Endevina el lloc.

Fòrum on pots enviar missatges de temes en general, que no puguis classificar a les altres categories.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Lof
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 27
Membre des de: ds. jul. 20, 2019 1:56 am
Rang: Orde de Marlí de primera clase
Ubicació: In your mind, right now.

Endevina el lloc.

Entrada Autor: Lof »

Digueu-me original, ja que aquí va una còpia barata dels fils "endevina el personatge" i "endevina l'objecte o ésser fantàstic". Desprès de veure aquests dos temes he pensat que un nou joc sobre diferents llocs podria ser interessant, i és que el món de Harry Potter està relativament ple de llocs especials, despatxos, habitacions secretes, etc.

Les regles serien totalment iguals als fils anteriorment mencionats. Amb la petita diferencia de que les pistes no han de ser necessàriament "endevinalles" o semblants. Podeu simplement donar pistes, fer una petita narrativa o escriure qualsevol tipus de text que creieu convenient. Amb la condició, és clar, que contingui pistes, referències o qualsevol altre tipus d'informació o relació amb al lloc que es tingui en ment. El lloc pot ser una ciutat, habitació, pis, cova etc etc.



I per il·lustrar una mica el que acabo d'explicar a dalt, escriuré un petit text fent referència al lloc que tinc en ment com si fos un personatge fictici de HP. Bona sort endevinant la resposta correcte!




"Al final casi m'hi vaig acostumar, però haig d'admetre que no sempre va ser així. El primer estiu va ser molt gèlid, però en canvi aquest ùltim hivern no he passat tanta fred. Gent molt coneguda m'hi vaig trobar, però cap disposat a establir massa amistat. Tot i tenir el mar a prop, d'un bon bany mai vaig poder gaudir. Malgrat tractar-se d'un lloc interessant, mai va figurar entre els meus destins més desitjats."




Good luck finding the correct answer!
It was as if Snape had started handing out sweets.

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 488
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Cass Ross »

Ei, doncs és interessant! Així ja tenim (crec) totes les opcions cobertes: personatges, animals fantàstics, objectes i llocs!

La presó d'Azkaban? (Tantes vegades que em pensava que ho havia encertat en els altres temes i no ho he encertat, que ja no sé ni com plantejar la meva proposta... A veure si alguna vegada encerto!)

"Al final casi m'hi vaig acostumar, però haig d'admetre que no sempre va ser així. --> La situació a Azkaban és molt dura, així que és normal que no fos capaç d'adaptar-s'hi; si ja és dura la pèrdua de llibertat en una presó normal, imagina't a Azkaban!

El primer estiu va ser molt gèlid, però en canvi aquest ùltim hivern no he passat tanta fred. --> Tinc la sensació que això ho narra un personatge concret, però no tinc clar qui. El Sírius? Tot i així, això podria fer referència a les situacions inhòspites de la presó en ser una torre perduda enmig del mar.

Gent molt coneguda m'hi vaig trobar, però cap disposat a establir massa amistat. --> Si el punt de vista és el Sírius, hi havia empresonats cavallers de la mort (alguns dels quals devia conèixer), entre els quals la seva cosina Bel·latrix.

Tot i tenir el mar a prop, d'un bon bany mai vaig poder gaudir. --> Azkaban està enmig del mar del nord, en una illa, així que els presoners no hi poden anar. (A no ser que s'escapin, és clar!)

Malgrat tractar-se d'un lloc interessant, mai va figurar entre els meus destins més desitjats." --> Interessant? Aquesta part em confón una mica, però està clar que ningú voldria anar-hi, amb els dementors!

[He separat les frases perquè fos més fàcil comentar-lo.]

M'encanta aquest nou tema!

Cass
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Lof
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 27
Membre des de: ds. jul. 20, 2019 1:56 am
Rang: Orde de Marlí de primera clase
Ubicació: In your mind, right now.

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Lof »

L'has clavat Cass!

La segona frase va relacionada amb la primera. I es que al principi diu que li va costar adaptar-se però que ara ho porta millor. Per això tenia fred en ple estiu (quan se suposa que va començar la seva reclusió a Azkaban i els demèntors l'afectaven més) però ara que és hivern ho porta millor i la sensació de fred que produeixen els demèntors no l'afecta tant!


La frase sobre ser un lloc interessant és més que res referint-me a que és un lloc "emblemàtic" o "especial" dins del mon de Harry Potter. Almenys jo trobo que seria interessant saber més coses sobre la història de la presó d'Azkaban. En definitiva, considero que es un lloc d'interès públic, però es clar que ningú hi vol acabar! Tot i que quan en Kingsley és nomenat conseller, crec que canvien els demèntors per Aurors que van rotant per fer la vigilància!

La resta ho has explicat molt bé.


Avera amb que ens sorprens ara.
It was as if Snape had started handing out sweets.

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 488
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Cass Ross »

Oh, que guai! Tinc un dubte: si tu penses un lloc concret dins d'un lloc més gran que hem vist diverses vegades (per exemple, una aula concreta de Hogwarts, o una habitació concreta d'una casa), entenc que només s'admet com a correcta la resposta concreta. Llavors, si algú diu l'espai més gran, què es fa? Dir que no, per molt que el lloc concret en forma part? No sé si se m'entén. (Si dieu el lloc més gran us diré que no, us aviso.)

M'ha sortit com una cosa estranya, però en fi... Aquí teniu la meva:

Mira enlaire i mira el blau
cel de marques artificials;
sempre canvia, sempre varia,
però no estàs a l’aire lliure.

Or arreu mes no et confonguis,
encara que tothom vagi enfeinat,
no és a Gringotts on has anat.

Només amb màgia pots entrar,
anar ben endins o esperar
vora la font que pots admirar.
Endavant, no us perdreu,
només és un de deu!
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Agatha Black »

Hahahaha, ara amb el que ha posat Cass sobre "sala dins dun lloc més gran" no sé com posar-ho:

És l'Entrada principal de la Conselleria d'Afers Màgics

Mira enlaire i mira el blau
cel de marques artificials;
sempre canvia, sempre varia,
però no estàs a l’aire lliure.
--> Tot i que està sota terra, les finestres mostren un cel artificial que va rotant.

Or arreu mes no et confonguis,
encara que tothom vagi enfeinat,
no és a Gringotts on has anat.
--> A l'entrada hi ha moltes coses daurades, i tothom va molt enfeinat (o ho fa veure) perquè és la Conselleria, a veure què et peses XD

Només amb màgia pots entrar, --> Yep, a través de les cabines o dels vàters!
anar ben endins o esperar
vora la font que pots admirar.
--> Ben endins perquè és sota terra, o esperar a la font que és la primera planta negativa (és a dir, la que está més a la vora del nivell de terra)
Endavant, no us perdreu,
només és un de deu!
--> Perquè és el primer nivell (plantes) de 10 que n'hi ha en total.
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 488
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Cass Ross »

Coi, sí que fa mal d'ulls, el groc!

Molt bé! És l'entrada principal de la Conselleria, és a dir, l'Atri. (Em sembla que es diu Atri, en català? No té pàgina pròpia a la wikia de Harry Potter. Sad.) Aprofito per aprofundir en una resposta: (Només una. Així la Gee no m'envia al racó de pensar.)
Mira enlaire i mira el blau
cel de marques artificials;
sempre canvia, sempre varia,
però no estàs a l’aire lliure.
Em sembla que no és el mateix que el tema de les finestres (això deu ser en els altres pisos), Sinó que a l'Atri, és el sostre que és de color blau amb marques que canvien i varien constantment. I, encara que ho pugui semblar (tot i que deu semblar més artificial que el cel encantat de Hogwarts) no estàs a l'aire lliure, perquè com dius, estàs a sota terra.

Et toca, Agatha!
:ok
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Agatha Black »

Ahhhh no recordava això del sostre! Pensava que només tenia finestres, com la resta de la Conselleria! Apuntat! ;)

Aquí va el meu (com sempre, volent fent-lo difícil i tothom ho sabrà a la primera).

No cal que busqueu màgia per aquí,
perquè aquesta localitat
és de gent perfectament normal
(gràcies a Déu)
.

Però si aneu als afores,
una mica de màgia podreu trobar.
Potser un cau de mosteles,
o gent de molt bon cor,
potser alguna família sagrada
o alguna que va perdre
un membre en un jocs.


Editat: no feu cas de la "família sagrada", que el lloc de la Wiki on ho he mirat es veu que està equivocat... igualment, les mosteles també són sagrades ;) així que no ho trec.
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: marta_ginny »

Jo crec que és Ottery St Catchpole!

No cal que busqueu màgia per aquí,
perquè aquesta localitat
és de gent perfectament normal
(gràcies a Déu)
.
--> primer he pensat que seria Little Whinging, que és el que diu dels Dursley al principi del llibre, però suposo que es refereix al fet que els muggles que hi viuen no sospiten res

Però si aneu als afores,
una mica de màgia podreu trobar
. --> hi ha bastantes famílies magues que viuen al voltant
Potser un cau de mosteles, --> casa dels Weasley (weasel = mostela, i viuen al Cau)
o gent de molt bon cor, --> hmm els Lovegood?
potser alguna família sagrada
o alguna que va perdre
un membre en un jocs.
--> els Diggory, que van perdre el Cedric en el Torneig dels Tres Mags.
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Agatha Black »

Molt bé, encertat! Sempre m'ha fet molta gracia el nom d'aquest poble em semblaassa llarg, complex i superrandom XD

Et toca!
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: marta_ginny »

Aquí teniu la meva! M'ha costat una mica però al final alguna cosa ha sortit haha


Testimoni de canvis,
testimoni de mort,
testimoni de revelacions,
testimoni de mala sort.

Testimoni de retrobaments,
testimoni d'amistat,
testimoni de mentides,
testimoni de veritat.

Testimoni, refugi,
dels que el món ha apartat.
No us fieu del que veieu a fora,
mireu sempre el que hi ha amagat.
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Lof
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 27
Membre des de: ds. jul. 20, 2019 1:56 am
Rang: Orde de Marlí de primera clase
Ubicació: In your mind, right now.

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Lof »

No n'estic 100% segur, però sembla que hagi de ser la Sala de la Necessitat.




Testimoni de canvis, --> Molts canvis es deuen haver produït dins la sala amb el pas del temps, com també en el món exterior.

testimoni de mort, --> En Crabbe o en Goyle, no recordo exactament quin dels dos, és víctima del seu propi conjur cap al final del setè llibre!

testimoni de revelacions, --> Revelacions com per exemple que la DIadema de Ravenclaw es trobava dins la sala i havia sigut amagada per en Voldemort.

testimoni de mala sort. --> Com per exemple la d'en Malfoy intentant maquinar diferents plans per matar en Dumbledore.

Testimoni de retrobaments, --> Com quan en Harry, Ron i Hermoine es troben amb tota la gent de l'ED, Orde, etc passant a través del túnel.

testimoni d'amistat, --> Reunions ED.

testimoni de mentides,
testimoni de veritat.
--> Bé. suposo que es diuen veritats i mentides tot i que aquest no el veig tant clar.

Testimoni, refugi,
dels que el món ha apartat.
--> Refugi per a qualsevol persona. Això "dels que el món ha apartat" no se si fa referència a que la sala està apartada de la realitat exterior o a un grup de persones determinades o que... Però està clar que refugi ho és.

No us fieu del que veieu a fora,
mireu sempre el que hi ha amagat.
--> Des de fora no es pot veure la sala i a dins hi han coses amagades?


Bé la majoria de frases em quadren amb la sala, però podria anar errat, ja diràs el que!
It was as if Snape had started handing out sweets.

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: marta_ginny »

No, no és la sala, però bon intent, quadra bastant!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Mercè Granger »

Ca l'Alfred! Crec.

Testimoni de canvis, ->El Llopin quan es transforma en home llop.
testimoni de mort, -> L'Snape la va palmar aquí (quinaaaa penaaaa eh?).
testimoni de revelacions, -> Es descobreix allà la veritat sobre el Sirius
testimoni de mala sort. -> De tots els personatges que passen per allà, la gran majoria la palma? xd

Testimoni de retrobaments, -> Wolfstar <3
testimoni d'amistat, -> Rondadors <3
testimoni de mentides,
testimoni de veritat.
-> Un poc en la línia de l'anterior

Testimoni, refugi,
dels que el món ha apartat. -> El Llopin s'hi refugiava
No us fieu del que veieu a fora,
mireu sempre el que hi ha amagat.
-> Té molt mala pinta des de fora xd
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: marta_ginny »

Síiiii clavat! Hi ha més cosetes, les comento:

Tema revelacions i veritats-mentides, pensava en bastantes més! No només sobre el Sirius, sinó que també és on l'Snape va descobrir que el Llopin era un home llop quan anaven a Hogwarts i també on ho descobreixen el Harry, el Ron i l'Hermione (bé, l'Hermione ja ho sospitava), on es revela la rata, on els tres descobreixen també tot el passat dels Rondadors, on es revela part del festival de la vareta d'àlber al setè llibre, i tot i que no és allà, on l'Snape dona records al Harry que es revelen després al pensiu.

La mala sort no em referia que la palmessin hahaha de fet, el Sirius i el Remus no és tan qüestió de sort, tot el que els passa, és que paguen el que ha fet un altre (el pare del Remus i el Ben Babbaw). Però sobretot em referia a la mala sort del Ron, per la rata i perquè la seva cama trencada és un dany col·lateral, i ja és mala sort quan el que està passant no va amb ell (i fa que no pugui fer l'excursió amb el reculatemps). De fet se m'acaba d'acudir la mala sort de l'Snape quan el Voldy el mata, perquè és un dany col·lateral, també, i en realitat no servia de res perquè no era el propietari de la vareta, però bé, com que li tocava bastant morir-se no hi havia pensat haha

Retrobaments sí, Wolfstar, però també del Sirius amb l'Snape, el Ben i el Harry.

Amistat també dels tres, per com es donen suport, però com has dit, sobretot dels Rondadors.

Refugi també del Sirius, que el món ha apartat perquè creuen que és un delinqüent! I les dues últimes línies tenen doble significat. Parlen de les aparences de Ca l'Alfred, però també de les aparences dels que s'hi refugien, el Remus i el Sirius. Ells, des de fora, semblen una bèstia violenta (el Remus) i un delinqüent fugat (el Sirius), però si mires més enllà de tot això veus que són unes grans persones!

Et toca!
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: Endevina el lloc.

Entrada Autor: Mercè Granger »

Hahah, que ben pensada! Pasen moltes coses a Ca l'Alfred, sí.

És moooooolt fàcil. Perdoneu la cutreria xd

Em veus? Ets un dels elegits.

De nom ja sóc sagrat,
per pertinença encara més.
Entre els qui odio m'he aprimat
però algun fill s'ha colat.

Tenia a les parets un destí filat
(no amb sang, aquesta no,
però entenc la confusió)
la mort l'ha trastocat.

Branques cremades que reapareixen
abans de tornar a la combustió.
Ja no estic amb qui esperava,
malgrat que una fulla ha retornat.
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Respon