*** Sevy is our king ***

Aquí hi podeu discutir sobre tots els temes del sisè llibre de Harry Potter
Regles del fòrum
Recordeu-vos d'escriure com a mínim 4 línies.
Recordeu-vos d'argumentar les coses sempre que pugueu.
Totes les Normes del fòrum
Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Martinot, d'acord ja ho esbrinarem quan sorti el sete, tot i que quan sorti el sise en catala podriem tornar al tema que tots dos ens haurem enterat millor de tot plegat.
HpConan, d'acord per anomenar els de fills/es de muggles i bruixot, el nom de sang barrejada es l'idoni, pero en aquest cas (com tu has dit) ell vol resaltar la sang de Princep i ficar-se sang barrejada es com proclamar el meu pare es muggle quan ell vol tot el contrari fer-se passar per un sang pura, per aixo crec que queda millor Mestis, que seria com dir porto sang de la familia Princep i d'una altre familia. Aixo si no ens barallem per aixo, debatir-ho si vols, si.

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

A mi em va semblar entendre que Half-blood recollia la idea de mugle + mag, però potser ho vaig entendre malament... per un cop et donaré el benefici del dubte, hpconan...
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Avatar de l’usuari
Aina
M.A.G
M.A.G
Entrades: 333
Membre des de: dl. maig 10, 2004 2:00 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Aina »

Doncs per mi es el mateix dir sang-barrejada que mestís, encara em sona millor el segon.
El problema no serà aquest sinò que per molt que es vulgui mai quedara igual que l'original, ja que el que els anglesos posin l'adjectiu dabant i puguin dir Half-blood fa que el nom tingui un bon significat, en canvi ni "el princep mestís" ni "sang barrejada" podran traduir exactament tot el significat del nom en angles.
Realment seria molt mes literal "mitja-sang" ja que l'snape nomes vol recalcar la seva part màgica, es a dir "meitat" princep, però per desgracia no existeix. Així que ens haurem de conformar amb una traducció que s'apropi al significat original i per això penso que serveix igual "sang barrejada" que "mestís", però per mi és més correcta la segona... o al menys més comú.

Tot i que per tu hpconan que la Laura Escorihuela ho hagi dit ho fa necessariament millor, així que et deixare a tu i a la resta d'admiradors de la Laura que penseu el que volgueu! :P
Imatge

Avatar de l’usuari
Martinot
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 21, 2005 2:11 am
Ubicació: Un país marcat per la Tramuntana. L'E de les matrícules vol dir que sóm el que sóm: Empordanesos.

Entrada Autor: Martinot »

HP Conan sempre ens aporta un grau més de sabiduria. :clap:

Però de la mateixa manera que no demanes ron amb Coca-Cola ni ginebra amb tònica, ni un cafè amb un nuvol de llet per demanar un cubata, un gin-tònic o un tallat, jo de la sanga barrejada en diria mestís (dit de la persona nascuda de pares de races diferents, especialment entre blanc i indi (americà), i que l'estimada Laura digui el que vulgui però jo continuaré demanant cubates, gintònics i tallats.

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Oh, m'ha afalagat, voldy. :wink: :wink:

Però a veure... Si a tots els rangs els posem amb sang+tipus... per què carai hem de canviar ara?

És més comú, és més comú... ¬¬ Hp és un altre món. Sí, és comú veure trols passejant per les masmorres, o escombres volar... ¬¬

I això NO és perquè ho hagi fet la Laura... ¬¬' A mi hi ha coses de la Laura que no m'agraden, eh? Un exemple és l'explicació que fa el Firenze al Harry a "la pedra", que la persona no està agafada adequadament... ¬¬

És perquè si a tots els hem psoat sang tal, sang pasqual, sang meridional... Ara hemd e canviaaar???
Estaria més a foavor de sang-mitja que de mestís. :cry: :cry: O 'mitja-sang'.


I, voldy, mira:
J. K. Rowling ha escrit:'Well ... yes,' said Hermione. 'So ... I was sort of right. Snape must have been proud of being "half a Prince", you see? Tobias Snape was a Muggle from what it said in the Prophet'

'Yeah, that fits,' said Harry. 'He'd play up the pure-blood side so he could get in with Lucius Malfoy and the rest of them ... he's just like Voldemort. Pure-blood mother, Muggle father ... ashamed of his parentage, trying to make himself feared using the Dark Arts, gave himself an impressive new name - Lord Voldemort - the Half-Blood Prince - how could Dumbledore have missed -?'
És pot escriure més gran, però no més clar. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

És clar que en català no podrem donar-li la mateixa versemblança que en l'original anglès, però si el que vlem és apropar-nos... Crec que l'aparició dels mots "barreja" (digues-li 'barreja', 'mescla', 'mitja' o 'potinga' xD) i "sang" és imprescindible per a l'explicació.



I ara bé quan ens quedarem tots amb un pas de nas quan el Pàmies ho tradueixi com a "Harvehemèncy Remòurer i el delegat Millicent Trevor"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
HpConan l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. set. 11, 2005 11:13 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

sharky_77
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 15
Membre des de: dv. ago. 26, 2005 12:39 am

Entrada Autor: sharky_77 »

Repeteixo que el Harry s'equivoca quan a partir del que li diu l'Hermione infereix que l'Snape és com en Voldemort. Ja sé que en Harry està en estat de xoc després de la mort del Dumbledore però nosaltres hem de poder fer un judici més racional. És absurd que algú es faci dir el príncep de sang barrejada (o mestís, m'és igual) i em digueu que està fent apologia de la sang pura, de la superioritat dels mags per sobre dels muggles, etc. És que jo no ho veig per enlloc, HpConan. Si el Voldemort s'odia a sí mateix perquè el seu pare era muggle, us imagineu fent-se dir "half-blood Emperor"??? Oi que no? Per què? Doncs perquè estaria evidenciant que no és sang pura, i ell odia tot el que no sigui sang pura, perquè es creu superior als muggles (de fet clarament els mags són superiors als muggles, no us sembla? Però això és un altre tema...). :mrgreen:

D'altra banda, l'Snape és conegut a partir del cognom del seu pare, no amb el cognom de la mare, Prince, a diferència del Voldemort, que es va posar un sobrenom per esborrar la pertinença al clan muggle Riddle. Em direu que l'Snape es va crear un nick (half-blood Prince) però la diferència és molt gran. En Voldemort va intentar esborrar que ningú sabés que es deia Tom Riddle, i la gent el coneix NOMÉS a partir del sobremot Voldemort, no com a Tom Riddle. En canvi, a l'Snape TOTHOM el coneix com a Severus Snape, no com a "príncep mestís" (o de sang barrejada). Si tant odiés el fet de ser de sang barrejada aleshores o bé:
1- s'hauria canviat el cognom de lloc (Severus Prince)
o bé
2- s'hauria posat un sobrenom amb el qual tothom el coneixeria enlloc del seu nom real
Però sobretot
3- el sobrenom que s'hagués posat MAI hauria evidenciat que no era pur de sang!!!!!!!!!!!!!!!
:wall:


Em podeu intentar convèncer sobre si les intencions de l'Snape són tals o quals, però no em podreu convèncer sobre el fet que "half-blood Prince" impliquen ser com en Voldemort. :police:

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Be sharky_77 jo entenc que es refereix que porta la sang de la familia Prince mes la d'una altre. Si el Draco (imaginem) fos fill d'algun Weasley i de la Bellatix i es fiques Half-Blood Black seria per resaltar la sang de la familia Black i no pas la de Weasley tot iser sang pura. M'ha quedat fatal l'exemple pero espero que intuiu per on vaig :oops:

Sobre els sobrenoms jo no m'imagino el Dumbledore amb un sobrenom, i jo em puc fer anomenar als setze per un nom pero aixo no vol dir que vulgui que se'm coneixi pel meu sobrenom. Be a ser el cas del James, el Sirius i el Remus, tots tenen sobrenoms entre ells pero no crec que vulguin ser anomenats per ells davant la resta de la societat.

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

A veure, qui et diu que de jove tothom li deia per Severus Snape?

A Voldemort a l'escola també li deien Tod Rodlel, igual que al Severus...

I suposo que si Vodlemort hagués arribat a ser profe, no li haruien dit Professor Voldemort. ¬¬

Segurament els seus amics (si és que en tenia) no li deien Snape, sinó pel seu sobrenom. Ell es deia Severus Snape, i a l'escola se'l nomenaria així, però no els seus íntims.

Jo ho veig exactament com Voldemrot. La seva colla li deuria dir Voldemort, però els profes li dirien Rodlel.

Doncs això, igual...

I ja no sé què més dir. :ballar:

Apa, adéu.
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Finalpotter
Membre d'Honor de la Conselleria
Membre d'Honor de la Conselleria
Entrades: 2035
Membre des de: dj. abr. 21, 2005 9:55 pm
Rang: Passat

Entrada Autor: Finalpotter »

Amb aixo estic d'acord HpConan nomes els amics intims devien anomenar-lo aixi.

Avatar de l’usuari
Martinot
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 21, 2005 2:11 am
Ubicació: Un país marcat per la Tramuntana. L'E de les matrícules vol dir que sóm el que sóm: Empordanesos.

Entrada Autor: Martinot »

De l'intercanvi d'opinions n'acaba sortint allò més proper al que potser tots acabem entenent com a veritat. Em sembla molt bé el que diu en Sharky-77, i com sempre, el que diu en HP Conan. I és que al final, com molt bé ens ensenya J.K.Rowling, les coses no son ni blanques ni negres, habitualment son grises, més o menys fosques, però grises, perquè no estem parlant de vides de sants. :pray:

Avatar de l’usuari
HpConan
1r Orde de Merlí
1r Orde de Merlí
Entrades: 1362
Membre des de: dv. maig 23, 2003 2:00 am

Entrada Autor: HpConan »

Sempre estàs d'acord amb mi?

XD

Doncs seràs de les poques persones! :P :P :P


:boohoo: :wink:
Harry Potter no era un noi normal per moltes raons. Per començar, perquè l'època de l'any que menys li agradava eren les vacances d'estiu. Després, perquè tenia moltes ganes de fer els deures. A més, era bruixot.

Avatar de l’usuari
Martinot
Alumne/a de 3r
Alumne/a de 3r
Entrades: 82
Membre des de: dl. feb. 21, 2005 2:11 am
Ubicació: Un país marcat per la Tramuntana. L'E de les matrícules vol dir que sóm el que sóm: Empordanesos.

Entrada Autor: Martinot »

Bé, hauria estat més exacte posar, com gairebé sempre. I sempre amb els matisos lògics. :riure:
Vull dir que quan opines d'un tema en que s'ha de tenir clar tota la línia argumental dels sis llibres, no acostumes a anar peix. :graduate: I quan dius una bertranada, ja no ho compto com a opinió, sinó com això, una gamberradeta. :P
Martinot l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 13, 2005 12:56 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Mitgerol
3r Orde de Merlí
3r Orde de Merlí
Entrades: 480
Membre des de: dg. juny 20, 2004 7:00 am
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Mitgerol »

Com a mínim n'hi ha per posar-se vermell HPConan! :riure:

Mit :roll:
la c !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar de l’usuari
el cant del fènix
Alumne/a de 1r
Alumne/a de 1r
Entrades: 17
Membre des de: dg. ago. 07, 2005 9:59 pm
Ubicació: països catalans

Entrada Autor: el cant del fènix »

sí, es desvia una mica del tema però ho posarè aquí:

- Al final del llibre el Harry li diu a la Ginny que ho han de deixar, q Voldemort s'assabentaria q estan junts i podria ser q la noia acabés com el Sírius, i tmb li diu q no l'acompanyi en la seva "missió" de destruir horcruxes. I ara bé la qüestió: per q carai està d'acord a q l'Hermione i el Ron l'acompanyin en aquest afer?, si les probabilitats de q vold. tmb els utilitzés o els volgués eliminar són igual d'altes q amb la Ginny!!???

mmmm... :juggle: (la meva preferida és la vermella, i vosaltres?)
...També per tu que has tan après a no fixar-te en tot allò que no et convé...

Avatar de l’usuari
voldy
Alumne/a de 7è
Alumne/a de 7è
Entrades: 261
Membre des de: dg. set. 21, 2003 2:00 am
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: voldy »

Actualment tenim obertes dues línies d'investigació...
El Harry va de sobrat i la vol fer patir una mica... O potser ha vist moltes pel·lícules i és moolt imbècil.
Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acabat, que cadascú es vesteixi com bonament li plagui, i via fora! que tot està per fer i tot és possible.

Bloquejat