de l'atmosfera de la Terra. Aquesta llum roja és la mateixa que veiem a l’alba i al capvespre.

Imatge
Lluna de Sang

Els presents observaven la lluna de sang meravellats. Finalment, el professor Halley va brandar el braç cap a la lluna i una ventada màgica la va enviar enllà de la torre. El pit-roig australià va córrer a atrapar-la, jugant tot cofoi.

―I ara els que es vulguin quedar a veure l'eclipsi es poden quedar a la torre o poden anar els jardins. No vull ningú rondant pels passadissos, però els exteriors queden oberts durant tota la nit. Perquè gaudeixin d'aquest nou espectacle de la natura!

--

Antares

PD: Que consti que hi deia: «Antares_Black l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 26 set. 2015, 9:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada». Però el vaig haver d'editar després perquè hi havia una paraula malescrita.
Antares_Black l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. set. 28, 2015 11:37 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Agatha Black »

Mmm Antares, no hi ha classe...

O s'ha esborrat el post, o el professor Halley intenta enviar-nos un missatge xifrat amb tinta invisible... ho provaré:

-Specialis revelio!

No, no passa res.

(És clar que l'encanteri és de l'Snape i pot ser que simplement es volgués fer l'interessant amb un encanteri que no existeix...)
Imatge

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Antares_Black »

Spoiler:
Mmm Antares, no hi ha classe...

O s'ha esborrat el post, o el professor Halley intenta enviar-nos un missatge xifrat amb tinta invisible... ho provaré:

-Specialis revelio!

No, no passa res.

(És clar que l'encanteri és de l'Snape i pot ser que simplement es volgués fer l'interessant amb un encanteri que no existeix...)
hahahaahahahaaa :lol2:

És que he tingut problemes amb les imatges i amb la connexió... On sóc ara, la xarxa va escassa.... Però me n'he sortit! Espero que no sia massa tard...

Com et passes amb el pobre Snape! xD
Espero que us hagi agradat! ^^


Espero que us agradi que hagi fet servir els personatges de la fic comunitària però sense dir-ne els noms. Potser el proper cop faré la classe amb vosaltres mateixos d'alumnes heheheheee Us sembla bé, o continuo amb els de la fic comunitària o me'ls invento...? Vosaltres direu què preferiu! :mrgreen:

L'eclipi es produirà durant la matinada del dia 28 de setembre (2015) ―la nit entre el dia 27 i el dia 28. Serà visible des de gran part d'Europa, l'Àfrica, l'Amèrica del Nord, tot l'Atlàntic i l'Amèrica del sud.
Pressuposant que sou a la península o a les illes Balears: Com que començarà cap a les dues, heu de mirar cap al sud. La Lluna anirà avançant per les zones de penonbra i d'ombra cap a l'oest. Acabarà cap a les set tocades (oest), i tindrà la màxima ombra cap a, si fa no fa, tres quarts de cinc.
Spoiler:
Imatge
Gràfic amb els horaris en UT (Universal Time)
Spoiler:
Imatge
Simulació animada de l'eclipse total de Lluna del 28 de setembre 2015
És una llàstima que succeeixi en hores tan intempestives... :deumeu I més quan l'endemà molts deveu tenir classe o haureu d'anar a la feina... (no teniu cap director molon que us doni festa? ;) ) Però jo us n'aviso igualment... :roll:
-----------


En els següents spoilers (és que no vull que ocupi massa...) us deixo més informació.


RESUM de conceptes i ampliació:
Spoiler:
Les fases de la Lluna: Porcions il·luminades de la Lluna (en funció de la seva posició) vistes des de la Terra. Es repeteixen periòdicament (cada vint-i-vuit dies)
-Lluna Nova
-Quart Creixent
-Lluna Plena
-Quart Minvant
Amb les seves corresponents fase intermitges.

Eclipsis:
-de Sol (aliniació de la Terra, la Lluna i el Sol; en aquest ordre): la Lluna tapa el Sol
-de Lluna (aliniació del Sol, la Terra i la Lluna; en aquest ordre): la Terra fa ombra a la Lluna
-Zona de penombra i d'ombra (produïda per l'impediment que fa la Terra del pas la llum solar)
-Penunbral, parcial, total (segons la zona per la qual viatgi la Lluna, vist des de la Terra

Superlluna: Correspon al màxim acostament de la Lluna a la Terra durant el present any. D'aquesta manera, la Lluna es veu plena i immensa. Per aquesta raó, rep el nom de superlluna. Cal dir que el terme té un origen astrològic i no pas astronòmic (definit el 1979 per l'astròleg Richard Nolle).

La superlluna d'aquest 2015 es podrà veure a una distància de 356.878 km de la Terra. Serà un 14% més gran de com es veuria si es trobés un punt més llunyà, i sense eclipsar un 40% més brillant.
Dades de referència:
-El perigeu (és a dir, la distància més propera) de l'òrbita elíptica de la Lluna al voltant de la Terra és de 356.410 km
-L'apogeu (la distància més allunyada) de l'òrbita de la Lluna al voltant de la Terra és de 406.740 km

Nolle parla d'entre quatre i sis fenòmens de superlluna a l'any. La particularitat d'aquesta superlluna concreta del dia 28 de setembre del 2015 és que acompanya altres fenòmens astronòmics, d'entre els quals l'eclipsi lunar. Aquesta combinació no es repetirà fins a l'any 2033 i la darrera va ser 1982.

Tètrada lunar: Grup de quatre eclipsis totals de Lluna consecutius, que es donen durant dos anys, amb una diferència aproximada de sis mesos.
El grup de la tètrada lunar de la qual forma part l'eclipsi del 28 de setembre (el darrer):
-15 d'abril 2014
-9 d'octubre 2014
-4 d'abril 2015
-28 de setembre 2015

Lluna de Sang: Tonalitat rogenca que agafa la Lluna com a efecte d’un eclipsi de lluna total. Com que els raigs solars incideixen sobre la Lluna directament, es veu blanca. En un eclipsi total, l'única llum que il·lumina la Lluna és provinent del reflex de l'atmosfera de la Terra. De la mateixa manera que en la posta i l'alba, la llum solar pren aquesta coloració carmesina quan es reflecteix a l'atmosfera terrestre.

DESENVOLUPAMENT DE L'ECLIPSI (horari):
Spoiler:
Hora UT (Universal Time)
Principi de l'eclipsi penombral. . . . . 0h10.m4
Principi de l'eclipsi parcial . . . . . . . 1h06.m9
Principi de l'eclipsi total . . . . . . . . .2h10.m7
Màxim de l'eclipsi . . . . . . . . . . . . . 2h47.m1
Fi de l'eclipsi total . . . . . . . . . . . . . 3h23.m5
Fi de l'eclipsi parcial . . . . . . . . . . . 4h27.m4
Fi de l'eclipse penombral . . . . . . . . 5h23.m9
(Hora del Meridià de Greenwich ―cal conèixer la diferència horària de la localitat on ens trobem per trobar l'hora local)

Hora de la península i les illes Balears
Principi de l'eclipsi penombral. . . . .2h10 min 24s
Principi de l'eclipsi parcial . . . . . . . . . . . 3: 06: 54
Principi de l'eclipsi total . . . . . . . . . . . . . .4:10: 42
Màxim de l'eclipsi . . . . . . . . . . . . . . . . . .4: 47: 06
Fi de l'eclipsi total . . . . . . . . . . . . . . . . . .5: 23: 30
Fi de l'eclipsi parcial . . . . . . . . . . . . . . . .6: 27: 24
Fi de l'eclipse penombral . . . . . . . . . . . . 7: 23: 54
(per l'horari de Les Canàries, cal restar una hora a l'horari de la península)

Sí, és una pena que el punt màxim sia a les quatre de la matinada... :( No sé si és millor anar adormir tard o llevar-se d'hora... :think: Encara no sé com ho faré jo... Encara he de decidir quina part de l'eclipsi veuré...
ENLLAÇOS INFORMATIUS D'INTERÈS:
No us oblideu de contestar!! ;)

Antares

PD: No se m'acudia cap títol simpàtic com l'anterior... :roll: O sia que si teniu idees ja ho sabeu...
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
hermione potter
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 299
Membre des de: dl. març 26, 2012 1:31 pm
Rang: Gryffindor
Ubicació: Algun lloc del món màgic

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: hermione potter »

Vinc tard, ho sé, però m'he posat al dia amb les classes :)

Tinc la sensació de que el professor Halley estarà content amb el que li diré ara: vaig veure l'eclipsi de lluna a les dues del matí! La veritat és que el dilluns em va costar molt aixecar-me, però va valdre la pena. Va ser molt maco.

L'eclipsi solar del mes de març també el vaig veure i en tinc fotos xD D'aquest més recent no en vaig poder fer cap perquè no es veia bé... Però m'ho apunto pel pròxim hahaha

M'ha agradat molt que hagis fet servir els personatges de la fic indirectament. Per mi ho pots seguir fent, crec que ha ells fins i tot els hi ha interessant la classe xD

Doncs fins la pròxima, seguiré les classes més d'aprop :)
Has de saber, que qui ens estima no ens abandona mai.
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Agatha Black »

HOLA!

Vaig llegir això quan tocava, però he de dir que no vaig veure l'eclipsi, perquè a mitjanit vaig pujar al terrat del meu edifici i estava tot ennuvolat, així que vaig decidir no perdre hores de son... si s'hagués vist bé, m'hauria llevat, però vaig considerar que no valía la pena, amb el meu cel.

El que sí que porto són bones notícies! He es proposat el teu cas a l'Alt Comandament de HPCat i hem decidit otorgar-te a tu 20 punts (per la feina i l'estona dedicada a la web, ja que pràcticament és un capítol de FF) i al professor Halley, l'Orde de Merlí de segona classe (suposo que la primera classe és per la gent que salva vides i tal) per la seva gran investigació i els seus dots de professor!

Felicitats a tots dos!

Ah, i com l'hermione, a mi també m'encanta que facis servir els personatges! M'ha entretingut tant la classe com el que hi passava! Trobo que has encertat molt les reaccions dels personatges, també!
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: Cass Ross »

Oh, professor Halley (i Antares), havia oblidat les vostres il·lustratives classes. Però aquí, com una alumna fidel, estic.
La Potter_granger en té una idea, però em sembla que s'ha fet un embolic (em sorprèn que la Cassandra Ross no l'hagi corregida. A tu t'agrada molt, oi, la mitologia?)
Sí, sí, m'encanta. Encara que no sé quan ho vaig dir xD Se'm devia passar per alt aquest comentari de la Potter_granger i per tant no la vaig poder corregir.
Quan arriba el moment, Zeus s'enfronta amb el seu pare Cronos i li talla els testicles. Així Zeus destrona Cronos i des testicles i no-sé-què-més surt Afrodita.
I de l'espuma del mar. Recordeu per exemple el quadre de Botticelli anomenat el Naixement de Venus.

El capítol m'ha semblat molt interessant. Professor Halley, moles molt. Tant de bo tingués mai un professor que em fes unes classes d'astronomia així d'interessants!! He fet tard, sabia de l'eclipsi però no vaig poder-lo veure perquè m'havia de despertar a les sis del matí i prou tard ja em quedava si mirava el recompte electoral... En fi, que serà un altre dia. (Bé, tampoc seré tant vella el 2023 xD.)

M'ha fet molta gràcia el tema que sortien al·lusions als alumnes i professorat de la fanfic comunitària. Em sembla una idea molt divertida, per mi pots tirar-la endavant i seguir-los utilitzant. Encara que bé, no m'imagino l'Ethel por ahí en plan fan número u. xD El director anar bevent te m'ha semblat una cosa molt i molt divertida ^^ I, sincerament, penso que el noi pèl-roig, ehem ehem, ha sigut massa protagonista, però en fi, s'entén. (La Circe dient allò a l'Agatha ha sigut excel·lent).

Fins a la pròxima classe!!

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
hpkarina
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 405
Membre des de: dv. ago. 24, 2007 12:47 pm
Nom: Roser
Rang: Paladina de la Reina Blanca
Ubicació: Grand Line
Contacta:

Re: Observacions d'Astronomia amb el Professor Halley

Entrada Autor: hpkarina »

Hola, professor Halley!

Ja sé que es sorprendrà de veure'm, però la veritat és que no he faltat cap dia a classe, però sempre estic al fons de l'aula i com sóc molt tímida, no solc participar. Ara bé, això no vol que no m'agraden les seues classes! Em pareixen d'allò més interessants, ja que sempre m'ha agradat l'astronomia però mai no li he dedicat gaire temps! :P Espere amb candeletes la próxima classe! ^^
Where your tresaure is, there will you heart be also.

Volia ser actriu, em vaig conformar amb intèrpret i he acabat de traductora...

+Can I shoot her?
-Not in public

Respon