Hola estimats muggles!
Vinc a dir la meva! Aviso que em salto algunes preguntes, a vegades perquè no se m'acudeix cap resposta i a vegades perquè tot i que segurament se m'acudiria una resposta si hi pensés més, tampoc vull passar-me la tarda aquí.
Sèrie preferida: uf, comencem bé... respondre preguntes de l'estil "quina és la teva X preferida" sempre em costa!
Diria que en tinc dues, les dues d'animació.
D'una banda,
Avatar: l'últim mestre de l'aire en català). És una sèrie clarament dirigida a un públic infantil, però molt ben escrita i que tracta temes importants en profunditat. El sistema de màgia i el "worldbuilding" en general està molt bé, i pràcticament tots els personatges tenen un nivell de profunditat que no es veu en sèries "infantils" (ni en segons quines sèries per adults, de fet); des de la Toph, que és cega (i no de manera anecdòtica, sinó que té conseqüències reals, tant positives com negatives), fins tota la història d'en Zuko (que no explicaré per spoilers). Fins i tot hi ha una "pista" d'un personatge secundari transgènere, si bé és només una al·lusió puntual (suposo que quan es va fer, la representació LGBT+ en sèries infantils estava mal vista...). L'he vista un parell de vegades i sempre em quedo amb ganes de més!
L'altra sèrie seria
Made in Abyss, que tot i tenir un nom anglès és un anime japonès basat en un manga que no he llegit. L'estil de dibuix (chibi, la majoria de personatges importants són nens) és el que em va atraure a primera vista, juntament amb el món, que és de fantasia. Que no us enganyi, però... per molt lluminós i "happy-flower" que sigui el principi, la història fa un gir molt brusc cap al dramatisme i es torna molt més fosca. Normalment això em molestaria, però de fet és un gir que ja et veus a venir, simplement el fa més brusc del que t'esperes i contrasta moltíssim amb el to que associes a l'estil de dibuix. La pega és que té una sola temporada que no conclou la història! Sembla que la segona sortirà el gener que ve.
Petit apunt:
Love, Death & Robots és una antologia de curtmetratges sobre aquests tres temes. Cada episodi està fet per un estudi d'animació diferent i no tenen cap mena de connexió argumental. No els he vist tots, però us recomano
Three Robots, el segon episodi. Són 10 minuts divertidíssims!
Sèrie/s que estás veient actualment: The Man in the High Castle (
El hombre en el castillo, no té doblatge al català). La veritat és que l'he deixat a la tercera temporada, però només perquè altres coses han agafat prioritat, potser la reprendré més endavant. En breu, la premisa és un món en el qual la segona guerra mundial la van guanyar els Nazis. El món està dividit entre el Reich i l'Imperi japonès (amb una zona neutral entre mig). Està prou bé i té alguns elements de fantasia/ciència ficció que es van desenvolupant lentament.
Sèrie que veus d'amagat (perquè et moriries de vergonya si algú descobrís que la veus): aquesta pregunta m'agrada, perquè la resposta sempre serà paradòxica (en el moment que diem que la veiem, ja no és d'amagat!)
Miro RWBY, que és una sèrie que generalment qualificaria de dolenta. Trobo que no està ben escrita i l'animació no és precisament de primera línia (tot i que ha millorat molt). La veritat és que no sé per què la segueixo mirant... ara que ho dic, potser pel personatge de la Blake? D'alguna manera que em sorprèn a mi mateix connecto molt amb ella. Bé, a veure com avança... tenen un punt positiu per diversitat, això sí. A la temporada passada va sortir una parella lesbiana estable amb fills, i sembla que tindrem una relació entre dues protagonistes a la propera temporada, també. També hi ha una protagonista amb PTSD, i sense conèixer el trastorn de primera mà, crec que està ben tractat.
Doncs ja està dit! La veritat és que tinc aficions encara més frikis, o sigui que tampoc ve d'aquí
Personatge preferit: Buf!
A veure, ja he parlat del Zuko, però és que tampoc puc explicar per què sense fer spoilers, i no penso fer-ho perquè així us animo a veure-la i esbrinar-ho vosaltres mateixos
Aquí en podria posar més, sens dubte. Però acabaria sent la llista de personatges que m'agraden en general, i això seria una llista molt llarga.
Personatge que no pots veure ni en pintura: Raava, Vaatu i Wan, de la llegenda de Korra, la seqüela d'Avatar. No perquè els personatges en si mateixos siguin horribles, sinó perquè són el símbol de com de dolenta és la segona temporada d'aquesta sèrie (en la meva opinió, clar!). Si ells no hi fossin, la temporada hauria guanyat dos episodis sencers i hauria tractat temes molt més interessants.
Personatge amb el qual t'identifiquis: ostres, aquesta també em costa. El primer que em ve és la Katara, d'Avatar, tot i que no sabria dir per què. La veritat és que si un personatge està ben escrit m'és fàcil identificar-me amb parts seves.
També la Blake de RWBY, i aquí crec que la raó és més clara. És el que a la sèrie en diuen "faunus" (com humans, però amb característiques d'un animal; en el seu cas, orelles de gat), una raça que és molt discriminada per part dels humans, cosa que és un dels conflictes principals de la sèrie. Suposo que tinc tendència a identificar-me amb personatges que tenen aquesta situació personal.
Sèrie que just veure-la canvies de canal: No tinc televisió, de manera que tot el que miró és perquè activament vaig a buscar-ho després de mirar trailers o coses així.
Sèrie que identifiquis amb la teva infància: Hatori el ninja! La veritat, no en recordo pràcticament res, però aquesta era
la sèrie de la meva infantesa (juntament amb Doraemon!).
Alguna vegada has posat la sintonia d'alguna sèrie com to de cridada?: Entenc que vols dir to de trucada. La veritat és que amb això soc molt mandrós i sempre deixo els tons de trucada per defecte... total, sempre el tinc en silenci!
Sèrie que has abandonat després de moltes temporades: Joc de trons, tot i que és un abandonament més aviat metafòric, perquè he vist tota la sèrie fins l'últim episodi. La setena temporada ja fluixejava, però la vuitena és horrible... en comparació, RWBY és una obra mestra
(d'acord, d'acord, reconec que m'agraden les hipèrboles. Però ja m'enteneu.) Les temporades 1-6 tenien els seus problemes, i les escenes de sexe i violència gràfica (molt abundants) cansaven, però l'argument s'aguantava i m'agradava veure les trames dels personatges. Trobava que era una adaptació prou digna dels llibres... fins que vaig veure la vuitena temporada.
Fins llavors em considerava fan de la sèrie, però ara només fins la temporada 6. Per tant, suposo que és com si l'hagués abandonat.
Has forrat mai la carpeta/quadern/whatever amb fotos d'alguna sèrie? Fons de pantalla, sí! Així, de primeres, puc recordar uns quants fons de pantalla d'Avatar (i d'altres pel·lícules i llibres, però no és el tema d'aquest fil) i algun de joc de trons (ja abans que comencés amb la sèrie).
Millor dolent: ZUKO!!!!!!!!
Vale, vale, ja paro amb el Zuko... Azula, la seva germana?
Millor pilot d'una sèrie: Houseki no Kuni (
Land of Lustrous, però literalment
la terra de pedres precioses, si no m'equivoco). La veritat és que la vaig veure ja fa un temps, però el primer episodi em va sorprendre positivament per l'estil d'animació (és anime, però en tres dimensions) i per la premisa (persones fetes de pedres precioses). Només hi ha una temporada que no és concloent i quan surti la segona la miraré, però la resta d'episodis no són gran cosa, penso. Potser és cosa de l'adaptació, perquè també està basada en un manga.
Has vist alguna sèrie dues vegades o més?: Avatar! :D Un parell de vegades. I segurament hi tornaré d'aquí un temps.
Sèries pendents: Quan surtin, Avatar (la versió de Netflix) i la sèrie situada a la Terra Mitjana d'Amazon. Però de sèries que ja existeixin, crec que cap. Recomanacions?
Parelles preferides: Reals o fictícies?
La relació Aang-Katara (Avatar) m'agrada, al contrari del que diuen alguns pel fandom. Crec que Zuko-Katara hauria pogut funcionar, potser millor i tot, però penso que no tenia prou preparació.
D'altra banda, la relació no romàntica entre els dos protagonistes de
Made in Abyss m'encanta.
Frase d'una sèrie amb la qual t'hagis obsessionat: totes les frases que surten de la boca de l'oncle Iroh, d'Avatar
Algunes de les meves preferides, en anglès (és com he vista la sèrie) i sense spoilers:
- Life happens wherever you are, whether you want it or not.
- Failure is only the opportunity to begin again. Only this time, more wisely.
- Pride is not the opposite of shame, but its source. True humility is the only antidote to shame.
- Hope is something you give yourself. That is the meaning of inner strength.
I la millor de totes:
- Sick of tea? That's like being sick of breathing!
I moltes més!
Com veieu, soc una miqueta monotemàtic, pràcticament tot és Avatar! Això és perquè no miro gaires sèries; tendeixo més a pel·lícules i llibres. Suposo que és perquè em fa cosa començar una sèrie quan sé que li hauré de dedicar molt de temps (a diferència d'una pel·lícula, que és més curta, o d'un llibre, que és més fàcil de "consumir" en qualsevol lloc). Això sí, l'avantatge de les sèries és que si es fan ben fetes permeten molt més desenvolupament en tots els sentits que una pel·lícula. Aniré llegint les respostes, a veure si en veig alguna que m'agradi!
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona