Els noms

Envia els teories sobre els llibres i comenta'ls!
Regles del fòrum
Recordeu a escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

noo! XD El Sturm und Drang no era pas un estil d'òpera que els hi molava als nazis. Abans que res era un moviment artístic-literari de finals del segle XVIII, centrat a Alemanya i que s'oposava frontalment als ideals racionals de la Il·lustració francesa.

Perquè ens entenguem, venia a ser una crida als sentiments i a les passions, enlloc de la raó freda i despullada dels gavatxos. D'aquí s'influenciaria, poc després, el romanticisme (vegeu els fabulosos quadres del Friederich) i en la música a Wagner: grans epopeies, herois fabulosos, evocació d'una edat medieval que jamai fou millor i tal i qual. Sí, i al Hitler li molaven aquestes coses, però això no les fa menys potables. (Ex: al Bush li agrada la sangría, i no obstant, no ens reca de que segueixi sent la beguda per excelència dels sopars de dijous) :alcoholic

PD: Per cert, si busqueu de que va l'Holandès Errant o com se vulgui que es digui en català trobareu certa similitud amb el cefalòpode malvat de Pirates del Carib.

Avatar de l’usuari
Roger J. Potter
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 585
Membre des de: dc. abr. 05, 2006 8:37 pm
Nom: Quisso
Rang: Agenda Oficial
Ubicació: Darrera teu

Entrada Autor: Roger J. Potter »

Bé perdó si algu s'ha sentit ofes pels meus comentaris però les coses q dic normalment estan fonamentades i el q he dit o vai llegir en un d'aquest dos llibres que hi ha, no se si els mons de harry potter o el diccionari del mag.

A més no em sona que jo hagi dit en cap moment que el Durm und Strang sigui un estil operisitic q no val res, jo nomes he dit q agradava als nazis.

Be... torno a disculpar-me i el proper cop miraré d'explicar-me millor.
Roger J. Potter l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 25, 2006 12:40 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Col·laboreu a la nova revista d'HPCat
Doneu veu als personatges d'HP per a HPCat Ràdio
Imatge

Avatar de l’usuari
Eric Ardan
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 285
Membre des de: dg. març 20, 2005 8:52 pm
Nom: Siminitri
Rang: Martell d'heretges
Ubicació: Brave New World
Contacta:

Entrada Autor: Eric Ardan »

No veig perquè m'hauria d'ofendre ni perquè t'hauries de disculpar! Només t'he puntualitzat que l'Sturm und Drang és força més que un estil operístic. És ben veritat que Wagner li molava al Hitler, lo qual no fa dolent al Wagner (i amb això no dic que tu diguis que el Wagner és dolent, no sé si m'entens...)

Bona niiit! :boohoo:

Bloquejat