Calaixos i calaixets!

Fòrum on pots enviar missatges de temes en general, que no puguis classificar a les altres categories.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Antares_Black »

Us proposo un nou tema per anar jugant! :ballar:

Ja hem comentat força el tema de les residències, i és absolutament genial (per mi el podem anar exprimint fins a baix de tot de les tortugues! :boig2: Que no el gastarem i no me'n cansaré! xD).
Però el que plantejo és que comentem altres sistemes de classificació.
M'explicaré...

Cada cop que algú postegi, haurà d'exposar un sistema de classificació de persones (per personalitat, decisió, opinió...) i haurà de classificar-se en TOTS els sistemes que hagin estat exposats anteriorment. És a dir que els sistemes i les classificacions s'aniran acumulant. :riure:

---

Que què entenem per sistema de classificació de la personalitat?

Em refereixo a classificacions com les residències de Hogwarts, les faccions de Divergent, els Zodíac (com a patrons de personalitat)... Fins i tot el model de ciutat de Plató (Govenants, Guardians i Productors) també és vàlid. :celles:

El nombre de tipus que es descriguin al sistema és lliure (tant poden ser dos, tres, dotze o quaranta-dos. Espero que ningú no en posi tres-cents noranta-quatre :lol: que ja seria massa! :police: )

Això sí, no em vingueu amb coses com «mar o muntanya» o «dolç o salat», perquè no es tracta d'això. AIXÒ NO VAL. Sinó que és important que descriviu bé cada tipus. Espero que m'hagi explicat (encara que no les tinc totes...). :mrgreen:

---------------------------------------------------------------------
Mmm Per si no se m'ha entès, us deixo els passos del joc, que heu de seguir cada cop que postegeu al tema:


1- Classificar-se en els sistemes exposats anteriorment

-Cal que indiqueu el vostre tipus en cada sistema, i que n'expliqueu els motius.
-Si creieu que en sou un amalgama o no esteu segurs d'on col·locar-los (o és que no encaixeu enlloc, que també pot ser), no passa res (tot i que aquí el que compta és mullar-se, :bomb: eh xD); argumenteu les vostres pros i contres.


2- Aportar un nou sistema de classificació

-Indiqueu-ne les referèrencies (d'on l'heu tret). I, si us l'heu inventat, anomeneu-lo d'alguna manera (si voleu, podeu explicar com s'us ha acudit la idea)
-Citeu els tipus que el componen i descriviu-los un per un


3- Classificar-se en un tipus del propi sistema

-Això no cal que ho feu en el mateix post que proposeu el nou sistema (o ho podeu deixar en dius d'un spoiler); sinó que ho podeu deixar pel proper cop que jugueu. Així podeu veure què en diuen els altres abans de respondre vosaltres. De tota manera, us haureu de classificar.


4- Opcional: Si voleu, en el vostre torn també podeu fer alguna d'aquestes coses:

-Provar sort, mirant de col·locar un altre usuari en un tipus que creieu que li encaixa (aquest ja ho afirmarà o ho desmentirà quan escrigui al tema)
-Suggerir modificacions per algun sistema
-Podeu apel·lar la participació d'algun usuari concret o demanar a un jugador que assumeixi el proper torn (en cap dels casos no cal que la jugada sia immediata, qualsevol altre pot avançar-se i seguir el tema)
-Altres
---------------------------------------------

En realitat, és més senzill del que sembla (ja ho veureu quan comencem); sóc jo, que m'enrotllo massa... :roll:

Si no m'he explicat bé, HO HEU DE DIR, si us plau xD

Qui vulgui pot començar! A veure qui és el valent! :celles:

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Unapersona »

Em sembla que ho he entès, però no n'estic segur. Es tracta d'agafar un sistema de classificació d'una altra novel·la (o peli, o el que sigui), classificar-nos-hi argumentant-ho i que la resta de persones s'hi classifiquin?

Si és això, podria ser divertit! ^_^ Ja em diras!
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Antares_Black »

Justa la fusta, Unoi! :clap:

Ho has resumit molt bé... Sóc un rotllo xD

La classificació ha de ser de persones, d'un mateix.
El sistema que exposis pot ser tret d'alguna banda (íntegrament o modificat; especifica-ho) o també pot ser inventat.
Si és això, podria ser divertit! ^_^ Ja em diras!
Guai!! :banana No les tenia totes que us agradés! (a mi aquests temes m'apassionen!)

Si en tens algun, sigues el primer de jugar! :ok

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Unapersona »

La classificació ha de ser de persones, d'un mateix.
Ep, potser no ho entès del tot. He de dir on van la resta de gent del forum?
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Potter_granger »

Molt bé, començo a posar un sistema! Es tracta d'una classificació en setze tipus de personalitat basant-se en si ets introvertit o extrovertit, pràctic o somiador... bé, ara poso els tipus i ho veureu millor.

Diplomàtics
INFJ, l'advocat: són el tipus més rar. Menys de l'1% de la població hi pertany. Són gent introvertida i somiadora, però capaç de prendre una decisió i que deixa la seva petjada al món. Són decidits i de caràcter fort, però poques vegades inverteixen aquesta energia en ells mateixos. Alguns INFJ famosos van ser Martin Luther King i Nelson Mandela.
INFP, el mediador: són introvertits, autèntics idealistes. Sempre busquen allò bo de la gent, fins i tot en les pitjors persones. Són creatius i centren la seva atenció en unes poques persones que realment valen la pena. Alguns INFP famosos van ser Shakespeare i Plató.
ENFJ, el protagonista: són líders nats, plens de passió i carisma, capaços de captivar qui els escolta i convèncer la gent. Irradien altruisme, autenticitat i preocupació. Veuen fàcilment quines són les motivacions de la gent. Alguns ENFJ famosos són Barack Obama i Sean Connery.
ENFP, l'activista: realment són esperits lliures. Sociables i extravertis, molts cops són l'ànima de les festes. Moguts per les seves emocions, si troben alguna cosa que els motivi s'hi dedicaran amb tota la seva energia, cosa que pot fer que es vegin en el paper de líders sense voler-ho. Alguns ENFP famosos són Robert Downey Jr. i Robin Williams.

Analistes

INTJ, l'arquitecte: són imaginatius però decidits, ambiciosos però reservats i tenen una incansable set de coneixements des de molt aviat. Abans que debatre, prefereixen elaborar un pla brillant dins del seu camp i demostrar així el seu domini. Són d'una manera que sembla impossible, amb molts contrastos i aparents contradiccions: el més idealista entre els idealistes i alhora el més àcid entre els cínics. Alguns INTJ famosos són Anníbal i Arnold Schwarzenegger.
INTP, el lògic: són inventius i creatius, s'enorgulleixen de no se gent corrent. Els agraden els patrons, i són els pitjors per anar a mentir-los, però les seves paraules han de ser agafades amb pinces. No és que siguin mentiders, sinó que comparteixen pensaments que encara no estan del tot desenvolupats. Això fa que semblin poc confiables, però no hi ha ningú millor per a analitzar un problema. Això sí, no te n'esperis informes detallats i totalment puntuals. Alguns INTP famosos són Sòcrates i Newton.
ENTJ, el comandant: són, com els ENFJ, líders nats, però a diferència d'aquests no es mouen pels sentiments, sinó per una racionalitat que a vegades pot resultar despietada. Els agraden els reptes, i a les negociacións són implacables. Alguns ENTJ famosos són Harrison Ford i Margaret Tachter.
ENTP, l'innovador: el més destacat en ells és el seu do per a desfer els arguments dels altres i deixar-ne els parracs al vent. No ho fan per cap objectiu concret, sinó perquè els és divertit, i és que no hi ha ningú a qui agradi més un combat mental que a un ENTP. Els agrada qüestionar la opinió general, i són peces clau per a canviar el sistema que hi hagi i posar-ne un de millor. Alguns ENTP famosos són Thomas Edison i Céline Dion.

Centinelles

ISTJ, el logicista: es dediquen incansablement al deure, molts cops són els qui defensen les tradicions. No toleren gaire la indecisió, però un llarg debat també els exaspera. Quan diuen que aconseguiran alguna cosa, s'hi dediquen amb totes les seves forces i amb qualsevol cost personal, i no entenen com algú pot renunciar a la seva paraula. Alguns ISTJ famosos són George Washington i Hermione Granger, de Harry Potter.
ISFJ, el defensor: tot i tenir la característica sentimental (F), són bons analistes. Tot ser introvertits, saben tractar la gent. Són autèntics altruistes, paguen l'amabilitat amb amabilitat. Són molt perfeccionistes i els agrada superar les expectatives que hi ha posades en ells. Acostumen a subestimar allò que aconsegueixen. Alguns ISFJ famosos són Halle Berry i el Dr. Watson, de Sherlock Holmes.
ESTJ, l'executiu: són valorats pel seu assessorament i la seva orientació clara, lideren amb gust el pas en els camins difícils. Prediquen amb l'exemple, mostren dedicació i honestdat. Són totalment conscients del seu entorn, i no treballen sols. Si algú els posa en perill per incompetència o per falta d'honradesa no dubten en mostrar la seva ira. Alguns ESTJ famosos són Alec Baldwin i Franklin Pierce.
ESFJ, el cònsol: són els "populars", mai millor dit. Són les animadores d'un equip, són aquells que el condueixen a la victòria. Fora de la secundària, els agrada organitzar reunions socials. La moda i l'aparença, allò pràctic és el seu plat preferit. Són altruistes, però no es guien pels seus principis i valors, sinó per les lleis i les tradicions. Realment gaudeixen parlant amb tothom, a les reunions socials. Alguns ESFJ famosos són Bill Clinton i Jennifer Garner.

Exploradors

ISTP, el virtuós: els agrada explorar, tocar i veure, són curiosos. Gaudeixen muntant i desmuntant coses simplement pel plaer de fer-ho, siguin útils o supèrflues. Exploren les idees a través de l'assaig i l'error, de l'experiència de primera mà. Els agrada que algú s'interessi en els seus projectes, sempre i quan no hi interfereixin i l'altra persona estigui oberta a que se li torni l'interès que ha demostrat. Són amables però reservats, tranquils però espontanis, molt curiosos i difícils de predir. Tenen molta dificultat en veure les emocions alienes, cosa que és una extensió de la dificultat que hi ha per a predir-los a ells. Alguns ISTP famosos són Clint Eastwood i Indiana Jones, de la sèrie de pel·lícules Indiana Jones.
ISFP, l'aventurer: viuen en un món ple de colors i sensacions, reinventen i reexploren les seves relacions i connexions. Però com són introvertits, molts cops sorprenent el seu entorn, surten del centre d'atenció i estan sols per a recarregar energia i ser ells mateixos. Viuen per a trobar maneres d'impulsar les seves passions. Els comportaments de risc i els esports extrems són més freqüents en aquest tipus de personalitat, però a causa de la seva sintonia amb l'entorn els surt millor. Són sensibles als sentiments dels altres i valoren l'harmonia. Poden actuar amb abnegació i caritat, però també es poden centrar en ells mateixos i ser egoistes. Alguns ISFP famosos són Michael Jackson i Bob Dylan.
ESTP, l'emprenedor: si demanen al públic que algú pugi a l'escenari, ho faran ells o bé faran que pugi un amic tímid. Se'ls pot reconèixer perquè són el centre d'atenció (i els agrada ser-ho), viuen el moment i els entorns totalment planificats com ara l'escola suposen un repte per a ells. Les normes són per a trencar-les. Estan plens de passió i energia, i també tenen una ment racional per a compensar-ho. Molts cops es fixen en detalls que els altres no són capaços de veure, i pregunten sobre el canvi d'una manera que pot resultar insensible i ferir algú. No ho faran volent, però ho fan. Alguns ESTP famosos són Ernest Hemingway i Madonna.
ESFJ, l'animador: són els que comencen a cantar i ballar espontàniament, els que es queden atrapats a l'emoció del moment. Són artistes nats, els agrada sobresortir de la resta, i tenen molt bon ull per a la moda. Són observadors i sensibles, tot i que no ho sembli, i sovint seran els primers a oferir ajuda en moments difícils. Reconeixen el valor i la qualitat, però son uns planificadors terribles, i és perillós donar-los una targeta de crèdit. Sempre que hi hagi necessitat de riures i d'alegria, són benvinguts, poden xerrar durant hores de tot excepte del que volien parlar. Alguns ESFJ famosos són Marilyn Monroe i Leonardo DiCaprio.

Bé, això és tot, són setze tipus. Ho he tret de http://www.16personalities.com. En català no hi és, he resumit i traduït la part en castellà. En anglès és molt més complert, qui pugui mirar-ho en anglès que ho faci, que n'obtindrà molta més informació. Hi ha un test. El vaig fer i em va sortir que sóc INFP. La veritat és que vaig llegir l'apartat i m'hi sento totalment identidicada. És tan precís que fa por.

I Unoi, no tens per què dir on creus que van les altres persones del fòrum. Si vols intentar endevinar-ho, sí, però nó és necessari. El que sí és necessari és que ho facis tu mateix, que diguis on creus que vas.
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Unapersona »

Primer gràcies per l'aclariment, Potter_granger, se'm feia estrany que es tractés d'això, però era per estar-ne segur.

Molt interessant aquestes 16 personalitats, i el test també. L'he fet i m'ha sortit que sóc advocat INFJ-T (no sé que vol dit la T amb el guió). Pensant-ho bé si que m'hi sento identificat; introvertit ho sóc moltíssim i quan estic sol sovint penso en coses irreals (d'algun lloc trec la inspiració per les FF!). Si que sóc decidit, però no acostumo a demostrar-ho en públic... només quan és algo important o que m'indigna... Tot i així, això de "caràcter fort" no ho tinc gaire clar. Em sembla que és incompatible amb ser introvertit! I lo de deixar una petjada al món... bé, s'ha de veure però no ho veig gaire clar tampoc XD

Molt interessant aquest sistema, gràcies per compartir-lo!
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Agatha Black »

Ostres! Unoi, jo també sóc advocat! INFJ - (so much pel tipus més rar! XD) Introvertit, Intuitiu, Feeling, Judging. El que passa que a mi m'ha sortit "Assertiu" i de fet és el que tinc en més abundància de les 5!

Abans de fer el test hagués dit això mateix però Extrovertit... La veritat és que sempre m'he considerat una persona extrovertida, però he llegit que precisament els INFJ solem passar per extrovertits tot i que no ho som (perquè quan socialitzem gastem energia i després estem exhausts, i a mi em passa), així que suposo que per això dubtava, però ja he vist que sí, sóc introvertida! La resta els tenia ben clars sense fer el test XD. També crec que sóc de caràcter fort, i intento fer coses pels altres, tot i que penso que no tant com podria fer... No em veig pas tant generosament donada als altres!




M'agrada molt tot això de la identitat i de "conexer-se a un mateix". I parlant de conèixer-se a un mateix, tiro pel dret amb Plató, i proposo:

Les tres residències de l'Acadèmia d'Atenes, de la meva FF dels Magatotis!

A la meva fanfiction (com alguns hi ja sabeu) hi vaig crear l'escola màgica grega, l'Acadèmia (que va fundar Plató). I com que la va funcar ell, va crear tres residències segons el tipus d'ànima: Alfa, Beta i Gamma. Molts haureu estudiat ja això a classe de filosofia, però pels que no, us ho explico una mica a continuació:

Alfa (ànima racional): També anoments "governants", "pensadors" o "filòsofs". Suposo que ja queda prou clar... es tracta de gent racional, que pensa abans d'actuar, a qui li agrada pensar en les coses i busca el coneixement i la justícia. Se situa en el cap (en el cervell). Al mite del tir alat representa l'auriga, que porta els cavalls.

Beta (ànima irascible): També anomenats "guardians" o "guerrers". Representa la fortalesa, la voluntat i el valor. Gent d'acció, protectors, guardians. Al mite del tir alat el representa el cavall bo i dòcil que condueix cap al camí de les idees. Se situa al pit (cor).

Gamma (ànima concupiscible): També anomenats "artesans" o "treballadors". Representa les passions i els desitjos, i és la que està més relacionada amb el cos mortal. Busca satisfer les seves necessitats, ambicions o desitjos (fama, riqueses, desitjos sexuals, etc). Al mite del tir alat es representa amb el cavall desbocat que intenta sempre estar en contacte amb el món sensible. Se situa a l'abdomen (fetge).




I ja dic on em posaria jo: Beta. Crec que la voluntat i la fortalesa són els punts forts i me n'orgulleixo molt. D'Alfa i de Gamma em criden algunes coses, (com la cerca de justícia d'Alfa, i el tema dels somnis i desitjos de Gamma), però no acabo d'encaixar del tot amb les descripcions, i crec que a Beta sí. Ja direu on creieu que us col·locaria la corona de llorer! ^^
Imatge

Avatar de l’usuari
Potter_granger
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 264
Membre des de: dj. maig 03, 2012 4:06 pm
Nom: Carla
Rang: HPmaniàtica!

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Potter_granger »

O.O Sembla ser que estic envoltada d'INFJ... buah. El tipus més rar i en conec tres. Increïble!

Bé, ara vaig a pensar on em posaria al teu sistema, Agatha. No tinc gaire clar on aniria, el que sé és que no seria gamma. Tot i que tinc els meus desitjos, i a vegades els faig cas, no sempre. Molts cops faig primer el que he de fer, tot i que no vulgui. Després... és cert que em considero una persona irascible, em deixo endur molt per les emocions. Però també m'agrada el coneixement i buscar la justícia. Quan una situació és injusta, sento ganes de rebel·lar-m'hi, tot i que no em convingui fer-ho. Suposo que estaria entre alfa i beta, però no tinc clar en quina de les dues.

(Avui no poso cap més sistema, que encara em direu acaparadora!)
Escolta, Malfoy! La teva mare sempre té aquesta cara, com si tingués una merda sota el nas, o només la fa perquè hi ets tu?

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Unapersona »

Ostres! Ara resultarà que l'1% de la població som fans de Harry Potter... vés a saber, potser hi ha alguna relació... :)

Sobre el sistema de l'Agatha, potser seria l'Alfa, però per eliminació. Normalment penso les coses abans de fer-les, però no sempre. I tampoc sóc 100% racional. Intento seguir lo de "Decideix amb el cor i actua amb el cervell" (o potser era al revés?), és a dir, que no sóc només cervell sinó una barreja. Potser seria una barreja entre alfa i beta, tot i que no sóc gaire d'acció (encara que m'agradi escriure tipus "misión imposible"). Bé, d'acció si que en tinc, però és mental, no acostumo a expressar-la.

Demà pensaré en algun sistema de classificació!
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Antares_Black »

La classificació ha de ser de persones, d'un mateix.


Ep, potser no ho entès del tot. He de dir on van la resta de gent del forum?
No, perdona, Unoi: em dec haver expressat malament. La Potter_granger ho ha dit molt bé. No volia dir que hi classifiquessis persones, sinó que els tipus han de descriure una mena de persona.

Una altra cosa, Unoi: Se suposa que quan posteges i et classifiques (és a dir, estàs participant), també has de compartir un nou sistema (has de completar el torn). Ara no té importància, però el proper cop et toca exposar, eh :wink:

Això també aniria per la Potter_granger, però té raó amb el fet que ja ha compartit un bon sistema!

I dit això, em classifico!

1-

-classificació en setze tipus de personalitat, que ha compartit la Potter_granger:

Anem forts, eh! :ballar: No m'esperava que començaríem amb un de setze tipus! :o
Ostres! Ara resultarà que l'1% de la població som fans de Harry Potter... vés a saber, potser hi ha alguna relació... :)
Que curiós que en sigueu tants! Però he de dir que jo no sóc del tipus advocat (INFJ) :lol:

De fet, ja vaig fa aquest test, i em va resultar interessantíssim.

Em va sortir el lògic!

Analistes: INTP, el lògic
INTP, el lògic: són inventius i creatius, s'enorgulleixen de no se gent corrent. Els agraden els patrons, i són els pitjors per anar a mentir-los, però les seves paraules han de ser agafades amb pinces. No és que siguin mentiders, sinó que comparteixen pensaments que encara no estan del tot desenvolupats. Això fa que semblin poc confiables, però no hi ha ningú millor per a analitzar un problema. Això sí, no te n'esperis informes detallats i totalment puntuals. Alguns INTP famosos són Sòcrates i Newton.
M'hi vaig sentir molt i molt identificada!! I encara m'hi sento, eh! També em vaig llegir la descripció que hi ha a la pàgina i no entic cap dubte! Amb tot, he de dir que en llegir-me els tipus vaig dubtar entre el lògic i l'arquitecte.
INTJ, l'arquitecte: són imaginatius però decidits, ambiciosos però reservats i tenen una incansable set de coneixements des de molt aviat. Abans que debatre, prefereixen elaborar un pla brillant dins del seu camp i demostrar així el seu domini. Són d'una manera que sembla impossible, amb molts contrastos i aparents contradiccions: el més idealista entre els idealistes i alhora el més àcid entre els cínics. Alguns INTJ famosos són Anníbal i Arnold Schwarzenegger
Només amb el de l'arquitecte (només amb un de sol) vaig dubtar. La resta és ben clar que no fan per mi. Tanmateix, m'he mirat un xic per sobre descripció de la pàgina i nanai! Crec que no sóc pas l'arquitecte; el lògic m'encaixa molt més.

Això sí: és curiós com és precisament és el punt de les Tàctiques (J o P), el que em fa ballar el cap (vegeu l'spoiler del punt 4). Justament amb el que es diferencien el lògic i l'arquitecte. Amb la resta de lletres, és claríssim: Tot i que puc manejar molt bé les relacions socials, com bé és diu a Ment: «se senten exhausts amb la interacció social» (és a dir que I); en l'Energia, em quedo amb «se senten captivats per les idees» (N); en la Naturalesa, la T és preferible i és on em sento més segura.

El problema, com ja he dit, és el punt de les Tàctiques. Em veuria prou J (tot i que em sembla que tot i que necessitant unes pautes, o me les he construït jo mateix, o les tinc per analitzar-les i saltar-me-les), si no fos que desitjaria poder esdevenir P. El punt de la recerca de la llibertat en contraposició a la segeta de l'objectiu... és prou destructiu. Tanmateix, el lògic no me'l treu ningú. :clap:

Ah! Tot i que d'això no recordo si el test m'ho posava, però pel que fa al punt de la Identitat, crec que no m'erro si em declaro totalment -T: Cautelós, molt per sobre d'Assertiu. Sempre que la frase «els importa la imatge» es refereixi a la reputació i no pas a l'estètica.

-----

-Les tres residències de l'Acadèmia d'Atenes, que ha compartit l'Agatha Black (vaig tenir el pressentiment que, si participaves el tema, aquest seria el sistema que posaries xD)

He de dir que tal com l'has plantejat aquí el veig un xic diferent de quan en vaig llegir a la teva fic. Aleshores et deia Alfa, tot i que Gamma també em cridava l'atenció per l'etiqueta d'”artesà”. Concebent Beta com a Guardià i gent d'acció... no m'hi trobaries pas, ja t'ho dic ara. Tanmateix, si parlem de Beta com la voluntat i els impulsos, probablement en tingui alguna cosa. I respecte Gamma: crec que només parlaríem d'ambició, desitjos de grandesa i d'adquisició. La veritat és que no sóc gens ni mica d'entregar-me als “plaers carnals” :shithappens: . Crec que sóc d'una altra pasta: m'interessen ben poc els desitjos sexuals, els diners buits, o atipar-se de menjar per pur vici. Com deia el meu professor: «Si tinc ganes de pintar; ja puc engolir un bon plat de macarrons amb salsa, que, un cop tip, encara tindré ganes de pintar».

Vaja, que suposo que a la residència on millor em trobaria si anés a l'Acadèmia d'Atenes seria Alfa. No tinc una aspiració gaire enfocada a la justícia :no , però sí que la tinc amb el coneixement. O sia que, prenent-me la llicència de canviar un xic la frase original, diré allò de «Or perhaps in Alfa you will find your real friends». Això sí, també em relacionaria amb els membres de les altres residències.

Mmm He de dir que em sembla que no vas entendre gairebé el Mite de Fedre :think: . El cavall irascible no és el cavall “bo i dòcil”. Ben al contrari, de dòcil no en té res. La raó no es troba en cap dels dos cavalls, sinó en el seu equilibri. Equilibri que ha d'assolir l'auriga. El cavall irascible (diria que és el blanc) representa la ira i la impulsivitat; el cavall concupiscible (diria que el negre) és el que representa els desitjos i els plaers; l'auriga és la ment, la raó. Els cavalls . El mite vol ensenyar que no és pas la raó que s'ha de posar el servei del que representen els cavalls, sinó que ha de mantenir la jerarquia i la autoritat per sotmetre'ls i menar el carro pel viarany de la justícia. Que la raó es deixa dominar per algun dels dos cavalls representa la pèrdua de la virtut de la moderació. Per exemple, cavall blanc serà valor i voluntat quan es mantingui moderat i en l'excel·lència, i el carro vagi recte.


2- Em toca exposar un nou sistema:

Aquest sistema (l'anomeno jo així) s'explica al llibre Brida, de Paulo Cohello (que consti que no estic ni recomanant i desaconsellant res)

Us en poso el fragment textual:

«Un text anònim de la Tradició diu que cadascú, durant la seva existència, pot adoptar dues actituts: Construir o Plantar. Els Constructors triguen anys a enllestir la seva tasca, però un dia acaben el que estaven fent. Aleshores paren, i queden limitats per les seves pròpies parets. La vida perd el sentit quan s'acaba la construcció.

»Però també hi ha els que planten. Aquests de vegades pateixen per les tempestats, les estacions i rarament descansen. Però contràriament als edificis, els jardins no paren de créixer. I, alhora que exigeixen l'atenció del jardiner, també permeten que, per a ell, la vida sigui una gran aventura.»

És a dir, els tipus que proposo són els següents:

-Constructor: construeixen edificis.

-Jardiner: planten plantes.


Alerta a l'hora de decidir-vos. Sembla una elecció molt fàcil i probablement molts pensareu que cal ser d'un determinat tipus. Tanmateix, reflexioneu el que realment sou, no el que estaria “bé” de ser. Penseu que al llarg de la vida un pot evolucionar. Tingueu en compte també que no és el mateix «ser», «voler ser», «treballar per ser», «arribar a la conclusió que el que s'està sent és», etc.


N'havia pensat un altre del mateix llibre, però com que de bones a primeres no hi estic gaire d'acord :bah , esperaré a avançar la lectura a veure si es torna a esmentar el tema i m'aclareix les coses.



3- En aquest punt, amb la vènia em reservo el dret d'esperar-me al proper torn :mrgreen:

4- Només ho afegeixo per si algú s'ha perdut amb els cinc aspectes de la personalitat, en el model dels setze tipus.
Spoiler:
MENT: mostra com interactuem amb altres persones.

-Introvertit (I): prefereixen activitats solitàries, pensen abans de parlar, se senten exhausts amb la interacció social.

-Extravertit (E): prefereixen les activitats en grup, pensen mentre parlen, la interacció social els infon energia.


ENERGIA: determina la nostra manera de veure el món i de processar la informació.

-Intuïtiu (N): imaginatius, confien en la seva intuïció, se senten captivats per les idees, s'enfoquen en el que podria passar.

-Sensorial (S) o Observador: toquen de peus a terra, confien en els seus sentits, se senten captivats pels assumptes pràctics, s'enfoquen en el que ha passat.


NATURALESA: determina la nostra manera de prendre decisions i d'enfrontar-nos a les emocions.

-Thinking (T) (Pensador): forts, segueixen els que els diu la ment, s'enfoquen en l'objectivitat i en la racionalitat.

-Feeling (F) (Emocional o Sentimental): sensibles, segueixen els seu cor, s'enfoquen en l'harmonia i la cooperació.


TÀCTIQUES: reflecteix el nostre enfocament a la feina, la planificació i la presa de decisions.

-Jutge (J): decidits, prefereixen les normes i les pautes clares, veuen una fletxa límit com una cosa sagrada, cerquen finalitzar les coses.

-Perceptiu o Prospectiu (P): molt bons en la improvisació, prefereixen mantenir les seves opinions obertes, se senten relaxats en relació a la feina, cerquen la llibertat.


IDENTITAT: mostra la nostra confiança respecte les nostres capacitats i decisions.

-Assertiu (-A): emocionalment estables, calmats, relaxats, rebutgen preocupar-se massa per les coses.

-Cautelós (-T): conscients de si mateixos, els importa la imatge, se senten motivats per l'èxit, són perfeccionistes.
He d'agrair la rebuda que ha tingut el tema! :clap: :clap: :clap: La veritat és que em feia por que ningú no en fes cas i que quedés mort de fàstic!

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!

No pot ser que em despisto una mica i ja munteu un altre joc. Em sembla molt bona idea ^^ Vaig a fer els tests:

1. Setze personalitats:
INFJ, l'advocat: són el tipus més rar. Menys de l'1% de la població hi pertany. Són gent introvertida i somiadora, però capaç de prendre una decisió i que deixa la seva petjada al món. Són decidits i de caràcter fort, però poques vegades inverteixen aquesta energia en ells mateixos. Alguns INFJ famosos van ser Martin Luther King i Nelson Mandela.
O sigui, una altra al club. Sóc INFJ-T. En el fons, m'he llegit la versió en castellà (la d'anglès és realment llarga!) i crec que hi encaixo. Mola.
Ostres! Ara resultarà que l'1% de la població som fans de Harry Potter... vés a saber, potser hi ha alguna relació... :)
Totalment d'acord, i de fet, l'1% tampoc és tant poc, eh, si mirem la població mundial. O qui sap, potser està espatllat això de calcular l'1%.

2. Residències Acadèmia d'Atenes.

El primer que he pensat és que em classificava Alfa, però de fet Beta també té algunes coses que fan amb mi (sobretot pel tema de ser protector o guardià). Però definitivament, tot el tema de la justícia i la raó fa més per mi.

3. El de l'Antares.

No sabria com respondre, perquè m'ha semblat molt poca informació. Així que espero a veure si ens aclareixes alguna cosa i llavors participaré. I gràcies pel tema dels cinc aspectes de la personalitat, ara m'ha quedat molt més clar i m'he identificat definitivament amb cadascuna de les lletres ^^

Fins aviat!

Cassie.

PSD. Nop, no conec cap test que moli.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Agatha Black »

Hola!

En primer lloc, em disculpo perquè crec que tenia el mite del tir alat mal entès i pel que veig ho he explicat malament (o això o potser el recordo malament, que també podria ser perquè fa anys que ho vaig llegir i m'ho van explicar a classe). En fi, l'Antares ja ho ha aclarit. Merci! ^^

Em deixa una mica descol·locada que hi hagi tants INFJ, ara... A mi que em feia sentir especial! XD Ja m'agrada el que diu el text explicatiu (he llegit en anglès el més extens, i traient un parell de coses crec que em descriu molt bé... fins i tot l'apartat de "ocupació" m'ha deixat de pedra, de com d'acurat és!) En fi, no sé com ho veieu vosaltres, però crec que precisament la Cass, l'Unoi i jo som tres persones ben diferents, oi? Potser és que el test d'aquesta pàgina no és gaire acurat...? Sí que es veu llarg, però renoi, no sé jo si hi ha tanta gent amb la mateixa personalitat del Gandhi, pel món... XD

Ara em tocaria triar d'entre les dues opcions de l'Antares. Contstructor o jardiner. A mi també m'ha semblat una mica esqüeta, l'explicació del sr Coelho...

Així, de primeres penso que m'agrada molt més el constructor (que té una meta a la vida i s'h dedica amb cos i ànima) que no pas el jardiner (que van fent per aquí i per allà i té daltabaixos), però després diu que la vida del constructor perd el sentit quan acompleix la seva meta, mentre que els jardiners viuen moltes aventures. Això vol dir que els constructors porten vides segures i sense aventures? No poden viure aventures, mentre intenten arribar a la seva meta? I per què, quan hi arriben, la vida perd sentit? Per què no poden triar una altra meta i embarcar-s'hi de nou? Només hi ha les opcions de tenir una sola meta a la vida o bé anar fent sense sentit, aguantar els xaparrons i entomar les que vinguin? O no ho he entès, o no em veig a caps dels dos grups (o a tots dos a la vegada...)

(He dir que a mi en Paulo Cohello no m'agrada. Em sembla que aquest home llegeix massa llibres d'autoajuda... U.U')

I ara jo en proposo un altre! És d'un llibre de l'Alan Lightman que es diu Einstein's Dreams (Somnis d'Einstein)


No us el puc copiar perquè no tinc el llibre a mà, així que us haureu de conformar amb una petita explicació meva que faré tan bonament com pugui.

Imagineu-vos que totes les persones som immortals. Automàticament, deia Lightman, es crearien dos grups de persones: els Ara i els Després.

Els Ara són gent que aprofitaran la seva immortalitat per fer tot el puguin i més! Estudiaran moltes coses, tindran moltes professions. Viatjaran molt, tastaran molts menjars i no perdran ni un moment de la seva vida, l'espremeran al m`qxim. Faran tot allò que d'altra manera no tindrien mai temps per fer. Anar a quest lloc, llegir aquest llibre, veure aquella pel·lícula visitar aquella persona, fer aquella trucada. No pararan quiets i ho faran tot. Per què no? Al cap i a la fi, poden fer-ho tot, perquè tenen tot el temps del món! I qui pot dir que no tenen raó?

Evidentment, també hi haurà els Després. Els Després es distingiran perquè seran els que caminen poc a poc, parant atenció al que els envolta, badant pels aparadors del carrer , o asseguts als bancs del parc, observant les papallones. Seran aquells que gaudiran de les seves tasses de te i passaran hores mirant com cauen les fulles dels arbres. Perquè no tenen cap pressa. Tenen tot el temps del món. Gaudiran tant d'una conversa profunda com es podran passar hores mirant l'infinit. Probablement no es perdin mai cap posta de sol, faran moltes bacaines, i espremeran la vida d'una altra manera. Perquè sempre tindran temps de fer coses. Tenen tot el temps del món. I qui pot dir que no tenen raó?


I bé? Quina mena de gent seríeu, vosaltres, si fossiu immortals? Seríeu Ares, o seríeu Després?


Ja dic jo el meu grup: Jo seria Ara. Tot i que m'agrada molt com veuen la vida els Després, jo em moriria de fàstic. De vegades sí que em puc quedar empanada, o puc estar hores sense fer res de profit, però la meva ment sempre està imaginant històries o situacions, o recordant escnes de pelis o llibres, necessito estar distreta. Normalment no paro gaire quieta. I si tingués diners encara pararia menys, per tutatis! XD M'agradia vitjar molt, aprendre moltes moltes coses, estudiar vàries carreres, i encara em faltaria temps! XD
Imatge

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Unapersona »

A veure, si no vaig errat, un 1% de la pobalció mundial serien 68.000.000 persones tenint en compte la xifra 6800000000 de la Viquipèdia (ho he dividit entre 100. ho he fet bé o porto massa temps sense fer mates?). I sí, em sembla que els tres som bastant diferents... clar que dividir tants milions de persones en només 16 grups és força general.

Bé, anem a les classificacions que s'acumula la feina.

Classificació de Cohello
Doncs... jo seria un "pluriempleado" (pluriocupat en català?) :mrgreen: És difícil decidir-ho. De fet, no acabo d'entendre quina és aquesta "tasca" que representa l'edifici o el jardí... agrairia alguna explicació més detallada.

Classificació de Lightman
Si fos immortal tindria tot el temps del món per fer el que volgués. Em sembla que seria una barreja però tirant cap a Després. Sóc molt tranquil, i sovint m'encanto, però també tinc necessitat de "fer coses" com els Ara.

La meva proposta
Basada en la saga Divergent (no sóc un gran fan, però té un sistema de classificació). La ciutat, pels que no conegueu la pel·lícula o els llibres, està dividida en cinc faccions, cada una té un districte per viure. He de dir que també hi ha els anomenats "divergents" que tenen més d'una qualitat. Les faccions són aquestes:

- Franquesa: Els membres d'aquesta facció diuen sempre la veritat i la demostren amb fets. Són imparcials i lliures de prejudicis.

- Abnegació: Tenen un altíssim nivell d'altruisme i rebutgen totalment l'egoisme. S'obliden d'ells mateixos i es consagren a servir els altres.

- Intrepidesa: El seu objectiu és perdre la por a tot. Són valents i actius, i tenen grans habilitats físiques.

- Erudició: Es concentren en el coneixement intel·lectual i personal, creuen en la raó com a única manera per arribar al bé.

- Amistat: Creuen en l'amistat i l'harmonia, i una relació pacífica entre els països. Arriben a les decisions per consens per evitar que hi hagi una minoria descontenta.


Sobre on em classifico jo... totes cinc faccions són força extremes a la seva manera. Em sembla que ningú pot classificar-se totalment en una de les cinc faccions, però em sembla que la meva facció predominant és la de l'Amistat barrejada amb la de Franquesa. Clar que, pensant-ho bé, Franquesa i Abnegació estan inclosos a Amistat (si estimes algú li dius la veritat i l'ajudes en el que necessiti). També tinc un punt d'Erudició pel que fa a la part de voler saber coses, però no crec que la raó sigui l'única manera per arribar al bé o a qualsevol lloc. D'Intrepidesa no en tinc gens.
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola, aquí de tornada!

Classificació de Lightman

M'ha semblat molt interessant aquesta classificació. No hi havia pensat mai. (A veure, Cassie, a qui vols mentir? Sí, evidentment que sí que hi havia pensat!!) A mesura que vaig anar llegint vaig tenir claríssim claríssim que jo tiro més cap a Després! De manera total i absoluta. De tant en tant, faria coses ara mateix, com els Ara, però en general, tiro cap a Després. Fa molt amb la meva vida de procrastinadora... Quantes vegades m'hauria volgut quedar tota la nit mirant les estrelles, o tot el dia al mar... Okey, Cassie, deixa de somniar.

Classificació de Divergent

És veritat que en el fons, tots nosaltres som una mica divergents, i difícilment trobarem algú que encaixi exclusivament en una facció. Jo sempre he pensat que, personalment, tiro més cap a la facció d' Erudicció (tot i que sempre la raó és una mica fred); tot i que també tinc una mica de les altres, especialment Franquesa i Abnegació -però no hi podria viure la meva vida.

Fins aviat,

Cassie.
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Calaixos i calaixets!

Entrada Autor: Agatha Black »

Fa molt de temps que ningú no comenta aquí i em sap greu perquè és un tema que m'agrada moltíssim! Suposo que en part es deu perquè hi ha una classificació que crec que cap de nosaltres no té clara, la que del Constructor i el Jardiner (Antares, necessitem un Tornado que ens ho expliqui! ^^)

La veritat és que ara mateix no em ve al cap cap distribució específica, però sí que contestaré el que s'ha proposat, les faccions de Divergent. Com tothom, no estic dins d'una sola facció. però sí que n'hi ha dues que crec que són les que em tiren més:

- Intrepidesa: Ah, la meva part Gryffindor, no falla. M'agrada el fet de ser el "protector" i això d'intentar "vèncer la por".
- Franquesa: Imagineu-vos! Imagineu-vos poder dir tot el que penses, tot el que sents, sense que ningú no et tatxi de "maleducat" o de "falta de tacte". Que ningú no se sentís ofès perquè dius les coses pel seu nom. Ah... quina tranquil·litat. també m'agrada el fet que es dediquin a impartir justícia (Dret és una carrera que sempre m'ha tirat molt, però al final em vaig decantar pels idiomes. Tot i així, si tingués diners, crec que és una carrera que faria).

Tot i així, la meva facció prefrida és Abnegació. Però s'ha de ser d'una manera molt especial per encaixar-hi. M'agrada molt, aquesta facció, però me'n farien fora en dos dies. Tot i així, sempre intento tenir els seus ideals presents.


Per cert, he de dir, Unoi, que precisament les dues faccions que t'atrauen a tu (franquesa i amistat) crec que són les més incompatibles entre elles. Mentre que els Francs sempre busquen el debat i no tenen pèls a la llengua, els Amicals no volen mai discussions. No són francs. Amb l'excusa de "no buscar problemes" evitaran els enfrontaments i et faran un somriure encara que diguis que els vols assassinar l'àvia. Tot els sembla bé. Tot és guai. Pau i amor. Crec que es traurien les seves caselles els Francs i els Amicals! XD

vale, doncs em toca a mi buscar alguna divisió! Crec que faré el típic del Got Mig ple o el Got Mig buit. Suposo que tots el coneixeu però, (els Optimistes veuen el Got sempre mig ple, els pessimistes el veuen Mig Buit). Però també hi ha altres tipus de gent! us poso un text se sir Terry Pratchett que m'agrada molt per introduir-lo.
"Se dice que hay dos tipos de personas en el mundo. Están aquellos que, cuando se les presenta un vaso que está exactamente por la mitad, dicen: este vaso está medio lleno. Y están aquellos que dicen: este vaso está medio vacío.

El mundo pertenece, sin embargo, a aquellos que pueden mirar el vaso y decir "¿Qué le pasa a este vaso?¿Perdone? ¡Perdone! ¿Éste es mi vaso? Me parece a mi que no. ¡Mi vaso estaba lleno! ¡Y era un vaso más grande!".

Y en el otro extremo de la barra, el mundo está lleno del otro tipo de personas, las que tienen el vaso roto, o un vaso derribado por descuido (habitualmente por una de las personas que pide un vaso más grande), o las que ni siquiera tienen vaso, porque estaban al fondo de la muchedumbre y no han conseguido llamar la atención del barman."

Terry Pratchett
"La verdad"
I bé? Quina mena de persona sou? veieu el Got mig ple, o mig buit? Sou dels que el demaneu ple? Potser ni tan sols creieu que teniu Got?

Jo definitivament sempre veig el Got Mig ple. De fet, crec que normalment el veig més ple del que en realitat està, i tot sovint somio que s'acabarà d'omplir sol per art de màgia... Aix! ^^ El que no suporto és la gent que va llançant pels aires els Gots dels altres i, per a aquests, estaria disposada a llançar-los el contingut del meu Got a la cara, encara que després em quedi sense líquid!
Imatge

Respon