Final del llibre (només llegir un cop acabat)

Temes relacionats amb l'últim llibre.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
anna evans
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 7
Membre des de: dv. gen. 26, 2007 5:10 pm
Ubicació: xeik's village

Entrada Autor: anna evans »

L'epíleg o es fa complert i parlant de tothom o no es fa perquè sembla que l'hagi escrit per fer publicitat de l'enciclopèdia

Violetta Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 391
Membre des de: dc. març 30, 2005 6:56 pm
Ubicació: terres de Ponent

Entrada Autor: Violetta Black »

Jo l'epíleg... doncs no em fa tanta ràbia com a tothom. És a dir, nosaltres som fans i ni que l'epíleg hagués estat de 100 pàgines encara hi trobaríem coses a faltar que demanaríem que posés més tard en una enciclopèdia. No, la Rowling no necessita fer propaganda de la seva enciclopèdia. Lo que va fer amb l'epíleg va ser acabar-lo d'una manera que tanqués els set llibres però alhora obrint-se a un nou cicle que seria la generació dels fills del Harry. És una tècnica literària, SPOILERS DE L'OMBRA DEL VENT :wink: a l'ombra del vent, per exemple, passa el mateix, acaba que el pare porta el fill a la biblioteca dels llibres perduts FI DE L'SPÒILER és la idea que tot és un cicle que es va repetint. Així acaba a King Cross, on realment comença la història màgica d'en Harry, un lloc que ha pres molt simbolisme en aquesta obra. Happy ending? Sí, potser massa, però jo, immediatament vaig haver acabat el llibre em vaig quedar amb una sensació de no estar enlloc magnífica :P En aquell precís moment no vaig començar a pensar: Ai, què li haurà passat al Seamus Finnigan? I el Justin Finch de Fletchley està viu? A més no pretenc negar que se'm va posar la pell de gallina amb lo de l'Albus Severus :P

Total, resumint pels que no vulguin llegir-se el totxot, que em reafirmo: per a mi és el millor dels set :)

Avatar de l’usuari
neus_snitch
President/a de la Confederació Internacional
President/a de la Confederació Internacional
Entrades: 570
Membre des de: dj. des. 22, 2005 2:14 pm
Nom: Mònica (de veritat!)
Rang: Mauleta valenciana
Ubicació: Cagant al vol
Contacta:

Entrada Autor: neus_snitch »

Doncs potser sóc massa conformista, però el llibre m'ha encantat i el final, també. Preciós, feliç, adorable, el final que he estat desitjant durant tota la saga. M'encanta acabar un llibre amb eixa sensació de felicitat... Tot i que quan vaig tancar la tapa vaig plorar més que durant tot el llibre. Era una sensació estranya... Com si un amic de sempre se n'haguera anat per no tornar. M'ha encantat que tinguen fills, que els posen eixos noms (tot i que m'indigna molt que no hi haja cap Sirius :evil: ) i que Neville siga professor... Això sí, per culpa del meu anglés, no havia entés que Teddy es morrejava amb Victorie, sinó que Teddy triomfava en Hogwarts, que era famós i li anava bé el Quiddich... una espècie de Mini-Potter xD
Tot i això, m'agradaria saber mooooltes més coses: Com són els fills, psíquica i físicament? Només diu que no se li semblen molt i que James és molt punyeta...
Com heu dit molts, què ha sigut de la resta dels personatges? On viuen? Qui és la dona de Malfoy? Harry es compra una atra òliva? (XD). I Luna, els Dursley... Alguna dona aguantarà Dudley com a marit? Ja pot lluir-se Rowling a l'enciclopèdia o sa casa serà la principal seu de manifes... xD
I bé, res més, m'ha agradat moltíssim :mrgreen:
Imatge

Imatge

APWBD
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 54
Membre des de: dv. gen. 07, 2005 7:00 am
Ubicació: En una tomba de marbre a Hogwarts

Entrada Autor: APWBD »

psiquicament crec que l'Albus Severus és igual que en Harry, en James com en James Potter(pare d'en Harry) (possiblement de segon nom es deu dir Sirius) i la Lily diria que és molt semblant a la Ginny.

Quan vaig llegir lo d'en Teddy em vaig témer el pitjor (filla d'en Dudley)però va marxar ràpid al comptar el nombre de germans suposadament vius de la Ginny.

Què se'n deu haver fet d'en Dudley? i què va veure amb els Dementors
?
Suposo que ha estat força proper a en Harry després del que es pot veur a l'inici del llibre.

Avatar de l’usuari
Arnau Castan
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 100
Membre des de: dc. juny 22, 2005 8:10 pm
Ubicació: Terrassa, Catalunya

Entrada Autor: Arnau Castan »

Doncs el James té com a segon nom Harry, ja que al ser el primogènit, porta el nom del pare. Sobre el tema d'en Dudley i els demèntors, si vas al tema "xat amb la Rowling" surt tot el xat íntegre i també el traduït. I allà la JKR ens diu, molt assenyadament, que el que va veure en Dudley quan el van atacar els demèntors és que es va veure a ell mateix, amb els defectes que tothom (excepte els Dursley) li podien veure. Personalment, m'agrada molt l'evolució d'en Dudley, i el comprenc, com comprenc que la Petúnia li tingués tírria a tot allò màgic, ja que l'snape li va "prendre" la germana.
El que sí que penso que no té cap perdó és en Vernon, perquè ell no té cap trauma (conegut), i educa a en Dudley fatalment.
Snape gazed for a moment at Dumbledore, and there was revulsion and hatred etched in the harsh lines of his face.
"Severus... please..."
Snape raised his wand and pointed it directly at Dumbledore
"Avada Kedavra!"

XoXang2
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 18
Membre des de: dg. feb. 06, 2005 4:49 pm
Ubicació: CATalunya centre

Entrada Autor: XoXang2 »

eiiss! a mi el llibre m'ha encantat però com molts dieu hi falten respostes a moltes preguntes que la JKR podia haver posat a l'epíleg i tot plegat hagués quedat més arrodonit. Però clar... això és un llibre i no podem esperar k s'escrigui TOT el k nosaltres volem llegir. Per tant krek k ja ha fet be deixant-lo kom està. De totes maneres estic impacient per llegir aquesta enciclopèdia espero k ens aclareixi tot els dubtes.

ha sigut el primer kop k em llegia un HP en anglès i m'he sorprès del ràpid k l'he llegit i de kom l'he entès!! xD n'estik orgullosa!! jaja :P :P :P

Avatar de l’usuari
dady
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 1
Membre des de: dg. març 05, 2006 3:30 pm

Entrada Autor: dady »

Jo també ja me l'he llegit i m'ha agradat bastant.
M'ha sorprès el fet de que l'Snape sigui al final bo. Crec que ningú s'ho esperava.
M'ha sabut greu la mort d'en Llopin i la Tonks després d'haver-se reconciliat i haver criat en Ted.

I el final.. Suposo que tots ens ho esperàvem que es morís en Voldemort al final. Molt tradicional.

I el que jo em pregunto és: Quantes hores durarà la pel·lícula amb tots els fets important que passen a l'història??

Yeru
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 4
Membre des de: ds. ago. 11, 2007 5:08 pm

Entrada Autor: Yeru »

el llibre es milor k el 5e i el 6e (cosa no gaire dificil si els cumparem am el 3r i 4t) pro el final u sntu mol pro no ma agradat gens...mes k re odio aket final..si la rowling no fos tan famosa i rica en harry hauria mort..k es el k avia d pasa ds dl mumen k va escriure k cap dls 2 pudia viure mentre latre fos viu...io crec k sa venut i la cagat

Avatar de l’usuari
Pokil
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 11
Membre des de: dt. nov. 18, 2003 7:00 am

Entrada Autor: Pokil »

Incrible, increble, una obre mestre XD el millor sens dubte de tota la saga :P

Ja m'imaginava que en severus era bó 8) d'una manera o altre ho tenia que ser, ademés, en tenia moltes ganes XP l'epíleg 1 miqueta pobre, per que deixa 1 munt de coses al aire, peró res mes, a tmb que em vag fer un lio increible amb els noms XD


Per cert una cosa que no vaig entendre gaire bé, quan Aquell-a-qui-no-hem-d'anomenar, "mata" en harry per que d'estrueixze l horcrux i no al harry? no ho vaig acavar d'entendre, algo sobre que si vcuan va tornar va agafar la seva sang, que si per culpa d'aiñó no se que va passar!! XD algu em podria ajudar!!?? :P

Avatar de l’usuari
nana_11
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 49
Membre des de: dj. juny 28, 2007 4:14 pm
Contacta:

Entrada Autor: nana_11 »

q fortt! i jo segura q lsnape era dolent... al final resulta q stava enamorat i q tenia sentiments i tot oix... xD

no, pero a sigut sorprenent. Si la roqling ens ha volgut fer creure q lsnape era dolent, amb mi ho ha aconseguit totalment jeje

i l'epileg... q puc dir! maquisim! i li han ficat d nom albus severus... q macuuu vaig plorar mes... (esq jo ploro a la minima...)

senzillament, perfecte
Potser no queda esperança
d'obtenir la llibertat,
però la pàtria que ens imposen
no és la nostra ni ho serà! ||*||

Catalunya unida, Catalunya revolucionària!

Oi!

Avatar de l’usuari
Txema
Alumne/a de 2n
Alumne/a de 2n
Entrades: 42
Membre des de: dg. des. 26, 2004 7:00 am
Ubicació: En algun lloc o altre

Entrada Autor: Txema »

A mi el llibre m'ha encantat, tot i qu alguna cosa no he entès del tot...
L'epileg jo no el trobo tan horrorós, és eritat que falten coses (i espero qu més endevant la Rowling les expliqui), però m'ha deixat feliç, xD.

Quan vaig acabar el llibre tenia una sensació de felicitat i tristor alhora, ns tenia ganes de plorar xro no podia.
El que més pena em fa es la mort d'en Dobby, ja sabia jo que tindria un papare important (i a les pelis l'han deixat de banda i substituit per altres personatges, en la setena tmb ho faran?)

Bé de moment ns que més dir així que dew!

PD: com han dit, la peli serà molt llarga xq crec que la majoria de coses no se les poden saltar, tot és molt important...

crles_90
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 18
Membre des de: dg. jul. 29, 2007 9:52 pm
Ubicació: Euskadi-Pais Vasc ^.^
Contacta:

Entrada Autor: crles_90 »

ma costat, pero per primer cop m'he llegit un llibre en angles i e aconseguit entendrel! em pensava que no ho aconsegiria de debo...

vale jo trobo que el final es una carnisseria, es una sadica la jk... i a mes, per mort, no ve la d'en harry no? total una mes...

ara amb diferencia el tros que mes m'agrada es quan l'hermion li fa un peto al ron i el harry alla " que estem al mig d'una guerra!" :mrgreen:
i tombe esta be el tros en que en krecher esta alla a casa d'en sirius i en harry li dona el fals horricreu.

ma agradat pero no es el millor que ha fet... i a mes, l'epileg esta pillat dels pels... hugo? pero com pot posar un nom tan horrible...
i a mes, per el que e entes, sembla que amagin el segon nom del albus severus.... li diu aixi xiuxiuejant perque nomes ho senti la ginny... i vale, un amb el nom d'un mort, pero tambe calia lily i james? va home noes falta un que es digui fred!! per exemple l'hugo ja posats es podria dir fred...

PD: quina paranioa...

edito: paranoia pero a mi m'agues agradat algo sorpresa... mexplico?
nose ara dire una parida pero crec que agues estat millor algo tipu com que el harry tornes amb la ginny a principis del llibre i que la deixes preñada pero despres ell moris... nose alguna bomba! esque tot el que ha passat eren rumors que ja corrien per internet... no hi ha agut res que diguesssis "ostia! es veritat", per exemple, quan vai llegir que rab era el germa den sirius va ser allo de:" quina poca gracia..."
if you can to have among my arms without having that to give
Please forgive me, this never happened before, is it really love?

Yeru
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 4
Membre des de: ds. ago. 11, 2007 5:08 pm

Entrada Autor: Yeru »

algu surpresa diu...xDD els exemples no son una surpresa, es un canvi cumplet del llibre

es vritat k tot ia curria per internet..es k io crec k el 5e, el 6e i el 7e si aguessin sigut fan fics (fets per fans) mu agues cregut. la rowling treu petroli d on no ni a, rescata cosas k avia dexat enrera, persunatges mol secundaris k tornen, no se, moltes coses k no man agradat. el k auria agut d fe es explicarnus mes sobre la vida a hogwarts del pare dn harry...iavors pudria ave tret coses noves

Avatar de l’usuari
hermi_girl
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 78
Membre des de: ds. feb. 24, 2007 10:44 pm
Nom: Andrea
Rang: Gotica Burtoniana
Ubicació: Entre el cel i l'infern
Contacta:

Entrada Autor: hermi_girl »

A mi l'epileg m'ha mort...

Avera, després de tots els que moren en el llibre, després de totes les llàgrimes que em basat per ells... i va i la Rowling fot el final Happy Family... ¬¬' como que la cago una mica.
A més, quina poca creativitat amb els noms dels fills, sobretot amb els del Harry, ja veieu, James, Lily i Albus Severus (aquest últim li va tocar pringar amb el pitjor dels noms)

A més, jo crec que s'ha passat matant gent la Rowling, imagineu-vos-ho si s'ha passat que encara no tinc clar quins són els dos principals que han mort, bé, un d'ells fijo que és el Voldy, però i l'altre?????

Però s'ha de dir que ha molat el final :mrgreen:

P.D: Jo em vaig quedar o.O quan vaig saber que l'Snape era bo.
P.D2: També em vaig quedar O.o quan deia que el Godic Griffindor havia robat l'espassa.

Visca el Dark!!!
Imatge
Imatge

Avatar de l’usuari
hermione_krum
Nou/va Alumne/a
Nou/va Alumne/a
Entrades: 6
Membre des de: dg. set. 03, 2006 11:17 pm
Nom: judith
Ubicació: godric hollow

Entrada Autor: hermione_krum »

ami el final m'ha semblat fluixet..nose quan estan al castell al final i el harry li explica tot allo al dumby i despres un cop d vareta i prou?mort tan failment?igualno ho vaig entendre molt be. Lo de l'epíleg quina rabia!! d que treballen harry, Ginny(Ginebra que per cert no ho sabia), hermione i Ron?? o que passaamb tots els altres?!! Nomes se sap el treball del Longbottom...
M' encanta quan estan lluitant luna, Ginny i hermione contra Bel·latrix, i despres la Sra Weasley li diu lo de "no la meva filla ,*****!!jaja
i que el Voldy pega un crit quan la mata....interessant..
que mono l'Snape...pobret estava enamorat d la lily desde sempre.... bonic.., per cert, el patronus de l'snape,q es el mateix q l d la lily, snif,q maco,em "doe", es cervola o conilla?esq al diccionari posava les dos coses
Not my daughter, you bitch!!

Bloquejat