Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Fòrum per comentar fan fictions i crear-ne de comunitàries.
Per enviar-ne una usa la secció especial a http://www.harrypottercat.cat/fanfictions/.
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Respon
Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Cass Ross »

Bon dia, bon dia!

Ha passat la castanyada i ja toca treure els llums de Nadal, posar el pessebre i esperar el tió. O això sembla, que tenim aquí un nou concurs amb una inspiració molt nadalenca! Què fareu, després, tots vosaltres? Moltes ganes de llegir-ho!

Aquesta vegada, tothom començarà la seva fanfiction amb la mateixa frase: Ja s'ha tornat a calar foc a l'arbre de Nadal. Això pot continuar de tantes maneres! Qui ho haurà fet? Quines seran les conseqüències? On és aquest arbre? És una metàfora o és real? A veure com ho feu anar!

Un repte no és un repte sense un repte, oi? (Aquesta frase té sentit en el meu cap i és molt tard, no em jutgeu.) Així que fem que sigui un concurs breu: la fanfiction ha de tenir una llargada d'un mínim de 3.500 paraules i un màxim de 5.000 paraules. Us passeu de llarg? A canalitzar el vostre Edward Scissorhands i a retallar! Que aquesta vegada no farem excepcions de cap mena. A escriure coses curtes, gent, que la gràcia del concurs és fer un relat breu!

I, per si no en teníem prou, el protagonista o els protagonistes de la fanfiction han de ser canon! (Els personatges originals poden ser personatges secundaris, però no protagonistes.) Idealment, un personatge canon que no hagis explorat mai abans i així tens una oportunitat per donar-li un cop d'ull. Però si decideixes fer sobre un personatge que ja hagis utilitzat, l'has de fer diferent que l'antiga versió que en tinguis. És a dir, seria construir el personatge de nou a partir de la informació canon que hi hagi disponible i amb elements que siguin diferents que l'altra versió que tinguis del personatge.

El concurs s'acaba el 28 de febrer de 2023 (yup, hem fet una pròrroga).

Guadiu dels torrons!

Cass
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Agatha Black »

Ei!

Doncs aquí deixo la meta participació!

https://www.harrypottercat.cat/fanficti ... -shot.html

Sort a tothom! :ok
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola!

La meva participació: stars by the pocketful

Sort a tothom!

Cass
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: marta_ginny »

Bona tarda!

Aquí teniu la meva fic, Un Rostit per Nadal.

Enjoy i no em jutgeu gaire! :boig2:
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Cass Ross »

Gràcies per participar!

El concurs està tancat oficialment. S'obre el període de votacions fins el 15 de març a les 23.59h

El sistema de puntuació és 3 punts per al primer lloc, 2 punts per al segon i 1 punt per al tercer.

Les fanfictions participants són:

- Les cada vegada més pobres decisions del Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks, de l'Agatha Black

- stars by the pocketful, de Cass Ross

- Un Rostit per Nadal, de la marta_ginny

Que la sort us acompanyi!

Cass
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Cass Ross »

Hola, hola! Temps de votar:
Spoiler:
Tres punts per Un Rostit per Nadal de la marta_ginny
Dos punts per Les cada vegada més pobres decisions d'en Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks de l'Agatha Black
Que vagi molt bé! Ha sigut un concurs molt divertit d'escriure i llegir ^^

Cass
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Avatar de l’usuari
Agatha Black
Membre del Wizengamot
Membre del Wizengamot
Entrades: 662
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 3:40 pm
Rang: Gryffindor. Res més a afegir.

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Agatha Black »

Hola! Jo també voto!
Spoiler:
- 3 punts per stars by the pocketful de Cass Ross
- 2 punts per Un Rostit per Nadal de la marta_ginny
M'han agradat molt totes dues, felicitats a tots dos!
Imatge

Avatar de l’usuari
marta_ginny
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 443
Membre des de: ds. jul. 14, 2007 1:00 pm
Rang: Ravenpuff
Ubicació: Asteroide B-612

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: marta_ginny »

Aquí teniu el meu vot! Enhorabona a tothom!
Spoiler:
3 punts per stars by the pocketful de Cass Ross
2 punts per Les cada vegada més pobres decisions d'en Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks d'Agatha Black
They're supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves! ...Yes, Peeves... Haven't you been complaining about him for a quarter of a century?

La Crida d'Avalon
http://www.harrypottercat.cat/mostra.php?titol=824

Avatar de l’usuari
Unapersona
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 257
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 2:11 pm
Rang: Persona

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Unapersona »

Hola! Vinc a votar, perdoneu per anar taaaaaant tard. Intentaré que la propera vegada no passi. M'ho he passat bé llegint totes les FFs i posar-les per ordre de preferència aquí ha estat difícil, però aquí les tenim. Si voleu detalls del que m'ha agradat més o menys, he deixat comentaris a cada FF explicant què m'han semblat. Només diré que m'he sorprès a mi mateix amb la primera posició haha
Spoiler:
3 punts per stars by the pocketful de Cass Ross

2 punts per Les cada vegada més pobres decisions d'en Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks d'Agatha Black

1 punt per Un Rostit per Nadal de marta_ginny
Felicitats a tots!
"We are all human, aren’t we? Every human life is worth the same, and worth saving." -- Kingsley Shacklebolt
Unapersona

Avatar de l’usuari
frubbsulce
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 26
Membre des de: dc. feb. 24, 2021 7:34 pm
Nom: Laura

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: frubbsulce »

Hola, vinc a votar per fi!
Spoiler:
3 punts per stars by the pocketful de Cass Ross
2 punts per Un Rostit de Nadal de marta ginny
1 punt per Les cada vedada més pobres decisions d'en Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks d'Agatha Black
Felicitats a tothom, totes les fics eren genials!

Avatar de l’usuari
Arwen Black
Treballador/a de la conselleria
Treballador/a de la conselleria
Entrades: 365
Membre des de: dv. set. 03, 2010 1:50 am
Rang: Dels que tenen mapes per cicat
Ubicació: Desubicada. Sí, falta "rius" i no vull que falti... riure

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Arwen Black »

Hola hola, perdó per haver contribuït a que s'hagi allargat tant, però gràcies per esperar-nos als que anem tard hehe Vinc a votar!
Spoiler:
1r lloc: marta_ginny
2n lloc: Cass Ross
3r lloc: Agatha Black

Ja he comentat les fics així que no m'allargo!
"No serveix de re preocupar-se. El que hagi de venir, vindrà, i ja ens ho trobarem quan arribi" Hagrid

Avatar de l’usuari
Antares_Black
Cap de Departament
Cap de Departament
Entrades: 410
Membre des de: dt. des. 11, 2012 9:55 pm
Rang: Slytherclaw
Ubicació: Rumb a l'Ahtohallan

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Antares_Black »

Voto tard! :mrgreen:
Spoiler:
1r lloc (3 punts): marta_ginny, per Un Rostit per Nadal
2r lloc (2 punts): Cass Ross, per stars by the pocketful
3r lloc (1 punts): Agatha Black, per Les cada vegada més pobres decisions del Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks
Spoiler:
Un Rostit per Nadal és la que m’ha fet llegir amb tota l’atenció des de principi a fi. El tema és molt divertit (també té frases molt oportunes), i alhora té acció i senyals de la història de Harry Potter que coneixem, de fets i de personatges. El retrat de la família Scamander-Lovegood és magnífic. També has sortit molt del teu estil habitual i t’has cenyit molt bé al caràcter que jo esperaria d’una fic plantejada amb la frase inicial que vam triar. Hi ha documentació de personatges i de criatures màgiques (específicament els éssers màgics l’existència dels quals només comenten els Lovegood), i també una mica d’altres coses. M’encanta que en Lorcan narri la història, i més quan és l’ovella negra de la família.

Els punts forts de stars by the pocketful és la documentació i el romanticisme i això s’ha de valorar molt, perquè has mirat d’encaixar la informació amb la història i perquè sempre dius que sents que les històries romàntiques no són el teu fort. La parella protagonista està molt bé triada, i et fiques de ple dins de l’Andròmeda. Si no va en primer lloc és perquè no l’acabo de veure en aquest concurs, perquè és una bona fic! I no, no és el millor que escriuràs en el camp romàntic (i això és bo!). Pots millorar tot el que vulguis millorar, si decideixes escriure tema romàntic en una altra ocasió ;)

Les cada vegada més pobres decisions del Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks és una fic molt moguda! Trobo que és la que més encaixa amb la premissa del concurs, i em sap greu que hagi quedat en tercer lloc. El que tocava era justament això: deixar-se anar en una història boja! L’elecció dels personatges, els del Hogwarts Mystery, m’ha agradat molt, i encara només dos (dos que també són cànon dels llibres) s’emportin el protagonisme de la història, es fa una referència a tots (i els que coneixem els joc els identifiquem molt bé i ens fa gràcia! Pels que no, trobo que es pot seguir bé la fic igualment, encara que hagi resultat ser una opinió ben impopular). No inventes personatges nous, però en fas sevir uns que són semicànon (dic semi perquè no són dels llibres sinó dels videojocs), de manera que es coneixen però no són els de sempre i dóna frescor al relat.
Us comento més coses a les fanfictions!

Antares
Les meves fics (aviat disponibles de nou)
La meva fic més actual: El Retorn dels Black
Imatge
«Indeed your failure to understand that there are things much worse than death has always been your greatest weakness»

Avatar de l’usuari
Mercè Granger
Alumne/a de 4t
Alumne/a de 4t
Entrades: 119
Membre des de: dv. oct. 25, 2013 10:47 pm

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Mercè Granger »

M'ha costat MOLT decidir-me i sincerament les posicions encara ballen però...
Spoiler:
  • 3 punts: Un Rostit per Nadal de marta_ginny.
  • 2 punts: stars by the pocketful (you wanting me tonight feels impossible) de Cass Ross.
  • 1 punt: Les cada vegada més pobres decisions del Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks de Agatha Black.
Petonets.
"We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on...that's who we really are"
Imatge

Avatar de l’usuari
Cass Ross
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 487
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 5:48 pm
Ubicació: Departament de Misteris

Re: Concurs Breu de Fanfictions: "La frase de Nadal"

Entrada Autor: Cass Ross »

Gràcies a tothom per votar!

En primer lloc, Cass Ross amb stars by the pocketful

En segon lloc, marta_ginny amb Un Rostit per Nadal

En tercer lloc, Agatha Black amb Les cada vegada més pobres decisions del Charlie Weasley i la Nymphadora Tonks

Ha estat un plaer llegir les històries!
"It matters not what someone is born, but what they grow up to be." ~Albus Dumbledore

Respon